Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 92:sta
  1. #31
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Miksi tätä tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, mutta esim. tätä vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena?
    Siksi että se on abstraktia vaaran aiheuttamista ja sillioin vain mielikuvitus asettaa rajat mitä olisi voinut tapahtua.

    Suomi on oikeusvaltio ja siksi abstraktin vaaran aiheuttamisesta saa kovemman rangaistuksen kuin toisen tappamisesta. Sen lisäksi, koska sitä abstraktin vaaran aiheuttamista tutkitaan törkeänä rikoksena, poliisi voi ilman oikeuden lupaa suorittaa kotietsinnän ja peruuttaa mahdolliset aseluvat.

    Joten ihan turha osoittaa mieltä jostain venäjän oikeuskäytännöistä.
  2. #32
    Puolustelijoille voi sanoa että hieman eri asia lukea iltalehdestä, menkää sinne saatana kadunvarteen hurraamaan kun kaverin tilannetaju ja osaaminen pettää, kuinka moni seuraa peukku pystyssä ?
    Mitään ei ole keulimista/kaahottamista vastaan mutta kyllä järkeä voi käyttää vaikka sitä ei olisi paljon annettu, kyllä suomessa tyhjää tietä riittää. Respekti on pelkkää legendaa, lähinnä näille tolloille nauretaan.
    - slipping and sliding since 1982 -
  3. #33
    Lainaa Wannabe-motoristi kirjoitti Katso viesti
    IL Tiistai 21.8.2012 klo 02.30
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...76320_uu.shtml


    Kuljettaja oli pudotessaan pyöränsä selästä loukannut vasemman jalkansa erittäin vakavasti.

    Tossa pari vuotta sitten mopoilija törmäsi perjantaina n. 13:30 - 14:00, 20-30km/h ajaneen Volvon etukulmaan sillä seurauksella, että mopo ja sälli lensivät viereisellä parkkipaikalla olleen auton takapyörän etupuolelle ja osin takapyörään. Pysäköity auto oli meikäläisen, joten piti mennä paikalle katsomaan miten oli käynyt kaikille osaanottajille. Sälli oli tajuissaan mutta valitteli, että jalkaan sattuu kovin ja maassa olleesta verestä päätellen avomurtuma löytyi lahkeen sisältä. Olin launtaina päivällä jutuissa poliisin kanssa ja sanoivat, että jalka oli sen verran pahasti murusina, että se oli amputoitu aamulla.

    Ajattelin, että kovaa hintaa maksaa 15-vuotias nuori vaikkakin oli koittanut vielä poliisille valehdella, että auto oli tullut reilua ylinopeutta tietä pitkin. Edellisestä t-risteyksestä on matkaa alle 20 metriä tapahtumapaikkaan, eikä se S80 ole millään ehtinyt tapahtumapaikkaan keräämään vauhtia 35km/h enempää. Poika itse oli tullut tien toisella puolella olevan parkkipaikan läpi ja oli näin ollen väistämisvelvollinen.

    Maanantaina olin uudestaan poliisin kanssa jutuissa ja poika oli kuollut sunnuntain ja maanantain välisenä yönä.

    Edellisen kerran kun kuulin jalan amputoidun, olin vastapäisessä sängyssä, Tyksissä 90-luvun puolivälissä. Umpisuolen kuolio ja sitä seurannut vatsakalvontulehdus tiesivät kymmentä sairaalapäivää ja vaihtuvia huonekavereita. Kahdeksantena päivänä vastapäiseen sänkyyn tuotiin kaveri, jolta oli juuri jalka amputoitu. Illalla ihmettelin sällin kovaäänistä kuorsaamista, joka ei sitten todellakaan ollut kuorsaamista, joka selvisi siinä kohtaa kun lauma lääkäreitä ja hoitsuja hyökkäsi huoneeseen. Kaveri pisteli kuolonkorinat siinä ja puolen tunnin elvytyksestä huolimatta sai lakanan päänsä yli. Oli aika jäätävä fiilis viimeiset pari päivää kun todella vahvasta kipulääkityksestä huolimatta sai olla kaksinkerroin sängyssä ja ajatella omaa vuoroa.

    Voivat olla aika helvetin kohtalokkaita nuo takajalkaan kohdistuneet vammat.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  4. #34
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    No voi tsiisus mitä... Et voi olla tosissasi tän kommentin kanssa?!
    Sinun, eikä kenenkään muunkaan (kuin tässä tapauksessa "vahingon" kärsineen) vakuutusmaksuissa ei yksittäistapaus tunnu tai vaikuta. Kyllä ne v-maksujen korotusperusteet tulevat muualta kuin katteiden ja peilien uusimiskuluista... Vakuuttaminen on "yhteisvastuullista" liiketoimintaa, kaikkine asiaan kuuluvine tai kuulumattomine sivukuluineen. Sieltä sitä korotuspainetta tulee "automaattisesti" vuosittain, osakkaiden riskinoton palkitsemisen lisäksi... Vaikka sä olisit ainoa joka nostaisi korvausta vakuutuksesta ensi vuonna, ne maksut nousevat siitä huolimatta... Keskittyisit omien bonustesi maksimoimiseen, sen sijaan että toivot kanssamotoristille kovempaa tuomiota "säästääksesi" (?) pari euroa, vaikka kaveri selkeän virhearvion tekikin...

    En nyt puolustele topikin "kohteen" tekemisiä (paikka & aika), mutta jotain rajaa "sentinvenytykseenkin"...

    Olen täysin tosissani, vakuutuskorvauksen epääminen tuottamuksellisessa teossa saisi pikemminkin olla sääntö kuin poikkeus. Myös muissa kuin törkeissä teoissa. Ehkä se että tahallinen koheltaminen menisi aina omaan piikkiin saisi jotain rotia liikenteessä pelleilyyn.
  5. #35
    Se on ikävää kun näihin keulimisiin ja kuminpolttoihin ei ole laillisia harrastepaikkoja. Syy on tietysti se että se on vaarallista ja kuka kantaa vastuun kun, joku tai jotkut tekee tyhmyyksiä. Eihän keulia voi tai muuta temppuilla jos paikalla ei olle valmiiksi ambulanssia... Tässä yhteiskunnassa ei tunneta enään sanaa omavastuu, vaan vastuu toisten tekemisistä on aina muilla, koskien myös poliitikkoja
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  6. #36
    Lainaa Vislami kirjoitti Katso viesti
    Näinpä, kumpikin aivan yhtä törkeitä tavalla tai toisella... Liekköhän paikallisen poliisin linjauksilla jotain tekemistä ton kanssa?
    Joo, onhan se vuorikatu vähän huono paikka keulimisen opetteluun. Siis kun tuosta lopputuloksesta päätellen kyseessä on ollut vasta kyseisen tempun opettelu. Liikennevaloja ja tasa-arvoisia risteyksiä 50-100 metrin välein, eikä tosiaankaan minkäänlaista liikennevalojen punaisesta aaltoa. Äkkiseltään ajateltuna se on kyllä kuopion keskustan paskin paikka siihen hommaan.
    Kannattais varmaan koittaa etsiä vähän leveämpi ja hiljaisempi tie ykspyörä ajelun harjoitteluun?

    Ja terkkuja sille kuopion "kanikaaharille", olit tosiaan ihan livenä nähtynä semmonen tympeän työpäivän valopilkku.

    Siinä oli rispektiä!
    Murjaanien kuningas!
  7. #37
    Sattumalta tulin tuohon paikalle juuri kun tuo konttasi... Sen verran voisi kyllä itsekin kukkahattutäteillä että olisi kannattanut hieman treenata mopolla ajoa ennen kuin tuollaisessa paikassa yritti keulia. Meinaa olla tuollaiset kuopion keskustan pikkukadut hieman arvaamattomia vedellä powereita, varsinkin kun liikennettäkin oli vielä ihan kivasti ristiin rastiin...

    Toinen seikka mikä tuli mieleen oli että vaikka teininä on kiva vedellä tyylillä maastohousuilla ja lenkkareilla, niin olisipa tuollainen naurettavan näköinen nahkakortsu ja racesaappaat ollut tuossakin varmasti aika kivat. Tennareilla ja shortseilla on kivempi keulia sitten kun se onnistuu kävelyvauhtiakin keskustassa. Silloin on ainakin hieman parempi todennäköisyys kävellä vanhempanakin.
    Supermoto
  8. #38
    ^ Tuli kans mieleen, että minkäköhänlaiset varusteet on kaverilla olleet. Ja jotenkin ei ole vaikea arvata, että shortseilla siellä on taas menty.

    Ja muutenkin olen siinä käsityksessä että gixxerillä keuliminen ei ole viisasten touhua, paitsi radalla tai lentokentällä ohjausiskarin kanssa. Painopiste pistää vastaan sen verran, ja ohjausgeometria tekee epävakaan alastulon todennäköiseksi. Vai olenko väärässä?

    edit: Niin ja se että se oli gixxeri näkyy tästä aiemmin postatusta linkistä: klik
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  9. #39
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    No eipä se teilannut yhtään jalankulkijaa.

    Miksi tätä tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, mutta esim. tätä vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena?
    Johtunee varmaan siitä kun suojatie ei anna pyöräilijälle ehdotonta etuajo-oikeutta, ts. ilmeisesti myös toisessa oli vikaa.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #40
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    ^ Tuli kans mieleen, että minkäköhänlaiset varusteet on kaverilla olleet. Ja jotenkin ei ole vaikea arvata, että shortseilla siellä on taas menty.
    Tuo gixxeri näkynyt pari kertaa keskustassa ajelemassa pillurallia (todennäkösesti sama, en 100% varma mut melko). Päällä tais kuskilla olla nahkatakki ja farkut.
    Pyörätön
  11. #41
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    No eipä se teilannut yhtään jalankulkijaa.

    Miksi tätä tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, mutta esim. tätä vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena?
    Alle 12-vuotias saa kyllä ajaa polkupyörällä jalkakäytävällä, mutta tämä säädös ei mitenkään oikeuta ajamaan suojatiellä, eikä varsinkaan anna mitään jalankulkijan suojatie-oikeuksia. Tilanne on siis ihan vastaavat kuin jos tyttö olisi ajanut pihasta tai kolmion takaa auton eteen. Jostain syystä toimittajat tykkää sotkea selvää asiaa, ehkä sitten tulee lisää klikauksia kun uutisoi risteyskolarin niin että auto törmäsi moottoripyörään SUOJATIELLÄ.
    Viimeksi muokannut: terkale; 22.08.2012 klo 09:12.
  12. #42
    Pikaisia parenemisia kaatuneelle.. Paha mennä tuomitsemaan ajokäytöksestä, kun pyörässä on yhtäpaljon kiloja kuin on hevosia. Ainakin itselle voisi käydä pahasti noin tehokkaalla pärrällä.
    Olisi varmaan kannattanut laittaa naamiaisasu päälle niin voitaisiin yksimielisesti juhlia kokokansan sankarin syntymistä.
    Suzuki DL1000 V-Strom
  13. #43
    Toivotaan täydellistä paranemista kaverille. Toivottavasti myös korvien välissä korjaantuu jotain. Toisten meistä pitää opetella kaikki kantapään kautta.
    <p>2002-2014</p>
  14. #44
    Lainaa GSXman1400 kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti jää kunnon kammo, eikä uskalla enää pyörään koskea!
    Toivottavasti saa ei menetä intoaan harrastukseen tuon takia.
  15. #45
    Olis ostanu kotarin niin olis helpompi keulia...
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  16. #46
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Ja muutenkin olen siinä käsityksessä että gixxerillä keuliminen ei ole viisasten touhua, paitsi radalla tai lentokentällä ohjausiskarin kanssa. Painopiste pistää vastaan sen verran, ja ohjausgeometria tekee epävakaan alastulon todennäköiseksi. Vai olenko väärässä?
    First of all, I dont respect Gixxer kuskia, kuka otsikoissa nyt on..

