Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Laitetaas tännekkin luettavaksi jos jotakin sattuu kiinnostamaan lukea... Turhan moralisoinnin ajotavasta ja tyylistä voi jättää kokonaan sitten pois ja keskittyä ihan muihin asioihin... Ei oo pakko lukea ja katsella jos hirvittää.

    Matkaan siis lähdettiin 30.6 ja ensi kohteena oli finnlinesillä Puola ja siellä ainakin omaan mieleen erittäin kaunis kaupunki Gdynia.
    Tarkoituksena oli siis ajella reittiä PUOLA-LIETTUA-LATVIA-VIRO mikä on pitkälti tuo via baltica. Meillä oli silti tarkoituksena välttää tuota tylsää osuutta ja katsella samalla vähän kivempia reittejä...

    Lauantai 30.6-12
    "Hyvin nukutun" yön jälkeen (allekirjoittaneella oli vähän "aviollisia" velvollisuuksia hoidettavana) kamojen tripla tsekkaus kotona ja vielä kerran varmistaminen, että ainakin matkaliput/passi on mukana. Sitä oli jopa "kokeneella" matkaajalla pikkuisen perhosia vatsassa ja kun siinä aamupäivän aikana katseli kellon kulkua tuntui se välillä siltä, että jaahas mitähän tästä mahtaa tulla...
    Aamutuimaan vielä Tepian ilmoitti että ei löytänyt Mäntsälästä uutta uniball niveltä koiranluusta hajonneen tilalle, joten nopea ajatusten kasaus ja muistikuva, että oliskohan mulla tuolla töissä vielä yksi kpl valmiina laatikossa. Nopsaan autoon ja vielä tarkistamaan sekin matkaan mukaan. Sieltähän se löytyi ja näin ollen eikun mopon selkään ja ajelemaan kohti autonomista kimonkylää misää iso osa matkalaisista jo odotteli. Huolto-auto ja muut tarvikkeet olikin jo pakattu edellisenä iltana, joten mitäs siinä muuta kuin liikkeelle ja kohti Porvoota mihin oli sovittu treffit muutaman reissuun liittyjän kanssa.
    Itse tietysti kusipäänä jätin vehkeet vielä tankkaamatta ja ajelin tuohon Pukarolle tankkaamaan, loppu sakki ajeli siitä sillä välin jo ohi ja eteenpäin... Tankattuani läksin sitten ajamaan porukkaa kiinni ja jostain kumman syystä ajattelin, että ajetaan nyt ihan nätisti tota porukkaa kiinni. Ohittelin muutamat rekat hiukan suuremmalla nopeudella ja juuri kun himmasin nopeuden sellaseen 120km/h, niin jo seuraava vastaan tullut auto oli poliisimaija.
    Tässä vaiheessa viimeistään ajattelin, että ei tosiaan ole kiire minnekään... Mikäs sen mukavampaa olis ollut kuin jättää kortti suomeen jo ennen laivaan pääsyä´.
    Joo, tiedetään... Läppä on huonoa joten kuvia kehiin
    Porvoon kuninkaanportti ja lisää miehiä matkaan

    Siitä sitten taas reippaasti eteenpäin ja odottelemaan siihen sataman viereen ABC:lle lisää sakkia

    Tästä ajelin sitten tonne finnskin terminaaliin kyselemään lippuja ja toiminta ohjeita... Tyttö sanoi vaan nätisti jotta jonoon vaan, hoitelevat siellä sitten koko hela hoidon.
    Muut sinne jo olivat ajelleetkin, joten eikun itsekin joukon jatkoksi

    Finnlinesilla tuonne laivaan ajellaan sitten tuollaisen "saatto-auton" perässä, joten sinne sitä sitten ajeltiin ja lopulta sitten laivan kannelle ja luukuista sisään...
    Mopot siihen parkkiin ja muiden mokomien matkalehmien sekaan

    Sitten vaan kamat selkään ja rapujengin ukot on sen verran riskejä, että käytävät näyttää kapeilta

    Toisin kuin siinä vaiheessa kun Kani-kone etenee

    Matka tuonne puolaan kestää lähes vuorokauden ja tuolla laivalla on aktiviteetit aika vähissä, joten osa suuntasi sitten tuonne kannelle baariin ja osa taas suoraan hyttiin nukkumaan.
    Muutaman hepun kanssa kumminkin ajateltiin, että kun kerran laivalla on sauna ja poreallas tarjolla, niin sinne siis :deal:
    Saunassa oli kyllä sitten kiuas niin raiskattu kuin vaan voi olla ja löylystä ei kyllä voinut puhuakaan.
    Saunaan muuten lähti sen verran monta uutta reissaajaa, että joka kerta kun pukuhuoneen ovi narahti, niin saunan penkkirivistön katse putosi kohti lattiaa ja takuu varmasti ukkojen mielessä takoi vain yksi ajatus: ÄLÄ KATSO, ÄLÄ TODELLAKAAN KATSO!
    Onneksi miehen ylimielisyys on kumminkin tällä saralla ymmärtäväinen ja mies antoi näin ensimmäisenä reissupäivänä kaikille vapauden saunoa rauhassa ja jätti itse saunan väliin...
    Sillä aikaa kun toiset saunoivat, alkoi ilmeisesti saman merkkisillä "moottoripyörillä" ajavien kavereiden kesken muodostua jonkinlainen "side" vai miksi sitä nyt sitten sanoisi.
  2. #2
    Sunnuntai 1.7
    Uuteen aamuun heräiltiin sitten "hyvissä ajoin"... Tässä kävi nimittäin niin, että olin laittanut herätyksen aamulle niin että aikaa olisi herätä ja mennä aamupalalle. Yllättäen luurista oli akku loppunut ja ei siis herätystä... Joten loppu komppania (Tepian, J-beam ja allekirjoittanut) heräsivät n.15min ennen aamupalan loppumista kun hytin neljäs asukki noze tuli herättämään ja sanomaan, jotta olis vissiin aika mennä aamupalalle JOS aikoo sitä saada.
    Aamupalan jälkeen siirryttiin sitten käytännössä koko porukka tuonne kannelle reissussa mukana seuranneen auringon kanssa

    Ja kun kello kävi riittävän kauan, alkoi se puolan rannikko olemaan aika liki

    Lopulta se kaikkien kuumeisesti odottama kuulutus kuului laivan kaiuttimista: GENTLEMANS START YOUR ENGINES!
    Todellisuudessa se ei ehkä ihan noin kuulunut, mutta joka tapauksessa käsky kävi siirtyä mopojen luokse...
    Ensin hakemaan avokannella olleesta huolto-autosta ajokamat ja sitten patsastelemaan mopojen päälle ja odottelemaan että pääsee maihin.
    Kun ei aiemmin tuolla puolassa ole käynyt, niin jännityksellä odottelemaan tulli muodollisuuksia yms... Ajettiin lautasta ulos ja siitä sata metriä bussipysäkille parkkiin ja ihmettelemään mikä helvetin tulli tai mitkä tullimiehet.
    Ei nimittäin tuolla maassa paljon noita muodollisuuksia tarkistella.
    Ensimmäiset takarengas savut muuten lähti jo tässä vaiheessa ja kun jatkettiin matkaa niin alle kilsan matkalla se tie oli kaistamerkitty uusiksi useampaan kertaan... Itse ajelin siinä letkan viimeisenä ja varmistelin että kaikki pysyy matkassa, samalla huomasin siinä edessä että labelin jarruvalo alkoi palamaan ja ihmeellinen viiru alkoi piirtyä tien pintaan. Samaan aikaan silmäni havaitsi vastaan tulevalla kaistalla auton... poliisiauton! Hetken ajatus, että no niin tästähän tää lähtee... No mitä vielä, ei edes päät kääntynyt autossa vaikka vastaan tulee letka mopoja ja heidän kohdalla yksi tulee kumi tulessa.
    Gdyniasta kun lähtee ajelemaan tonne Gizyckoon, niin maisemat on kyllä oikeasti aika komeat, tie mutkittelee hienon näköisesti ja nousee samalla aika korkealle tuolta meren pinnasta.
    Tankattiin ekan kerran heti kaupungista ulos tultaessa, koska ajatuksena oli tälle päivälle sysätä sellainen yli 300km taival.
    Siitä sitten jatkettiin mukavissa maisemissa rauhakseen eteenpäin..
    Ajeltiin sellainen varmaan 150km ja seuraava pitstop.
    Yleisnäkymää toiselta tankkauspisteeltä

    Saman aseman hintapolitiikkaa

    Ja taas jatkui matka iloisella possulaumalla etiäpäin... Koska maa oli uusi ja kaikki muutenkin alkuvaiheessa mentiin siis todella rauhallista kyytiä. Allekirjoittaneella alkoi pikkuhiljaa päässälaskutoimituksissa olemaan fiilis, että tuolla suunnitellussa gizyckossa ollaan todella todella myöhään...
    Matkalla pisti silmään erityisesti tuo katolilainen tapa kunnioittaa ja kohdella vainajia (lieneekö mulla joku kuolemafetissi)
    Sillä heidän hautausmaat on kyllä niin viimeisen päälle kuin vaan voi olla ja siis aivan valtava kukkaloisto ja se hautausmaiden kunto on kadehtittava, näistä ei tullut kuvaa otettua mutta laitetaan tohon yksi netistä löytynyt valottamaan asiaa

    Seuraava tankkauspiste oli sitten kaupunki nimeltä olsztyn ja tästä oli vielä matkaa perille sellainen n.100km...
    Tankattiin niin mopot kuin miehetkin ja huolto-auto+osa sakista kurvasi jo matkaan... Itse jäin taas odottelemaan että kaikki pääsee liikkeelle ja siinä samassa huomasin kuinka MIB (men in black) ja KTM merkkinen kehonsiirtoväline seisoi orpona tankkausmittarin vieressä pimeänä vailla sähkön hiventäkään.
    Oma pyörä siis käymään ja äkkiä joukon perään kertomaan, että komento takaisin.. Mukava muuten lähteä sinne sysäämään, kun oli joukko jo sen matkaa edennyt että joutui vähän arpomaan minne ajaa, sain kumminkin joukkion kiinni ja huolto-ukolle sanomaan, jotte vehkeet ympäri ja takaisin.
    Sinne sitä sitten kurvattiin takaisin huolto-aseman pihaan ja alettiin joukolla ihmettelemaan vikaa.
    Sillä mitä enemmän asentajia, sen varmempi katastrofi.
    Tältä se leikki sitten näytti

    Huomatkaa kuvan vasemmassa reunassa tukea antamassa heti sama merkin edustaja, piano miehen ilme on taas vähintäänkin epäilyttävä...
    Syylliseksi paljastui tällä kertaa akusta irti tärissyt napa (luonnollisesti kiinassa valmistettu akku), tämä saatiin hätäpatentilla korjattua siinä huoltsikalla, mutta kello oli tässä vaiheessa jo yli ilta kymmenen, niin ajatus yli 100km ajamisesta ei enää kauheasti houkutellut.
    Kuin jostain ihmeestä oli sitten käytännössä huolto-asemaa vastapäätä erittäin viihtyisän näköinen hotelli, joten siinä samalla kun psymax korjaili mopoaan , kävelin kysymään tuolta hotellilta majoitusta.

    Koska hinta oli ihan kohtuullinen vaikkei mikään halpakaan (n.60e/huone) ja tilaakin oli, niin tein siihen ennakkovarauksen ja kävelin kysymään loppumatkaajien mielipidettä. Kyllä, tässä porukassa päätökset pyritään kaikista asoista tekemään kollektiivisesti. Joka ukko oli sitten samaa mieltä asiasta ja näin ollen eka stoppi tuli sitten hiukan suunniteltua aiemmin.
    Mopot siihen pihalle parkkiin

    Huoneetkin oli ihan viihtyisiä, tässä ylimielisten lemmenpesä

    Joku herrasmies näköjään esitteli PMMP:tä mukaillen rusketusraidat.
  3. #3
    Maanantai 2.7
    Edellisenä iltana siis hyvissä ajoin nukkumaan, niin sitähän oli mieli virkeä jo heti aamusta ja kun sitten todettiin aamiaisen jälkeen hotellin piha loisteliaaksi huoltopaikaksi, vedettiin siinä sitten renkaan vaihto kamppeet pitkin pihaa ja pyörät taas ajokuntoon...
    Tällä välin KTM-kaksikko oli käynyt paikallisessa kotarin liikkeessä VAIHDATTAMASSA akun, sillä välin kun herroille tarjoiltiin oranssilla sohvalla kupilliset kahvia. Maksoihan se akku sitten kyllä varmaan neljä kertaa enemmän mitä sen arvo on, mutta palvelu kuulemma pelasi...

    Junioritkin alkoi opettelemaaan, jotta mites ne nullit oikein vaihtuu, kokeneemman naureskellessa vieressä

    Lähdettiin sitten hyvissä ajoin enne puolta päivää jo liikkeelle, koska tälle päivälle oli tuo eilen jäänyt ylimääräinen 100km kirittävänä...
    Päästiin sitten varmaan se n.50km eteenpäin, kun yhtäkkiä joukon keskellä nousi käsi ilmaan ja trumppa lipui tien reunaan.
    Letka seis ja pelit parkkiin ja ihmettelemään jotta mitäs nyt?
    Triumph vaan sammui kesken ajon ja ei suostunut enää starttaamaan...
    Tohtorit työssään valtatien varrella

    Lisää sakkia ympärille, niin kyllä se kuntoon tulee

    tutkittiin sulakkeet ja kaikki mahdollinen -> ei vikaa... Yleismittaria käteen ja akku olikin sitten aivan tyhjä... KTM huoltamisen jäljiltä oli extra akku huolto-autossa, joten se kiinni ja katsomaan lataako laite, siinä vaiheessa kun yleismittari näytti +26volttia tyhjäkäynnillä todettiin peli menetetyksi ja vaihtoehtona oli siis vain työntää brittilaite auton kyytiin ja alkaa metsästämään säädintä.
    Sinne se sitten sujahti näppärästi

    Näin olen Hole hyppäsi petun seuraksi huolto-autoon ja matka jatkui...
    Sen että päästiin liikkelle, niin alkoi noi kaista merkinnät olemaan sen verran huonoja, että niitä piti tehdä taas lisää

    Matka jatkui leppoisissa merkeissä ja aina tarvittaessa otettiin sitten niin röökipaussia...

    Kuin aikaa ihailla vaikka pihalla parveilevaa kanatarhaa

    Joka tapauksessa matka taittui nätisti ja illa kahdeksan maissa oltiin sitten pitkällä yli puolan rajan Liettuassa ja Kaunasissa, tästä jatketaan sitten uuden maan puolelta
  4. #4
    Maanantai ilta 2.7 Liettua Kaunas

    Maanantaina illan edellä siis vaihtui tuo maa ja Puolasta päädyttiin tuonne Liettuaan missä yöpymiskohteena oli maan toiseksi suurin kaupunki KAUNAS. Tuo rajan ylitys puolasta liettuaan menee aika samalla setillä kuin puolaan tulo.
    Vanhat rajalla olevat tullirakennukset ammottaa tyhjyyttään ja tullimiehiä seisoi siinä rajan pinnassa varmasti alle kourallinen.
    Nykyään siis näiden maiden välilllä liikkuminen on lähes käsittämättömän kivutonta, joten ei ihme että pyöriä oikeasti häviää suomen rajojejn ulkopuolelle varmaan kohtuu paljon.
    Tilaisuus vain useasti tekee varkaan...
    Noh se siitä paskasta ja takaisin aiheeseen.
    Maasto/tiestö tällä välillä on taas kohtuu tylsää, mutta mukavassa seurassa sekin menee näppärästi.
    Välillä taas sitä kuuluisaa pit stoppia

    Vähän voimajuomaa(ilman whiskeytä), niin jaksaa taas paahtaa

    Lasiakin piti välillä hinkata, että näki ajaakin


    Tuolta Kaunasista olin katsonut erään hotellin valmiiksi ja ajeltiin sitten sinne sen nurkille ja köpöttelin kysymään mahtaisko olla tilaa... Tuolla oli sitten samaan aikaan jotkut isommat koriskisat ja hillittömän tutkinnan ja vääntämisen jälkeen saatiin majoitusta tuolta 16 hengelle, nopealla huonolla matikalla se ei kumminkaan riittänyt, joten syvä kiitos vaivasta ja uuden hotellin etsintään.
    Ystäväliinen respa antoi mulle kartan ja kertoi missä siinä on fiksusti hotelleja tarjolla, joten eikun matkaan ja kysymään.
    Muutaman kilsan päästä löytyi sitten IBIS-hotelli ja huoneet sieltä oli kanssa joku 60e/2h huone, joten eikun varausta kehiin ja sinne.
    Kamat huolto-autosta taas matkaan

    Mopot sisäpihalle parkkiin

    Ja eikun aulaan täyttelemaan taas lappusia

    Saatiin sitten kamat huoneisiin ja todettiin muutaman kaverin kanssa, että eiköhän me vielä hilpasta tuonne kaupungille katsomaan ilta elämää ja syömään, alkujaan lähdössä oli vissiin 6 ukkoa ja 3minuuttia tästä sitä sakkia olikin sitten vissiin yhtä miestä lukuunottamatta koko kaikki.
    Tässä vaiheessa kossu äkkäsi pari paikallista taksikuskia parkissa ja lähti neuvottelemaan sopuhintaa kyydille, tiukan kakise(kaikkikieletsekaisin) keskustelun jälkeen sai mies neuvoteltua kolmannen taksin siihen paikalle ja hinnaksi euroissa 20e/taksi, tää kuulosti allekirjoittaneesta "lailliselta" ryöstöltä.
    Mutta eihän toi sitten naamaa kohden tee juuri mitään, enemmän kumminkin kuin perinteinen 10-15
    (tästä vanhoille reissaajille välihuomatus, jotta köveltiin hobitin ja muutaman muun kaverin kanssa tallinnassa kahville, niin hobitti siinä tuumas että olis komeeta ostaa maksettu kilpi prätkään IO-15 , ei ehkä ihan kaikille aukeais, mutta oishan tossa munaa!)
    No kun kolmas taksi saapui, nopia laskutoimitus sanoi ettei perkele vieläkään mahduta kaikki... Siinä sitten linja-auto aseman toisella puolella oli yksi taksi ja lähdettiin jäljelle jääneet kävelemään sinne, tää sitten maksoikin muistaakseni 5ekee, mikä on varmaan ihan linjassaan... Reiluna miehenä kossukin luonnollisesti tuli sitten tällä taksilla, neuvoteltuaan jätkille ensin hinnat kohdalleen.
    Viimeksi muokannut: samserious; 28.08.2012 klo 09:32.
  5. #5
    TIISTAI 3.7

    Ibis hotellin aamupalalle sentään ehdittiin ihan ajoissakin, mutta täällä aamiaisen laatu oli kyllä aika heikko. Noh, nälkäänsä sitä ihminen syö kyllä vaikka sitten vähän huonompaakin sapuskaa.
    Täällä yritettiin tosissaan etsiä holen triumphiin taas tota jännitteensäädintä, mutta ei löytynyt täältäkään Suosittelivat etsimään tuolta Riikasta mihin oltiin seuraavaksi menossa, joten ajatukset siis siitä siirrettiin sinne.
    Tässä vaiheessa kumminkin Rale totesi, että ajohommat riittää nyt toistaiseksi ja hyoppäsi huolto-auton kyytiin tutusti nauttimaan "virvokkeita" Näin ollen hole sai alleen vaalean italialais kaunottaren ja uusi rakkaussuhde oli syttynyt.
    Hyvissä ajoin taas oltiin sitten liikkeellä ja ajeltiin taas ekana tankkaamaan, jotta matka jatkuu sitten mukavasti ja ilman jatkuvaa pysähtelyä.
    Tarviskohan tuo sammutuskalusto uudistusta?

    Mitä helvettiä näistä sitten työntäisi tonne tankkiin???

    Italialaiselle kelpas ainakin, tosin tankkaajana ihan joku muu kuin pyörän omistaja, niin ihan sama mitä sinne työntää :lol:

    Alle 5km hotellilta ja eka renkaanvaihto

    Oliks tää muuten jo liian homoa?
    Big KTM Little KTM


    Siinäpä pääpiirteissään tuo Liettua, huomenna jatketaan Latviasta...
  6. #6
    Tiistai 3.7 Latvia ja Riika

    Liikkeelle oli siis jo lähdetty ja tälle päivälle matkaa olikin ajatuksissa kuljettavaksi vain vajaat parisataa kilsaa, joten aikaa olisi vaikka mihin Tunnetusti tällä sakilla se vaan on niin, että aina sattuu ja tapahtuu, niin kyllähä tohonkin välii päivä suttaantuu...
    Tähän asti oltiin siis ajeltu jo aika moiset kilsat aj ei yhtään oikasti pahaa tietyötä matkalla, kunnes sitten n.20km ennen Riikaa se iski.
    Varmaan sitten 45min odottelua ja 10km tietyötä

    Ja siitä kun selvittiin, niin siinähän se häämöttää

    Tänne kun tultiin, oli huoltoauto ajanut jo edellä ja oli sitten sen verran iso kaupunki, että pikkuisen oltiin hukassa siinä mihin mennään... Ajettiin sitten käytännössä ihan tohon keskustaan ja eka isompi parkkis, niin pelit siihen parkkiin.

    Siitä sitten yleismaisemaa


    Tässä ajateltiin sitten, että käydään ensin syömässä ja etsitään se hotelli sen jälkeen...
    Nälkäisiä miehiä ei paljon hymyilytä

    Siitä ihan vierestä löytyikin tyylikäs ruokapaikka (okei, safka täällä oli kyllä oikeasti aika paskaa)

  7. #7
    Siinä samalla tuli kyttäiltyä sitten sellaista majapaikkaa miskä olisi pikkuisen syrjemmässä ja jossa voisi mopot olla rauhassa, sekä saisi sitten taas huoltaa (lue vaihtaa renkaita ) samalla. Eikä tietysti halvasta hinnastakaan harmia olisi... Löysin siinä sellaisen mukavan hostellin n.4km päässä keskustasta, joten safkan jälkeen naviin osoitetta ja huolto-auton perässä kohti majapaikkaa kyselemään onko tilaa.
    Täältähän sitten löytyikin todella mukavan oloinen ja rauhallinen paikka, lisäksi majoitus maksoi aamiaisen kanssa 35e/huone, joten ei muuta kuin sinne parkkiin.
    Ja heti pikkuisen huolto hommia

    Samalla revittiin holen triumph osiin, että saadaan se jänniteensäädin käsiin sieltä

    Ensin se rupes haaveilemaan rivitalon mittasesta dukesta

    ja sitten mac ktm-mies päivitti facebook statuksen kuntoon

    Vieressä olis varmaan ollut huokeasti tarjolla pientä remonttia vaille oleva talo, vaikka hotelliksi?
    Täällä sitten kanssa lähdettiin käymään muutaman toverin kanssa illalla syömässä tuolla Riikan paljon kehutussa vanhassa kaupungissa. Hotellin respa tyttö suositteli tuolta pizzapaikkana sellaista kuin malibu ja sinnehän se sitten piti suunnata.
    Turhaan ei paikkaa kehuttu, oli aivan loistavat ja todella isot pizzat!
    halkaisijaltaan 40cm pizza ison oluen kanssa maksoikin vajaan 12e, joten hintakin oli erittäin kohtuullinen.
    Täältä ei ole muuta kuvaa kuin tepianin ihailema taksikuva, koska taksina oli siis paljon avensista ja se mikä oli suomessa juttu -80 luvulla, eli alustavalot...
    Paskakuva, mutta ei oo parempaa tähän hätään

    Mennessä mentiin tilataksilla ja se maksoi vähän yli 8e...
    Takaisin tultiin kahdella taksilla ja ne sitten maksoi 20e/taksi, kusettikohan joku?
    Kävi nimittäin niin, että näille vesseleille ei kelvannut kortti, eikä paikallista valuuttaa ollut.
    Toisessa taksissa sitten kani&kumppanit antoi kuskille 20e... Ensin yritettiin hotellin respassa vaihtaa kakskymppinen paikalliseen valuttaan, mutta kun ei onnannut, niin ei auttanut kuin tyrkätä se kakskybää ukolle ja sanoa kiitos. Noh, tultiin sentään bmw:llä.
  8. #8
    Keskiviikko 4.7-12 Riika-Pärnu Eesti
    Hyvin nukutun yön ja erinomaisen aamupalan jälkeen olikin sitten aamu tuimaan edessä vielä hiukan huoltohommia ja hole&company ajatteli lähteä metsästämään tuohon trumppaan sitä jännitteensäädintä, sillä tuo riika on tosiaan sen verran iso mesta, että tsänssiä niinsanotusti voisi olla...
    Erittäin ystävällinen hotellin respatyttö oli etsinyt valmiiksi jo kaikki paikalliset prätkäliikkeet ja niitä nuo pojat lähti sitten katsastamaan...
    Sillä aikaa alettiin poikain kanssa valmistautumaan liikkeelle lähtöön ja pakkailtiin kamoja.
    KUNNES sitten tuli seuraava merkki listalle "paskaks vaan"
    ja mitä mitä mitä... SUZUKI!
    No joo, okei kyseessähän on perushuolto osat, eli takapyörän laakerit oli antautunut

    Mitäs siinä muuta kuin nopea ajatus ja soittoa tepianille kun se oli tuon holen ja petun kanssa etsimässä sitä jännitteensäädintä ja pyyntöä tsekkaamaan samalla takafillarin laakereita ko.sutsukiin, muutaminen puhelinsoittojen jälkeen huolto-auto kurvasikin takaisin pihaan ja holelle oli jännitteensäädin löytynyt(tässä kohtaa saa suzuki armahduksen, sillä säädin oli suzukin ja muistaakseni suzukin liikkeestäkin), mutta takapyörän laakereita ei. Paikallisen laakeriliikkeen ukot oli soittanut johonkin keskustan liikkeeseen ja sieltä tuollainen laakeri sitten kuulemma löytyy.
    Eihän siinä auttanut kuin hypätä auton puikkoihin ja lähteä tonne riikan ihanan ahtaaseen keskustaan tolla tosi pienellä sprinterillä.
    Ja sieltähän se ihan ydinkeskustasta löytyi pienen pieni sähköliike ja jopa laakerikin... Yllättäen täälläkään ei kortti toiminut ja paikallista ei ollut mulla eikä kossulla, eikä kummallakaan ollut hunttia pienempää rahaa sitten ekuinakaan... Noilla siis luonnollisesti ei ollut mitään vaihtorahaa... Onneksi olin heittänyt tonne autoon aiemmin hiluja ja niistä saatiin just just kymppi kasaan -> Kossu takaisin laakeriliikkeeseen ja sanomaan jotta enempää ei tipu, laakeri ja rasvat tänne.
    Laakerit kyytiin ja eikun takaisin hostellin pihalle, suzukin hilpeet nippuun ja lopulta baanalle
    Onneksi tää väli riikasta pärnuun on siis vaivaiset 150km ja sitä kautta ei ollut mitään kiirettä...
    Tähän väliin muutama kuva tuosta ihan keskustasta kun lähdettiin ajelemaan


    Tuolla kun alkoi sitten taas asfaltin kunto olemaan kunnossa kun päästiin keskustasta ulos, niin sitten se olikin taas vähän sellaista kauhean karkiaa renkaille...
    Ja ekalla tankkaus paikalla meininki oli sitten tämä

    Aikansa kun äherti, niin lähtihän se siitä

    Aikamoinen rupusakki!

    Ja kun lähdettiin etenemään, niin rauhoittuiko se meno?

    No entäs tää?

    Aikansa kun ajeltiin, niin olihan se sentään rauhallistakin
  9. #9
    Tästä kun oli sitten ajeltu vähän miten sattuu ja milloin kukakin letkassa pysähteli röökille ja ajoi uudestaan letkan kiinni, niin tuli sitten eka konflikti poliisien kanssa. Oli jo aiemmin tullut poliisia skootterilla vastaan ja muutama autokin...
    Ajoin sitten itse muutaman muun kaverin kanssa tosi pitkästä rekkaletkasta erittäin reippaasti(+200km/h)ohi (luonnollisesti suljetulla alueella) ja kun sitten saavutettiin huolto-auto, tuli sieltä takaa valkoinen ducati kaikista ohi näyttäen jotain outoja sormimerkkejä... Jatkettiin matkaa ja kun oltiin taas ajeltu varmaan lähemmäs 10km, ajoi kossu sieltä perältä ohi ja näytti että sivuun. Mopot parkkiin ja kysymään jotta wtf?
    Kossu sanoi, että siellä oli nyt joku jäänyt poliisien kanssa juttusille ja pari muuta ajanut vaan tilanteesta eteenpäin...
    Nopea tilanne check ja toteamus, että ajetaan mopot parkkiin parempaan paikkaan ja odotellaan niin kauan kuin tarve vaatii.
    Siinä sitten odotellessa apina kiikkumaan orrelle

    Ja sieltähän ne loput miehet tuli paikalle

    Tältä näyttää mies mikä on selvinnyt PUHUTTELULLA nopeudesta 160km/h 50km/h rajoituksella ja vielä risteysalueella ohittamalla

    Kaikki oli siis kasassa ja homma hanskassa, joten vehkeet tulille ja kohti Viron rajaa.
    Koska matkaa oli taitettu jo pitkään, alkoi matkamiehiä "väsyttämään" joten oli hyvää aikaa ottaa rennosti

    Sitten vaihtuikin jo maa ja alkoi olemaan maisemat ns.tuttuja

    Ja siitäkös se sitten taas leikki alkoi

    Kusipää mikä kusipää...

    Ja kun Pärnu oli tosi lähellä, totes ktm-mies yyber ratanahkoissaan, jotta KYLLÄ LÄHTEE!

    Eikä aikaakaan kun sitten oltiin onnellisesti perillä ja olikin aika ajatella, että pariin päivään ei tartte paljon mopoilla ajella...
  10. #10
    Keskiviikko-Torstai 4-5.7 Pärnu Viro
    Koska tosiaan oli etukäteen majoitukset sitten otettu tuonne pärnuun ja aleksandri pubiin, ajateltiin olla täällä sitten pari päivää hengailemassa ja kenties osa vähän "kuppihommissa"
    Kun menin sitten hakemaan noita mökkien avaimia, kysyi vastaan oton kaveri multa ekana; Is your name Sami?
    Olin ite vähän wtf???? Ja vastasin toki, että yes thats my name.
    Kaveri antoi sitten mulle tuollaisen kirjeen käteen

    Kyllähän mä olin aika ulalla tossa vaiheessa.
    Noh tämäkin selviää jatkossa...
    Tämän jäkeen sitten kanneltiin kamat noihin mökkeihin ja pakko oli käydä suihkussa peseytymässä ja kun sitä sai itsensä puhtaaksi, niin olikin seuraavan suunnitelman aika...
    Siellä se mopo on sulassa sovussa muiden matkalehmien kanssa

    Kukkasetkin kuolee näköjään kun ajaa suzukin viereen.

    Kun ajeltiin tonne aleksandriin, niin näin siinä sillan vieressä tivolin ja allekirjoittanut on ihan hulluna noihin tivoleihin ja huvipuistoihin!

    Joten sinne siis

    Ja heti ekana tietysti maailmanpyörään

    Maisemia samaisesta laitteesta

    Siinä vieressä oli sitten härveli mikä heitteli ihan joka suuntaan, niin pakkohan se oli sitten miehissä lähteä testaamaan...

    Jännittääköhän tässä kuvassa jotain?

    Veljekset kuin ilvekset, vai miten se menee?
    Viimeksi muokannut: samserious; 27.08.2012 klo 11:16.
  11. #11
    Tivoli keikan jäkeen lähdettiin sitten tonne kuuluisalle pärnun kävelykadulle ja kun kyllästyttiin istumaan terassilla, siirryttiin sitten yökerhon puolelle... Tässä vaiheessa allekirjoittanut oli sen verran väsy, että läksin toisen ylimielisen kanssa tonne aleksandriin nukkumaan, mutta huhu/kuvat kertoo meiningin olleen ainakin kohdallaan!
    Kuulemma Revi:stäkin oli kuoriutunut varsinainen jorauskingi...
    Mutta tälläistä settiä oli sitten lähtenyt





    Torstaina olikin sitten ajatuksena vaan vähän rentoilla ja olla, käytiin pubissa aamupalalla, mikä on tuolla paikassa ehkä valikoimaltaan aka pieni, mutta laatu on kunnossa.
    Torstaina sitten tuli myös hiukan tuota vettä ja sitä kauttakin tekeminen oli aika sanoisko "rajoitettua"...
    Hole rupes säätimen vaihto hommiin ja allekirjoittanut yritti etsiä pärnusta sille orkkisliitin runkoon liittimiä, no vitut niitä mistään löytynyt... Apiko-liittimiä oli silti mukana ja mies sitten kasaili säätimen niillä

    Meillä kävi tosiaan lähtiessä niin, että reissupaidat eivät tulleetkaan ennen reissua ja tilasin sitten ne suoraan odottamaan tänne pärnuun... Yllättäen keskiviikon aikana ei paitoja ollut, mutta ah torstaina puolen päivän jälkeen pääsi helpotuksen huokaus, sillä paikallinen dhl toimitti odotetun paketin.
    Sitä sitten innolla availemaan

    Ktm-mies havaitsi sieltä pilkistävän jo edellisessä kuvassa jotain oranssia... Ja kyllä ktm-miesten paidat olikin vähän speciaali värissä!

    Välillä päivitettiin reissukuvia ja tyhjennettiin kameroilta matskua, huomatkaa tepian pelaamassa glowhockeyta tabilla

    Kossu meinasi sitten iltapäivällä lähteä pyörähtämään kaupungilla ja kun se hyppäsi huoltoautoon, niin virtalukkopas ei auennutkaan! Sitä sitten miehissä tutkittiin ja onneksi matkassa oli ihan ehta mersu asentaja ja se sanoikin heti että avain tai virtalukko tunnit täynnä(tyyppivikaa kyseisissä laitteissa)
    Ei siinä sitten auttanut muu kuin tsekata netistä onko pärnussa mitään mersun liiketta ja kun sellainen löytyi, soittoa päivystysnumeroon... Muu ei sitten auttanut kuin hinata laite liikkeen pihalle odottamaan perjantai aamun diagnoosia
    Viimeksi muokannut: samserious; 27.08.2012 klo 11:29. Syy: lisää infoa
  12. #12
    Perjantai 6.7 Pärnu-Rutja airfield&SMASH

    Tänään oli siis tarkoitus ajella sitten viikonlopuksi tuonne Rutjalle smashiin heti aamusta, mutta koska tuo huolto-auto oli sitä mieltä että eipäs mennäkään, jouduttiin sitten miettimään varasuunnitelmia... Aamu-palalla istuessa tuli sitten mietittyä kaikki mahdolliset suunnitelmat ja niitä sitten tuli seuraavasti:

    a) Auto lähtisi toimimaan nollaamalla vikakoodit
    b) Vuokra-auto
    c) Apuja paikalliseslta Klan MC:ltä
    d) Apuja jostain muualta

    Käytiin sitten toveri kossun ja j-beamin kanssa tuolla silber-autossa(huomatkaa raflaava firman nimi) ja siellä tyrmääntyi vaiht-ehto A... Ei vikakoodeja, joten lukka/avain vaan tunnit täynnä...

    Seuraavaksi plan bee (olipas näppärä sanaleikki), sorryt jos Jannea tai muita jo kuopatun ryhmän jäseniä haittaa...
    Sekään ei onnistunut, sillä ainoa isompi paku oli suhteellisen kallis ja edelleen olisi ongelma, kun kamat pitäisi saada suomeenkin.
    Toimeen ja vaihto-ehto C, joten soitin klan MC:lle ja kävin piipahtamassa heidän tallillaan... Sieltä olisi saanut osan(todella pienen) kamoista kulkemaan rutjalle, mutta kun sinne ei olisi mahtunut kyydissä kuin ehkä 1/20 osa meidän kamoista, oli tämäkin hylättävä.

    Siispä vaihtoehto D, soitto Gertille ja tämä järjesti erään tallikaverinsa hakemaan meidän kamat Pärnusta hänen pakullaan, tätä jos mitä mä sanoisin auttamiseksi!!! Siinä sitten odotellessa tuota aikaa oli tarjolla vaikka kuinka paljon, joten alettiin kyselemään apuja suomesta, että miten saadaan kamat sitten rutjalta eteenpäin. Eipä aikaakaan kun sitten kossu sanoi, että KANA oli tarjoutunut tulemaan pakulla rutjalle ja hoitaa siis kamat sieltä sitten eteenpäin, myös tätä mä sanoisin aika jalomieliseksi ja ystävälliseksi toiminnaksi!
    Siinä kun aikaa oli, niin käytiin sitten piipahtamassa ensin tuossa kaupungilla ja siihen päälle vielä biitsilläkin...
    Vaikka monipäisen myötämielisen raadin mukaan paikallisten keskipaino olikin ehkä noussut muutaman kilon, niin voi veljet sitä pärnun biitsiä...
    Mutta koska olen kusipää ja vielä ylimielinen, niin ei tipu kuvan kuvaa.
    Sen sijaan näytän kuvan lemminkäisen kalustosta keskellä pärnua

    Aikaa kun oli niin pestiin odotellessa mopot


    Saunassakin käytiin odotellessa

    Mökitkin ehdittiin luovuttaa

    Lopulta tuo pelastuksen enkeli tuli vähän lyhyemmällä mersulla ja eikun ukot liikkeelle ja silberauton pihalle lastaamaan kamoja sprinteristä toiseen

    Samaan aikaan joku vaan ylimielisesti vietteli aikaa muissa puuhissa

    Tässä olikin sellainen pitstop ettei mitään rajaa, pukit ja kaikki oli kohdallaan ja melkein alla ennenkuin mopo edes pysähtyi!
    Varmaan 5minuutissa oli veivattu renkaan vaihto ja visiirikin oli perkele pesty!
    Sinne ne kaikki kamat vaan mahtui
  13. #13
    Ei mitn... Lähdettiin ajelemaan kohti rutjaa ja kun oltiin päästy n.60km, niin yhtäkkiä perältä ajeltiin ohi ja näytetiin sivuun...
    Pelit ympäri ja katsomaan mitä oli tapahtunut ja siellähän oli "käärme" (j-beamilla oli siis silti housut jalassa ) hypännyt appenin selkään.
    Siis kyseessähän oli luonnollisesti ketjut ja ne olivat siis menneet poikki.

    Hetki sitten odoteltiin että vara huolto-auto saapuu

    Sinne vaan appeni vääntämään koppaa auki

    Huomatkaa siis kuvassa näkyvä ketjuliitin! Sillä jostain ihmeen syystä (mikä ikinä olikaan) oli j-beam ottanut mukaansa talliltaan 525 ketjulukon vaikka omaan mopoonsa se ei edes käy ja itse asiassa ei tainnut koko reissun mopoissa olla kuin tuo suzuki missä on 525-ketjut ja kaiken lisäksi tuo liitin oli juuri noihin ketjuihin tarkoitettu mitkä appenilla oli.
    Ennenkuin pääsi hommiin, oli aikaa ottaa nokoset...

    Pro works kun niittaa, niin silloin niitataan reilulla kädellä

    Toiset vähän tuuletteli sillä aikaa

    Samoin raskaan asennuksen jälkeen "meisselit" viileäksi

    Saatiin vehkeet taas nippuun ja aika rauta alkoi näyttämään jo varmaan jotain yli 18:00, joten jo tässä vaiheessa ajattelin että ilta on pitkällä ennen kuin tää joukkio on perillä rutjalla...
    Matkaa oli taitettu siis useamman maan halki ja aika monta kilsaakin... J-Beam oli aina välillä vähän hakenut tuntumaa tuohon busaan ja kun se pikkuhiljaa sieltä alkoi löytymään, alkoi mies kokeilemaan oikein urakalla miten se sitten menee pystyssä...
    Ja meneehän se!

    Kun alettiin sitten olemaan todella lähellä tota Rutjaa, oli taustalla upea aurinko ja siitähän sitä sai otettua hienon kuvan päivän päätteeksi
  14. #14
    SMASH 6-8.7 PE-SU

    Tänne tosiaan saavuttiin sitten illalla vasta pitkällä joskus klo.22 jälkeen... Sitä alkoi joukkio olemaan kohtuu väsynyt paikalle saapuessa, mutta voi veljet kun päästiin itse alueelle!
    SE VASTAANOTTO!
    laitetaan nyt sitten setti kuvallista kerrontaakin tähän.
    Vähän tuossa puolen yön jälkeen alkoi allekirjoittaneelta olemaan mehu aika loppu ja ajattelin, että nyt on aika painua nukkumaan.
    Juuri kun olin lähdössä pöydästä ylös tuli siihe joku tyttö lapsi kyselemään, jotta onko joku teistä sami? Hetken ihmmettelin, mutta vastasin kumminkin että kyllä, tuo on nimeni.
    Tyttö pyysi lähtemään matkaansa ja kysyi että olinko saanut pärnussa kirjeen ja pikkuhousut? Kertoi että kirjeen lähettäjä on hänen kaverinsa, mutta koska hän on ujo, niin pysyy vähän syrjemmällä eikä halua näyttää kasvojaan... Tässä vaiheessa hiukan ajattelin, että mikähän juttu tää nyt oikein on?
    Mutta koska näin sanotaan ja homma kuulosti "siistiltä" niin tottakai mä oon messissä!
    Tyttö sitten sanoi, että istu tuohon jakkaralle ja peitetään sinun silmät jotta tunnelma pysyy korkeana, joten siihen istumaan ja odottamaan...
    Hetken kuluttua selän puolelta tuntuikin tytön kädet pitkin kroppaa(kyllä tunnistan kumminkin silmät kiinnikin onko kyseessä tyttö vai ei )
    Jokuhan siitä sitten jo sylin puolella otti kuvankin

    Mikäs siinä, nautinnollinen olohan tollasessa miehenä on...
    Hetken kuluttua tuntui kumminkin että taisi tuo sylitanssin antaja vaihtua ja kun sitten huivi nykäistiin silmiltä pois olikin sylissa ehkä hiukan toisenlainen nainen

    Olihan ihan perkeleen siisti toi koko juttu!!!!!!
    Tässä koko ihana "tyttö"lauma

    Tästä megaupeasta ylläristä kiitokset Micikselle+Tyttikselle ja Orculle!
    Ja tähänkin, että Ape oli todella hyvä, mutta oli se aloittanut tyttö ihan hitusen mukavamman oloinen tossa sylissä
    Tuon jälkeen olikin mukava mennä maate ja herätä uuteen päivään, sillä mikäs mukavampaa kuin kuunnella KOKO yö sitä "paukuttelua" ja herätä aamulla siihen kun COB lähtee soimaan
    Lauantai päivä aukesi aurinkoisena ja siinä kun aamukahvia juotiin, kuuntelin että peri virolaiseen tapaan joku tulee taas sitä aluetta pitkin kunno syöttöä, ykkönen loppuun ja kakkosta sisään...
    ajattelin, että ei jumalauta mitä meininkiä -> samassa tajusin ettei se idiootti saa kyllä tota laitetta pysähtymään millään ennen tota stunttialueen aitausta...
    No eihän se saanut, takajarru lukossa pelit kylelleen ja päin sitä aitaa... Äly hoi...
    Ai niin, sillä oli sentään kypärä(tosin remmi auki), t-paita-shortsit ja släbärit...
    Jälki oli sitten tämän näköistä, yllättävän pienet vauriot lipoihin nähden


    Mitäs siitä sitten, aamua eteenpäin ja katselin että jopa kossu oli illalla tuhonnut takarenkaansa alueelle tullessa, joten eikun utta alle...

    Samaan aikaan "vanhat konkarit" nastolastakin alkoivat heräilemään
  15. #15
    Tää lauantai päivä alkoikin sitten pikkuhiljaa muodostua meidän porukalle todella tylsäksi, sillä aikataulut ei oikein pitänyt ja edes aamusta ei päässyt tuonne radalle vapaasti vetelmään...
    Tässä vaiheessa päivää kävi oikeasti mielessä jo se että lähdetään menemään kesken tapahtumaan ja tsekkasin jo olisiko tallinnasta löytynyt vapaata fiksun hintaista hotellia.
    Niitä ei nyt kumminkaan ollut tarjolla, joten ajateltiin että vaika sitten vituttaisi, niin menee se nyt yksi viikonloppu tässäkin.
    Siinä odotellessa sitten muutama kuva siitä mitä oltiin meinattu
    Psymax fiilistelee vara-auton lähettyvillä

    Siinä se nippu odotteli, että pääsisi radalle

    Joskus sitten piiiiiiiiiiiiitkän odottelun jälkeen, kiihdytysrataa purettiin pois, niin taka alue aukesi vapaalle vedolle...
    No senhän sitten tiesi mitä siitä seuraa

    Ja tätä

    Ja tätä

    Ja tätä

    Jossain välissä sitten tätäkin

    Team 954 aloitti yhteiset "soidinmenot"

    Kukko yritti vähän näytellä eri puoliaan

    Toinen ei tykännyt, sillä paikat olivat jo antautuneet
    Viimeksi muokannut: samserious; 28.08.2012 klo 09:37.
  16. #16
    Taas mentiin ja hookkikin uskaltautui radalle
    (huomatkaa b-magasta tuttu näyttelymopo ja uponorin putki päässä)

    Allekirjoittanut kokeili kuinka leveästi tota baanaa voi ajaa

    Ja näinhän siinä sitten kävi

    Joten ei muuta kuin uudestaan


    Yhteistyö on voimaa

    Pienimieskin väänti koko kropan voimalla

    Pikkuhiljaa vissiin koko road trip sakki kävi tuolla veivaamassa


    Pikkurosvo kiusasi nastolan näyttelyvoittajaa
  17. #17
    Pakko laittaa kuva tosta hörhöstä suzukinsa kanssa, sillä se kuka tota laitetta ei ole vielä nähnyt ja kuulut ajossa, niin menkää johonkin missä se on mahdollista!

    On oikeasti aika huikea laite!
    Kossun tyytyi taas "grid-girl" uraan

    Aikansa kun veivailtiin, saatiin sitten suurin osa renkaista tuhottua tonne radalle ja olin mieli sen verran kirkkaampi että jaksoi loppuillankin
    Loppu-ilta noudatteli tuttua kaavaa ja paukuttelu jatkui sekä sitä sitten ns.loppuunasti renkaan polttamista olikin tarjolla aika reilusti... Tässä hommassa voisi sanoa, että kun apen mopo ei ollut yhteistyökykyinen, vei hooliganin pojat homman kyllä sitten siihen voisko sanoo eniten tyyliin... Joku voisi jopa sanoa, että pikkusen lähti mopo käsistä
    Tältä se oleskelu-alue sitten näytti SU-aamuna

    Pakkailtiin kamoja siinä sitten kaikessa rauhassa ja saatiin hyvissä ajoin kamat kasaan

    Ajateltiin sitten että mitä me tässä makaillaan, laitetaan vehkeet tulille ja lähdetään ajelemaan kohti tallinnaa...
    Perinteisesti aina otettu yhteiskuva tuolla smashissa, joten nytkin sellainen piti ottaa
  18. #18
    Siitä sitten ukkoa liikkeelle







    Koska aikaa oli, niin ajeltiin tohon meren rannalle vielä pesulle/uimaan

    Reput ja pyyhkeet oli tietysti tuolla huolto-autossa, joten meni vähän "kikkailuksi"
  19. #19
    8.7 Sunnuntai Rutja-Tallinna-Hki Finland

    Niin sitä koitti sitten se sunnuntai aamukin ja kuten edellä jo mainittiin ajeltiin tuolta smashista hyvissä ajoin tuohon meren rantaan uimaan ja huuhtomaan viikonlopun tomut munista(niinkuin viimeisestä kuvasta hyvin näkyy...LOL Joo, onhan se vähän pieni, mutta hyvin se on mut tyydyttänyt...
    Tässä vaiheessa oli tuon nozen kamera tuolla huolto-autossa kanan käsissä ja tähän voisi sanoa VIRHE!
    Ei siinä mitään mukavaa että kuvia on, mutta sadan kilsan matkalla kaveri oli ottanut yli 800kuvaa, niin oli pikkusen tota läpikäymistä...
    Voihan se olla että noze antoi sen kanalle tän takia?

