Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 76:een 76:sta
  1. #61
    Jahans, jahans.

    Pari kuukautta ollut laite myynnissä ja hintakin pudotettu sinne omalle kipurajalle. 3000 katsojaa, mutta eipä tuo näytä kaupan menevän.

    Siksipä onkin syytä miettiä jatkojalostusta ensi talven aikana. Samalla tosin pitää miettiä josko ostaisi toisen pyörän taas tuohon rinnalle pääasialliseksi ajopyöräksi. Jos toinen pyörä taloon tulee on ajatuksena, että K100 saisi nappularenkaat alleen ja hiukan siistisin nykyistä ulkoasua. Lähinnä taakkateline pois, takaheijastin pois ja jotain muuta pientä, ehkä takakuupan kiinnitys hiukan erilaiseksi ja joihinkin osiin uutta maalia (kuparinväriset samaan sävyyn kuupan kanssa ja kuupan uudelleen maalaus samalla). Noiden lisäksi jos intoa riittää ja saan toisen putken tai käyrät, niin uuden pakoputken teko olisi kanssa suunnitelmissa. Tallista kun löytyy edelleen 1kpl Kess Techin vaimennin (supertrapp tyylinen). Rekisterikilven paikka olisi myös kiva muuttaa esim. renkaan taakse, mutta se vaatisi ehkä liian pitkän ja vaikean rakenteen telineelle.

    Katotaan.. Kauden aikana en aio juuri muutella mitään, vaikka toisen pyörän ostaisinkin. Bemarilla on tullut ajeltuakin muutama sata km, kun kevät on aikaisessa. Yhteisiä kilsoja on takana nyt vähän reilu 7000. Pidän edelleen moottorista erittäin paljon. Suurimmalla vaihteella pyörä lähtee pykimättä kiihtymään 30km/h nopeuksista alkaen.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 06.05.2016 klo 01:10.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  2. #62
    Se on toi pyörien modaus pikkasen sellasta, jotta mitä pidemmälle vedät omaan makuun... sen kauemmas vedät ns. "yleisestä" mausta ja potkit omaan nilkkaan myyntimielessä. Se on se harmaa tai korkeintaan shampanjan värinen Audi mikä myy, mut auta armias jos jottain muuta. Sama se on MP-puolella... Ja uusiksi vedettyä maalipintaa ei suinkaan tulkita huolenpidoksi vaan lipojen peitelyksi jne. Me vain ollaan tällasta kansaa, ja vedetään sitä mukaa...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #63
    Näinhän se menee + mitään mitä pyöriin tai autoihin laittaa ei koskaan saa niistä takaisin. Tuollakin hinnalla - mikä toki on korkea verraten halvimpaan mahdolliseen K100 Bemariin - tulee mulle persnettoa liki 2te. Tai siis tulisi, jos menisi. Onneksi on sellainen tilanne, että toisaalta ihan mielelläni pidän tämän itsellänikin, vaikka mieluummin en kahta pyörää pitäisi.

    Jos vakuutuspolitiikka olisi järkevämpää, niin mitään ongelmia ei olisi. Se vaan kun on yhden bonukset ja vaikka K100 on halpa vakuuttaa, niin ei se sitten alkubonuksilla enää niin halpa olekaan yhdessä jonkun toisen kanssa.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  4. #64
    Pikkaisen menee tämän "K100C:n" piikkiin, jotta aloin työstää omaa '88 K100RT:tä "omannäköiseksi". Palikkaa meni jo tilaukseen BSK SpeedWorksilta (http://www.bskspeedworks.co.uk/) melkein pyörän arvon verran (eli ei nyt niin kamalan isosta summasta kyse ) ja purkuhommat vaiheessa.
    ...
  5. #65
    Komiaa!

    Mulla on jotain sälää myynnissä tuolla myyntiosastolla, tsekkaa jos on jotain mielenkiintoista.

    Edit: Tuollainen exhaust collector olisi kiva saada jostain.. Helpottaisi kummasti äänenvaimentimen vaihtoa.

    Niin ja laitahan projektiketju tmv. pystyyn!
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  6. #66
    Mukavasti on tullut vanhukselle kilsoja tänä keväänä.

    https://www.dropbox.com/sh/wso2wf0ja...l-DSC_0390.JPG

    Pitkästä aikaa pestynä ja kiillotettuna.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  7. #67
    No niin. Suunnitelmat alkavat olemaan selvillä (ja ne on tietty suunnitelmia, joten ne voi kyllä muuttua...)

    Tämän ketjun K100 menee seisontaan sunnuntaina 25.5. Samalla lasken vanhat öljyt ulos ja laitan sisään seisonnan ajaksi Delphin 5W/40 mitä löytyi tallin perukoilta. Ennen varsinaista seuraavaa ajoon ottoa on tarkoitus vaihtaa Mobilin öljyt moottoriin, vaihteistoon ja perään, sekä öljynsuodatin.

    Suunnitelmana olisi siistiä pyörän ulkoasua, maalata osia enemmän yhteneväiseen linjaan (kuparinväriset ja röpelöiset - kuten etulokari - samaan sävyyn kuin takakuuppa). Perästä pois teline, heijastin ja rekisterikilvelle kunnollinen teline renkaan taakse. Lisäksi sähköliitosten uudelleen tekeminen sähkömiehen kanssa, kaasuvaijerin esille otto ja tutkiminen / korjaus tai uusiminen jotta ei jumisi enää. Pakoputki uusittaneen myös, vaimentimeksi tulee Kess Techin supertrap tyylinen vaimenin. Ennen ajoon ottoa alle karkeat nappularenkaat vielä.

    Bonuksena jos sattuu löytymään ja jos on rahaa ostaa, niin K100 16v etupään haluaisin tuohon vaihtaa kokonaan jarruineen sun muineen. Jos ei löydy, niin keulalle en tee mitään.

    Aikaa projektille olen varannut 2014 - 2019 talvet.

    Tosin jos ajopyöränä toimiva K100RS/SE alkaa hajoilemaan, niin voi hyvin olla että tämä koko laitos puretaan varaosiksi. Mikä olisi minusta kyllä sääli.

    Kalusto näyttää siis nyt tältä: https://www.dropbox.com/sh/blwconrpk...l-DSC_0419.JPG
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  8. #68
    Kyllä on niiin Biimerii !

    Sinun vanha TRX on puolestaan minun tallissa rai...ttavana.
    TRX850 -96,-99.*Twin Twins
    XT500 -80
  9. #69
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Sinun vanha TRX on puolestaan minun tallissa rai...ttavana.
    Se oli mulle rakas. Edelleen eniten olen kilsoja ajanut pyöristäni sillä, muistaakseni yli 18tkm. Pyörä oli kuin uusi kun sen ostin 2006 ja edelleen hyvä kun möin 2009. Hieno laite tuo TRX, karmean aliarvostettu. Tuo yksilö oli vielä valmiiksi mun silmiin tuolloin täys kymppi. Eli ei tarvinnut muuttaa mitään.

    https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...9_02_06-09.JPG Ostopäivänä tai sen tienoilla 2006 otettu.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  10. #70
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    No niin. Suunnitelmat alkavat olemaan selvillä (ja ne on tietty suunnitelmia, joten ne voi kyllä muuttua...)
    No vähän...

    Suunnitelmana olisi siistiä pyörän ulkoasua, maalata osia enemmän yhteneväiseen linjaan (kuparinväriset ja röpelöiset - kuten etulokari - samaan sävyyn kuin takakuuppa). Perästä pois teline, heijastin ja rekisterikilvelle kunnollinen teline renkaan taakse. Lisäksi sähköliitosten uudelleen tekeminen sähkömiehen kanssa, kaasuvaijerin esille otto ja tutkiminen / korjaus tai uusiminen jotta ei jumisi enää. Pakoputki uusittaneen myös, vaimentimeksi tulee Kess Techin supertrap tyylinen vaimenin. Ennen ajoon ottoa alle karkeat nappularenkaat vielä. Bonuksena jos sattuu löytymään ja jos on rahaa ostaa, niin K100 16v etupään haluaisin tuohon vaihtaa kokonaan jarruineen sun muineen. Jos ei löydy, niin keulalle en tee mitään.
    Näistä tehtynä kaudelle 15 vain: Teline ja heijastin pois. Kaasuvaijerin korjaus. Nappularenkaat tulee, kunhan kevään ajan noilla vanhoilla. Takavanne tosin alkoi vuotamaan. Muuten kaikki toimii ja pyörän laitoin eilen käymään ekaa kertaa sitten toukokuun. Hankittuna on uusi alkukäyrästö ja vaimennin on myös. Väliputki puuttuu.


    Aikaa projektille olen varannut 2014 - 2019 talvet.

    Tosin jos ajopyöränä toimiva K100RS/SE alkaa hajoilemaan, niin voi hyvin olla että tämä koko laitos puretaan varaosiksi. Mikä olisi minusta kyllä sääli.
    Nyt näyttää siltä, että ajopyörä saisi lähteä, kun ajohalut on vähentyneet ja muitakin leluja on talliin tullut. Ne ajot mitä ajan ajaisin mieluummin tällä häristimellä.

    Kalusto näyttää siis nyt tältä:
    328 vaihtui ensin 260SE Mersuun ja sitten 94 Celicaan. Kesäleluksi ostin piristetyn MR2 Turbon (LHD).

    Tallissa on siis nyt 2x K100 ja 1x MR2 ja ajossa tuo Celica. Edit: Celica myyty myös.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 01.06.2015 klo 23:24.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  11. #71
    K100RS/SE myyty, joten tallia koristaa enää tuo erikoisempi versio samasta aiheesta.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  12. #72
    Scrambler rengastus alla nyt. Toimii ja näyttää hyvältä.

    https://www.dropbox.com/sh/9mh5fq22z...Qq1Re_8Na?dl=0

    Edit: Nyt takana noin 1400km tälle kaudelle (noilla renkailla alle 100km) ja talven aikana tekemäni kaasuvaijerin huolto poisti viimeinkin sen ikävän hirttämis / kangistumistaipumuksen.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 01.06.2015 klo 23:28.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  13. #73
    Pääsin sentään iloitsemaan tuosta vaijerihommasta, ennen kuin se kusi taas.

    Eli jumi/hirtto taipumus palasi ilokseni. Vaijeri oli mulla kädessä talvella ja se on OK, alapään kiinnitys yms. OK samoin yläpään. Meinasin jo ajaa koko paskan Kokemäenjokeen, kunnes sain vielä yhden ahaa elämyksen eilisellä lenkillä (jonka aikana korjasin vaijerin puolen tusinaa kertaa).

    Olen melko varma, että kyse on siitä, että vaijerin asento muuttuu ja sen jälkeen se jumiutuu. Laitoin talvella vaijerin kiinni yhteen bensaletkuista ja se siis toimi todella pitkään täysin moitteitta. Nyt 1. jumimisen jälkeen nippuside, jolla vaijeri oli letkussa kiinni oli valahtanut alas eikä enää pitänyt vaijeria paikoillaan. Ensin luulin, että side oli syynä jumittamiseen ja otin sen vain sieltä pois. Nyt kun eilen asettelin tuota (liian pitkää näin sivuhuomatuksena, kun oli leveämmät sarvet ennen) vaijeria eri asentoihin, huomasin, että joissain asennoissa sen liike stoppasi liki täysin. Sitten kun pääsin takaisin tallille ja sain vaijerin asentoon jossa se toimi moitteetta, laitoin sen uudelleen kiinni em. bensaletkuun, nyt tiukemmin. Testailin paikoillaan ja hyvin toimi. Tätä asentoasiaa puoltaa sekin, että jumi esiintyi usein kuoppaisen tieosuuden aikana / jälkeen.

    Nyt sitten saatana koko foorumin peukut pystyyn, että tuo viimeinkin tappoi tuon vian, ennen kuin tuo vika tappaa kuskin.



    Edit: Ei se täysin kuntoon ainakaan vielä tullut, mutta nyt uskaltaisin (taas kerran) väittää että diagnoosini on oikea.

    Edit: Sain nyt vaijerin alapään lukittua hyvään asentoon tiukasti ja ainakin +100km koeajo sujui ongelmitta.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 07.07.2015 klo 03:41.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  14. #74
    Omassa K75 kaasukahva oli hommatessa mallia vakionopeussäädin. Avasin yläpään ja puhdistin kaiken vanhan jankin pois ja iskin tilalle CRC:n molybdeenirasvaa ja lisäksi jotain juoksevampaa tavaraa. Toimi hyvin ja palautti napakasti pari tuhatta km, mutta nyt alkanut taas jumitella. Epäilisin, että ei kestä jäykempiä mömmöjä, vaan ehkä pelkästään jotain suihkuteltavaa juoksevaa ainetta. Jos taas avaisi ja laittaisi vain teflon sprayta.
    ?
  15. #75
    Mulla vika on selkeästi tuossa ettei vaijerin alapää pysy linjassa. On nyt niin hyvin, että hyvin harvoin jumittaa jos koskaan enää. Etunappularengas on kulunut todella hassusti. Ne nappulat jotka on keskiviivalla on kuluneet noin 4mm vähemmän kuin ne jotka ei ole. Pitää meleko mielenkiintoista ääntä suoraan ajaessa. Muuten toimii ihan jees.

    Kuva: https://dl.dropboxusercontent.com/u/58323882/Kloppi.JPG
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  16.  
  17. #76
    Iski oikea mp kuume pitkästä, pitkästä aikaa, joten laitetaan Scrambler/Caferacer K100 myyntiin.

    http://www.nettimoto.com/bmw/k/2002027

    Edit: Noin 4kk myymisen jälkeen tuo sitten meni sikahalvalla eteenpäin. Vaan nyt on tallissa tilaa. Ja kun tuota kalustoa on ketjussa muutenkin läpikäyty, niin tallissa on nyt siis vain 2006 vuoden ZX10R Kawasaki ja autona E38 728ia Bemari.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 29.08.2016 klo 23:31.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123