Morjesta,
Onko etu- vai takapään iskunvaimennus huollon tarpeessa kun perä alkaa pomppimaan tiukassa jarrutuksessa johon on yhdistetty voimakas moottorijarrutus?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kyllähän se vähän siihen suuntaan kielisi.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Takaiskari on vaihdettava koko paketti, mutta huollettavaa kyllä on.Useimmiten iskarin heloihin ja sen laakerointiin ei kukaan kiinnitä huomiota, pitäisi tehdä viimeistään ketjujen vaihdon yhteydessä eli: iskari irti, helppo homma, sitten tarkistat tapit onko kulumia, katsot neulalaakerit jotka ovat suojaamattomia ja tehtaan jäljiltä vähintäänkin huonolla voitelulla voitelet laakerirasvalla ja kasaat ja voila pyörä kulkee kuin ilma jousilla. Sitten vielä se etupää, sun pyörän etujousien pituus kannattaa tarkistaa ja jos menee uusiksi niin vaihtaa progressiivisiin tuleepa tukevuutta.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Huoltoahan nuo varmasti huutaa ja huolella..... kuten ihan
yleisesti ottaen 9/10:stä katumopon vietereistä/alustasta.
Ovat nimitäin törkeän huonosti huollettuja/hoidettuja.
Aika moni tuntuu kuitenkin "tiukassa jarrussa".... "unohtavan", että jossain kohti jarrua
yhdistelmä.... iso pykälä - tiukka jarru - kytkimen unohtaminen, saa usein ihan iskussa olevan
alustankin rynkyttämään..... ennen koneen tumppausta/kytkimen painamista.
Tulee vähän samanlainen "rytmihäiriö" kuskille kun siinä, että hirveesti kiihdyttäessä ja
itseään viihdyttäessä jää "kiimassa veto päälle"...... ja sitten ihmetellään kun laatikko jumittaa
Se mitään jumita.... pitäis vaan antaa polkimeen välillä löysää.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Siis kun olet voimakkaasti jarrulla ja vielä moottorikin jarruttaa pienemmälle vaihteelle vaihtamisen myötä.
Vai miten se oli?
Jos vastaat molempiin kyllä, niin silloin takasen pitääkin 'nypyttää' kun laitteessa ei ole luistokytkintä muualla kuin kuskin sormissa.
Ei anneta sen haitata, kyllä se takana pysyy.
T: Opettelin ajamisen alkeita K4 GSX-R 600:lla. Ja alusta(kin) oli 'kunnossa'.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.