Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Tulipa mieleen... (vai olenko vaintietämätön)

Onko pleksin naarmuuntuneeseen pintaan vielä keksitty mitään hiovaa tahnaa
    Kokeile valkaisevaa hammastahnaa. Tai sitten onhan noita tuohon tarkoitettuja tököttejä kaupat pullollaan. Esimerkiksi auton ajovaloille tarkoitettuja.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Haulla pitäis löytyä monta ketjua.
    1000
    Joo kiitos mut uskon että täällä joitain kommenntteja kokeilun jälkeen....
    CalSci valmistaa pleksejä ja niiden nettisivulla on päteväntuntuiset puhdistus ja fiksausohjeet

http://www.calsci.com/motorcycleinfo....html#Cleaning

(en kokeillut hakua, jos tämä linkki oli jo niin ... sorry.. )
    K1200GT & 701Enduro
    Myllyttymällä oikeilla aineilla tulee kuin uusi, ellei jopa parempi kaveri monet auton muoviumpiot niin keulasta kuin perästä näin tehnyt ja kyllä toimii

Luulisin että toimii samalla tavalla mopon pleksiinkin
    Myllyttäminen taitaa olla helpoin konsti mikäli vain löytyy kone. Itse kiilloittanut/hionut (vesissä) 3 pleksiä.
    Meni jota kuinkin tähän malliin, aluksi vesihionta 2500 --> 3000 --> 4000 sen jälkeen myllytys chemical guys hex-logic oranssi laikka ja menzernan hiova tahna 3.02 lisäksi viimeistely CG hex-logic vihreä laikka ja menzerna final finish PO85RD ja avot pleksi kuin uusi.
    Tämän jälkeen hyvät vahat pleksiin esim. collinite 845, meguairs 16, hi temp 1000 ym.
    <p>-Honda CBF1000 -2008-</p><p>-Yamaha FJR 1300AE -2018-</p><p>-CFmoto 800MT Explore -2024-</p>
    tuossa linkki pesuhifistelijöiden foorumille jossa juttua asiasta : http://pesukinnas.com/viewtopic.php?...=1805&start=25
    Lainaa väizki kirjoitti Katso viesti
    tuossa linkki pesuhifistelijöiden foorumille jossa juttua asiasta : http://pesukinnas.com/viewtopic.php?...=1805&start=25
    Juurikin tuolta löytyy varmasti apu. Kannattaa ottaa yhteyttä tuon foorumin kautta nimimerkki DANI, URRAN, HYNDE näistä varmasti joku osaa auttaa.
    <p>-Honda CBF1000 -2008-</p><p>-Yamaha FJR 1300AE -2018-</p><p>-CFmoto 800MT Explore -2024-</p>
    Kannattaa xerapolia käyttää, toimii hyvin. Tässä mun tulos tuohon omaan plexiin.

Ennen

Jälkeen

Eikä ole hinnakastakaan 10€ tuubi.
    Viimeksi muokannut: Jaxxi; 22.08.2012 klo 21:47.
    GSX1300R -08
    Lainaa Molperi kirjoitti Katso viesti
    Juurikin tuolta löytyy varmasti apu. Kannattaa ottaa yhteyttä tuon foorumin kautta nimimerkki DANI, URRAN, HYNDE näistä varmasti joku osaa auttaa.
    Lisätään listaan vielä NIXU ja SONIKK (joka tuossa linkissä tuon bemarin takavalot teki)

Nixun, hynden ja sonikin tunnen itse henkilökohtaisesti ja siinä on asiantunteva porukka mitä pesuhommiin ja maalipinnan elvyttämiseen tulee

Hynde juuri maalasi mun auton osittain, jälki parempaa kuin useassa autossa uutena ja hinta lähes naurettavan pieni (okei ehkä vähän kaverialennusta)
    Lainaa Molperi kirjoitti Katso viesti
    Myllyttäminen taitaa olla helpoin konsti mikäli vain löytyy kone. Itse kiilloittanut/hionut (vesissä) 3 pleksiä.
    Meni jota kuinkin tähän malliin, aluksi vesihionta 2500 --> 3000 --> 4000 sen jälkeen myllytys chemical guys hex-logic oranssi laikka ja menzernan hiova tahna 3.02 lisäksi viimeistely CG hex-logic vihreä laikka ja menzerna final finish PO85RD ja avot pleksi kuin uusi.
    Tämän jälkeen hyvät vahat pleksiin esim. collinite 845, meguairs 16, hi temp 1000 ym.
    Mielenkiinnosta kyselen, minkä verran tuollaiseen hommaan tuhrautuu aikaa? Varmaan kunnosta ja pleksin koosta kiinni, mutta siis sellanen keskivertoaika.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Mitenköhän tuo kiilloitus toimisi LT:n pleksissä jossa on joku pinnoite ? Pinnoite on lähtenyt irti parista kohtaa, sen erottaa kun tietää mitä etsiä. Taitaa olla helpompaa etsiä varaosa kuin poistaa koko pleksistä pinnoite ja sitten kiillottaa.

ismo
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Ukkon pyörän pleksistä otin muutamat naarmut pois näiden tuotteilla..
    http://www.novus.fi/plasttic_polish.php
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Ukkon pyörän pleksistä otin muutamat naarmut pois näiden tuotteilla..
    http://www.novus.fi/plasttic_polish.php
    Mikä näistä 1-2-3 tuotteista sitten on paras?
    Homma onnistuu ilmeisesti myös pleksiä purkamatta? Honussa se on meinaan kohtuullisen työläs operaatio.
    Kaikin puolin muutoin kiitoksia informaatiosta - olikin uutta minulle.
    <p>.</p>
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiinnosta kyselen, minkä verran tuollaiseen hommaan tuhrautuu aikaa? Varmaan kunnosta ja pleksin koosta kiinni, mutta siis sellanen keskivertoaika.
    Edellisen pleksin kanssa tais mennä jotain 3-4h, toki riippuu pleksin kunnosta paljon. Todella huono kuntoiseen pleksiin saa uhrattua vielä enemmän
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Mitenköhän tuo kiilloitus toimisi LT:n pleksissä jossa on joku pinnoite ? Pinnoite on lähtenyt irti parista kohtaa, sen erottaa kun tietää mitä etsiä. Taitaa olla helpompaa etsiä varaosa kuin poistaa koko pleksistä pinnoite ja sitten kiillottaa.

ismo
    Itse pinnoitteen poisto ei pitäisi olla mikään iso operaatio. Vesihioma paperilla lähtee pinnoite kuin pinnoite.
    Ja mitä kiiloitukseen tulee, niin onhan ihme jos ei LT:n pleksissä toimi. Ei ainakaan vielä ole tullut vastaan sellaista pleksiä mitä ei olisi pystynyt kiilloittamaan.
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mikä näistä 1-2-3 tuotteista sitten on paras?
    Homma onnistuu ilmeisesti myös pleksiä purkamatta? Honussa se on meinaan kohtuullisen työläs operaatio.
    Kaikin puolin muutoin kiitoksia informaatiosta - olikin uutta minulle.
    Tuota novus 2:sta mulle suositeltiin ja sillä ne saatiin tarpeeks hyvin pois, siin pleksis oli pari sellast kunnon hankaumaa mitkä tosiaan ei enää siinä näy.

Ei tarvinnu irrottaa pleksiä mopottimesta, pyörä on honda cbf
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Oho, melko nättiä jälkeä saatu. Itse jo mielessäni naureskelin epäuskoisena, että uutta tilalle, mutta elä ja opi
    Auton muoviumpiot kiillotin siten, että ostin porakoneeseen semmosen vaahtomuovipyörylän ja sillä käyttää sitä hiomatahnaa, niin sujui ekan harjoituskerran jälkeen kaikkinensa jo n. 10 minuutissa. Eli se käsin hinkkaaminen kannattaa kyllä mun mielestä unohtaa... Ja tosiaan ensin isommat sillä vesihiomapaperillä 500 -> 1000 -> 2000, noin mää sen tein.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  21.  
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Laitetaan nyt tähänkin ketjuun, että aikoinaan mopon tuulilasia hinkatessa parhaaksi aineeksi osoittautui Displex, sillä sai mm. Novusin aineiden jäljiltä jääneet naarmut pois. Jos kiveniskemiä ei ole, puuvillarätillä saa käsin hinkkaamalla uudenveroista jälkeä. Displexia saa mm. Clas Ohlsonilta.

1000