Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Hain eilen FZ6-N Yamahan 40000km isosta huollosta ja samal vaihdettiin uudet ketjut ja rattaat... nyt reilu 200km ajanu ja huomasin et esim risteykseen tultaessa kytkin pohjaan ajoissa ni eturattaan kohdalta kuuluu aika " jännään" ääntä,ihan niinku ratas väpättäis tai jotain....uutuuden kankeutta vai mikä??? Rapinat hävis mut uus ääni tuli tilal...
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  2. #2
    Kun lelut laitetaan uusiksi niin pitäis olla hiljaista,tarkista että eturatas on kiinni!
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  3. #3
    Näin mäki oletin et pitäis olla hyvinkin hiljaista mut....huoh....onks siel jotain laakeria mikä vois aiheuttaa äänen???
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  4. #4
    Ku mielestäni äskösen lenkin yhteydes olin havaitsevani myös "ulinaa"....????
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  5. #5
    Kyllähän sieltä sen eturattaan alla olevan laakerinkin hajalle saa jos ketjut vedetään tarpeeksi tiukalle, mutta ääni on sitten jo jotain muuta kuin edellä mainittu väpätys eikä ammattilainen tuskin ko. virhettä tee. Viimeksi mainittu ulina onkin sitten jo mielenkiintoisempi. Ex Jamahaan sain ulinan juurikin aikaiseksi kun ajoin 300 km kaksi päällä ja olin kiristänyt ilmeisesti ketjut liian tiukalle. Poskilaakeri ilmeisesti otti itseensä? Siitä lähtien se ulisi ja lopulta myin jammun pois kun se alkoi häiritä psyykkisellä tasolla. Kannattaa tarkistaa ettei ketjut ole liian tiukalla ja rataskilven laakerin sekä takapyörän laakerin kunto.( luulisi kyllä että huollossa ko. asiat on tsekattu) Osaa se ääni juohtua ja saattaa kuulosta tulevan tooisaalta kuin mistä tuleekaan.
  6. #6
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän sieltä sen eturattaan alla olevan laakerinkin hajalle saa jos ketjut vedetään tarpeeksi tiukalle, mutta ääni on sitten jo jotain muuta kuin edellä mainittu väpätys eikä ammattilainen tuskin ko. virhettä tee. Viimeksi mainittu ulina onkin sitten jo mielenkiintoisempi. Ex Jamahaan sain ulinan juurikin aikaiseksi kun ajoin 300 km kaksi päällä ja olin kiristänyt ilmeisesti ketjut liian tiukalle. Poskilaakeri ilmeisesti otti itseensä? Siitä lähtien se ulisi ja lopulta myin jammun pois kun se alkoi häiritä psyykkisellä tasolla. Kannattaa tarkistaa ettei ketjut ole liian tiukalla ja rataskilven laakerin sekä takapyörän laakerin kunto.( luulisi kyllä että huollossa ko. asiat on tsekattu) Osaa se ääni juohtua ja saattaa kuulosta tulevan tooisaalta kuin mistä tuleekaan.
    Juuri siihen luottaisin kyl et laakerit tsekattais siin samal ku kerta rojut vaihtavat...kaikenlisäks "isohuollon" yhteydes tehtiin
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  7. #7
    Tuliko eturatas alkuperäinen vai tarvike? Monesti alkuperäisissä eturattaissa on vaimenninkumi mikä vähentää ketjun ulinaa ja taas tarvikerattaissa ei ole jolloin ketju pitää erilaista ääntä.
    Taivas saa odottaa
  8. #8
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Tuliko eturatas alkuperäinen vai tarvike? Monesti alkuperäisissä eturattaissa on vaimenninkumi mikä vähentää ketjun ulinaa ja taas tarvikerattaissa ei ole jolloin ketju pitää erilaista ääntä.
    Niih....no ei alkuperäiset vaan ketjurataspaketti RK X-rengasketju niittilukolla....
