melkeen uusi 85 vuoden K100
tuli huoltoon ja ei starttaa.
tai startti pyörii mut kone ei.
sprag clutch??? Tms. Ei tarraa.
pitääks vaihteisto irrottaa koneesta
et sen em. osan saa vaihdettua?
mac huurre lienee tehnyt moisen
tempun jos toisenkin joskus??
kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
Aijai, taitaa olla isompi homma. Veikkaan, että vika ei ole startissa, jos se kerran pyörii. Startin kytkin (tuo sprag clutch) on ilmeisesti jumittunut öljykarstan takia. Kytkimen puhdistus on helppoa, mutta pitää purkaa puoli pyörää, ennen kuin siihen pääsee käsiksi. Vaihteisto ja se moottorin ja vaihteiston välissä oleva osa, (bell housing, mikä lie suomeksi) pitää irrottaa.
linkissä juttua ko. ongelmasta. http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=27150
Sen verran tekstistä bongasin, että kannattaa työntää mopoa muutama metri vaihde päällä. Saattaa irroittaa tuon jumittumisen.
Voisi kuvitella, että jos jumittuminen johtuu öljykarstasta, niin koneeseen voisi kokeilla "peseviä öljyjä", esim. Delvacia. Saattaisi vaikka auttaakin.
Näistä lähtisin itse liikkeelle.
BMW R850R -02
web: www.oilhead.org
mail: info@oilhead.org