Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Terve,

    Onkos täällä moni voorumilainen lisännyt noita Kawaansa? http://vulcan.saunavihta.net/tee-se-...hain-extender/

    Itselläni alkaisi olla taaimmaisen pytyn kiristin tapissaan Mean Streakissa. Ameriikan poijjaat ainakin lisäävät noilla ketjun vaihtoväliä tuplaksi foorumeittensa mukaan. Aika nopeastihan tuo kiristäjä menee tappiin Väinöissä, liekö syynä sitten vääntävä kone vai mikä. Ilmeisesti tuo kiristäjä on ainakin mitoitettu liian lyhyeksi.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  2. #2
    Suurimmaksi syyksi veikkaisin nokkaketjun liian nopean venymisen syyksi liian pieniä joutokäynti kierroksia. Amerikan väinökuskeilla tuntuu olevan lähes aina joutokäynti säädetty niin pienelle kuin mahdollista ehkä maukkaan papatuksen takia. Silloin nokkaketjuun kohdistuu ylimääräisiä edestakaisia rasituksia ja venyvät varmasti ennen aikojaan. Yllättävänkin pienillä mailimäärillä niillä noita tahtoo mennä työn alle. Tosi on sekin asia että nokkaketjun kiristimen käyttöalue loppuu ennen kuin ketjut ovat edes mitatessa ulos tehtaan limitistä. Noilla jatkeilla saa kyllä kiristimille tuntuvasti lisää pelivaraa. Helppo ja halpa tapa korjata syntyvä vamma verrattuna nokkaketjujen ja tykötarpeiden hintaan verrattuna.
    Jossain vaiheessa ehkä omaankin Mean Streakiin joutuu nuo laittamaan, tosin ei vielä kun on vasta 35000 km lasissa.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  3. #3
    Jeps mulla on nyt kilometrejä 45tkm ja yksi kliksu oli jäljellä. Nyt on tyhjäkäyntikierrokset 900 kierr./min. Mutta ennen koneremottia nuo olivat aiemmalla hulivili-omistajalla huomattavasti alemmat.

    Pahus kun tuo tuttu ei tajunnut katsoa noita kirististimiä viime talvella rempan yhteydessä. Taidan tilata nuo jatkeet, tosin voisin kyllä ottaa mitat tuosta kiristimestä ja teettää noita ison läjän duunissa, mutta pelaan varman päälle niin tulee sitten turvallisen mittainen pala. Tosin tuosta voisi ottaa mitat ja teettää noita, koska tuo hinta tuolta Kanadasta on kuitenkin melko tyyris tuollaiseksi sorvatuksi holkiksi.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  4. #4
    Mä laitoin just noi samat. Sillä sai yhden kesän verran ajoaikaa. Ihan hyvin toimi, ei ongelmaa.
    Seuraavana talvena vaihdatin ketjut ja otin noi pois. Nyt kun on syksy niin tuntuisi että kannattaisi talven aikana vaihtaa ketjut.

    Vaihdossa ainut ongelma oli vasemman puolen kiristäjän paikalleen laittaminen, välillä meinasi luulla ettei sitä voi saada jatkopalan kanssa paikalleen ilman pystyn irroitusta.
    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  5. #5
    Lainaa Herppa kirjoitti Katso viesti
    Mä laitoin just noi samat. Sillä sai yhden kesän verran ajoaikaa. Ihan hyvin toimi, ei ongelmaa.
    Seuraavana talvena vaihdatin ketjut ja otin noi pois. Nyt kun on syksy niin tuntuisi että kannattaisi talven aikana vaihtaa ketjut.

    Vaihdossa ainut ongelma oli vasemman puolen kiristäjän paikalleen laittaminen, välillä meinasi luulla ettei sitä voi saada jatkopalan kanssa paikalleen ilman pystyn irroitusta.
    Kun otit nuo pois, niin laitoitko mitään tilalle? Koska ne alkuperäiset prikathan joutuu tuhoamaan niitä irroittaessa? Vai tarvitseeko tuo edes niitä prikkoja siihen tappien ympärille? Nehän ainoastaan kasvattaa sen kiristäjän Ø siitä päädystä.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  6. #6
    heh... olette mun blogin löytänyt

    mulla on vielä tallessa "pidennetyt" tapit jotka tuli uusittua toissa talven isommassa ketjurempassa originaaleihin taas... jos joku vaikka tarttis?

    sytytyksen säätö pitää tehdä jos tapit laittaa, huomasin että menee vähän pieleen pidennyksillä. mutta tämä tietty aika normaali efekti

    on tuo väinön nokkaketju aika pientä piuhaa... fillariketjua pienempää tai samankokoista about ehkä, ja pituutta on

    -aki-
    ***
  7. #7
    Lainaa -Aki- kirjoitti Katso viesti
    heh... olette mun blogin löytänyt

    mulla on vielä tallessa "pidennetyt" tapit jotka tuli uusittua toissa talven isommassa ketjurempassa originaaleihin taas... jos joku vaikka tarttis?

    sytytyksen säätö pitää tehdä jos tapit laittaa, huomasin että menee vähän pieleen pidennyksillä. mutta tämä tietty aika normaali efekti

    on tuo väinön nokkaketju aika pientä piuhaa... fillariketjua pienempää tai samankokoista about ehkä, ja pituutta on

    -aki-
    Jep löydetty on, ja mainio ploki onkin!

    Itse olen niin vähän näitä moottoriajoneuvoja fiksaillut, mutta mitenkäs tuo sytytyksen säätö, tarvitseeko? Mean Streakissahan on ruisku.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  8. #8
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Jep löydetty on, ja mainio ploki onkin!

    Itse olen niin vähän näitä moottoriajoneuvoja fiksaillut, mutta mitenkäs tuo sytytyksen säätö, tarvitseeko? Mean Streakissahan on ruisku.
    niinjuu, teillä on noita uusia pelejä ... mulla tämä peruskaasaripeli jossa bensaa kaadetaan ämpäristä sisään, eikä mitään turhia hienouksia

    itse huomasin vaan ajaessa sen että ei ollut ihan iskussa sytkä tuon jälkeen, kai sen käytännössä huomaa.. fiksummat ecut varmaan osaa säätää kyllä lennossa tuota
    ***
  9. #9
    Lainaa -Aki- kirjoitti Katso viesti
    niinjuu, teillä on noita uusia pelejä ... mulla tämä peruskaasaripeli jossa bensaa kaadetaan ämpäristä sisään, eikä mitään turhia hienouksia

    itse huomasin vaan ajaessa sen että ei ollut ihan iskussa sytkä tuon jälkeen, kai sen käytännössä huomaa.. fiksummat ecut varmaan osaa säätää kyllä lennossa tuota
    Jaa-a. Enpäs nyt oikein tiedäkään onko niissä nyt kuitenkaan tuon säädön suhteen eroavaisuuksia...

    Laitatko yv:tä mihin hintaan luopusit noista jatketuista tapeista?
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  10. #10
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Kun otit nuo pois, niin laitoitko mitään tilalle? Koska ne alkuperäiset prikathan joutuu tuhoamaan niitä irroittaessa? Vai tarvitseeko tuo edes niitä prikkoja siihen tappien ympärille? Nehän ainoastaan kasvattaa sen kiristäjän Ø siitä päädystä.
    Ajeilin ihan ilman mitaan prikkaa, varmaan se jostain syysta on siihen jalkikateen laitettu. Toi ohjuri vaikutti melko pehmealta kumilta eli luultavasti on hiukan painanut jalkea siihen kun pinta-ala on pienempi. Pianhan ton voisi tarkastaa kun ajokelit alkaa loppumaan.

    Noi jatkot on mulla poydalla ja laitan ne sinne paikalleem kun mahtuvat.

    Mulla on kanssa ruiskukone ja ton takia en huomannut mitaan saatotarvetta.
    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  11. #11
    Lainaa Herppa kirjoitti Katso viesti
    Ajeilin ihan ilman mitaan prikkaa, varmaan se jostain syysta on siihen jalkikateen laitettu. Toi ohjuri vaikutti melko pehmealta kumilta eli luultavasti on hiukan painanut jalkea siihen kun pinta-ala on pienempi. Pianhan ton voisi tarkastaa kun ajokelit alkaa loppumaan.

    Noi jatkot on mulla poydalla ja laitan ne sinne paikalleem kun mahtuvat.

    Mulla on kanssa ruiskukone ja ton takia en huomannut mitaan saatotarvetta.
    Jeps kiitos.

    Mulla on kuitenkin jo nokkaketjut & tiivisteet tilattuna ja pitäisi mennä vaihtoon ihan tässä lähiaikoina. Päädyin sitten kuitenkin suoraan tuohon ketjujen vaihdattamiseen.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  12. #12
    Varmasti oikea paatos.
    Huomasin omalta kohdalta ton asian kevaalla niin ei ajokautta voinut lyhentaa.
    Fiksumpi huomata asia syksylla
    Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
    Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
  13. #13
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Terve,

    Onkos täällä moni voorumilainen lisännyt noita Kawaansa? http://vulcan.saunavihta.net/tee-se-...hain-extender/...
    Omaan VN1500 -95 C2:seen (lähes sama kuin A9, mutta pinnavantein) tilasin em. linkin herralta rapakon takaa kiristimen jatkopalat ja ne on nyt olleet ajossa n. 25 tkm asennuksen jälkeen.

    Ei sitten mitään nokkaketjuongelmia sittemmin.
    Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

    Beta 350 RR kannonkiertäjä
    Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
    V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
  14.  
  15. #14
    Lainataanpas vanhaa topiccia.Paljonkos noi jatkopalat kasvattaa kiristimen mittaa?Mitäköhän materiaalia se tappi on,eli onnistuisikohan sopivan paksusta terästangosta tehdä sorvissa sopiva jatke ja hitsata jatkoksi?
    ex:ät ZZR1100 1993x2
    ex Honda cbr1000f -94
    Triumpheja
    nykyiset
    Kawa zzr1100 -91
    Kawa GPz1100 -81