Tällä hetkellä alla Yamaha R1 (kolmas peräkkäin). Sitä ennen ollut monenlaista kyykkypyörää, pari enduroakin uran alkutaipaleella. Nyt olisin valmis siirtymään 'eläköityvien' prätkäkuskien joukkoon ja olisin vaihtamassa pyörää johonkin matkustusmukavampaan, ei hitaaseen (kolmen rykkösen jälkeen ei totu hitaaseen) pyörään. Kaikenmaailman Gold Wingit ja muut takalaukkuvehkeet näyttävät ihan kamalilta. Eli pyörän ulkonäkö on merkittävä!! Sanomattakin lienee selvää, että suurin osa pyöristäni on ollut Yamahoita, mutta merkillä ei tässä kohtaa ole väliä. Olisko ideoita?? Jonkun oma vastaava tarina olis hauska lukea;)
Ja tiedän vastauksen "Osta kolme pyörää", mutta tällä hetkellä aika, tila...jaa siinä ne...eivät anna myöten.
Nettimotossa olen hakenut vaikka millä hakuehdoilla ja ei vaan onnistu!
Ain't life a bitch!
Akseli:
Speed Triple R, RSV4 Tuono, SuperDuke R, Ducati Street Fighter???
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
...ja just tuo pyörätyyppi mitä nuo kaikki edustavat...Yamahan FZ1-N ja Hondan CB 1000R mukaanluettuna...
Ain't life a bitch!
Jossain vaiheessa jo patologisella tavalla BMW:n nimiin vannoneena ja sittemmin uuteen uskoon tulleena uskallan vinkata JMH:n avaaman ladun suuntaan ja mainita Triumphin Tikrun. En tiedä haetko uutta vai käytettyä, mutta vähän ajettuja 1050 Tikruja näyttäisi saavan aika sopivasti. Kummallisen hyvä pyörä ja sen mootori. Sopii myös vanhemmalle henkilölle ja on matkustusmukava.
Perkele!
En oo koskaan vanhempi henkilö
En oo uutta ostamassa - sen verran vähän tulee nykysin ajettua, etten raaski ostaa uutta pölyttymään pihaan.
Katoin just tänään tota trumpan tikrua...kolmipyttyinen?? se ajatus tuntui vieraalta...mut se lienee noista enskan tyyppisistä lähimpänä totuutta...
...ja pakko se on tunnustaa, että aina kun aamuisin hyppään ton Rykkösen sarviin ja ajan 10 minuuttia töihin, niin sydän sulaa...mut kaikki yli sen 10 minuuttia ja sitten sulaa ranteet![]()
Ain't life a bitch!
sanoisin, että kun olet tonnikyykkyyn tottunut, niin siirtyminen lähemmäs "peruspyörää" ei oo niin simppeli juttu. Kevyen ja tehokkaan pyörän vaihto painavempaan ja tehottomampaan on aika yksilöllistä miltä se tuntuu.
Mitä sit noista mietitkin, käy koeajamassa. Esim. Superdukesta toiset tykkää, toiset ei ikinä totu twiniin tonnisen R4-koneen jälkeen.
Mv agustan brutale vois olla kova sana......Kyykyn ajettavuus ,keveys ja ketteryys.
VAIKKA TÄMÄ
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Bemarin K1300R, kerkee 173 bhp, ja on mukava ajaa matkaa.
http://andyw-inuk.smugmug.com/Motorc...03_9o6PA-L.jpg
2010 Triumph Street Triple R > 2007 BMW K1200R > 2012 Triumph Speed Triple
Jos matkustusmukavaa (suhteellinen käsite) haluaa eikä r1:n jälkeen lussumpaa niin tietysti hayabusa ;)
Sitten jos pyörä pitää olla hieno niin bussin ulkonäöstä voi olla montaa mieltä..
Itse päädyin busaan tonnisen sijaan juurikin matkustusmukavuuden takia kun ajoni ovat(olivat) tourinkia 99%, suojaavat katteet ja tavarat saa hyvin kyytiin
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Niin ja unohtui, että jos siitä S1000RR:stä tehdään se fighteri tehtaan toimesta lähiaikoina kuten on huhuttu, niin siitä sitten. Ei lopu paukut kesken.
Muoks: Huomasin, ettei uusia. Eli toi pois laskuista.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tikru ei oikeastaan ole enskan tyyppinen ensinkään. Paremminkin allrounderi, joka on kasattu premium osista. Kolmipyttyisyys tarkoittaa lähinnä sitä, että koneessa on twinin ja nelarin parhaat ominaisuudet samassa paketissa. Vääntöä alkaa tulla 1000 rpm kohdalta ja sitä jatkuuuuuu loppuun asti. Vaihteita ei juuri tarvitse käyttää, jos ei huvita. Tehoa ei ole kuin tuo about 3kg/hv, mutta tankki riittää matkantekoon kohtuullisesti ja kyyti on mukavaa. Käy toki koeajamassa, saatat yllättyä. Lähtee tarvittaessa pinkeys myös ranteista, mutta eihän tuo mikään räärää ole.
edit: Tikrun pleksi toimii tällaiselle 190:lle oikein hyvin. Vielä, kun saisi lämpökahvat hankituksi.
K1300r...täyttääpi varmaankin tarpeen.
Oma haave tuo, lottovoittoa odotellessa..
.....Teoista mies tunnetaan!
Moto morini corsaro 1200 '09-ex
Z1000 ´07-ex
Motusalem pyysi omaa tarinaa.
Aloitin, kun pääsin ensimmäiseen työpaikkaan koulun jälkeen, ostamalla tuuttisen Hondan. Se oli sitä aikaa, kun jo oli kypäräpakko. Tuutista katkesi nokka-akseli Mynämäellä 60 kilometriä kaupasta. Kyllä ei ollut hyvä Honda se. Paha mieli tuli heti.
Kauppias antoi korjaamisen ajaksi käyttöön 500:sen fourin. Korjaaminen kesti koko kesän eikä tullut valmiiksi, joten otin kaupasta Suzukin 450 Katanan (?), tein periaatepäätöksen mitä Hondaan tulee ja läksin pois. Suzukilla prötköttelin jotain 15 tkm ja ostin uutukaisen Suzuki 650 GS:n. Suzukin vaihdoin K75C Bemariin, jonka näin liikenteessä vielä pari kesää sitten 250tkm lasissa parkissa Helsingissä. Sen jälkeen tuli VX-800, K100RS, Suuzuki 1200 GSF/S ja lopulta 1150GSA, josta meinasikin tulla pitopyörä. Laitoin siihen kaiken maailman palikoita ja himmeleitä keväitä lykäkätekseni viitisen vuotta ja 60tkm, kunnes lopulta sain tänä keväänä jonkun ihmeellisen hullunkohtauksen ja päätin kaikkien näiden satojen tkm:ien jälkeen "downshiftata" uuteen Yamaha TDM900A:han. Tätä varo! Ei onnistu, kinnerit ovat kinnereitä.
Onneksi sain tuon Tikrun kohtuullisesti ja pääsin noin moottoripyörämielessä jopa parempaan asemaan kuin mistä aloitin. Pidän aika paljon tuosta brittihimmelistä näin äkkiseltään.
Täytyy senverran tunnustaa, että tuo Tikru pisti postiivisesti silmään jo joku vuosi sitten tuolla maailmalla (ei mp-reissussa). Silloin jo pohdiskelin tuota downshiftaamista noin suorituskyvyn suhteen. Suorituskyvystähän pääsee nauttimaan ainoastaan radalla, jossa en edes ole pariin vuoteen käynyt (ja lisättäköön tähän, että Suomen radoilla joku 600:n kyykky on selvästi rykköstä ketterämpi a.k.a nopeampi). Vähäisintä kiinnostusta ei herättänyt sen japsikilpaveljiään (jos nyt uskallan luokitella sen pitkän keulan perusteella matkaenskaksi) ratkaisevasti tyylikkäämpi ulkonäkö.
Kiitokset tästä hra 1150!
Ain't life a bitch!
Varmaan tuonne sport touring -osastolle kääntyy, jos mukavuutta pitää olla mutta ei kauhean hidas.
BMW K1200S/R tai uus K1300S/R, Honda VFR 1200, Kawa ZZR1400 tai GTR 1400 ja ehkä ässänä Z1000SX Kawa joka on aika edullinen.
Testaa nuo ja osta sitte Bemari![]()
EDIT: Ite ainakin päädyin Bemuun mukavuus- ja ergonomiasyistä. Luulen, että monella muullakin noihin päätyneellä se on aika tärkeä syy.
Viimeksi muokannut: mp71; 28.08.2012 klo 22:04.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Itse ottaisin jonkun noista: Superduke R, Ducati Monster 1100 tai KTM 690 Enduron. Olisivat ainakin erilaisia verrattuna kyykkyyn.
Joo - on nuoki matkustusmukavampia kuin kyykky taajamassa. Hauskempia toki, ku sport tourinkipelit - sitä ei käy kieltäminen.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
No eihän sulle sovi kun B-King, siis jossei rykkösen jälkeen isowoima pelota
Yllättävän ketterä kokoisekseen ja matkustusmukavakin jossain määrin.
2010 Triumph Street Triple R > 2007 BMW K1200R > 2012 Triumph Speed Triple
Laitoin S1000RR vaihtoon ja K1300S tuli tilalle. Ensituntumat ovat olleet positiivisia, vain yleisillä teillä ajoa.
RR lähti vaihtoon pääasiassa aikapulan vuoksi(se pitää viedä radalle. Viime kesänä 2 ratapäivää/tänänä kesänä 0).
Mul on kyl ollu K1200S aiemmin, joten helppo oli lähteä K1300S ajelemaan![]()
Seuraava pyörä itselläni tulee olemaan Brammo. Muutaman päivän koeajon jälkeen tuntuu koko ajan järkevämmältä hankinnalta. Niin ja bensaahan tuo ei syö yhtään...![]()
Minusta joko VFR1200 tai K1300S tuohon tautiin. Itse tykkään enemmän VFR1200:sta kun on nöyrempi kääntymään pienemmissä nopeuksissa.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Mul oli semmoinen kutina aloittajan viestin perusteella, että hakusessa on pyörä, jonka kuivapaino alkaa ykkösellä.
Vielä lisänä listalle aloittajalle. Hanki halvalla joku faitteroitu kyykky (tiedän, aika harva on hieno), tai jos on taitoa ja aikaa, niin värkkää itse jonkun sellaisen kuin haluaa. Ei ranteet pakota ajaessa sen jälkeen...(ennen kuin naurat, niin funtsi).
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
On se hyvä että muillakin on murheita mitä tämän jälkeen, itselläni oli busa ja nyt kova miettiminen ensi kesään, ettäs mitäs nyt...![]()
Hayabusa+2*xx1100
Alotin kyllä nauramisella, mutta ei tuo sun ideas ihan metsästä ole - on käynyt mielessä Rykkösen keulan purkaminenkin -> katteet syrjään ja crossipyörän stongaa etc...ja joku tuolla aiemmin mainitsi kuivapainosta, niin mulla ei oo koskaan ollut 'painavaa' pyörää, niin en oikein niistä osaa mitään sanoa - ja veikkaan että tämänsuuntainen (mikäpyöräseuraavaksi) pohdiskelu on aika tavallista ;)
Kiitokset hauskoista ideoista - näin tämän keskustelun toivoinkin elävän...
Ain't life a bitch!
Okei oma tarina:
Olen henkeen ja vereen "nakupyörämies" eli mp:n pitää olla naku muuten se ei ole mp. Mutta sitten menin ja hankin CB1300:n ja sitä ajettuani 35tkm ei ollu enää tarjolla "parempaa" nakua. Olis pitäny siirtyä faitteripuolelle mutta koska ajan kuitenkin paljon matkaa niin siirryin sitten vannoutuneisuudestani huolimatta sportti-tourinkipyörään eli Bemmun K12S:ään. Nyt jo 25tkm sillä ajettuani on alkanu toi vauhti maistua todella hyvältä!! S100RR oli aivan mieletön pyörä -huh kun se hunaja valui suupielissä kun sitä koeajoin. Mutta mutta...
Silti olen periaatteessa ainakin päättänyt että siirryn adventurepyörään. Koeajamista paras tähän asti on ollut Trumpan 1200 Explorer, mutta ainankin Ducatin Multistrada pitää vielä koeajaa.
Tommosella isolla adventurella ajaessa hiljaisempikin vauhti tuntuu hauskalta koska pyörä on paljon korkeampi ja liikkeet siellä pyörän päällä on niin paljon isompia/ laajempia. Lisäksi voin siirtää tätä vauhti-ihastustani sorateille, jossa ei sitten kuitenkaan voi ajaa niin kauheen kovaa... Mutta haastetta on silti yllin kyllin.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi