Tulipa mieleen... (vai olenko vaintietämätön)
Onko pleksin naarmuuntuneeseen pintaan vielä keksitty mitään hiovaa tahnaa![]()
Kokeile valkaisevaa hammastahnaa. Tai sitten onhan noita tuohon tarkoitettuja tököttejä kaupat pullollaan. Esimerkiksi auton ajovaloille tarkoitettuja.
Haulla pitäis löytyä monta ketjua.
1000
CalSci valmistaa pleksejä ja niiden nettisivulla on päteväntuntuiset puhdistus ja fiksausohjeet
http://www.calsci.com/motorcycleinfo....html#Cleaning
(en kokeillut hakua, jos tämä linkki oli jo niin ... sorry..)
K1200GT & 701Enduro
Myllyttymällä oikeilla aineilla tulee kuin uusi, ellei jopa parempikaveri monet auton muoviumpiot niin keulasta kuin perästä näin tehnyt ja kyllä toimii
![]()
Luulisin että toimii samalla tavalla mopon pleksiinkin
Myllyttäminen taitaa olla helpoin konsti mikäli vain löytyy kone. Itse kiilloittanut/hionut (vesissä) 3 pleksiä.
Meni jota kuinkin tähän malliin, aluksi vesihionta 2500 --> 3000 --> 4000 sen jälkeen myllytys chemical guys hex-logic oranssi laikka ja menzernan hiova tahna 3.02 lisäksi viimeistely CG hex-logic vihreä laikka ja menzerna final finish PO85RD ja avot pleksi kuin uusi.
Tämän jälkeen hyvät vahat pleksiin esim. collinite 845, meguairs 16, hi temp 1000 ym.
<p>-Honda CBF1000 -2008-</p><p>-Yamaha FJR 1300AE -2018-</p><p>-CFmoto 800MT Explore -2024-</p>
tuossa linkki pesuhifistelijöiden foorumille jossa juttua asiasta : http://pesukinnas.com/viewtopic.php?...=1805&start=25
Kannattaa xerapolia käyttää, toimii hyvin. Tässä mun tulos tuohon omaan plexiin.
Ennen
Jälkeen
Eikä ole hinnakastakaan 10€ tuubi.
Viimeksi muokannut: Jaxxi; 22.08.2012 klo 21:47.
GSX1300R -08
Lisätään listaan vielä NIXU ja SONIKK (joka tuossa linkissä tuon bemarin takavalot teki)
Nixun, hynden ja sonikin tunnen itse henkilökohtaisesti ja siinä on asiantunteva porukka mitä pesuhommiin ja maalipinnan elvyttämiseen tulee
Hynde juuri maalasi mun auton osittain, jälki parempaa kuin useassa autossa uutena ja hinta lähes naurettavan pieni (okei ehkä vähän kaverialennusta)
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mitenköhän tuo kiilloitus toimisi LT:n pleksissä jossa on joku pinnoite ? Pinnoite on lähtenyt irti parista kohtaa, sen erottaa kun tietää mitä etsiä. Taitaa olla helpompaa etsiä varaosa kuin poistaa koko pleksistä pinnoite ja sitten kiillottaa.
ismo
Ukkon pyörän pleksistä otin muutamat naarmut pois näiden tuotteilla..
http://www.novus.fi/plasttic_polish.php
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
<p>-Honda CBF1000 -2008-</p><p>-Yamaha FJR 1300AE -2018-</p><p>-CFmoto 800MT Explore -2024-</p>
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Oho, melko nättiä jälkeä saatu. Itse jo mielessäni naureskelin epäuskoisena, että uutta tilalle, mutta elä ja opi![]()
Auton muoviumpiot kiillotin siten, että ostin porakoneeseen semmosen vaahtomuovipyörylän ja sillä käyttää sitä hiomatahnaa, niin sujui ekan harjoituskerran jälkeen kaikkinensa jo n. 10 minuutissa. Eli se käsin hinkkaaminen kannattaa kyllä mun mielestä unohtaa... Ja tosiaan ensin isommat sillä vesihiomapaperillä 500 -> 1000 -> 2000, noin mää sen tein.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun, että aikoinaan mopon tuulilasia hinkatessa parhaaksi aineeksi osoittautui Displex, sillä sai mm. Novusin aineiden jäljiltä jääneet naarmut pois. Jos kiveniskemiä ei ole, puuvillarätillä saa käsin hinkkaamalla uudenveroista jälkeä. Displexia saa mm. Clas Ohlsonilta.
![]()
1000