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  9. #9
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    Juuri siihen luottaisin kyl et laakerit tsekattais siin samal ku kerta rojut vaihtavat...kaikenlisäks "isohuollon" yhteydes tehtiin
    Mitä olen juttuja lukenut lehdistä, täältä ja yleensäkin kuullut niin tarkistaisin huollon jälkeen nuo ketjujen kireydet yms. herkemmät asia...
  10. #10
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mitä olen juttuja lukenut lehdistä, täältä ja yleensäkin kuullut niin tarkistaisin huollon jälkeen nuo ketjujen kireydet yms. herkemmät asia...
    Korjaamoiden yleinen slogan:
    "Minkä huollamme, sen myös korjaamme!"
  11. #11
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Korjaamoiden yleinen slogan:
    "Minkä huollamme, sen myös korjaamme!"
    Näin mäki aattelin et palautan pyörän takas et tsekkaavat ton jutun... ja kiitos vaan kaikille vastauksistanne ku ite oon kuitenkin ns yhden kesän motoristi vast ni en niist kauheesti kyl tiiä...
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  12. #12
    P.S Tietääks muuten kukaan et saaks tohon RK:n pakettiin sellast kumii?
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  13. #13
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    P.S Tietääks muuten kukaan et saaks tohon RK:n pakettiin sellast kumii?
    Saa, ostamalla oem rattaan eteen.
  14. #14
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    P.S Tietääks muuten kukaan et saaks tohon RK:n pakettiin sellast kumii?
    Vaihtamalla tarvirattaan tilalle alkuperäisen jos alkuperäisessä on se kumiosa, katso kuva http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/eturatas_out.jpg ja siellä alarivissä oikeanpuoleinen
    Taivas saa odottaa
  15. #15
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    Hain eilen FZ6-N Yamahan 40000km isosta huollosta ja samal vaihdettiin uudet ketjut ja rattaat... nyt reilu 200km ajanu ja huomasin et esim risteykseen tultaessa kytkin pohjaan ajoissa ni eturattaan kohdalta kuuluu aika " jännään" ääntä,ihan niinku ratas väpättäis tai jotain....uutuuden kankeutta vai mikä??? Rapinat hävis mut uus ääni tuli tilal...
    Tarkasta myös se niitatun lukon kunto, joskus onnistuuvat niittaamaan sen liian tiukalle.
    Taivas saa odottaa
  16. #16
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Tarkasta myös se niitatun lukon kunto, joskus onnistuuvat niittaamaan sen liian tiukalle.
    Sen jotenkin älysin "tsekata" ja musta se oli ok
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  17. #17
    Saman "ongelman" kanssa minäkin painin kun uudet rattaat ja ketjut vaihdoin. Rattaiksi tuli JT:t ja ketjuiksi DID:t. Ääni alkaa n. 50:n nopeudessa ja jatkuu niin kauan kun veto on päällä. Moottorijarrutuksessa tai kytkin pohjasssa sitä ei kuulu.
    Foorumeita aikani selailtuani tulin samaan tulokseen kuin tässäkin ketjussa mainittu ero alkuperäisen ja tarvikkeen välillä. Eli JT:ssä ei sitä vaimenninkumia ole....valitettavasti.
    Välitykset on tosin niin onnistuneet että kestän kyllä pienen ulinan

    Jännä juttu sinänsä, ketjuvahalla voidellut ketjut on hieman hiljaisemmat kuin peräöljyllä käsitellyt. Vuorotellen olen nyt kumpaakin käyttänyt.
    Kawasaki ZX-10R Ninja -09
  18.  
  19. #18
    Joissakin Hondissa vaimenninkumi nostaa ketjua sen verran että moottorijarrulla ketju pitää mukavan raplatuksen rattaan kotelon rautaa vasten. Asettuu pian sen verran, että ääni katoaa.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster