Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Ajattelin tekasta todella yksinkertaisen ketjurasvarin ja netistä katsellut muitten väsäyksiä. Eli puteli letku pari venttiiliä ja nokat. Onko kukaan tullut väsänneeksi? Halvallahan noita yksinkertaisia saisi ostettuakin mutta tekee mieli kokeilla.

    Asennuspaikka öljyputelille jo katsottuna kuin myös letkunvienti.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä mietin kahtakin vaihtoehtoa itte, yks olis se että normaalista ketjuspary-pulloon viritetään kiinni letkut kasoisnokkaan takarattaalle. Toinen olis sitten se että apteekista hankkii sellasen "hevosruiskun" parilla eurolla, sinne öljyä ja taas letkuhässäkkään kiinni. Tossa olis idea lähinnä helpottaa sitä rasvaamista.. Ostin sitte kuitenkin sen Tutoro Auton, mistä kokemuksia myöhemmin toisaalla.
  3. #3
    Toi mikä mulla mielessä pyörii on siitä paha että se pitäs aina muistaa sulkea. Kuinkas tuo Tutoro toimii?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  4. #4
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En tiä, en tiä.. kun tuli ostettua kevätaurinkopäissäni melkeen niinkun sika säkissä. Se valuttaa koko ajan kun mopo on liikkeessä (tärinä tai vapina kai), pysähdyksissä se ei valuta, ja toimintaperiaate on pelkästään mekaaninen.
  5. #5
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin tekasta todella yksinkertaisen ketjurasvarin ja netistä katsellut muitten väsäyksiä. Eli puteli letku pari venttiiliä ja nokat. Onko kukaan tullut väsänneeksi? Halvallahan noita yksinkertaisia saisi ostettuakin mutta tekee mieli kokeilla.

    Asennuspaikka öljyputelille jo katsottuna kuin myös letkunvienti.
    Tippakannu, pari nippusidettä ja sopiva määrä letkua. Helpoin ja yksinkertaisn.

    Tarina kertoo myös HooRee kuskista jolla oli omassa pyörässään tällainen tippakannu ketjurasvari, oli sitten joku Volvokuski innostunut roikkumaan ihan persiissä kiinni jolloin ko. motoristi oli aloittanut ankaran ketjunvoitelun. Sitten oli Volvon lasinpyyhkijät alkaneet levittää roiskunutta teräketjuöjyä tuullasille...oli kuulemma löytynyt turvaväliä aika nopsaan...
    Viimeksi muokannut: BlackCat; 12.03.2012 klo 22:27.
    Taivas saa odottaa
  6. #6
    Kunhan pelle pelottomat ei sitten tyhjennä koko pulloa johonkin risteykseen...
    xxx
  7. #7
    Mulla oli solenoidiventtiili ja säiliönä pätkä kirkasta letkua. Toimi se,mutta turhan usein se unohtui päälleja sitten olikin lätäkkö mopon alla
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  8. #8
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Kunhan pelle pelottomat ei sitten tyhjennä koko pulloa johonkin risteykseen...
    No se ei ole tarkoitus ainakaan omalla kohdallani sen enempää kun laitella ajellessa sitä öljyä oman takarenkaa alle..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  9. #9
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli solenoidiventtiili ja säiliönä pätkä kirkasta letkua. Toimi se,mutta turhan usein se unohtui päälleja sitten olikin lätäkkö mopon alla
    Joku sähkäri varmaan osaisi tehdä tuohon ajastimen jolla voisi tuon solenoidin aukioloaikaa säätää.
    Ei varmaan ole vaikea juttu.Liikkeelle lähtiessä painaisi nappia ja tarvittava määrä öljyä pääsisi ketjulle.
    BMW R1100RS
  10. #10
  11. #11
    Laitoin tuohon pikkugessuun lauantaina OSCO:n rasvari.Kätevä laite ja erittäin helppo asentaa.Hinta vain hiukan suolainen
    BMW R1100RS
  12. #12
    tuskinpa tuossa varsinaisesti liksoille pääsee, jos vähänkään laskee omille työtunneille hintaa. Mutta ei toki mikään estä moista rakentamasta. Öljyn tasainen levittäminen (ketjun sisäpuolelle), öljymäärän säätömahdollisuus, ja tiputuksen lopettamisen varmistaminen, kun pyörä ei liiku, lienee ne tavallisimmat kompastuskivet.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    Lainaa Paulijes kirjoitti Katso viesti
    Joku sähkäri varmaan osaisi tehdä tuohon ajastimen jolla voisi tuon solenoidin aukioloaikaa säätää.
    Ei varmaan ole vaikea juttu.Liikkeelle lähtiessä painaisi nappia ja tarvittava määrä öljyä pääsisi ketjulle.
    Ajastin..? Olisko pohjassa pidettävä painonappi helpompi, siis niin kuin äänimerkin nappi

    Solenoidiventtiilillä tekisin, jos moista tarvitsisin. Käyttäisin niin, että öljyä valuisi ketjuille aina ajon jälkeen, nappi pohjaan hetkeksi kävelyvauhdissa, tai vasta kotipihassa. Ei öljyä vauhdissa tarvitse ketjuille tiputella, se sotkee vaan kaikki paikat ajokamppeita myöten.
    Aika simppeli homma tuollainen rasvari olisi tehdä itsekin. Se, mille puolelle ketjua öljy valuu, on käytännössä yhdentekevää.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 13.03.2012 klo 12:12.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Ostin Loobmanin, ja ei ollut paha hinta. Napista painamalla putkeen menee sopiva määrä öljyä, ei tiputtele itsekseen.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #15
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Se, mille puolelle ketjua öljy valuu, on käytännössä yhdentekevää.
    Teeppä koe: laita ensin voitelupää tiputtamaan öljyä ketjun päälle niille nurkille, missä rungon takaosa ja takaswingi kiinnittyy, siis hiukan eturattaalta taaksepäin. Laita sitten seuraavaksi öljy menemään takarattaan kohdilta ketjun alaosaan sisäpuolelle. Valkenee aika nopeasti, kummalla tavalla ketjunvoitelun ja paikkojen sotkemisen suhde on edullisempi.

    Näin siis ainakin silloin, jos rasvari on sellainen, mikä toimii ajon aikana. Silloin on tärkeää pystyä tulemaan toimeen mahdollisimman vähäisellä öljymäärällä, jolloin öljyn tiputuskohdallakin alkaa äkkiä olla merkitystä.

    Hitaassa ajossa varsinaisen ajon jälkeen suoritettava rasvaaminen (kuten esim. OSCO:lla), niin ero ei välttämättä ole niin suuri, koska silloin ketju pyörii hitaasti. Tuo onkin ideana ihan oivallinen, ei tosin välttämättä huonomuistisille, ja pitkässä matkassa pitäisi muistaa ottaa myös pienet välirasvaukset joskus esim. tankkausten yhteydessä. Ja optimitilanteessa rasvaa jo ennen tankkausta, että öljy ehtii edes hetken olla ketjussa, ennen kuin matkaa lähdetään jatkamaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #16
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti

    Hitaassa ajossa varsinaisen ajon jälkeen suoritettava rasvaaminen (kuten esim. OSCO:lla), niin ero ei välttämättä ole niin suuri, koska silloin ketju pyörii hitaasti.
    Juuri näin asian mielikuvissani näin
    Viimeksi muokannut: J@ck; 13.03.2012 klo 15:45.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #17
    Alipainehana ois. mistä letkuun sopiva hana voitelun säätöön?
    Lisäksi tarvis jonku öljypurkin, josta sais hyvän säiliön.
    Purkkejahan on maailma täys. Joten saako jostain semmosen toimivan läpiviennin?
    Eli rasvari toimis mopon käydessä alipaineella, ja sen säätö haettais sillä hanalla.
    Tupla-X -04
  18. #18
    Lainaa janneja kirjoitti Katso viesti
    Alipainehana ois. mistä letkuun sopiva hana voitelun säätöön?
    Lisäksi tarvis jonku öljypurkin, josta sais hyvän säiliön.
    Purkkejahan on maailma täys. Joten saako jostain semmosen toimivan läpiviennin?
    Eli rasvari toimis mopon käydessä alipaineella, ja sen säätö haettais sillä hanalla.
    RC-lennokin/auton tankki on toimiva. kestää öljyä ja on läpiviennit ja huohotukset valmiina.
    Hinnat pyörii muutamasta eurosta ylöspäin.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  19. #19
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    RC-lennokin/auton tankki on toimiva. kestää öljyä ja on läpiviennit ja huohotukset valmiina.
    Hinnat pyörii muutamasta eurosta ylöspäin.
    Missäs tuollaisia voisi ihailla?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  20. #20
  21. #21
    tuoltakin saattaa löytyä ohjeita pahimpaan tuskaan..

    http://koti.24.fi/mcjaykat/
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #22
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    tuoltakin saattaa löytyä ohjeita pahimpaan tuskaan..

    http://koti.24.fi/mcjaykat/
    Thanx
    Tommonen pitää tehä vaik ei viel pyörää ookkaa
    Horo Elää !
  23. #23
    Diy-videossahan oli älykäs idea öljymäärän rajoitukseen. Ylempi venttiili auki ,alempi kiinni, venttiilien välinen letku täyttyy öljystä ja ajoon lähtiessä yläventtiili kiinni - ala auki. Venttiilien välissä oleva letkullinen valuu ketjuille, eikä tarvitse muistella hanan sulkua, eikä tehdä sähkoisiä ajastimia. Vaikka sähkäri olenkin, niin yksinkertaisin toimiva on useimmiten paras. Ja öljyn määrää saa säädettyä väliletkun pituudella.
    "kartaanikuski"
  24. #24
    Nyt se on värkätty. Hintaa tuli laitteelle 13e ja ei sottaa rengasta ainakaan vielä koska liia jäykkää ölppää laitoin. Huomenna notkeemmat ja uutta testiä.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  25. #25
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    tuoltakin saattaa löytyä ohjeita pahimpaan tuskaan..

    http://koti.24.fi/mcjaykat/
    Tuohon vehkeeseen voi multa kysellä piirilevyn kuvia yms.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  26. #26
    Tuollainen tuli väsättyä ja ihan hyvin toimii..
    Kohtuu idioottivarma peli kun ei vain unohda hanaa päälle (kerran jo näin käynyt oli ketju kohtuu hyvin öjytty )

    Omalle silmälle tuollainen metallista väsätty paremman näköinen kuin muoviset mitä on myytävänä.
    Tilavuus riittänee pitemmällekin reissulle ja korkki riittävän suuri että helppo täyttää..



    http://kuvablogi.com/nayta/3518520/

    http://kuvablogi.com/nayta/3518521/
  27. #27
    Jos haluaa tehdä pieneen tilaan mahtuvan ratkaisun, niin tässä eräs vaihtoehto:

    Pumppuna
    http://www.ebay.com/itm/KNF-Flodos-M...item20bbb93bdc

    Potikka (1k) säätämään pumppausnopeutta.
    http://www.spelektroniikka.fi/tuotte...aarinen-103700

    On/Off-kytkin, jotta voi halutessa sammuttaa pumppauksen.

    Säiliönä pieni mehupurkki. Letkun läpivienti korkista.

    Pumpun jälkeen letkun väliin alumiininen takaiskuventtiili, johon lisätään sisälle jousi pitämään venttiili ilmatiiviisti kiinni silloin kun pumppu ei toimi.

    Letkun kiinnityksessä swingin alapuolella tarrakiinnitteiset nippusiteiden kiinnityslevyt.
    Letkun sisään viimeiselle 20cm pätkälle sähköjohdon kupari jäykisteeksi.

    Tuplanokkaulostulo lasinpesunesteliittimen Y-haarasta ja CRC-purkin pillistä.
  28. #28
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Cebusa kirjoitti Katso viesti
    Jos haluaa tehdä pieneen tilaan mahtuvan ratkaisun, niin tässä eräs vaihtoehto:

    Pumppuna
    http://www.ebay.com/itm/KNF-Flodos-M...item20bbb93bdc

    Potikka (1k) säätämään pumppausnopeutta.
    http://www.spelektroniikka.fi/tuotte...aarinen-103700

    On/Off-kytkin, jotta voi halutessa sammuttaa pumppauksen.

    Säiliönä pieni mehupurkki. Letkun läpivienti korkista.

    Pumpun jälkeen letkun väliin alumiininen takaiskuventtiili, johon lisätään sisälle jousi pitämään venttiili ilmatiiviisti kiinni silloin kun pumppu ei toimi.

    Letkun kiinnityksessä swingin alapuolella tarrakiinnitteiset nippusiteiden kiinnityslevyt.
    Letkun sisään viimeiselle 20cm pätkälle sähköjohdon kupari jäykisteeksi.

    Tuplanokkaulostulo lasinpesunesteliittimen Y-haarasta ja CRC-purkin pillistä.
    Mielenkiintoisia ajatuksia ja pumppukin ihan sopuhintainen jos öljylläkin toimii.

    Toteutin itse tehdyn rasvarin muutama vuosi sitten ja hyvin on toiminut. Suurin työ ja testaus oli rakentaa suutin systeemi joka annostelee sopivasti öljyä eikä jälkitiputusta synny.

    Pumppuna käytin auton pesulaitteen pumpua. Ei optimaalinen mutta toimii, takaiskuventtiili, letkua ja sitten suutinosa. Nykyiset o-renkaalliset ketjut tarvtsevat vain hyvin ohuen suojaöljykalvon ketjun pintaan. Öljynä käytän samaa delvac kamaa kuten koneessakin.

    Reissun loppupuolella kun ketju lämmin pari pientä painallusta painikkeesta niin, että pumppu pyörii muutaman kerran. Öljykalvo valmiina seuraavaa reissua varten ja vanne jne. pysynyt puhtaina. Liika rasvaaminen vain sotkee paikkoja. Ketjuilla ajettu nyt 40tkm ja toiset mokomat vielä edessäpäin.







    Suuttimien kehittelyyn menikin sitten enemmänkin aikaa. Eikä asvalttiin tule tippaakaan öljyä. Kokonaiskustannukset n. 30e
    Viimeksi muokannut: finn; 04.08.2012 klo 01:46.
  29. #29
    Ennenkin omasta rasvarista täälä höpöttänyt mutta tämä oli uusi ketju meikäläiselle. Otin mag.venttilin jostain juotinaseman alipainesysteemistä. Kytkin sen jarruvaloon. Letku on paineilmaputkea ja siinä on kuristin, saa säädettyä syöttömäärän portaattomasti. Säiliö on noin pari desiä ja säädetty nyte niin että kestää 5000 km.

    Kaveri teki muovista säiliön.


    Josain vaiheessa kokeilen saako vahdepolkimeen tehtyä mikrokytkimen joka kytkis rasvarin päälle vaan ykkösvaihteella.


    -vk-
    Kuvassa vähän kesken vielä.Pallopäämutterit laitettu ja johdot piilotettu.Saa olla toistaiseksi tuossa.

    http://www.sontaa.com/oiler31.jpg
    Viimeksi muokannut: gaagamel; 04.08.2012 klo 09:37.
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  30.  
  31. #30
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoisia ajatuksia ja pumppukin ihan sopuhintainen jos öljylläkin toimii.
    Toimii hyvin myös öljyllä. Nämä pumput on tehty kemikaalikäyttöön soveltuvaksi. Lisäksi kestävät myös tyhjänä pumppausta. https://en.wikipedia.org/wiki/Diaphragm_pump

    KNF:n pumppu ei ole ilmatiivis, joten tarvitsee letkuun jousikuormitetun takaiskuventtiilin väliin, jottei öljy valu ulos omia aikojaan. Takaiskuventtiili pitää myös jälkitiputuksen minimissä.

    Minullakin oli aluksi painonappikäyttöinen, mutta päädyin hifistelemään potikalla.
    Potikan avulla saadaan säädettyä tarkasti haluttu määrä esim. tippa parin minuutin välein.

    Jos haluaa lisätä solenoidiventtiiliratkaisuun ajastimen, niin niitäkin on valmiina mm.
    http://www.ebay.com/itm/SMALL-TIMER-...item4ab4513187
    http://www.ebay.com/itm/12V-12A-RELA...item19d10fd019
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen