Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
  1. #31
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Nykyautoissa niitä ei tarvita missään olosuhteissa. Jotenkin uskomatonta, ettei mikään alan lehti uskalla kertoa totuutta.
    Ammattitaidon puutetta.
    Superbike #7
  2. #32
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pienkonebensan käyttämisestä talvisäilytyksen aikana on tuonut esiin omat ongelmansa.

    Syksyllä kun kaasari Bladeen laitoin kaasaripuhdistuksen jälkeen pienkonebensaa tankkiin, kiinnitin huomiota siihen, että vähän joka paikasta tihku hiljalleen bensaa. Pienkonebensa siitä petollista, että se ei "haise" bensalle ja höyristyy nopeasti jälkiä jättämättä.

    Kaasarit pöydälle ja kaikki tiivisteet uusiksi. Kohokammion neulaventtiili piti oikein kunnolla puhdistaa ohuella teräsharjalla, jonka jälkeen alkoi pitää. Seuraavaksi huomasin, että bensahanakin tihku. Niitit porasin auki ja laitoin uuden tiivisteen ja liitin kannen takaisin ruuveilla.
    Nyt kaikki piti olla kunnossa, mutta ylläri oli vielä tulossa. Kuukauden välein kävin käynnistämässä ja Blade lähti aina mukisematta heti käyntiin ilman rikastintakin. Viikko sitten ei enää lähtenytkään käyntiin. Raavin päätä ihmetellen mistä moinen ja totesin, että tankki tyhjä!! Ensin tuli mieleen, että joku tehnyt jekun, kun yhteisissä tiloissa pyörä talvisäylytyksessä.
    Hakeva löytää....bensapumppuhan se tihku. Loppujen lopuksi avasin pumpun ja laitoin kalvon alle lisätiivisteen ja tiukkasin tuurnalla kannen takaisin paikoilleen. Paineenalaisena pumppu oli koko ajan täysin tiivis, mutta paineen laskettua se alkoi vuotaa.

    Empiirisenä testinä kaadoin muutaman tipan tavallista ja pienkonebensaa teräslevylle. Ilmeni mitä aavistinkin, että pienkonebensan pintajännite huomattavasti alhaisempi kun bensan.

    Jos pienkonebensaa käyttää talvisäilytyksessä, niin kannattaa huolella tarkistaa kaasareiden ja polttoainejärjestelmän tiiveys.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #33
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No toi jos joku nyt sitten kuulostaa siltä pelätyltä, joskin kai toteutuimattomalta, 95E10 viinabensaongelmalta mikä haurastuttaa alkoholille sopimattomat muovi/kumitiivisteet.

    Mun mielestä luin että pienkonebensa nimenomaan ei ole mitenkään erityisen haihtuvaa ainetta, mutta hajutonta se kyllä on, ja juuri siksi että kun siitä ei oikein kovasti pitäis kai mitään haihtua.
  4. #34
    No parin kk päästä näkee mitä se on syönyt, olen laittanut täyteen tankkiin, lisäksi tuota nesteen vihreässä kannussa olevaa pienko 4T-bensaa. Viime keväänä oli jo ongelmaa pelkän 98 kanssa, oli tullut sellaista ruskean näköistä n. 5-7kk seisonnan aikana.
    Viimeksi muokannut: Husky510; 09.02.2013 klo 16:05.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  5. #35
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Laitoin eri tiivisteitä litkuihin liukenemaan. Katsotaan mikä tiiviste sieltä katoaa.

    Jenkeissä ollaan tuomassa markkinoille E15 viinabensaa. BMW ja liuta muita ovat sanoutuneet irti E15 käytöstä. Takuu raukeaa.....koneongelmien takia.

    Biotiiselissä taas pöpöt ovat ruvenneet muhimaan.

    Polttoainerintamalla tapahtuu.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  6. #36
    Pienkone bensan ero on siinä että se EI sisällä liuottimia jotka tukkii paikkoja kun palavat aineet haihtuu pois. Ihan nesteeltä tulleessa testaus pakkauksesss on yksinkertainen testi. 2 x pilttipurkki ja styroksia. Laita toiseen purkkiin vaikka 98E ja toiseen pienkone bensaa, heitä molempiin styroksin pala ja totea mitä tapahtuu. Omalla alalla polttoaineita joudutaan testaamaan harva se päivä.
    Honda CBR1000F 1996
  7. #37
    Lainaa V071JAK kirjoitti Katso viesti
    Pienkone bensan ero on siinä että se EI sisällä liuottimia jotka tukkii paikkoja kun palavat aineet haihtuu pois. Ihan nesteeltä tulleessa testaus pakkauksesss on yksinkertainen testi. 2 x pilttipurkki ja styroksia. Laita toiseen purkkiin vaikka 98E ja toiseen pienkone bensaa, heitä molempiin styroksin pala ja totea mitä tapahtuu. Omalla alalla polttoaineita joudutaan testaamaan harva se päivä.
    No kerro nyt samalla, itse kiinnostaa paljon. Mutta tuon testaaminen on vähän heikkoa kotona
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #38
    No laita siihen mittari bensaan styroksi niin sinne sulaa ja häviää eli liuottimia on mukana ja runsaasti. Pienkone bensaan se styroksi ei sula.
    Honda CBR1000F 1996
  9. #39
    Ok, mites jos tuo pienkone bensaa alkaisi käyttämään tuolla seassa forever??
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #40
    Netistä kopsattua:
    Pienkonebensiini tai alkylaattibensiini on bentseenitöntä ja puhtaammin palavaa 2- ja 4-tahtimoottorin polttoainetta. Sen lyhenne on 95SE. Pienmoottoribensiinissä on tavanomaisia autobensiinejä korkeampi moottorioktaaniluku (MON), ja sillä on alhaisempi höyrynpaine, joka on teknisesti pienmoottorien toiminnan kannalta parempi. Pienmoottoribensiinistä syntyvät pakokaasupäästöt ja hajut ovat pienempiä kuin normaalilla bensiinillä. Lisäksi pienmoottoribensiinin haihtuvuus on pienempi ja säilyvyys on parempi kuin tavallisella bensiinillä ja se karstoittaa vähemmän moottoria.

    Eikös tuo vaikuta kuin juuri moottoripyörään tarkoitetulta. Korkeampi hinta ja saatavuus lienevät suurimmat rajoitteet.

    Tuossa vielä Nesteen sivuilta moottoripyöriin liittyen:

    Keväällä kahvasta käyntiin

    Moottoripyöräilijöille jokakeväiset käyntiongelmat
    ovat harmittavan tuttuja. Talven
    aikana normaaliin katukäyttöön tarkoitettu
    hyvälaatuinenkin bensiini "tervaa" haihtuessaan
    polttoainejärjestelmän kriittiset
    kohdat, kuten kaasuttimien suuttimet.
    Siispä mikäli polttoainejärjestelmän
    puhdistus on jäänyt syksyllä hätäiseksi,
    yleensä auliisti ajajaansa palveleva kone
    rykii käyttöönoton yhteydessä vain osalla
    sylintereistään. Pahimmillaan eteneminen
    muistuttaa lähinnä vatsavaivaisen kengurun
    liikehdintää. Edessä on polttoainejärjestelmän
    puhdistaminen, joka varsinkin
    kaasuttimien kohdalta on tunnetusti
    aikaa vievää ja taitoa vaativaa puuhaa.
    Futura Greenin avulla ikävät kevättalkoot
    voidaan välttää. Kunhan ennen
    talviseisontaa ajetaan tankki mahdollisimman
    tyhjäksi, ja sen jälkeen ajetaan pyörää
    jonkin aikaa Futura Greenillä, ongelmat
    ovat vältettävissä. Koska Futura Green
    ei edes kuiviin haihduttuaan hartsiuta,
    sakkauta tai muuten likaa polttoainejärjestelmää,
    kevään ensikäynnistys on
    ongelmaton - edellyttäen tietenkin, että
    akku on talven jäljiltä ladattu.
    Viimeksi muokannut: Jim Goose; 10.02.2013 klo 10:34.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  11. #41
    Itse olen lorautanut tästä pullosta tankkiin syksyllä ja hetken käytellyt ennen säilytystä..

    Tiedä toimivuudesta muuta, kuin että ainakaan mitään ongelmia ei ole ollut?


    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  12. #42
    Iltasanomien sivuilla oli pieni vaatimaton artikkeli kyseisestä asiasta. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538773410.html
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  13. #43
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tarkennan vielä sanomisiani. Blade on 20v ja kaikki letkut liittimet ja tiivisteet alkuperäisiä. Jo ikänsä puolesta ne alkaa olla ehtoon puolella, enkä laita pienkone bensan syysksi sitä, että vuotoja ja tihkumisa joutunut tukkimaan sieltä täältä. Nyt tiivisteet uusittu ja taas mennään seuraavat 20v.

    Totean vain, että pienkonebensa tihkuu sieltä mistä pumppubensa ei tullut läpi. Syyksi epäilen pienkonebensan huomattavasti alhaisempaa pintajännitystä ja kovettuneita tiivisteitä.

    Pienkonebensan haihtumisen suhteen sellainen käsitys, ettei haihtuminen jätä jäännösosia kuten pumppubensassa olevaa hartsia. Tärkein säilytysominaisuus onkin, että kaasarit ja suuttimet pysyvät puhtaina ilman hartsaantumisen tuomia ongelmia.

    Kokeilin myös bensojen palamista avoliekillä. Pienkonebensa palaa hyvin rauhallisesti (alhaisempi höyrypaine?), joten talvisäilytyksessä myös siltä kannalta turvallisempi käyttää. Tosin siinäkin ihan tarpeeksi palokuormaa, jos huonosti käy.

    Huom! Toisen otsikon alla voisi keskustella siitä, tuleeko pyörä säilyttää tankki tyhjillään tai tankki piripintaan täytettynä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  14. #44
    Street Tripleen olen joka syksy tankannut pienkonebensaa ja ajanut sillä muutaman kymmenen kilometriä ennen talvisäilöön laittoa. Hiukka kallistahan tuo on ollut ostaa 5ltr kanistereissa, mutta jos tällä toimenpiteellä varmistan laitteen toimivuuden, se on pieni sijoitus se.

    Aina on "lähteny ku palmun alta" keväällä käyntiin, tosin pyöräkin on vielä kohtuu uus, 2010. Ja säilytyspaikka huoneenlämpöinen ja tasalämmin.

    Pienkonebensa on pysynyt tankissa, tankki on ollut yhtä täynnä syksyllä ja keväällä.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  15. #45
    Pienkonebensalla tankkasin lokakuun alussa ja viimeviikolla koitin mitä mieltä muru on alkaneesta vuodesta kun kevät jo hieman tuulessa tuoksuu, ylläpitolaturin avulla uinuttu rauha katkesi hyvin nopeasti terävään ärähdykseen
    Komeasti toimii
    -06 Ducati 999s
  16. #46
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tarkennan vielä sanomisiani. Blade on 20v ja kaikki letkut liittimet ja tiivisteet alkuperäisiä. Jo ikänsä puolesta ne alkaa olla ehtoon puolella, enkä laita pienkone bensan syysksi sitä, että vuotoja ja tihkumisa joutunut tukkimaan sieltä täältä. Nyt tiivisteet uusittu ja taas mennään seuraavat 20v.

    Totean vain, että pienkonebensa tihkuu sieltä mistä pumppubensa ei tullut läpi. Syyksi epäilen pienkonebensan huomattavasti alhaisempaa pintajännitystä ja kovettuneita tiivisteitä.

    Pienkonebensan haihtumisen suhteen sellainen käsitys, ettei haihtuminen jätä jäännösosia kuten pumppubensassa olevaa hartsia. Tärkein säilytysominaisuus onkin, että kaasarit ja suuttimet pysyvät puhtaina ilman hartsaantumisen tuomia ongelmia.

    Kokeilin myös bensojen palamista avoliekillä. Pienkonebensa palaa hyvin rauhallisesti (alhaisempi höyrypaine?), joten talvisäilytyksessä myös siltä kannalta turvallisempi käyttää. Tosin siinäkin ihan tarpeeksi palokuormaa, jos huonosti käy.

    Huom! Toisen otsikon alla voisi keskustella siitä, tuleeko pyörä säilyttää tankki tyhjillään tai tankki piripintaan täytettynä.
    Joo tuota ajattelin että alkaa ikä painaa tiivisteitä jo
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  17. #47
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Itse olen lorautanut tästä pullosta tankkiin syksyllä ja hetken käytellyt ennen säilytystä..

    Tiedä toimivuudesta muuta, kuin että ainakaan mitään ongelmia ei ole ollut?
    Samaa ainetta olen minäkin käyttänyt omassa mottoripyörässä ja poikien crossareissa. Hyvin on käyntiin lähtenyt eikä crossarien kaasuttimiin ole kertynyt mitään ylimääräistä.
    Antti

    BMW R1100S
    ex: BMW K75, Cagiva Freccia C12, Suzuki RG125
  18. #48
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Nesteen eläintarhan asemalla täällä Helsingissä kun viikolla kävin tankkaamassa, niin suoraan mittarista alle 2€ /litra pienkonebensasta. Ei ole paha hinnanero tavalliseen käyttöbensaan verrattuna.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  19. #49
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Nesteen eläintarhan asemalla täällä Helsingissä kun viikolla kävin tankkaamassa, niin suoraan mittarista alle 2€ /litra pienkonebensasta. Ei ole paha hinnanero tavalliseen käyttöbensaan verrattuna.
    Eikö tuolla hinnalla annattaisi ajaa koko kesä pienkonebensalla, ei tulisi viinanpaskaa tankkiin!
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #50
    OT: Jenkki-sitikka-foorumilla (Chrysler) ovat jotkut rohkelikot tehneet kokeita (ja ajavat jatkuvastikin) tankkaamalla Voyageriin eri määriä / seossuhteita E85-bensaa. Monet siis ajavat jatkuvasti vaihtelevilla seoksilla - jotkut ihan raa'allakin kesäaikaan. Jenkeissähän tuo kulkee sillä - tosin asiaan vihityn ECUn voimin. Aika hämmästyttäviä prosentteja tuota normi E10 bensaa voi vielä lantrata E85:llä ilman sen kummempia sivuvaikutuksia kuin suurempi bensan- eikun viinan kulutus ja hieman tahmeampi käynnistyminen. Joku mopoilijahan (muu kuin minä )voisi "purra luotia tai ottaa sen muiden puolesta" ja testata samaa modernilla mopolla.

    Nuo yllämainitut testit / ajot siis ilman flexifuel-boksia...
    <p>2002-2014</p>
  21. #51
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    OT: Jenkki-sitikka-foorumilla (Chrysler) ovat jotkut rohkelikot tehneet kokeita (ja ajavat jatkuvastikin) tankkaamalla Voyageriin eri määriä / seossuhteita E85-bensaa. Monet siis ajavat jatkuvasti vaihtelevilla seoksilla - jotkut ihan raa'allakin kesäaikaan. Jenkeissähän tuo kulkee sillä - tosin asiaan vihityn ECUn voimin. Aika hämmästyttäviä prosentteja tuota normi E10 bensaa voi vielä lantrata E85:llä ilman sen kummempia sivuvaikutuksia kuin suurempi bensan- eikun viinan kulutus ja hieman tahmeampi käynnistyminen. Joku mopoilijahan (muu kuin minä )voisi "purra luotia tai ottaa sen muiden puolesta" ja testata samaa modernilla mopolla.

    Nuo yllämainitut testit / ajot siis ilman flexifuel-boksia...
    Suurin osa nykyaikaisista lambdaohjatuista autoista tuntuu toimivan kohtuu hyvin vaikka tankkaisi puolet E85 ja puolet 95. Polttoainekartalle taitaa löytyä se 15-20% trimmiä lähes joka ecusta.
    Supermoto
  22. #52
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Suurin osa nykyaikaisista lambdaohjatuista autoista tuntuu toimivan kohtuu hyvin vaikka tankkaisi puolet E85 ja puolet 95. Polttoainekartalle taitaa löytyä se 15-20% trimmiä lähes joka ecusta.
    Siltähän tuo tuntuu vaikuttavan tuon "persdyno"-testin perusteellakin. Ja itse asiassa suurin osa tuosta "testiryhmästä" itse asiassa raportoi hanurituntumalla *paremmasta* väännöstä ja yleisestä toimivuudesta - suuremman viinankulutuksen ja hieman hankaloituneen käynnistyksen kustannuksella. Moni tosin on laskeskellut rajahintaakin, paljonko enemmän saa kuluttaa milläkin RE85-osuudella, jotta homma pysyy kannattavana. Tietty tuon ryslerin kohdalla pistää miettimään viinan polttamista veekutosessa kun bensankulutus huitelee 16l tietämillä kaupunkiajossa.
    <p>2002-2014</p>
  23. #53
    Duunikaveri lasettanut pari kesää 960 vålvålla vuosmallia oliko -96 tolla kasiviitosella, no sillä tosin on poksi, mutta kuiteskin ja hyvin on vehkeet pelannut.... Mitä ny vähän nihkeesti lähtee viileemmällä tulille.

    Jos joku ketju tajuis lanseerata rätkään oman bensan, vaikka vähän kalliimmalla hinnalla, epäilen että kauppa
    kävis, tässä turakaisten maassa...
    Elä ja anna muiden roudata.
  24. #54
    Useampia tankillisia ajanut pelkällä E85:lla. Vaati kyllä varhaisteini-ikäiseen Saabbiin moottorinohjaukseen softamuutoksen. Käykää kahlaamassa saabclubin foorumia, niin viisastutte.
  25. #55
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Siltähän tuo tuntuu vaikuttavan tuon "persdyno"-testin perusteellakin. Ja itse asiassa suurin osa tuosta "testiryhmästä" itse asiassa raportoi hanurituntumalla *paremmasta* väännöstä ja yleisestä toimivuudesta - suuremman viinankulutuksen ja hieman hankaloituneen käynnistyksen kustannuksella. Moni tosin on laskeskellut rajahintaakin, paljonko enemmän saa kuluttaa milläkin RE85-osuudella, jotta homma pysyy kannattavana. Tietty tuon ryslerin kohdalla pistää miettimään viinan polttamista veekutosessa kun bensankulutus huitelee 16l tietämillä kaupunkiajossa.
    Hyvin se viina rokkaa kunhan kakku vaan piisaa. Vältämättä ei kuitenkaan pelkkä oikea seos riitä, vaan vaatisi muutaman asteen ennakkoa lisää tuon viinan kanssa. Saattaa nypyttää tietyissä tilanteissa normibensan sytkäkartalla.

    Mamman kauppakassi kulkee meillä pelkällä viinalla ja minun mielestä se on aika taloudellinen... Normi bensalla pitäisi vastaavan +300hv ahdetun nelivetoisen katumaasturin kuluttaa seka-ajossa alta 7l/100km, jotta olisi edullisemmat polttoainekulut kuin mitä tuo nyt viinalla aiheuttaa.
    Supermoto
  26. #56
    Mutta jotkut on puhunut että se veisi tuolla R85 oikein säädettynä, noin 15-30% enemmän kuin 98.
    Tai sekin sitten vaihtelee, mutta kaikki jotka tiedän tällä hetkellä, missä käytetään tuota E86 niin vie sitä enemmän kuin 98. Siis autoista kun puhutaan
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  27. #57
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kun 85E tuli markkinoille, innostuin kokeilemaan autossa, Mersu 200 Komp, W203, vm2000.

    Aloitin pienillä lisäyksillä ja ilman mitään säätöjä, niin pääsin sekoituspitoisuuksiin 70% viinaa ja 30% bensaa. Laskelmissa otettu huomioon 98E:ssä sisältyvä 5% viina osuus.

    Mersussa kun on kaksoislamda, niin hyvin pitkälle ecu sääti ajotukset ja polttoainemäärän. Yli 50% seoksissa moottorin varoitusvalo rupes syttymään, koska ilmoitti kakkoslamdan arvot vääriksi. Testasin tuhansia kilometrejä eri ajanjaksoina noin 2 vuoden aikana.

    Otetaan hyvät kokemukset ensin:
    - tunne on, että koneessa lisäpotkua
    - sitkeys paranee. Kutosen voi iskeä 50:ssä ja vaikka kaasun lyö pohjaan, niin kone ei nakuta.
    - viinassa 108 oktaania, hyvä nakutussietävyys.
    - turbossa ja kompressorilla lisätehoa.
    - kone käy esim. tyhjäkäyntia pehmeämmin kun bensalla. Palamisprosessi viinalla hitaampi.
    - alhasemmat HC arvot, kun vie katsastukseen
    - katsastusmiehen silmät hieman suurenee kun hän vilkasee pakokaasuanalyysiä. HC arvot laskee, kuten muutkin arvot.
    - hyvä tapa puhdistaa palotilat. Käy jälkeenpäin bensalla tasaisemmin.

    Huonot puolet:
    - viina + vesi voi tuoda korroosio-ongelmia
    - moottoriöljy tulee vaihtaa tiheemmin. Viina ei haihdu samalla tavalla öljystä kun bensa.
    - talvi ja lyhyet ajot nostavat kulutusta kohtuuttomasti
    - mahdolliset vauriot, lähinnä korroosio ja viinan reagointi alumiinin kanssa
    - 85E hinta seuraa bensan hintaa, joten suurempaa taloudellista hyötyä ei ole saavutettavissa


    Minun kohdallani viina rallit ajettu ja olen siirtynyt kokonaan 98E kuluttajaksi. Ajan vähän, about 10tkm/v autolla ja maaliskuusta - lokakuuhun prätkällä yli 10tkm/v. Talvella 98E edut, niin paljon suuremmat kun käyttämällä 85E sekoituksia. Mersun kohdalla taloudellisin vaihtoehto ja valinta on kohdallani ollut 98E käyttö. Viinan käyttö ei mielestäni ole eko teko, tuotantopanokset huomattavat. St1:n jätteistä tuottama viina eri asia, mutta tuotantomäärät tulee olemaan raaka-aineen saannin suhteen rajoitettu.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  28. #58
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    - moottoriöljy tulee vaihtaa tiheemmin. Viina ei haihdu samalla tavalla öljystä kun bensa.
    -.
    Tämä pitänee paikkaansa jos ajaa paljon lyhyttä ajoa. Tällöinkin tosin vesi on suurempi ongelma kuin tuo viina. Viina haihtuu siinä 70-80 asteen välillä ja vesi luonnollisesti 100 asteen hujakoilla.
    Superbike #7
  29. #59
    Tuossa yhdessä lehdessä testasivat noita 98-E85+jotain yli 100 oktaanista mitä on myynnissä tai oli englannissa.
    Tulokset olivat pienemmät päästöt, pikkasen enemmän tehoa, moottorti kävi viileempänä jne. Eli parempaa suuntaan, ihmettelen suuresti miksi ei aleta myymään jotain 100oktaanista. Onko se liian kallista valmistaa vai mikä

    Joskus oli juttua tuosta E85 kun se tuo lisää tehoa, niin se oli kielletty suomessa, kun ruotsissa se oli kuumaa tavaraa, niin täälläkin piti ottaa käyttöön. Siellä melkein jokaisessa rakennetussa laitteessa on käyössä sitä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #60
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti

    Joskus oli juttua tuosta E85 kun se tuo lisää tehoa, niin se oli kielletty suomessa, kun ruotsissa se oli kuumaa tavaraa, niin täälläkin piti ottaa käyttöön. Siellä melkein jokaisessa rakennetussa laitteessa on käyössä sitä
    Ja ihan aiheesta. Pölijäähän tuo olisi vehkeitä viritellä ja jättää kuitenkin "racebensa" käyttämättä, varsinkin kun sitä saa halvalla suoraan hanasta...
    Supermoto
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen