Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Lupasin konsultoida tuttua naisihmistä pyörähankinnassa. Tällä hetkellä alla on 535 Virago, jolla ajeltu muutama kesä. Käyttö on varsin reippaita (+/- 400 km) päivämatkoja ja lähimutkateillä pyörimistä. Alkaa kuulemma tehonpuute vaivata varsinkin ohituksissa, josta kyllä varoittelin jo pyörää hankkiessaan. Uudenkin pyörän tulisi kuulemma olla kustomityyppinen tai ainakin sinne päin huolimatta sinnikkäistä yrityksistäni ohjata katsomaan muitakin... Omat pyörintressini ovat vähän toisella suunnalla ja kustomituntemus heikompaa, niin ajattelin huudella täällä.

    Hän oli vakavasti harkitsemassa uutta Hondan VT750S-pyörää, siis jotan Shadowjohdannaista. Ei ollut päässyt koeajolle, kun kaikki vaihtoehdot olivat kilvettömiä. Speksien perusteella ei kuitenkaan näytä erityisen paljon Viragoa tehokkaammalta peliltä. Ongelma on, että hän on noin 160 pitkä eikä halua kovinkaan painavaa pyörää. Oli kokeillut jotain vanhempaa Shadowia (paljon tuota uutta painavampaa), joka oli tuntunut liian painavalta ainakin paikallaan. Koitin toki huomauttaa, ettei sillä vauhdissa niin väliä ja matka-ajossa jopa parempi jos on massaa, mutta tietysti sitä pitäisi pystyä parkkiksellakin liikuttelemaan.

    Kysymys siis kuuluu, mitä muita vaihtoehtoja tulisi mieleen? Pitäisi siis olla kevyehkö, ei aivan tehottomimmasta päästä ja kustomi tai muuten retrohtava. Triumphin Bonneville tai vastaava? HD:n pienempi Sportster? Budjetti on max 10.000, Viragosta olisi hyvä päästä vaihdossa ja saisi olla suhteellisen uusi, tosin Viragokin taitaa olla 90-luvun lopulta.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  2. #2
  3. #3
    Bellagio ois varmaan muuten tosi jees mutta budjetti ei taida ihan pitää. Käytettyä taitaa olla vaikee vielä löytää ja uus menee suht reippaasti yli

    Oon kans aika väärä henkilö neuvomaan kun ei customit varsinaisesti ihan omaan lokerooni putoa mutta sen verran voin sanoa että Sportster (iso) oli yllättävän positiivinen kokemus kun semmoisella aikanaan muutamia päiviä ajelin. Vakaa, rento, ihan mukavasti löylyä koneessa. Ja valoissa seisoessa oli hauska seurailla etupyörän hyppimistä

    Ainoa paha puute tuntu olevan kallistusvaran puute. Ekana päivänä tulin vähän reippaammin maantielle liittyvään mutkaan ja yllätys olikin suuri kun ei se pyörä kallistunutkaan Spedu maassa mutta onneks en sentään kymppipyörän telin alle ajautunut soseutumaan. Sen verran vakaa oli pyörä kallistettuna jarrutettaessa
    Pegaso IE
  4. #4
    Jatketaan Guzzi-linjalla: V7

    Rumemman Stone-perusmallin (yksivärinen maalaus + valuvanteet) hintalapussa lukee karvan päälle 11.000 eur, joten virhemarginaalin rajoissa vielä budjetissa...

    Ei niinkään custom, vaan peruspyörän näköinen peruspyörä. Koneen numeroarvoja ei niin kannata tuijottaa; arkiajossa tuntuu vahvemmalta. Hyvännäköinen peruspyörä, jolla tekee sitä reissuakin. Laukutkin saa nätisti kiinni.
    ...
  5. #5
    H-D Sportster. Jos tuntuu liian korkealta niin sitten low-malli... Tosin lyhyttä (ja vakiota parempaa) iskaria saa parilla-kolmella satkulla, joten jos hyvä yksilö osuu kohdalle niin ei kannata tuijottaa perän korkeuteen. Koneeksi ehkä kannattaisi ottaa (tehtaan) 1200, mutta toki kannattaa käydä koeajamassa 883 josko se kuitenkin riittäisi, fyysisiltä mitoiltaanhan mallit ovat lähes identtiset. Nykysportsteri painaa n. 260 kiloa, 86-03:t painoivat n. 230 kiloa, jos "vanhempi" kalusto kelpaa (tosin sanoisin että tässä tapauksessa ei kannata mennä viime vuosituhannen puolelle).

    (Aiheen vierestä, vanhempaa kalua ostaessa pitäisi sitten vähän tietää mitä on ostamassa, itse olin sportsterikaupoilla viime kuussa ja pitää sanoa että monenlaista paskaa myydään vakiona ja siistikuntoisena. Esim. kun puhelimessa kysyy että vuotaako laite öljyä niin vastaus on ei, paikanpäällä sitten kun kyykistyin niin jo metrin päästä näkyi että koneen pohja on märkä. Toisessa tapauksessa "vakiopyörä" oli kuorrutettu kaikenmaailman kromikotkilla ja tietty alkuperäisosia ei missään... Onneksi aika lyhyellä hakemisella löytyi oikeasti hyväkuntoinen ja maltillisesti modifioitu laite kohtuullisella hintalapulla.)
    Viimeksi muokannut: s&s; 01.09.2012 klo 14:50.
  6. #6
    Jos noita hieman pienempiä/kevyempiä customeita mielii, niin Triumpheista kannattanee katsastaa myös America/Speedmaster -akseli, kumpi nyt sitten ulkonäöllisesti tai ajoasennoltaan paremmin ns. "sopii käteen". Aloitusviestissä mainitulla max. 10000€ budjetilla löytynee jo varsin tuoreita pelejä (Autocenterissä näytti olevan uusi ylivuotinen Speedmaster 10990 hinnalla). Noiden märkäpaino taitaa olla siinä 250kg huitteilla.
  7. #7
    Jos haluaa kokeilla tuota v750c BlackShadowta vm-12, niin tänne voi tulla kokeilemaan ja viemään kotia edullisesti. Pyörä on todella matala ja mukava ajaa. Varmasti sopiva jopa 160cm pituiselle ihmiselle.
  8. #8
    Vaihdoin itse pyörän viime keväänä ja oli hilkulla etten ostanut Triumphin Bonnevilleä. Todella mukava ajaa ja tämän pituiselle (162cm) oikein passeli. Jalat ylettyy hyvin maahan ja liikuttelu on helppoa.

    Bonne oli kuitenkin mulle turhan retro ja päädyin katupyörään. Sitäkin tosin vähän muokattiin sopivammaksi tällaiselle pätkälle eikä ihan teinille enää.
  9. #9
    Kiitos kommenteista! Guzzi vois olla ok, mutta niitä on suht harvassa että pääsisi koeajolle. Ja ymmärsinkö oikein, ettei niillä ole pääkaupunkiseudulla nyt edes jälleenmyyjää? Ei sillä etteikö Piikkiöönkin matkaisi, mutta varsin laiha edustus. Itse olen aina välillä haaveillut noista roadster-tyyppisemmistä Guzzeista.

    Ai uudet sportsterit on noin painavia, voi olla vähän turhan raskas, isommalla koneella lienee turha ehdottaakaan "uhrille". Tai sit pitää katsella noita vähän vanhempia.

    Mutta sitten noi Triumphit, oon menossa vilkaisemaan paria uudehkoa Bonnevilleä tässä, tuntuisi täyttävän aika monet halutut vaatimukset. Ja miellytti kuulemma silmääkin, myös omaani. Toi America/Speedmaster vois olla vielä parempi, mutta painaa jo taas vähän enemmän.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  10. #10
    Hmmmmm.....

    No kun nyt tuon Triumphin mainitsit niin mulla olisi yksi madallettu Sprint jokseenkin mukavasti varusteltuna.
    Originaalinahan tuo on istumakorkeudeltaan muistaanseni 805. Tuosta mopoa on tipautettu tonttiin vielä 35mm joten varmaankin sopii lyhkäsemmällekin kuskille.
    Toki, mopo ei ole uusi, vm 05 ja on mittariin saatu jo kohtuullinen lukema, rapiat 45tkm.

    Jos kiinnostaa niin yvllä saapi kiinni.
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  11. #11
    Tervetuloa kaupoille http://www.nettimoto.com/yritys/ppautolhj

    Löytyy customia, kyykkyä sekä matka enskaa! Kuvista puuttuu vielä juuri myyntiin tullut Triumph Speedmaster.

    Liike Lohjalla

    Terveisin

    Hannu-Allan Stick
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  12. #12
    Lainaa juhapee kirjoitti Katso viesti
    Ai uudet sportsterit on noin painavia, voi olla vähän turhan raskas, isommalla koneella lienee turha ehdottaakaan "uhrille". Tai sit pitää katsella noita vähän vanhempia.
    Koita tehä vanhat ja valehtelet painoa 100kg alaspäin että saat operaattorin pyörän päälle ja ajoon, kysyt sitten että oliko se liian painava
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  13. #13
    Pitäis saada vissiin joku lentävä lähtö, veikkaan että jo siinä vaiheessa kun kampeaa sitä jalalta pystyasentoon jään kiinni painon pyöristyksestä... Speedmasterissa ja muissakin "oikeemmissa" customeissa ongelmana on myös jalkatappien sijainti siellä etuviistossa vaikka istuinkorkeus olisikin matalampi. Bonnevillessä tuntuisi olevan tollai vähän konservatiivisemmin ne tapit.

    Sprintti ei nyt ehkä enää mee silmät kiinnikään ton kustomitoiveen sisälle. Vaikka hyvä fillari onkin, melkein kerran tollasen 1050 Sprintin hankin kun oli aikaa ajella enemmän matkaa. Ite oon 190, niin oman fillarin geometriatoiveet on myös vähän nyt haussa olevasta poikkeavat.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  14. #14
    Kannattaa kokeilla myös Thruxtonia, isännyys on persjalkainen ja päätyi tuohon, on tykännyt kuin hullu puurosta. Meinas ostaa tuollaisen 750 Hondan, mutta ei sitten tykännytkään niin paljoa...
    -06 Ducati 999s
  15. #15
    En ymmärrä noista customeista paljookaan mutta joskus oon kokassu Yamaha Vmaxia. Se vois olla ihan kiva ja voimaakin riittäs tyttösen ajoihin...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  16. #16
    Kannattaa vilkaista myös Hondan uudempia Magnoja, VF750C muistaakseni. VFR:n kierroskone ja matala cruiserin runko. Lisää vain avarat putket ja crossitanko.
    675
  17. #17
    Joskopa Suikka GSX 750F. Matala pyörä ja jonkin verran tehojakin.
  18. #18
    VMAX lienee nimenomaan niitä haussa olevia kevyitä customeja. Sekä vanha että uudempi. Not. Myös GSX750F lienee nyt ehkä just niin kaukana customista kuin pääsee. Siitä ei tässä hakuammunnassa tingitä, että sen pitää olla customi tai muuten retrohtava.

    Magnoja voisi kyllä vilkaista, kiitos vinkistä. Noissakin taitaa tosin uusimmat olla jo kymmenisen vuotta vanhoja. Vaikka yksiköstähän se on aina kiinni jne. Thruxton on hieno, mutta epäilen että toi geometria on liian kumara. Mutta ihan potentiaalinen sekin.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  19. #19
    Niin, lisättäköön nyt se, että noista vaatimuksista ei tingitä valitettavasti. Yritetty on vakuuttaa, että jonkun muun tyyppisiäkin pyöriä kannattaa kokeilla, varsinkin tosta reissausnäkökulmasta (mm. molemmat GSX ja Sprint toimisivat), mutta ei auta. Tosin kuka meistä on noin muutenkaan valinnut pyörän pelkistä järkisyistä...
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  20. #20
    Jos se customi on oltava niin mites olis Intruder ? Seiskapuolikaskin jo vääntää eri malliin kun Virago, 1400 kuutioisessa ei sitten heti vääntö lopukkaan kesken. Ja customiksi (mielestäni) suht kevyt käsitellä. Lisäplussana (?) matala istumakorkeus...
  21. #21
    no sen verran hän joutuu tinkii vaatimuksista että jos virago 525sta mennään isompaan (ja cruiserissa pysytään) niin painoo tulee väistättä lisää

    nuo mainitut trumpetin bonne / amerikka / speedmaster -mallit huomiomisen arvioisia
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  22. #22
    Jos edessä olevat spedut ei oikee nappaa ni täytyy kyllä yhtyä Guzzin pikkulohkopyörien mainostajiin.

    Toki riippuu siitä kuinka paljon sitä tehoa oikeen hakusessa on, mutta kannattaa käydä ainakin kokeilemassa.
    Sen koneen luonne on mun mielestä tosi mukava. Ja liikennevaloissa on kiva heilutella pyörää sivusuunnassa kaasun avulla

    edit: Niin pikkulohkolla tarkoitin siis tässä tapauksessa 750cc malleja, Nevada, V7
    Pegaso IE
  23. #23
    Kyllä ne Pikkulohko-Guzzin vähäiset voimat riittävät oikeinkin mukavasti.

    nimim."Suht monta ratapäivää 750cc Guzzilla"
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  24. #24
    Jos siitä kustomista tinkisi vaikka ihan peruspyörä linjalle niin miten olisi ER-6n? Siinä on vääntöä ja tehoa aika paljon enempi kuin esim. pikkulohko Guzzeissa, kevyt, matala ja pitkät huoltovälit isoissa huolloissa. Ja sillä kymppitonnilla saa aika kasan tarvikkeitakin mukaan. Ja uuden pyörän kaiken lisäksi.
    Taivas saa odottaa
  25.  
  26. #25
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Jos siitä kustomista tinkisi vaikka ihan peruspyörä linjalle niin miten olisi ER-6n?
    Lainaa juhapee kirjoitti
    Niin, lisättäköön nyt se, että noista vaatimuksista ei tingitä valitettavasti. Yritetty on vakuuttaa, että jonkun muun tyyppisiäkin pyöriä kannattaa kokeilla, varsinkin tosta reissausnäkökulmasta (mm. molemmat GSX ja Sprint toimisivat), mutta ei auta. Tosin kuka meistä on noin muutenkaan valinnut pyörän pelkistä järkisyistä...
    Olisko vastaus tossa?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)