Viime viikolla 20 tkm ajettu Gessu alkoi pysähtelemään tyhjäkäynnillä liikenteessä. Suht ärsyttävä vika siis.
Meinasin pokkana vaihtaa tulpat yht'äkkiä, mutta kuten pyörää tuntevat tietävät, edessä olisikin ollut melkoinen savotta purkamisineen, joten googlailin tietysti maailmalta, mistä kannattaa lähteä metsästämään vikaa. Törmäsin tällaiseen:
Turn ignition on.
Wait approx. 5 secs until red temp light (all the way on the right) goes out.
Push and hold starting button until engine has been running for 2 secs.
If bike doesnt start this way, turn ignition off and wait 10 secs and start from the beginning.
Linkki: Tarina jatkuu tarkemmilla ohjeilla
Ihme ja kumma. Tuota ohjetta noudattamalla vikaa ei ole viikon mittaan esiintynyt enää. Ripottelen kyllä varmuuden vuoksi vielä suolaa olkani yli, sekä kumarran Baijerin osavaltion suuntaan ennen käynnistystä![]()
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Ilmeisesti mopon moottorinohjain sekoilee ajoittain ja rebootti on tarpeen kuten tietokoneille. Liittyy antureiden kalibrointiin mm. kaasukahva pitää olla nollassa käynnistettäessä.
Tekee tuota tyhjäkäyntihäröilyä jos saat isolla vaihteella pyörän sammumaan, tuolloin voi tyhjäkäyntisäädin olla tapissaan ja ei pysy käynnissä, ennenkuin antaa ECUlle aikaa palautua perusasetuksiin.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Noh, olen noudatellut noita ohjeita, mutta kertaalleen teki saman tempun.
Pärrässä oli vaihtopyörätakuuta, joten paikallinen Bikeworld kävi pärrän läpi. Pieni imuvuoto löytyi, ja iridium-tulpat laitettiin. Katotaan nyt, taas se on pelaillut muutaman reissun ajan moitteetta.
Juilii vaan se tunne, kun pysähtyy valoihin tai risteykseen, että pysyykö pemu käynnissä![]()
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC