Onko kellään kokemuksia, miten vakuutusyhtiöt suhtautuu alennettuihin varustehintoihin ? Kaatuessa meni varusteet entisiksi ja ne oli poistuvaa mallia (uudet n. 2kk käytetty).
Rotsi oli ovh. 599€ ja saappaat 299€, alennettuna rotsi alle 400€ ja saappaat puoleen hintaan. Palaa meinaan hihat, jos tyrkyttävät jotain sukkakamaa, enkä saa vastaavia![]()
Riippunee vakuutusyhtiöstä, mutta mulla lunastukseen menneet alle vuoden vanhat ajovarusteet korvattiin listahinta miinus käteisalennus (10 tai 15%, en muista) periaatteella. Selvittivät listahinnat itse (ja oli samat kuin ostaessani), eivätkä olleet kiinnostuneita kuiteista eli ostaessani saamistani alennuksista.
Noin sen kai pitäisi sullakin mennä, vaikka olisivatkin poistuvaa mallia, kun kuitenkin oli "uudet".
Excellence is the result of caring more than others think is wise,
risking more than others think is safe,
dreaming more than others think is practical and
expecting more than others think is possible.
Vakuutusyhtiöt ovat velhoja selvittämään varusteiden hinnat, mutta voithan yrittää kuiteilla. Varusteiden laatu kuitenkin vaikuttaa korvauksen määrään, eli saat laadultaan vastaavien hinnan korvauksena. Korvaushan tulee kotivakuutuksen kautta, joten toivottavasti kaikilla motoristeilla on kotivakuutus kunnossa.![]()
Laiska, mutta päättäväinen.
lista hinnan mukaan maksellaan jos ei kuitteja ole..hommanhan voi tehdä niinkin halutessaan et pyytää kuittiin aina ovh hinnat mut maksaa sit alennetun hinnan...jos vaan suostuvat...jos vanhat kamat ni sit hinta tippuu aina vuosittain tietyn prosentin..
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Tapiola:(Vauhtihiiri @ Kesä. 15 2004,11:03) kirjoitti
Mulle korvattiin 2 kk vanha nahkapuku kyllä täydestä arvosta ja ihan käyvät arvot vuodenvanhoista hanskoista ja kengistä.. *
The Black line
Mulla meni kypärä mällissä ja vakuutusyhtiö ei korvannut siitä kuin 425 euroa. Maksoin siitä 510 euroa. Valitus on pistetty jo vakuutusyhtiöön mutta ei oo vielä kuulunut siitä mitään. Vakuutusyhtiönä mulla on Veritas.
Soitin äsken tonne Veritakseen ja ne sanoi että yli kuukauden vanhasta kypärästä arvo tippuu 20%! Joten sitten toi mun kypärän arvo on laskettu melkein oikein...mun kypärä oli noin 3 kuukautta vanha.
Tuli uudet kamat ja kalliimmat, kun samoja ei enää saanu. Ruukku oli vuoden vanha uus tilalle..
Nyt hymyilyttää vaikka kaikki haukkuu Pohjolaa: korvaukset tuli ilman kuitteja ja mukisematta sekä päätökset vajaassa viikossa...
Mulla oli juuri yhtiönä Veritas ja syyttömänä kolarissa n 1kk vanhoilla ajokamoilla. Korvaukset maksettiin kuittien perusteella -20% kaikesta!(AnttiZ750 @ Kesä. 17 2004,15:37) kirjoitti
Ei paljoa hymyilyttänyt kun käytännössä uudet huippu kamat
ja ääliö autoilija tulee päälle = Kaiken vaivan lisäksi vielä hävisin paljon rahaakin.![]()
" I like my sugar with coffee and cream"
Eikös sun ajokamojen olis pitäny mennä sen autoilijan vakuutuksista?(Zanti @ Kesä. 17 2004,16:19) kirjoitti
Excellence is the result of caring more than others think is wise,
risking more than others think is safe,
dreaming more than others think is practical and
expecting more than others think is possible.
Näin munkin mielestäni. Liikennevakuutushan on pakollinen juuri sen takia, että syyttömän kulut tulevat korvatuksi.(anna @ Kesä. 17 2004,16:54) kirjoitti
Äkkiä valittamaan.
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Niin, mutta myös autoilijalla oli vakuutukset Veritaksesta.(SpeedFour @ Kesä. 17 2004,18:40) kirjoitti
Eli siis oliko 20%miinustus oikeutettua?
Ainakin tein jo yhden valituksen ja tuli bumerangina takas ja sanoivat , että näin on, turha itkeä.
Mä vaadin korvaavat taikka samanlaiset ajokamat, enkä suostunut rahalliseen korvaukseen. Jos olet toimittanut kuitit ostoksista, niin rahallisesti sun pitää saada alle puolenvuotta käytetyistä kamoista samanverran ku kuiteissa lukee...
Kysäse täältä, niin saat varmasti puolueettoman neuvon: Kuluttajien vakuutustoimisto ja Vakuutuslautakunta
Kippasin viikko sitten nurin. Kamat 4 päivää alle vuoden vanhoja ja sain täyden hinnan Tapiolan kotivakuutuksesta. Päätös tuli päivässä. - Pyörän vakuutus Veritaksesta, ja saas nähdä minkälainen nipotus sen korjaamisesta tulee. Tämän keskustelun perusteella Veritaksesta ei ainakaan kovin kaksista kuvaa saa. Onko kellään positiiviisia kokemuksia?
Virtsankarkailu -Syy naurattaa ikäihmisiä!
Itselläni samanmoinen tilanne päällä kuin Logger kirjoitti. Soitin Pohjantähteen ja kysyin miten menetellään varusteiden suhteen. Sanoivat että kypärä menee kaskosta ja muut vermeet sitten kotivakuutuksesta. Molemmista vakuutuksista menee omavastuu! Sanoivat että ajokamppeet on tuotava konttorille josta ne menevät pääkonttoriin. Varusteita ei saa enää itselle takaisin. Varusteeni ovat noin 2-3 vuotta vanhoja joten korvaukset eivät varmaan päätä huimaa vaikka varusteet ovat aivan priimakunnossa. Onko nyt todellakin niin että en saa varusteita takaisin vaan jonkun nimellisen korvauksen? Voinko vaatia vastaavanlaiset tilalle vai onko rahallinen korvaus ainoa mahdollinen. Korvattavalla summalla en taatusti saa ajovarusteita mistään tai saan varmaan mutta en todellakaan vastaavia kuin omani olivat ennen kolaria. Varsinkin tuo on aika uskomatonta että varusteita ei saa takaisin. itse olisin ainakin takin osalta valmis sellaiseen järjestelyyn että pitäisin vanhan ja saisin jonkun korvauksen korjauksesta ja kunnon alenemisesta. Onko näin muissakin yhtiöissä?(logger @ Kesä. 23 2004,21:26) kirjoitti
Joo Veritas ainakin halusi ajokamat konttorille kuittien kanssa.
Takas en omia varusteita saanut, olisin kuulemma voinut ostaa rikkinäiset n 450 eurolla takaisin
EI KIITOS!
Niin, siis nämähän korvattiin sen syyllisen liikennevakuutuksesta, eikös niin? Ei sun kaskosta/kotivakuutuksesta vaikka olisikin sama yhtiö.(Zanti @ Kesä. 17 2004,16:19) kirjoitti
Kaikki syyttömän omaisuusvahingot korvataan, mutta "arvonalennusta ei korvata".
Kuka sitten saa päättää tämän arvonalennuksen suuruudeen on eri asia. Lieneekö jotkut yleiset säännöt, vai onko yhtiökohtaista.
Ja yleensähän aina tällaisissa omaisuusvahingossa vakuutusyhtiö lunastaa ne vaurioituneet tavarat itselleen sillä korvaussummalla. Muutenhan saisit tuplahyödyn; rahat sekä ne tavarat. Sama kuin sen auton tai mopon lunastaminen. Ethän sinä sitäkään saa pitää.
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Omaisuusvahingoissa/varkauksissa saa uudet samanlaiset laitteet ja muut tilalle, jos ne vaan on todistettavasti ovat alee vuoden vanhoja.
Vaatikaa samanlaiset tilalle !!!!
edit: Muistaakseni 12kk - 18kk on arvonalenema n. 10%
Tapiola: Vakuutustarkastajaa ei hirveesti kiinnostanut mitä kamat maksoi, totesi ja kuvasi vahingot ja käski hakea uudet vastaavat tilalle. Näin toimin, vein lipatut kamat liikkeeseen ja sain sieltä uudet samanlaiset tilalle. Liike laskutti Tapiolaa. Hienosti toimi.Tarkastaja tosin oli itekin motoristi, tunnisti kai kamat aika hyvin ja tiesi mitä ne maksaa.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Meittille korvasivat muistaakseni noin 85% Lista hinnasta Lista hinnatkin olivat aika outoja mistähän ne niitä oikein kaivaa.
Nostetaas ylös.syyllisen vak.yhtiöltä tuli myönteinen päätös korjata/lunastaa pyörä.(IF) ajokamoja ei ollut rekisteröinyt laisinkaan...onko toi joku ifin tyyli kokeilla miten vähällä pääsevät?eihän se niin voi mennä että noi kamat kuuluu oman kotivakuutuksen piiriin
Horo Elää !
Kyllä se vaan usein niin menee, yleensä kaskosta korvataan kypärä ja muut varusteet kotivakuutuksesta.(HondaCebari @ Loka. 04 2011,16:39) kirjoitti
-nomen est omen-
Mulla korvattiin kaikki täyteen hintaan 6v sitten kun lippasin viimeks.
Varusteet jäi vakuutusyhtiölle ja rahat tuli sen mukaan mitä laittelin linkkejä stormin sivuille.
1300cc Suzuki
Mulla korvattiin kaikki varusteet kotivakuutuksesta ja ihan hyvä korvaus tulikin.
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Kuullostaa kyllä hullulta että pitäisi oman vak.yhtiön puoleen kääntyä mut jos näin on ni eihän täs muuta voi.
Horo Elää !
Ite ottasin kuitenki ensi sinne vastapuolen yhtiöön yhteyttä ja kysäsisin, että mites niiden ajokamojen korvauksen kans, ku ei näy päätöksessä.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Meni tuosta ensimmäisestä viestistäsi ohi tuo _syyllisen_ sana, eli toki jos joku muu on syypää onnettomuuteen niin sen syyllisen vakuutuksesta korvataan vastapuolen eli sinun ajovarusteesi.(HondaCebari @ Loka. 04 2011,21:08) kirjoitti
-nomen est omen-
Tapiola korvasi kiltisti pari vuotta vanhat ajokamat sen mukaan mitä niiden alkuperäiseksi hinnaksi ilmoitin. Eikä kiinnostanu ees nähä kamoja, pyysivät säilyttämään ne tyyliin vuoden ajan siltä varalta et tulee jotain jälkipuintia.
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-