http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Suz...0-A-N-S-SA.htm
Linkissä olevasta hässäkästä mielipiteitä tai mutua pliis! Kuten linkistäkin näkee niin rosvoon tuo tulisi. En laittanut merkkikohtaiselle palstalle, etten taas pahoita kenenkään mieltä pyhää lehmää moittimalla! ; ))
Nyt etujousina on merkkijouset ja lineaariset. Alkuperäisessä ei ole muita säätöjä kuin esijännitys enkä tuostakaan löytänyt muuta..
Nyt etupää on tyydyttävä +. Haluaisin hyvän ilman pyörän vaihtoa! : )
Oma kohtaisia kokemuksia ei Bitubosta ole mut oon kans kattonut noita omaan rosvoon kun se alusta nyt on mitä on.
Sitä vaan aloin kattelee et noinkohan kannattaa tilata jostain ulkomailta kun näyttäis olevan hinta eroa Suomeen kokonaista 8€?
Tällaiset speksit löytyy maahantuojan sivuilta:
Bitubo ABB sarjan paineistetut keulapatruunasarjat.
Bitubo tarjoaa ABB09 sarjalla mahdollisuuden päivittää alkuperäinen etupään iskunvaimennus vastaamaan modernia ratapyörän iskunvaimennusta.
ominaisuudet:
-erikoisteräksestä valmistetut lineaariset jouset
-tarkka esijännityksen säätö
-typellä paineistettu vaimenninpatruuna
-isot vaimenninmännät
- suositeltavalla viskositeetilla olevat iskunvaimenninöljyt
- keulasarja on täysin huollettavissa
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...it-s0088abb09/
Ostopaikkana se olisi tietty viisaampi : D. Sitä epäilin ja epäilen edelleen että tuleeko tuolla miten hyvä?! Tuollaisia on missä olis monipuolisemmat vaimennuksen säädöt kuin pelkkä esijännitys. Ei tietenkään rosvoon..
Muistelen et alkup. jousilla nopean suoran jälkeisessä jyrkässä mutkassa piti ensin saada alustan asento paremmaksi ja sitten miettiä miten mutkan ajaisi. Pelkillä jousien vaihdollakin sain parannusta aikaiseki, vieläkään en ole tyytyväinen.
Muttamutta.. Tiedä tuosta sitten? On se muuten kumma kun ei mopokaupoille kelpaa kuin helppo raha, jos tahtoisi mitään muuta kuin tuotetta jolla on jo tilausnumero olemassa niin ei. " sun pitää selvittää se ja se ja tuu sitte takas" on aiks yleinen vastaus. Mun rahoissa on varmaan paha haju kun eivät kelpaa! ; ))
Ajatus+kysymys:
Mulla on takaiskari vaihdettu jo ns. merkkivaimentimeen jossa on säätöjä monenlaisia. Sisäänmenot ja paluu on kuitenkin tehdasasetusten rajoissa. Eli vaikka tuossa bitubossa ei säätömahiksia liiemmälti ole niin jäisivätkö nekin säädöt vähiin, siis esijännitystä lukuunottamatta. Eli haittaako säätöjen vähyys oikeasti käytännössä mitään??
Te joilla on kokonaan säädettävä keulan jousitus, onko tehdasasetukset "tarpeeksi" hyvät satunnaiseen ratailuun ja tietty öiseen pomperointiin?! : @)