Olen katsellut KTM SMR 990 ja 690. Sitten 690 enduromallia, Honda Fireblade 2010, Bkingia ja Ducati Monster 1100. Eipä taas osaa päättää.
Radalla ei tule käytyä, reissussa kerran, pari kesässä. Kaupungissa tulee aika tavalla kilsoja työn takia.
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
Koeajamaan yllä mainitut..
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Kaikkia toki kokeiltua, osaa enemmänkin. Ei vaan osaa päättää taaskaan, muutenkin tyhmä kun on![]()
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
Kai se olis tuo KTM SMR990, jos kaupungissa pyörit. Ainoa mitä itse noista koittanut ja oli aivan mahtava laite, vähän samanlaisen hommasin sitten itsekin, hyvin pitkälti samanlaiseen käyttöön.![]()
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Kivasti lähtee ja vääntöä on, mutta ei nuo tehopiikit taida olla verrattavissa R1:seen. Toisaalta tehot on heti käytössä, ei tarvi vinguttaa konetta.
Itselle nykyinen sopii kuin nenä päähän kaikin puolin, edellisten kanssa tuli fysiikka vastaan, kun ei enää paikat varsinkaan polvi kestänyt pitkiä ajeluja. Nyt ei ole polven kanssa ongelmaa.![]()
Ja tykkään lisäksi pitkästä penkistä, jossa saa vaihdella paikkaa oman mielen mukaan.
Jos et ole kokeillut, suosittelen lämpimästi. Itse en ole löytänyt vielä mitään moitittavaa.![]()
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Vähän 2010 firebladeakin kuolaillut nyt, taitaa olla liian "hyvä" kadulle(?).
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
Kaikenlaista matkalehmää, "supermoton" ja kyykkärin omistaneena olen taipuvainen möläyttämään julkisesti, että kadulle ja erityisesti taajamaan ottaisin jonkun supermototyyppisen laitteen. Kyykkäri on siihen keskimäärin aika huono johtuen tehokäyrän muodosta, pitkistä välityksistä ja ajoasennosta. Edellinen mopo oli 990SMR, ja ainoa syy vaihtaa kyykkäriin oli se, että kadulla tulee ajettua vain siirtymät radalle. Kottaraisen suurin heikkous oli vedolle mentäessä tökkivä kaasu, ja mukulakivellä se oli aivan erityisen rasittava. Sittemmin kottaraisenkin ECUn säätöön on tullut välineitä, tiedä vaikka tökkimisen saisi säädettyä vähemmälle. Ja eihän tuo ainoa lajiaan ole, kannattaa tsekata esim. Nuda, Multistrada 1200 ja yksipyttyiset supermotot. Nää on niin henkilökohtaisia asioita kuitenkin.
1000
Nuo kaikki bensan syöttöön ja nykimiseen liittyvät asiat saa kuntoon, kunhan käyttää koneen säädössä, kaikissa kottaraisissa. Eli ei mikään iso ongelma.
Mutta monipuolisin pyörä mitä itselläni on tähän asti ollut on tuo tallissa mötköttävä 690 Enduro. Kyykyllä et tee hevon kettua kadulla.. joko pieni tai iso moto, etkä tule pettymään![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
Ihan hyvin tuo enduro on toiminut kadulla, mutta ei sillä mitkään 100km siirtymät ole hauskaa, toisin kuin SD:llä. Vaatii vähän pienempää tietä vain.. esim porkkalanniementie on ihan omiaan tummoiselle 690 endurolle.. Jos taas ajetaan länsiväylää niin hampaat on irvessä ennen ensimmäistä liittymää
Toki renkaista kiinni kuin hauskaa asfaltilla
-Matti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Olisihan tuo Duke 690 R kanssa varmaan hieno, mutta taitaapi olla turhan lähellä superdukea. Eikä sillä ihan metsäleikkeihin voi ruveta.
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
Nyt on valinnoissa loppusuoralla 990 SM-R, SMC 690 / Enduro ja Suzuki B-King. Näistä kun osaisi vielä päättää!
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
Aika mielenkiintoinen combo. Mitäs jos tohon laittas vielä viissatasen viragon yhdeksi vaihtoehdoksi niin olis pakka lopullisesti sekaisin
Vitsit sikseen. Listaa lukiessa syntyy tunne että et itsekään oikein tiedä mitä haluat. Sen verta kaukana nuo pelit ominaisuuksiltaan ja tyyliltään toisistaan on. Joten suosittelen ehdottomasti että ajat kullakin kunnollisen koeajon järjestyksessä 690 - 990 SM R - Bingi. Ja siis tässä nimenomaisessa järjestyksessä. Jään mielenkiinnolla kuulemaan koeajojen tunnelmista
Juttuhan menee näin:
1) 690, onpa hemmetin kevyt ja hauska vekotin. Taipuu, tömisee ja keulii
2) 990 SM-R jumalauta, ihan niinku se edellinen 690 mutta kaikkea tuplana !!!
3) B-King... No mä tulin vaan istahtamaan tän päälle, en usko että tällanen enää olis ihan mun juttu
![]()
Viimeksi muokannut: GuessWho; 12.09.2012 klo 08:16.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
690 enduro jos vaihtelua haluaa, reilusti erillainen kuin nuo sigun ex-pyörät.
Ja vähän asuinpaikasta riippuen voi talvellakin olla mainiot ajokelit tuollaiselle...
Eikä syksy/kevätkään ole yhtään pöllömpää aikaa, kunhan on sopivat varusteen.
Eikä tuo nyt ihan mahdoton pyörä ole reissussakaan, kunhan malttaa pysyä sopivilla teillä...
Kingi kannattaa testata. Vaikka ite tykkään, niin ymmärrän, että kaikki toiset ei. Massa ja teho vaatii tietyn ajotekniikan. olet jo saanut sen parhaan neuvon. Käy kaikki ajamassa.
... jotain piti muistaa
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
tässä sellanen hauska jonkun tekemä kotikutoinen fiilistelyvideo, joka kannattaa ehdottomasti katsoa loppuun saakka. Siellä on varsinainen kliimaksi
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tärkeintä on miettiä missä eniten haluaa ajaa. Itsellä on isompi moto kaihertanut mielessä pidemmän aikaa. Toisinaan tekisi mieli painella sorallakin vähän vauhdikkaammin kuin kyykyllä uskaltaa.
Ajettu tässä järjestyksessä:
Hypermotard 796, kiva, mutta tehoton.
Hypermotard 1100 S, riemukas, ei motarille, mutta kauppaa väännettiin. Lopulta vaihdoin kyykyn kyykkyyn.
690SMC, typerä laite ainoaksi pyöräksi, tehoton, v*ttumainen ajettava kaikkialla muualla paitsi Velskolantiellä. Halpa hinta on kiistaton etu.
990SMR, tehoa riittävästi ja vähemmän äkkiväärä kuin 690, mutta muuten ei herättänyt ostohaluja.
Nuda 900R, tässä oli kaikki palikat kohdallaan. Hieno kone, alusta ja jarrut, ruma ulkonäkökään ei haitannut. Kauppa oli jo melkein valmis ja lisävarustelistan olin jo ruksinut läpi, kun menin vahingossa ajamaan uuden Firebladen (tarkoitus oli kokeilla 990SMT) ja totesin sen jälkeen, että en sinne soralle vielä niin kovasti hingukaan ja päädyin Bladeen. Enkä ole katunut, kun toimii minulla niin työmatkoilla ytimeen, mutkateillä ja maanteillä. Mökillekin pääsee.
Mutta edelleen moto kaihertaa jossain tuolla, tarkemmin Nuda. 990SMT pitää jossain kohdassa mutustella, periaatteessa pitäisi olla aika monikäyttöinen pyörä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke