Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Hei,

    Ajattelin ostaa uudet polttimot tuohon kaksilamppuiseen gixeriin, ja seuraavaa ihmettelin: Katselin noita Osramin ja Philipsin lamppujen hintoja suhteessa joihinkin Bilteman polttimoihin. Onko noin että nuo "merkki"polttimot ovat oikeasti parempia kuin nuo tuplasti halvemmat?

    Tarkoituksena olisi saada mopoon tehokkaat (ja jos mahdollista, hieman siniseen taittavat valot). Eli ilmeisesti ainakin Osramilta löytyy nuo Night Racer Plus ja X-Racer -polttimot. Onko kokemusta näistä? Pitävätkö lupauksensa ja ovat oikeasti hyviä?

    http://www.osram.fi/osram_fi/Consume...CER/index.html

    Tuosta X-Racerista löytyi vain yksi video Juutuubista jossa ei oikein päässyt kärryille valojen mahdollisesti sinisestä sävystä.

    Saa antaa muitakin ehdotuksia sinertäviksi ja/tai tehokkaiksi polttimoiksi.

    Sana on vapaa!
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  2. #2
    Itsellä kokemusta Philipsin Xtreme vision H4 (Huom! Ei siis vanha Xtreme power).

    Näkee, ja kestää. Lupaavat +100%, todellisuus tietenkin jotain hieman muuta mutta ero on erittäin selvä alkuperäisiin perus "Premium +30%" polttimoihin.

    Ja elinikää lupaavat lisää paksumman lasin ja nostetun paineen ansiosta.
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    +1 noille yo. polttimoille. Maksaa ja pitää ostaa kaksi kerrallaan, mutta tekee hyvää valoille.
  4. #4
    Mitenkäs xenonit? Toki ovat kalliimmat ja toki ovat laittomat. Niillä kuitenkin näkee ja tulee nähdyksi. Jos kanta on H7, niin H7R-xenonit ostamalla ei edes aiheuta ihan hirveästi vastaantulijoita häikäisevää hajavaloa.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #5
    Itse liputan xenonin puolesta. Toimii omassani kiitettävästi.
    Laittomuuskaan ei ole ihan niin yksiseliteinen asia, kas kun lainsäädäntö tuntee muutostyömääräykset vain autoihin.
    (jos ei ole nyt talven aikana tullut jotain uutta).

    Kertaakaan ei ole vallesmanni ysköksiä suoltanut xenonini takia...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  6. #6
    Kenonit häikäisee 99% aina jos ei ole projektoriumpio.

    Toisaalta suurinta osaa se tuskin haittaa kun ajelevat hölmöinä pitkät päällä luullen sen auttavan mitään
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  7. #7
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Itse liputan xenonin puolesta. Toimii omassani kiitettävästi.
    Laittomuuskaan ei ole ihan niin yksiseliteinen asia, kas kun lainsäädäntö tuntee muutostyömääräykset vain autoihin.
    (jos ei ole nyt talven aikana tullut jotain uutta).

    Kertaakaan ei ole vallesmanni ysköksiä suoltanut xenonini takia...
    Eikös liian kirkkaat ajovalot peitä vilkkuja näkymästä. Siis omia vilkkujasi, jossain oli siitä videokin otettu miksi ei kannata päivisin ajella pitkät päällä.

    EDIT: Jaa piti Villholle replytä eikä sulle ...
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  8. #8
    Lyhykäisen aiheeseen tutustumisen jälkeen ajattelin ehkä pysytellä tuolla turvallisella e-hyväksytyllä halogeeni-linjalla, eipähän pitäisi ainakaan siitä syystä kuulua LP:ltä mussutusta. Tilannenopeudet onkin sitten asia erikseen.

    Tuossa lueskeli että esim nuo Philipsin Blue Visionit eivät olisi kovin häävejä kestämään. Ja valoteholtaan hieman heikkoja ilmeisesti sinertävän sävynsä takia tms. Joten seuraaviksi polttimoiksi on nyt valikoitunut suurella todennäköisyydellä joko Philipsin Xtreme Visionit tai Osramin Night Racer Plussat. Noiden nyt pitäisi olla suht puhtaan valkoiset valot, tai ainakin kirkkaat. Ja jos alkaa kaivelemaan niin sitten joku sinisempi polttimo keulille.
    Viimeksi muokannut: JaySon1; 03.04.2012 klo 19:42.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  9. #9
    noita moottoripyörään tarkotettuja voin kyllä suositella. itse ostin sellaiset heti kun tuli myyntiin. hintaa oli parille silloin 54 euroa,muta hyvin on kestänyt ja kohtalaisen kirkkaat ovat.
    vauhti korjaa virheet.
  10. #10
    Valotehossa on eroa noilla "70-90%-lupauksilla" verrattuna vaikka bilteman polttimoihin.
    Olen käyttänyt osramin night braekereitä ja valotehoa on.
    ja kun ostaa oikein, niin noita saa kympillä tai reilulla kipale kotiinkuskattuna. 64 egee pari on liki ryöstämistä
    eka haku, ei varmaankaan edes halvin
  11. #11
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Itse liputan xenonin puolesta. Toimii omassani kiitettävästi.
    Laittomuuskaan ei ole ihan niin yksiseliteinen asia, kas kun lainsäädäntö tuntee muutostyömääräykset vain autoihin.
    (jos ei ole nyt talven aikana tullut jotain uutta).

    Kertaakaan ei ole vallesmanni ysköksiä suoltanut xenonini takia...
    Xenonit tarvitsevat aina niille hyväksytyn umpion, oli sitten auto tai prätkä. Lisäksi prätkässä vaaditaan ilman työkaluja käytettävä korkeudensäätö.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  12. #12
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Eikös liian kirkkaat ajovalot peitä vilkkuja näkymästä. Siis omia vilkkujasi, jossain oli siitä videokin otettu miksi ei kannata päivisin ajella pitkät päällä.

    EDIT: Jaa piti Villholle replytä eikä sulle ...
    Mutta kuten sanoin, niin noista H7R-polttimoista (siis xenon-polttimoista) ei tule tosiaan niin paljoa hajavaloa. H7R:ssä on siis siinä juuressa sellainen kapea raita, joka estää hajavalon heijastumista umpiossa.

    Minulla ainakin VFR:n valokuvion korkeudensäätö onnistuu ihan normaalisti ja jos/kun se on oikein säädetty, niin valo on tehokas, ei häikäise, eikä toisaalta myöskään estä vilkkujen näkymistä. Eipä noiden kanssa vastaantulijatkaan vilkuttele valojaan.

    Toisaalta sen verran noista tosin hajavaloa tulee, että pyörä myös erottuu esim. risteystä lähestyttäessä. Pitkillä en itse ajaisi, mutta näillä xenoneilla ihan hyvillä mielin.

    ***

    Pitkissä minulla on Nightbreakerit ja kyllähän ne halogeenit ovat aika onnettomat tuikut xenonien rinnalla.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  13. #13
    Tähän x-valo juttuun puuttuen kävin itse kahdella katsastusasemalla kysymässä että saako omaan fillariini ne ilman ongelmia laittaa. Toinen asema vastasi että tietäjä on lomalla ja toinen ei osannut vastata muuta kuin että autossa on niin ja näin ja moposta ei tietoa. Pitäskö piruttaan laitta x-valo ja kipasta näyttämässä.... Tiiä vaikka tumpelot laittas papruun hyväksynnän
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  14. #14
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Xenonit tarvitsevat aina niille hyväksytyn umpion, oli sitten auto tai prätkä. Lisäksi prätkässä vaaditaan ilman työkaluja käytettävä korkeudensäätö.
    paitsi jos umpiossa lukee DOT ,on xenon polttimon käyttö täysin laillista ,myös ilman korkeussäätöä...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  15. #15
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Xenonit tarvitsevat aina niille hyväksytyn umpion, oli sitten auto tai prätkä. Lisäksi prätkässä vaaditaan ilman työkaluja käytettävä korkeudensäätö.
    Olisiko tuohon työkaluttoman korkeuden säädän vaatimiseen jotain lähteitä?
  16. #16
    http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=17 nämä on ainakin pirun kirkkaat ja hiukan sinistä siinä bulbin kärjessä.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  17. #17
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    paitsi jos umpiossa lukee DOT ,on xenon polttimon käyttö täysin laillista ,myös ilman korkeussäätöä...
    Ei ainakaan autoissa ole näin, joten uskallan olla varma ettei näin ole pyörissäkään. Toki, jos osoitat parempaa tietoa, olen valmis muuttamaan mielipidettäni. Yleisesti ottaen department of trafic- umpiot ovat olleet erittäin no-no TRAFIn mielestä, ja lainsäädännöstä huolimatta, autopuolella noiden katsastuskelpoisuudesta yleisesti tälläkin hetkellä taistellaan.
  18. #18
    Lainaa Grodin kirjoitti Katso viesti
    Kenonit häikäisee 99% aina jos ei ole projektoriumpio.
    Häikäiseviä halpismalleja sekä väärin asennettuja ja suunnattuja ksenoneita näkee paljon, mutta tuosta %-luvusta uskaltaisin olla eri mieltä.
    Itse olen vaihtanutt H seiskat ksenoneiksi mopoon sekä autoon. Suuntaus tarkistettu, ei tarvinnut säätää. Kuviot täysin terävät ja kohdallaan, vaikka hyväksymismerkintöjä ei umpioista löydykään. Vallankin Civicin valot paranivat lähes käsittämättömän paljon, mutta eipä ne näytä vastaantulijoita häiritsevän. Piti kuitenkin varmistaa, eli testattu on myös omin silmin. Ei ole yhtään pahemmat kuin mitkään orggisksenonitkaan
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    paitsi jos umpiossa lukee DOT ,on xenon polttimon käyttö täysin laillista ,myös ilman korkeussäätöä...
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ei ainakaan autoissa ole näin, joten uskallan olla varma ettei näin ole pyörissäkään. Toki, jos osoitat parempaa tietoa, olen valmis muuttamaan mielipidettäni. Yleisesti ottaen department of trafic- umpiot ovat olleet erittäin no-no TRAFIn mielestä, ja lainsäädännöstä huolimatta, autopuolella noiden katsastuskelpoisuudesta yleisesti tälläkin hetkellä taistellaan.
    Olisko näin ollut muuttoautojen kanssa, jos siis dot xenonit alkujaan?
    Taisi olla pesurikin turha kampe noiden kanssa?

    Halogeenien tilalle tulevat xenonit taitaa olla noissakin yhtä lailliset kuin suomi-autoissa...
  20. #20
    Suuntauksensäätölaite

    • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
    • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
    • Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
    Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä ajovaloilla (esim. muuttotavara) ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta. Myöskään moottoripyörissä ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."


    tosta mä sain sen käsityksen...

    hiukan on erilainen teksti kuin se alkuperäinen jossa ei puhutu muuttotavarasta mitään...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  21. #21
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    Suuntauksensäätölaite

    • Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.

    Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä ajovaloilla (esim. muuttotavara) ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta. Myöskään moottoripyörissä ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."

    hiukan on erilainen teksti kuin se alkuperäinen jossa ei puhutu muuttotavarasta mitään...
    Taikasana on muuttotavara. Muutto-autoissa/pyörissä kun on hyväksymissäännöt erilaiset kuin muuten privaattihlön maahantuomassa hinkkeessä. Muuttotavarana tuodussa autossa (esim jenkkituonnissa) tekniset muutostarpeet kilpiin saamiseen ovat pienemmät kuin yleensä. Syytä tähän en tiedä. Luulisi että auto on yhtä turvallinen/turvaton, on se kiesi muuttotavara tai ei. Näin ei kuitenkaan ole, vaan ei- muuttotavarana tuotu auto tappaa sekä luonnon että ihmiset ilman TRAFIN määrittelemiä muutostarpeita. Onse TRAFI viisas pumppu.

    Myös tuo "....tilalle vaihdetaan DOT- hyväksytyt xenon ajovalot..." ei tarkoita, että polttimoksi vaihdetaan normiumpioon xenon valonlähde. Se tarkoittaa että koko valoumpio vaihdetaan xenonhässäkkään (umpiot yms heijastimet mitä sinnenytkuuluukaan).
    Viimeksi muokannut: vma; 04.04.2012 klo 14:27.
  22. #22
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Xenonit tarvitsevat aina niille hyväksytyn umpion, oli sitten auto tai prätkä. Lisäksi prätkässä vaaditaan ilman työkaluja käytettävä korkeudensäätö.
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    paitsi jos umpiossa lukee DOT ,on xenon polttimon käyttö täysin laillista ,myös ilman korkeussäätöä...
    DOT-järjestelmässä on omat hyväksyntänsä halogeeneille ja xenoneille niinkuin E-järjestelmässäkin, eli DOT-hyväksyttyyn halogeeniumpioon ei saa asentaa xenon-valoa sen enempään kuin E-hyväksyttyynkään halogeeniumpioon.

    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Olisiko tuohon työkaluttoman korkeuden säädän vaatimiseen jotain lähteitä?
    En löytänyt lähdettä josta tuon luin, ja se ei kuulemma olekaan virallinen kanta. Kävin tänään juttelemassa paikallisella katsastukonttorilla ja TraFilta ei kuulemma ole vielä tullut virallista ohjetta korkeudensäädön tai valonpesurin suhteen koskien jälkiasennusxenoneita, vaan asia on edelleen työnalla.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  23. #23
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    En löytänyt lähdettä josta tuon luin, ja se ei kuulemma olekaan virallinen kanta. Kävin tänään juttelemassa paikallisella katsastukonttorilla ja TraFilta ei kuulemma ole vielä tullut virallista ohjetta korkeudensäädön tai valonpesurin suhteen koskien jälkiasennusxenoneita, vaan asia on edelleen työnalla.
    Finlex tarjoaisi tällaista... ?

    18 § Valaisinlaitteet ja niiden asennus
    5. Ajoneuvoon sallitaan kyseiselle ajoneuvoluokalle tarkoitettu EY- tai E-hyväksytty kaasupurkausvalaisin ilman automaattista korkeudensäätölaitetta, jos valaisin on asennettu siten, että valokeila on näkemän kannalta hyväksytyn mukainen ja valaisin ei tavanomaisissa ajo- ja kuormitustilanteissa häikäise vastaantulijoita.

    Onko tuosta sitten tullut jotain uudempaa?


    Itselle ainakin riittää hehkulangoista erossa pysymisen syyksi muutama tällainen...
  24. #24
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Itselle ainakin riittää hehkulangoista erossa pysymisen syyksi muutama tällainen... [/QUOTE]

    Saakos kysyä että mitä lapulle on tapahtunu..??

    *Muoks* saaks viäl kysästä että mikä merkkisii polttimoi on ollu kyseessä..??
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  25. #25
    Osram Night Breakereille ääni täältä
  26. #26
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Itselle ainakin riittää hehkulangoista erossa pysymisen syyksi muutama tällainen...
    Saakos kysyä että mitä lapulle on tapahtunu..??

    *Muoks* saaks viäl kysästä että mikä merkkisii polttimoi on ollu kyseessä..??
    Tuo taisi olla joku osramin ultra life, ei paljoa ole merkki vaikuttanut kestoon...
    Ei tosin kaikki hajoa yhtä dramaattisesti.
    Ilmeisesti kottaraisen vieno tärinä riittää taivuttamaan langat lähemmäksi lasia kunnes lämpöä on lasille liikaa ja paine karkaa...
    Takana jarruvalon lanka pysyy yleensä paikallaan, ilmeisesti kun on kylmä suurimman osan ajasta, mutta takavalon lanka/tuet venyy/taipuu pikku hiljaa alaspäin kunnes katkavat...

    Siispä poistin langat yhtälöstä, valokaaret ja ledit tuntuu kestävän.
  27. #27
    Lainaa narri kirjoitti Katso viesti
    Osram Night Breakereille ääni täältä
    Itse kans autossa käyttänyt aina talvella Night breakereitä. Värisävy muuttuu valkoisemmaksi niin, että tuntuu, että tulee paljonkin tehoa lisää valoihin. Huomattava ero kyllä nähtävissä normaaleihin H4 verrattuna.

    Siitä ei osaa sanoa paljonko oikeen konkreettinen teho lisääntyy. +90% lupaavat, mutta tärkeämpää tosiaan se, että värisävy mikä nuissa polttimoissa on niin heijastuu pinnoilta paljon tehokkaammin.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  28. #28
    eli onko tämä standardi EU-hyväksyntä
    ISO 9001:2000 & E-mark Certified.

    Netti on pullollaan niitä umpion sisään laitettavia bixenon projektori valaisimia mutta niin pitkiä etteivät Gessuliinin umpioon mahdu.
    Mutta oletteko nähneet missään sellaisia jotka olisi vesitiiviitä ettei tarvitse umpion sisälle laittaa.
    Triumph Tiger 800 XRX

  29. #29
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    eli onko tämä standardi EU-hyväksyntä
    ISO 9001:2000 & E-mark Certified.

    Netti on pullollaan niitä umpion sisään laitettavia bixenon projektori valaisimia mutta niin pitkiä etteivät Gessuliinin umpioon mahdu.
    Mutta oletteko nähneet missään sellaisia jotka olisi vesitiiviitä ettei tarvitse umpion sisälle laittaa.
    Pari Hellan 90mm bi-xenon moduulia sopii hienosti GSA:n keulille, ledien kera...

    Kunkku nimimerkillä kirjoittelevalla varsin hieno valopaketti pyörässään, vieläpä ihan laillinenkin.

    Tosin ei halpa...
  30.  
  31. #30
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa narri kirjoitti Katso viesti
    Osram Night Breakereille ääni täältä
    Aikas Turhat lamput, on autossa tällähetkellä ja toisia ei tule.
    Seuraavaks laitan kyllä mahdollisesti EI LAILLISET xenonit..
    Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 05.04.2012 klo 07:09.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen