Tämäpä huojentavaa tietoa kun emäntä ruukaa työnnellä aika raskaalla jalalla mun nimissä olevalla autolla pitkin poikin maakuntia ja aika ajoin pitäny käyä kattelemassa kuvia asemalla. Taian samontein siirtää oman auton emännän nimiin niin saahaan molemmat ajella rauhassa ja salamavalojen loisteessa.
Edit: 1-3vkoa on kestäny välähdyksestä kutsuun.
Viimeksi muokannut: jsavilaa; 04.09.2012 klo 16:03.
mahtaa sitä poliisiakin v*tuttaa kirjotella ja lähetellä noita kirjeitä noin mitättömien ylitysten takia. Noidenkin lähettämättä jättäminen säästäis varmaan niitä viime aikoina paljon puhuttuja resursseja.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Noin viikon päästä on laput löytyneet postilaatikosta välähdyksistä, onneksi ovat jääneet kirjallisiin huomautuksiin.
Potretit otettu keski-suomesta ja pohjois-savon alueelta.
Ja asiasta kolmanteen: montakohan noita kirjallisia huomautuksia saa tulla ennenkuin tulee automaattisesti sakkoja, kun tässä parin vuoden aikana on sattunut kolme pikku ylitystä joista onneks vielä selvinnyt huomautuksilla.
2KRT. 80/82 ja kerran 100/102
Automaattivaihteet, alamäessä tolppa, vakion nopeus säätimellä niin meinaa näköjään mennä vähän yli jos cruise on asetettu just tasan oikeaan max. vauhtiin.
Murjaanien kuningas!
Joo itselle tuli 70 euron muistutus nytten postissa.. 8 päiväähän tuossa meni.
Pyörätön
Hauskaa, että poliisi rikkoo tässä itse sitä lakia, johon viittaa (vrt. huomautuksen allekirjoitus):
"Jos 13 a §:n 1 tai 2 kohdassa tarkoitettu rikkomus on olosuhteet huomioon ottaen vähäinen, rikkomukseen käytetyn ajoneuvon rekisteriin merkitylle omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle voidaan muihin toimenpiteisiin ryhtymättä antaa kirjallinen huomautus. Huomautuksen antaa poliisimies, ja se lähetetään huomautuksen saaneen henkilön ajoneuvoliikennerekisteristä ilmenevään osoitteeseen."
CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
Omakohtaiset kokemukset... Kangasalalta kesti 4 päivää ja Kouvolasta 8 päivää. Molemmat kuukauden sisään. 8 yli ja 13 yli. Kolmas kun tulee niin jalkamies taitaa tulla saman tien. 11 kuukautta köröttelyä että tilanne nollaantuu, ei kenenkään hermo kestä... Kele. 40.000 kotilolla vuodessa ja 10.000 kaksipyöräisellä niin todennäköisyys ihan vahinkoihin on todella suuri.
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Viimeksi muokannut: Sledgehammer81; 05.09.2012 klo 23:55. Syy: Kirotusvireen lösin
Trust me - I know what I'm doing
Honda Shadow VT750 C2 RC44 ACE
3 sakkoa / 1 vuosi tai 4 sakkoa / 2 vuotta.
Tai ainakin oli vielä viimevuonna. "Sakkolaskuri" resetoituu kortin jouduttua jäähylle.
Niin ja ylityksen suurudellahan ei ole väliä, jos siitä vaan on rikesakko, tai päiväsakkoja kirjattu. Toisinsanoen, saatu sakko "liikenneturvallisuuden vaarantamisesta" niin 3 kpl niitä ja thats it. Vaikka olisivat olleet sen 11 (-3 = 8) km/h ylityksiä. Vaikuttavat toki siihen, kauanko se kortti on hyllyllä. Muistaakseni, jos kaikki ovat alle 16 päiväsakkoa, niin selviää 4 viikolla.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
<p>.</p>
Viime vuonna tuli kaksi huomautusta, toisen allekirjoittajana justiin joku sivari mutta toisessa polliisi. Ylitykset oli tasan yhtä pieniä molemmissa ja samalta alueelta. Saatesanoina 'pienikin ylinopeus on vaarallinen' tms. Lisäksi huomautus että kirjeen lisäksi asialla ei ole mitään muita seuraamuksia.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sikäli, kun kyseiset vakavasti liikenneturvallisuutta vaarantavat rikokset osuvat tuonne ajoneuvolain 96 §:n 1 momentin alla olevaan litaniaan, niin näinhän se taitaa olla. Luulisin, ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.
Eikös kaikki sakot tule liikenteen vaarantamisesta? Kuten esimerkiksi jos vaikka peräkärrystä sattuu olemaan mukana otteen kopio eikä alkuperäiskappale. Aivan tavaton kuviteltu vaara liikenteelle.
Sitäpaitsi näyttää siltä että mieluummin kirjoitetaan päiväsakkoja kuin rikesakkoja. Esimerkiksi kilven kulmasta voi tulla päiväsakot.
Sitten on ihan oma lukunsa että kun siviiliauto ajelee takana niin taatusti kyttää niin kauan että pääsee päiväsakoille, eikä pysäytä rikesakkoa saatikka huomautusta varten, paitsi jos poikkea johonkin sivuun. Ihan sama tilanne kuin jos virkavalta seuraisi tappelua ja odottaisi että saisko jokun pidätettyä taposta mieluummin kuin pahoinpitelystä.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 06.09.2012 klo 16:28.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Oikein muistat, eli esimerkiksi 3 kpl kännykkään puhumisesta sakkoa (nykyään, ei vielä ennen), turvavyön käyttämättä jättäminen, ajopiirturiin liittyvät sakot, kuormaus, jne. Jotain pienempiä erheitä oli, millä ei korttia polteltu mutta suurin osahan noista sakoista mitä liikenteessä voi saada, kuului tuonne listalle, millä otetaan korttia hetkeksi haltuun jos 3 kpl. Ja törkeillähän menettää ekasta. Eli esim törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, törkeä piittaamattomuus jne. esimerkiksi punaisia päin ajaminen kuului jompaankumpaan noista edellämainituista.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Mahtaako 50 § toimia tavallisen toimistotyöntekijän kohdalla? No, 46 § varmaan kuitenkin pätee, kun oletetaan, että että tällaisen tehtävän siirtäminen on "toimivaltansa rajoissa" toimimista. Nuo toimivallan rajat on varmaan määritelty jossain, vai tarkoittaako pykälä todella, että poliisi voisi kenelle tahansa henkilölle antaa polisiin valtuudet (pl. voimankäyttö). Aika hurjalta ajatukselta kuulostaa, mikäli näin tosiaan on.
Mutta vähän lähemmäksi itse asiaa, tuleekohan nuo kirjalliset huomautukset automaattisesti ajoneuvon omistajalle/haltijalle, vai selvitetäänkö niiden kohdalla oikea kuski, kuten sakkojen kanssa? Jos tuollainen tulisi allekirjoittaneelle ja tietäisin, että en ole ajanut, niin ihan periaatteessa huvittaisi lähteä kiistämään aiheeton huomautus.
CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
Kestää se mutta joku voi haukkua tientukoksi. Itsellä 1.6. 2010 rikesakko, 10.6.2010 rikesakko ja 11.6.2011 rikesakot. Hermo kesti niin hyvin että tuon jälkeen ei ole uusia tullutkaan. Ja autolla 70000/v
Siirryin puhtaasti vakkarin käyttöön+navigaattori aina päällä ja lapinmatkat teen pienempinumeroisia teitä....
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Vs1400 -95
Ex Z1000 -06
ex GPZ900R -84
Olis ny kertonu kuin pian lappu tuliTainnu olla kuvan kattojilla hauskaa ja jotenkin tässä tapauksessa sellainen olo, ettei korpin mielessä käynyt mielessäkään olla nokkaisematta
Paatero kärähti ylinopeudesta http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...50009_uu.shtml
Sunnuntaina välähti kotilolla Kehä I länteen päin mennessä Tuusulanväylän kohdilla, olivat p* pakun jättäneet siihen väylän viereen kytikselle kuvia napsimaan. Mittarissa 95+ @ 80, sitten vaan postia oottelemaan![]()
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Perjantain välähti VAntaan Matarissa autolla 30 rajoitus alueella. Keskiviikkona tuli kirjallinen huomautusilman maksukehoitusta... Mitattu nopeus 37km/h...
Olis kyllä ollut niin turhaa (niinkuin nopeussakot muutenkin)![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3