Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Olen katsellut KTM SMR 990 ja 690. Sitten 690 enduromallia, Honda Fireblade 2010, Bkingia ja Ducati Monster 1100. Eipä taas osaa päättää.

    Radalla ei tule käytyä, reissussa kerran, pari kesässä. Kaupungissa tulee aika tavalla kilsoja työn takia.
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
  2. #2
    Koeajamaan yllä mainitut..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  3. #3
    Kaikkia toki kokeiltua, osaa enemmänkin. Ei vaan osaa päättää taaskaan, muutenkin tyhmä kun on
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
  4. #4
    Kai se olis tuo KTM SMR990, jos kaupungissa pyörit. Ainoa mitä itse noista koittanut ja oli aivan mahtava laite, vähän samanlaisen hommasin sitten itsekin, hyvin pitkälti samanlaiseen käyttöön.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  5. #5
    Lainaa RvN23 kirjoitti Katso viesti
    Kai se olis tuo KTM SMR990, jos kaupungissa pyörit. Ainoa mitä itse noista koittanut ja oli aivan mahtava laite, vähän samanlaisen hommasin sitten itsekin, hyvin pitkälti samanlaiseen käyttöön.
    Miten nuo liikkuu? noin niinkuin suorituskykynsä puolesta - kun itse olen samassa vaihtovaiheessa...kolme viimeistä olleet Yamaha R1:ä - josta muuten suorituskyky saakin pudota - eli rima on korkealla ;)
    Ain't life a bitch!
  6. #6
    Lainaa motusalem kirjoitti Katso viesti
    Miten nuo liikkuu? noin niinkuin suorituskykynsä puolesta - kun itse olen samassa vaihtovaiheessa...kolme viimeistä olleet Yamaha R1:ä - josta muuten suorituskyky saakin pudota - eli rima on korkealla ;)
    Kivasti lähtee ja vääntöä on, mutta ei nuo tehopiikit taida olla verrattavissa R1:seen. Toisaalta tehot on heti käytössä, ei tarvi vinguttaa konetta.
    Itselle nykyinen sopii kuin nenä päähän kaikin puolin, edellisten kanssa tuli fysiikka vastaan, kun ei enää paikat varsinkaan polvi kestänyt pitkiä ajeluja. Nyt ei ole polven kanssa ongelmaa.

    Ja tykkään lisäksi pitkästä penkistä, jossa saa vaihdella paikkaa oman mielen mukaan.

    Jos et ole kokeillut, suosittelen lämpimästi. Itse en ole löytänyt vielä mitään moitittavaa.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  7. #7
    Vähän 2010 firebladeakin kuolaillut nyt, taitaa olla liian "hyvä" kadulle(?).
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
  8. #8
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kaikenlaista matkalehmää, "supermoton" ja kyykkärin omistaneena olen taipuvainen möläyttämään julkisesti, että kadulle ja erityisesti taajamaan ottaisin jonkun supermototyyppisen laitteen. Kyykkäri on siihen keskimäärin aika huono johtuen tehokäyrän muodosta, pitkistä välityksistä ja ajoasennosta. Edellinen mopo oli 990SMR, ja ainoa syy vaihtaa kyykkäriin oli se, että kadulla tulee ajettua vain siirtymät radalle. Kottaraisen suurin heikkous oli vedolle mentäessä tökkivä kaasu, ja mukulakivellä se oli aivan erityisen rasittava. Sittemmin kottaraisenkin ECUn säätöön on tullut välineitä, tiedä vaikka tökkimisen saisi säädettyä vähemmälle. Ja eihän tuo ainoa lajiaan ole, kannattaa tsekata esim. Nuda, Multistrada 1200 ja yksipyttyiset supermotot. Nää on niin henkilökohtaisia asioita kuitenkin.
    1000
  9. #9
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Kaikenlaista matkalehmää, "supermoton" ja kyykkärin omistaneena olen taipuvainen möläyttämään julkisesti, että kadulle ja erityisesti taajamaan ottaisin jonkun supermototyyppisen laitteen. Kyykkäri on siihen keskimäärin aika huono johtuen tehokäyrän muodosta, pitkistä välityksistä ja ajoasennosta. Edellinen mopo oli 990SMR, ja ainoa syy vaihtaa kyykkäriin oli se, että kadulla tulee ajettua vain siirtymät radalle. Kottaraisen suurin heikkous oli vedolle mentäessä tökkivä kaasu, ja mukulakivellä se oli aivan erityisen rasittava. Sittemmin kottaraisenkin ECUn säätöön on tullut välineitä, tiedä vaikka tökkimisen saisi säädettyä vähemmälle. Ja eihän tuo ainoa lajiaan ole, kannattaa tsekata esim. Nuda, Multistrada 1200 ja yksipyttyiset supermotot. Nää on niin henkilökohtaisia asioita kuitenkin.
    Nuo kaikki bensan syöttöön ja nykimiseen liittyvät asiat saa kuntoon, kunhan käyttää koneen säädössä, kaikissa kottaraisissa. Eli ei mikään iso ongelma.

    Mutta monipuolisin pyörä mitä itselläni on tähän asti ollut on tuo tallissa mötköttävä 690 Enduro. Kyykyllä et tee hevon kettua kadulla.. joko pieni tai iso moto, etkä tule pettymään
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  10. #10
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Nuo kaikki bensan syöttöön ja nykimiseen liittyvät asiat saa kuntoon, kunhan käyttää koneen säädössä, kaikissa kottaraisissa. Eli ei mikään iso ongelma.

    Mutta monipuolisin pyörä mitä itselläni on tähän asti ollut on tuo tallissa mötköttävä 690 Enduro. Kyykyllä et tee hevon kettua kadulla.. joko pieni tai iso moto, etkä tule pettymään
    Miten tuo enduro on toiminut kadulla? Voiko päästellä mutkatiellä huoletta?

    Nykyinen superdukekin on hyvä pyörä, mutta vaihto se vaan kummittelee silti mielessä koko ajan
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
  11. #11
    Lainaa intinaz kirjoitti Katso viesti
    Miten tuo enduro on toiminut kadulla? Voiko päästellä mutkatiellä huoletta?

    Nykyinen superdukekin on hyvä pyörä, mutta vaihto se vaan kummittelee silti mielessä koko ajan
    Ihan hyvin tuo enduro on toiminut kadulla, mutta ei sillä mitkään 100km siirtymät ole hauskaa, toisin kuin SD:llä. Vaatii vähän pienempää tietä vain.. esim porkkalanniementie on ihan omiaan tummoiselle 690 endurolle.. Jos taas ajetaan länsiväylää niin hampaat on irvessä ennen ensimmäistä liittymää

    Toki renkaista kiinni kuin hauskaa asfaltilla

    -Matti
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  12. #12
    Olisihan tuo Duke 690 R kanssa varmaan hieno, mutta taitaapi olla turhan lähellä superdukea. Eikä sillä ihan metsäleikkeihin voi ruveta.
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
  13. #13
    Nyt on valinnoissa loppusuoralla 990 SM-R, SMC 690 / Enduro ja Suzuki B-King. Näistä kun osaisi vielä päättää!
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
  14. #14
    Aika mielenkiintoinen combo. Mitäs jos tohon laittas vielä viissatasen viragon yhdeksi vaihtoehdoksi niin olis pakka lopullisesti sekaisin

    Vitsit sikseen. Listaa lukiessa syntyy tunne että et itsekään oikein tiedä mitä haluat. Sen verta kaukana nuo pelit ominaisuuksiltaan ja tyyliltään toisistaan on. Joten suosittelen ehdottomasti että ajat kullakin kunnollisen koeajon järjestyksessä 690 - 990 SM R - Bingi. Ja siis tässä nimenomaisessa järjestyksessä. Jään mielenkiinnolla kuulemaan koeajojen tunnelmista

    Juttuhan menee näin:
    1) 690, onpa hemmetin kevyt ja hauska vekotin. Taipuu, tömisee ja keulii
    2) 990 SM-R jumalauta, ihan niinku se edellinen 690 mutta kaikkea tuplana !!!
    3) B-King... No mä tulin vaan istahtamaan tän päälle, en usko että tällanen enää olis ihan mun juttu

    Viimeksi muokannut: GuessWho; 12.09.2012 klo 08:16.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #15
    690 enduro jos vaihtelua haluaa, reilusti erillainen kuin nuo sigun ex-pyörät.

    Ja vähän asuinpaikasta riippuen voi talvellakin olla mainiot ajokelit tuollaiselle...
    Eikä syksy/kevätkään ole yhtään pöllömpää aikaa, kunhan on sopivat varusteen.

    Eikä tuo nyt ihan mahdoton pyörä ole reissussakaan, kunhan malttaa pysyä sopivilla teillä...
  16. #16
    Kingi kannattaa testata. Vaikka ite tykkään, niin ymmärrän, että kaikki toiset ei. Massa ja teho vaatii tietyn ajotekniikan. olet jo saanut sen parhaan neuvon. Käy kaikki ajamassa.
    ... jotain piti muistaa
  17. #17
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Kingi kannattaa testata. Vaikka ite tykkään, niin ymmärrän, että kaikki toiset ei. Massa ja teho vaatii tietyn ajotekniikan. olet jo saanut sen parhaan neuvon. Käy kaikki ajamassa.
    Lienee paikallaan täsmentää entisenä Kingin omistajana että pelihän on hemmetin makee kaikin puolin. Mutta silti uskallan väittää että jos kunnon koeajot tekee tuossa huumorilla ehdottamassani järjestyksessä, ei valintaa tarvitse paljoa arpoa
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  18. #18
    Laitat semmosen pitkäkeulasen.
    High Stuck Are Wit To
  19. #19
    tässä sellanen hauska jonkun tekemä kotikutoinen fiilistelyvideo, joka kannattaa ehdottomasti katsoa loppuun saakka. Siellä on varsinainen kliimaksi

    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20. #20
    Tärkeintä on miettiä missä eniten haluaa ajaa. Itsellä on isompi moto kaihertanut mielessä pidemmän aikaa. Toisinaan tekisi mieli painella sorallakin vähän vauhdikkaammin kuin kyykyllä uskaltaa.

    Ajettu tässä järjestyksessä:
    Hypermotard 796, kiva, mutta tehoton.

    Hypermotard 1100 S, riemukas, ei motarille, mutta kauppaa väännettiin. Lopulta vaihdoin kyykyn kyykkyyn.

    690SMC, typerä laite ainoaksi pyöräksi, tehoton, v*ttumainen ajettava kaikkialla muualla paitsi Velskolantiellä. Halpa hinta on kiistaton etu.

    990SMR, tehoa riittävästi ja vähemmän äkkiväärä kuin 690, mutta muuten ei herättänyt ostohaluja.

    Nuda 900R, tässä oli kaikki palikat kohdallaan. Hieno kone, alusta ja jarrut, ruma ulkonäkökään ei haitannut. Kauppa oli jo melkein valmis ja lisävarustelistan olin jo ruksinut läpi, kun menin vahingossa ajamaan uuden Firebladen (tarkoitus oli kokeilla 990SMT) ja totesin sen jälkeen, että en sinne soralle vielä niin kovasti hingukaan ja päädyin Bladeen. Enkä ole katunut, kun toimii minulla niin työmatkoilla ytimeen, mutkateillä ja maanteillä. Mökillekin pääsee.

    Mutta edelleen moto kaihertaa jossain tuolla, tarkemmin Nuda. 990SMT pitää jossain kohdassa mutustella, periaatteessa pitäisi olla aika monikäyttöinen pyörä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21.  
  22. #21
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Tärkeintä on miettiä missä eniten haluaa ajaa. Itsellä on isompi moto kaihertanut mielessä pidemmän aikaa. Toisinaan tekisi mieli painella sorallakin vähän vauhdikkaammin kuin kyykyllä uskaltaa.

    Ajettu tässä järjestyksessä:
    Hypermotard 796, kiva, mutta tehoton.

    Hypermotard 1100 S, riemukas, ei motarille, mutta kauppaa väännettiin. Lopulta vaihdoin kyykyn kyykkyyn.

    690SMC, typerä laite ainoaksi pyöräksi, tehoton, v*ttumainen ajettava kaikkialla muualla paitsi Velskolantiellä. Halpa hinta on kiistaton etu.

    990SMR, tehoa riittävästi ja vähemmän äkkiväärä kuin 690, mutta muuten ei herättänyt ostohaluja.

    Nuda 900R, tässä oli kaikki palikat kohdallaan. Hieno kone, alusta ja jarrut, ruma ulkonäkökään ei haitannut. Kauppa oli jo melkein valmis ja lisävarustelistan olin jo ruksinut läpi, kun menin vahingossa ajamaan uuden Firebladen (tarkoitus oli kokeilla 990SMT) ja totesin sen jälkeen, että en sinne soralle vielä niin kovasti hingukaan ja päädyin Bladeen. Enkä ole katunut, kun toimii minulla niin työmatkoilla ytimeen, mutkateillä ja maanteillä. Mökillekin pääsee.

    Mutta edelleen moto kaihertaa jossain tuolla, tarkemmin Nuda. 990SMT pitää jossain kohdassa mutustella, periaatteessa pitäisi olla aika monikäyttöinen pyörä.
    Mikä tuossa Nudassa oli mielestäsi parempaa kuin vaikka KTM SM-R:ssa? Mielenkiintoinen pyörä tuo hussekin kyllä. Firebladeakin mietin itsekin, mutta se ei ehkä ole oikein optimi kaupunkiajossa itselle, enkä sitä kaikkea tehoa oikein tarvitse missään.
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke