Kertokaas nyt millä olette liimanneet lämpökavat paikoilleen, sillä nyt alkaa itseltä ideat loppumaan.
Tämän vuoden alkukeväästä asensin lämpökahvat paikoilleen, koson kahvat missä olikohan se noin 75 astetta maksimi lämpö mitä antaa pakkauksen mukaan, 5 eri lämpöastetta. Kahvat on käsitelty ennen joka kerran liimaamista sekä hiekkapaperilla pintä epätasaiseksi jotta tartttuisi paremmin että luonnollisesti putsattu pois mm siitä irronnut pöly, sekä tietty vanhat liimat yms. Lämpimässä tallissa on aina laitettu, ja aina ollut tallissa sellanen 17-20 astetta läpi talven.
Ensimmäinen liima oli epoxy, päivällä liimattiin, ja seuraavana päivänä piti kokeilla, sain ajettua pyörän tallista pihalle kun liima petti, eli piti vajaa 10 min ja hyvin herkällä kaasulla mentiin.
Sen jälkeen kokeilin jotakin extra strong muoviliimaa, mitä hain motonetistä, tällä liimalla kahvat pysy kiinni noin 5km matkan, eli tankille, sen jälkeen ei pysynyt enään.
Sitten kokeilin sellasta teollisuusliimaa joka vielä näytti ihan liimalta, liimasi tehkkaasti sormet yhteen ja sitä rataa, nimeä en tällekkään liimalle muista. Liimaus kesti noin 10-15km.
Sen jälkeen sain käsiini oikein tujua teollisiisliimaa, koostumukseltaan ei ollut enään liimaa vaan sellasta pakkelimaista siirapia missä jotakin kovia murusia sisällä. Tämä liima on kestänyt hyvin, koko kesän, KUNNES eilen ajelin Tampereelta helsinkiin ja takasin, päääsin menomatkalla noin hämeenlinna kohdolle kun alko vauhti hiipumaan, painoin kasukahvaa niin että käsi rupesi puutumaan ja pääsin helsinkiin, siellä ollessani sitten päätin vähän katsoa missä vika ja kahvahan pyörii ilman vastusta ympäri, mutta rpm mittari ei kyllä samaan tahtiin liikkunut, eli diagnoosi kahva irti, minkä totesinkin sitten kun pääsin kotiin ihan kunnolla.
Koko kesän pyörä ollut ns autokatoksessa missä seinät, eli vettä ei ole saanut päällee kun hyvin hyvin vähän (kun ollut jossakin muualla kun kotona parkissa ja satanut) Joten kertokaas nyt että millä ihmeellä tuon saa psymään kiinni! Alkaa loppumaan kärsiväällisyys.
Minä vedin omani kiinni syanoakrylaattiliimalla, sillä joka jämähtää heti kun osat pysähtyvät toistensa kohdalle. Hyvin on pysynyt muovit toisissaan sekä muovi metallissa.
Kuinka suuri rako sulla siellä kahvojen ja tangon välissä on ?
EDIT: Tässä listaa eri muoviliimoista, kannattaa vaikka käydä etralla ja kysyä mitä suositelevat. Haluavat varmaan tietää mitä ainetta eri pinnat ovat.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Hei, kokeile seuraavaksi ihan tavallista kontaktiliimaa (esim. Bostik). Omat kahvat pysyneet sen avulla hyvin paikoillaan. Kontaktiliima ei kovetu täysin, vaan pysyy vähän tahmeana ja estää näin kahvan pyörimisen.
Kun asennat kahvakumeja, niin älä anna kontaktiliiman kuivahtaa ohjeen mukaan, vaan työnnä kahva välittömästi paikalleen ja anna liimauksen kuivua yön yli.
Kontaktiliimassa on sekin hyvä puoli, että jos joudut kahvakumit joskus irroittamaan, niin ne saa kuitenkin suht helposti irti.
Toivottavasti onnistuu!
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Mulla oli väljät kumit, laitoin tankoon pienen suikaleen ilmastointiteippiä (ei siis ympäri) ja lekalla taputtelin hellästi kumin päälle. Taisin spreijata sitä legendaarista hiuslakkaakin sinne väliin. On pysynyt...
Bostikin kontaktiliimaa on välissä ja toistaiseksi pysynyt. Kuvittelin että tuolla pysyy kahvat ikuisesti mutta polkupyörän kahvagummi on alkanut taas liukumaan![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sikaflexin uretaaniliimat ovat suorastaan "lopullisen kiinnityksen" aikaansaavia aineita..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Reilu kerros Bilteeman 2-komponentti liimaa ja on pysynyt viimeiset kolme vuotta samanmoiset kaffat paikallaan..
Honda CBR 954RR -03
Bike worldillä on ainakin ihan tuota varten oma lämpöä kestävä liima joka meillä on toiminut loistavasti
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Itse laitoin ohutta teippiä ihan pikku siivut reunoille ja keskelle ja kumilekalla nätisti taputellen kiinni. Jos oikeen löysät niin Wurthin liima/tiivistemassa tai Sikaflexin samaa herkkua niin johan on kumma jos ei pysy.![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Ei sitten heti tullut kun tusina vaihtoehtoja. Mutta hyvä näin niin on alinnanvaraa ainakin.
Kahva itsessään ilman mitää kumia on sellanen muovinen ja kumihan on jotakin kumiseosta. Kahva ei ole vaikee saada paikoilleen, mutta ei sinne juurikaan ylimääräistä tilaa jää.
Any ideas millä tuon vanhan mömmön saa sieltä pois ennenkun uuden laittaa tilalle? kun nyt jotakin epämääräistä jonkun ehdottamaa liimaa käyn hakemassa![]()
Sai tässä kivasti vinkkejä jos joskus sattuu tarvitsemaan. Mulla lieneen käyny melkonen flaksi kun kosot oli sen verran tiukat että aloin jo epäilemään saako ne rikkomatta paikoilleen.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ei se asetonilla, tärpätillä eikä millään bensiinillä tai vastaavalla sormistä lähtenyt, sormet sai eroteltua puukolla, ja sen jälkeen vähän laastaria. Äläkä vaan kysy miksi liimasin sormet yhteen sillä, se oli vahonko
Ei ole kuumailmapuhallinta, eli se ei ole vaihtoehto...
Ei ne niin välljät ole että sinne väliin mitään tarvii, liukuu helposti paikoilleen mutta on silti napakka
Oikeastaan sen pitää olla niin tiukka ettei liu paikoilleen vaan pitää käyttää paineilmaa apuna.
Muuten ne lähtee irti. Kutistesukka jossa on sisäpuolella liimapinta voisi olla ihan hyvä tuohon.
Ettei sulla vaan olisi liian isot kumit , muistaakseni niitä oli tuumaisia ja millisiä, milliset olisi pikkaisen pienemmät.
Joku muu muistanee tuon paremmin.
Koskaa en ole liimannut noita ja muutaman kerran olen lämpökahvat asentanut omiin ja kavereiden pyöriin.
Tuppi huulille ja paineilmaa sopivasti pistoolilla, se venyttää juuri sopivasti tuota ja meneee paikalleen kuin kuuma veitsi voihin.
ismo
Tuppi huulille ja paineilmaa sopivasti pistoolilla, se venyttää juuri sopivasti tuota ja meneee paikalleen kuin kuuma veitsi voihin.
ismo[/QUOTE]
Itse käyttänyt samaa taktiikkaa niin poistaessa kuin asentaessa ja toimii![]()
Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird-04
Iron Butt ss1000
Itsellä Oxfordin lämpökahvat pysyy oikein hyvin ihan perus silikoonilla.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Oxfordin kahvat kiinnitin mukana tulleella pikaliimalla. Tangon ympäri yksi kierros liimaa, sellanen ohut kapea juotti, mikä pienestä suuaukosta kerralla tulee. Eipä ole ollut ongelmia pysyvyyden kanssa, kahvat tosin olivat melkoisen tiukat muutenkin.
Suzuki DL 650 V-Strom -10
Suzuki DR-Z 400 SM -06
Mä kokeilin kanssa useampaa eri liimaa tuskastuneena, mutta nyt yli vuoden pysynyeet ihan tavan pikaliimalla![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Araldite 2 komponenttiliimalla omat kahvat aikoinaan liimasin ja hyvin pysyivät kiinni.
Suosittelen käyttämään sellaista liimaa jolla tehdyn liimauksen luvataan olevan helppo irroittaa ja jota ei suositella pysyviin kiinnityksiin. Silloin pitävyys todennäköisesti kestää huomattavan pitkään.
Taivas saa odottaa
Palataanpa taas tähän aiheeseen. Viime syssynä liimasin ensiksi normi bostikillä, sit kokeiltiin erikeepperiä, ja ne lähti pyöriin heti kun kahvaan koski (siis kuivaa annoin tietty) ja sen jälkeen kokeiltiin motonetin kaksomponenttiliimaa jonka pitäisi kestää oliko se nyt -30-+100 astetta ja vettä ja kaikkea, paskanmarjat se mitään kestänyt, yhden reissun. Sit kävin kysymässä etrasta jotakin ja näyttääs pyörää siellä että tähän väliin jotakin kiitos. Ei oikeen sekään kesänyt, kun nyt tänään irtosi. Joten kertokaa nyt joku oikeesti mitä mä noilla teen kun pyörällä ei oikeen voi ajaa kun kaasukahva menee nollaasentoon koko aika eikä pysty koko aikaa puristaa täysillä että saisi kaasua...
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Motonetistakin saa sitä ihan oikeaa kahvaliimaa, sillä on ainakin yhdet lämpökahvat pysyneet.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2919
Rasvanpoistoaineella kannattaa putsata tanko ja se kaasukapulan muovi.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Kuulostaa silti että kumet on liian isot. Osta piikasemmat.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Tuo motonetin linkkisi ei toimi, minkäniminen liima kyseessä?
putsattu on sekä tanko että kahvan sisäppinta, sekä rouhennettu karkeahkolla hiekkapaperilla (ennen rasvanpostoa tietty)
Iroonisesti kyllä en, koska toinen puoli ei liiku sitten yhtään, ja siellä ei ole mitään liimaa tai muuta välissä, kaasukahva ne ongelmat tuottaa ja samankokoisiahan ne on
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Siivu ilmastointiteippiä pitkittäin. Teipin toisenpään voi taittaa tangon pään yli sisään asennuksen ajaksi jos mahdollista. Sitten tarkastetaan että on tiukka, jos ei le niin uus siivu toiseen kohtaan. Spreihiuslakkaa tuppehin ja kahvaan ja hellsäti taputtelet lekalla tai laudanpätkällä tai asuksen läppärillä tms. sen tupen siihen tangon päähän. Hiuslakka liukastaa ja sitten liimaa. Anna kuivata, pistä vaikka lämppärit päälle niin kuivuu hyvin, mieluuummin kauemmin kuin vähemmin.
Renthal kahvaliima kyseessä tossa Motonetin linkissä, hiuslakka toimii, mutta mites kun kastuu?
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.