    Siitä sitten ajeltiin ekana tuohon haljalan kaupalle ottamaan hiukan hiukopalaa, koska mm.KTM-mies oli hiukan nälkäisen näköinen viikonlopun jälkeen

    Ja kun oltiin lähdössä eteenpäin, niin eikö taas jotain alkanut lapsettaa...

    Kaikki sitten liikkeelle nätissä letkassa

    Alkumatkasta hiukan tietöitä

    Ja mitäpä se näillä reissuilla haittaisi

    Alkujaan oli tarkoitus pysähtyä tohon ihan parinkymmenen kilsan päähän syömään, mutta ajatuksissani lähdinkin vetämään letkaa tota isoa tietä pitkin, niin mentiin siitä safkapaikasta ohi, joten totesin että painetaan sitten suoraan vaikka tallinnaan asti JOS ei tarvi tankata (varmaan...!)
    Toi väli onkin sitten tienä lähes yhtä tylsä kuin toi via baltica, eli suoraa ja suoraa ja suoraa...
    Koska tiestö on tylsä, on se hauskuus siis luotava itse


  20. #20
    Välillä silti ihan nätistikin

    Kunnes taas oli tylsää



    Välillä huolto-ukot innostu laskemaan mesellä niin paljon kun lähtee

    Joten siitähän piti sitten tulla ohi...

    Ai miten niin tylsä väli??????

    Fuck you, I won't do what you tell me!

  21. #21
    Ja johan se sitten taas lapsetti



    Ruvettiin sitten saapumaan Tallinnaan ja kun ei sitten oltu tankattu niin bensavalo oli palanut jo kohtuu pitkään... Ja niinhän siinä sitten kävi että vajaa 20km ennen Tallinnaa hyytyi yksi fikteri sutsuki sinne tien viereen bensan loppuessa!
    Huolto-autosta lisää ainetta tankkiin ja liikkeelle, otettiin sitten kaikki tankille seuraavalla muutaman kilsan päässä olevalle nesteelle...

    Ei kai se bensa oikeesti voi maksaa noin paljoa?????

    Tässä vaiheessa alettiin olemaan jo aika "väsyksissä" ja siinähän kävi sitten niin että ratakireään nahkaan sonnistautunut "iso-KTM"-mies antautui "little-ktm brotherille"

    Ja lopputuloksena mies oli reporankana ja kaiken antaneena/saaneena

    Tähän tilanteeseen joutui kääntämään "kovakin"kaveri pään pois
  22. #22
    Siitä sitten taas kohti tallinnaa, pikkunen häröpallo tossa risteyksessa...

    Matkalla oli ihan siinä tallinnan kupeessa häät ja porukka ajanut paikalla mukavasti hummerilla

    Siellä se sitten laivakin jo häämöttää

    Matkalta maisema kuvaa

    Letka seikkailee sataman tuntumassa

    Ja kaikki turvallisesti perillä siljan terminaalin vieressä


    Tässä vaiheessa tuota aikaa olikin yllin kyllin ja lähdettiin sitten ensin syömään tuohon rimin viereen ja siitä sitten mentiin muutaman toverin kanssa vielä kävellen tuonne vanhaan kaupunkiin kahville. Kun sitten istuttiin siinä kahvilla, tajusin yhtäkkiä että ei jumalauta eihän sille kanalle ole mitään lippua millä se pääsee takasin suomeen! Hetki mietittiin, että kun kyseessä on kumminkin tikun laiha kaveri, niin työnnetään se vaan yhden rengasnipun sisään ja sanotaan että pitää suunsa kiinni.
    Eipä siinä sitten auttanut kuin lähteä takaisin terminaaliin ja toivoa että laivassa olisi vielä tilaa... Tämä ei nimittäin ollut mitenkään itsestään selvyys, sillä tolla ja sillä myöhemmällä lautalla oli todella täyttä johtuen monista virossa samaan aikaan olevista tapahtumista. Sain kumminkin kaverille lipun ja ei muuta kuin sitten mopojen kera kohti laivaa

    Mitäs pirun tikettejä tähän nyt sitten tarvikaan...?

    Siinä se odottelis vaan pääsyä sisään

    Malli esimerkillisestä pyörän sidonnasta?

    Laivamatka sitten menikin jo ns.haikeissa tunnelmissa, sillä eron hetki tovereiden kanssa lähestyi vääjäämättömästi...
  23.  
  24. #23
    Lopulta se paatti sitten oli satamassa ja mopojen kanssa pihalle päin...

    Tullista pihalle ja sitten siihen läheiselle parkkikselle vielä vaihtamaan muutamat haikeat eronsanat.


    Se ois noin niinkuin kuvallisesti ja tekstillisesti tarina siinä
    Toivottavasti lukeminen viihdyttää, sillä vaikka tätä kirjoittaessa on mennyt tota aikaa on tämä samalla ollut taas kyllä aivan mahtavaa tehtävää! Samalla kun haikeudella muistaa mitä kaikkea tuolla on tapahtunut, niin toivoo voivansa välittää osan siitä tunnelmasta myös tähän luettavaksi

    Päällimmäisenähän tälläisestä jää aina se, että kyllä näille reissuille voi oikeasti lähteä ihan kuka vaan, kun vaan tuntee että pystyy sopeutumaan ns.laumaan Välttämättä se touring ei aina tarvi olla ihan niiiiiiiin touring
    Vittuilua kun ei pelästy ja osaa toimia ihmisten kanssa, niin homma rokkaa.
    Puola oli maana helvetin hieno ja ainakin mulle kaikista noista maista upein kokemuksena. Jos joku yleensäkin tonne via balticalle haluaa lähteä, niin ajaminen kannattaa ajoittaa viikonlopuksi... Silloin siellä on nimittäin tolla rahtiliikenteellä ajaminen ilman erillistä lupaa kielletty ja niitä rekkoja ei ole kuin ihan satunnaisesti liikkeellä. Kun sitten koittaa arki, ei esimerkiksi sellainen 50 rekan letka ole mikään ihme ja jumalauta niitä rekkoja riittää!
    Itse via baltica on kaikkiaan kyllä todella tylsä, mutta jos/kun on aikaa ajella pikkuteitä cruisailemalla tuolla on aika mukavaa ajella ihan kaikissa noissa maissa.
    Liettuassa Kaunas on kaupunkina tosi hieno ja kiva, samoin kuin tuo Riika Latviassa. Riika on ehkä noin prätkäilyn kannalta pikkuisen liian iso kaupunki, mutta tutustumisen arvoinen ehdottomasti.
    Viro taas on vähän kuin oma maamme pienemässä mittakaavassa...
    Onhan noissa kaikissa maissa huonojakin teitä, mutta mä olen nyt omalla kokemuksella sitä mieltä ettei noi nyt niin kauheita oikeasti ole. Perkele jos siellä pystyy tollasella perus kyykyllä ja pitkällä+madalletulla vehkeelläkin laskemaan mutkia sladissa, niin ei se mitään kynnöspeltoa sentään ole
    Mitäpä tähän muuta höpisemään, nautinnollisia lukuhetkiä!

    Rakkaudella
    -Vakava-