    Kyllä se giXXeri keulii ihan hienosti, kun sen osaa tehdä oikein !
    Ei se miten keulii, vaan miten laskee keulan alas.
    En asiasta "mitään" tiedä... mutta nyt on vedetty powerit, säälittävät show-off keulat keskellä kaupunkia mitkä on vielä mennyt ihan vituiksi kokemattomuuden ja tyhmyyden takia..
    pieni vaihde, powerillakeula ilmassa, kiekat tapissa, lasketaan keula moottorijarrutuksella samanmoisella vaihteella permantoon kuin on keulittu..voblingvobling..pam..
    niin äkkiä kuin keulan nostamisen päätös on tehty, maataan siellä kadulla jalat paskana..
    Pikaista paranemista kuskille, toivottavasti oppi ettei tätä tehdä todellakaan keskustassa, suomessa riittää pimeitä sivuasfalttipätkiä ilman liikennettä missä tätä voi tehdä vain omaa henkeä vaarantaen.
    Kukaan ei edes nauti katsella keulimista keskustassa, aiheuttaa vaan suurta pahennusta kanssamotoristeille ja ne päät mitkä kääntyy katsomaan, ei ihaile vaan halveksuu..
    Tässä hyvä "dokumentti" Harlikoilla ajelevista äijistä, ketkä luulee olevansa "cooleja" tarinan voisi vaihtaa keulimiseen keskustassa..
    Siirtyy suosiolla suoraan sinne sivummalle treenailemaan..
    En siis kunnioita keskustassa riehumista mp:llä mitenkään, harmittaa vain kuskin typeryyden puolesta..

    Bomberkuskit ovat taas oma tarinansa: Silminnäkijän dokumentti Bomber kuskeista, katsokaa kaikki osat. OSA 1/3

    Kummastelen kanssamotoristien ihmeellisiä näkökulmia..
    "toivottavasti ei enään ikinä nouse pyörän päälle" "pahemmin olis pitäny kuskille käydä" "suatais olla ikuisuuden pois tangosta tollanen kusipää"..
    Eihän tossa keulimisessa nyt mitään järkeä ollut.. mutta haloo, mitä te oikein toivotte toiselle ihmiselle...
    Spekuloin vain otsikon aihetta, ihan vähän vain muitten sanoja.
    Kawasaki z750 Candy limegreen.
    Ex:Suzuki GSX600F Red.
  17. #47
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    ^ Tuli kans mieleen, että minkäköhänlaiset varusteet on kaverilla olleet. Ja jotenkin ei ole vaikea arvata, että shortseilla siellä on taas menty.

    Ja muutenkin olen siinä käsityksessä että gixxerillä keuliminen ei ole viisasten touhua, paitsi radalla tai lentokentällä ohjausiskarin kanssa. Painopiste pistää vastaan sen verran, ja ohjausgeometria tekee epävakaan alastulon todennäköiseksi. Vai olenko väärässä?

    edit: Niin ja se että se oli gixxeri näkyy tästä aiemmin postatusta linkistä: klik
    Kyllä tossa on ohjausiskari vakiona, ellei sitten ole poistanut. Vaikka olisi vaihtanut Öhlinsin, niin pystyy senkin ulosmittaamaan kädettömyydellä.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  18. #48
    Tietääkö joku oikeasti, että onko se edes lähtenyt voblailemaan? Ei se nyt pitäis ykkösellä kiskastuna ihan hirveästi voblailla alastullessa vaikka tulis rysähtämällä alas, oliskohan vaan osunut vaikka noihin kaivonkansiin mitä tossa kadulla näyttäis olevan aika paljon...
    Huono paikka kuin mikä, mutta se on sitä "motorsporttia", kuskille tsemiä toipumiseen ja uudella mopolla uuteen paikkaan vähän reenailemaan
  19. #49
    Mitä se etupyörä näyttää kuin olisi haljennut koko matkalta.
    Dixi et animam levavi
  20. #50
    Sitä itsekkin ihmettelen, miten on koko hoito saatu edes voblaamaan, jos on edes saatu..
    Kaivonkansiteoriakin voisi toimia..
    jotain on nyt kuitenkin käynyt alastulossa kun noin surkeasti ei kukaan pysty edes tahallaan keulimaan..
    Itse olen (suljetulla paikalla) keulinut vaikka miten, mutta koskaan en edes yli 100 vauhdista keulimalla ole saanut voblaamaan vaikka on räjähtämällä painunutkin keula permatoon.. ja ei ole ohjausiskaria kaunottaressani..
    No, mysteeriömystreerius ja summasummarum, eiköhän oppinut jotain..

    Ps.. teenkö kikkailutaidoillani mitään liikenteessä ?
    en harjoita sitä liikenteessä, mutta pyörän kanssa teknisessä ajossa siitä kyllä on apua..
    Viimeksi muokannut: TeGGe; 22.08.2012 klo 14:49.
    Kawasaki z750 Candy limegreen.
    Ex:Suzuki GSX600F Red.
  21. #51
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Mitä se etupyörä näyttää kuin olisi haljennut koko matkalta.
    Se on vain märkä
  22. #52
    Lainaa TeGGe kirjoitti Katso viesti
    Sitä itsekkin ihmettelen, miten on koko hoito saatu edes voblaamaan, jos on edes saatu..
    Kaivonkansiteoriakin voisi toimia..
    jotain on nyt kuitenkin käynyt alastulossa kun noin surkeasti ei kukaan pysty edes tahallaan keulimaan..
    Itse olen (suljetulla paikalla) keulinut vaikka miten, mutta koskaan en edes yli 100 vauhdista keulimalla ole saanut voblaamaan vaikka on räjähtämällä painunutkin keula permatoon.. ja ei ole ohjausiskaria kaunottaressani..
    No, mysteeriömystreerius ja summasummarum, eiköhän oppinut jotain..

    Ps.. teenkö kikkailutaidoillani mitään liikenteessä ?
    en harjoita sitä liikenteessä, mutta pyörän kanssa teknisessä ajossa siitä kyllä on apua..

    Jos on ollut pro-meininkiä ja vetänyt stonga vinossa mutta ei huomannutkaan alastulossa suoristaa sitä...
    ZH2 2020
  23. #53
    ...tai sit panniikki päälle molemmat kahvat pohjaan..?? vastaantulijoita kun alkaa tulemaan noissa tilanteissa aika vauhdilla..
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  24. #54
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Siksi että se on abstraktia vaaran aiheuttamista ja sillioin vain mielikuvitus asettaa rajat mitä olisi voinut tapahtua.

    Suomi on oikeusvaltio ja siksi abstraktin vaaran aiheuttamisesta saa kovemman rangaistuksen kuin toisen tappamisesta. Sen lisäksi, koska sitä abstraktin vaaran aiheuttamista tutkitaan törkeänä rikoksena, poliisi voi ilman oikeuden lupaa suorittaa kotietsinnän ja peruuttaa mahdolliset aseluvat.

    Joten ihan turha osoittaa mieltä jostain venäjän oikeuskäytännöistä.
    Tai sitten vaan on kyse siitä, että ensimmäisessä tekosessa rikoslain 23 luvun 2 §:n tunnusmerkistö voi asiasta saatujen tietojen perusteella täyttyä ja jälkimmäisessä sitten taas asiasta saatujen tietojen perusteella ei voi. Siltä tuo ainakin minusta noiden lehtijuttujen perusteella näyttää. Usein yksinkertainenkin päätelmä voi olla oikeaan osunut. Poliisin on aika turha alkaa epäillä ketään törkeästä vaarantamisesta, jos sellaisesta ei oikeastaan voi olla kysymys.

    ps. abstraktin vaaran aiheuttamisesta tuskin menee aseluvat ellei po. vaaraa aiheuteta ampuma-aseella tai henkilö ole muutenkin kohno...
  25. #55
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Olen täysin tosissani, vakuutuskorvauksen epääminen tuottamuksellisessa teossa saisi pikemminkin olla sääntö kuin poikkeus. Myös muissa kuin törkeissä teoissa. Ehkä se että tahallinen koheltaminen menisi aina omaan piikkiin saisi jotain rotia liikenteessä pelleilyyn.
    Tämä kai tarkoittaisi sitä, että kaskon ottaminen kävisi järjettömäksi, kun mitään omia vahinkoja ei korvattaisi. Mokannut osapuolihan aina syyllistyy jonkinlaiseen tuottamukselliseen liikennerikokseen. Vaikkapa kaatumalla varomattomuuttaan tyhjällä tiellä. Tahallisia tekoja ei kasko nykyäänkään korvaa ja saattaa käydä jopa niin, että vakuutusyhtiö voi periä syyttömälle maksetut korvauksetkin syylliseltä pois. Kun ajetaan tahallaan jonkun päälle tms.
  26. #56
    Laitetaas tähän (hieman vierestä), mutta aamulla Lassilassa bongattu
    samalla logikaalla.... samaan lopputulokseen päättynyt suoritus.

    Ripsi hieman vettä ja asvaltti juuri kastunut.
    Piikki-Simo siinä supermotolla ja punaisissa valoissa takakumi lämpenemään.
    Siitä sitten etujarrulla risteyksen yli ässiä piirtäen...... ja UPPISTA

    Suojatiemerkinnöistä perä alta, vehkeet ja Simo pisin-poikin katua.
    Onneksi omalla puolella riitti latua..... eikä kumpikaan osa päätynyt kenenkään keulaan
    väärälle puolelle. Ei liioin oman puolen jalkakäytävälle.

    Vähän näytti toiseen takajalkaan sattuneen, mutta kyllä sillä
    itsensä keräämisen jälkeen kuitenkin köpötteli sivuun jalkakäytävälle puhaltelemaan.
    Simon paikalle osunut kaiffarikin sai kerättyä pelit ladulta sivuun.

    Ihan siis perinteinen "pää repussa" veto tässäkin.... ja onneksi hyvää tuuria
    kuitenkin matkassa.

    Ehkä tuo toi hieman lisää oppia ja kokemusta..... toivottavasti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #57
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    ps. abstraktin vaaran aiheuttamisesta tuskin menee aseluvat ellei po. vaaraa aiheuteta ampuma-aseella tai henkilö ole muutenkin kohno...
    Riippuu poliisipiiristä.

    Joissakin pyssylupia on haettu pois pelkästään vuosien takaisten tolppa-rikensakkojen perustella.

    Olisivat varmaan ajaneet varovaisemmin jos olisi tienneet että kolme-viisi vuotta myöhemmin käydään lisäksi hakemassa mörssärit laitokselle.
  28. #58
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    ps. abstraktin vaaran aiheuttamisesta tuskin menee aseluvat ellei po. vaaraa aiheuteta ampuma-aseella tai henkilö ole muutenkin kohno...
    Niin ainakin isot pojat väittää.
  29. #59
    Ei muuteta tätä keulimiskekskustelua pyssylupakeskusteluksi. Sen verran voi todeta, että hallinto-oikeuksien ja korkeimman hallinto-oikeuden käytäntö ei tue Isojen Poikien käsitystä. Kivääriseuran narut.

    edit: joissakin poliisipiireissä on varmaan ollut jotain käymistilaa, kun notorisilta kusipäiltä tms. on hieman haetullakin perusteella pyssyjä viety, mutta eiköhän tuokin ajan oloon rauhoitu.
  30.  
  31. #60
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Joissakin pyssylupia on haettu pois pelkästään vuosien takaisten tolppa-rikensakkojen perustella.
    OT: Höpö höpö. Ei ole haettu yhtäkään lupaa pois.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen