Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1
    IL Tiistai 21.8.2012 klo 02.30
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...76320_uu.shtml

    Vuonna 1990 syntynyt nuorukainen loukkaantui vakavasti Kuopiossa. Poliisi kaipaa silminnäkijähavaintoja.

    Moottoripyöräilijä oli keulinut ajoneuvollaan Vuorikadulla maanantai-iltana Kuopion keskustassa. Onnettomuus sattui noin kello 21. Keuliessaan moottoripyöräilijä oli nostanut etupyöränsä ilmaan. Kun etupyörä kosketti jälleen maata, motoristi oli menettänyt ajoneuvonsa hallinnan ja kaatunut kyljelleen.

    Moottoripyörä jatkoi vastakkaisen kaistan yli törmäten katukivetyksen reunaan, josta edelleen jalkakäytävän yli kiinteistön metalliaitaan. Aidasta pyörä kimposi vielä takaisin jalkakäytävän yli ajoradalle.

    Kuljettaja oli pudotessaan pyöränsä selästä loukannut vasemman jalkansa erittäin vakavasti. Moottoripyörä oli jatkanut matkaansa kuskin pudottua kyydistä 67 metriä.

    Tapahtumahetkellä paikalla oli useita jalankulkijoita, jotka näkivät tapauksen ja olivat vaarassa loukkaantua tilanteessa. Poliisi kaipaa silminnäkijöiden havaintoja kaatumista edeltävistä hetkistä. Liikennevalot toimivat tapahtuma-aikaan, mutta toistaiseksi ainakin se on epäselvää noudattiko motoristi valoja. Havainnot pyydetään poliisin numeroon 071 87 56 740.

    Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden törkeänä vaarantamisena. Alkoholilla ei epäillä olleen osuutta tapahtumaan.


    Mitä tästä opimme?
    Jos keulii niin etupyörä nousee ilmaan.
    Sillälailla.
    Kawasaki Versys 650
  2. #2
    Kukkahattujalankulkijoiden vika. Tai poliisin.
    ...
  3. #3
    Saattaahan se joskus lipsahtaa.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  4. #4
    ...toipumisia kuskille, kamat kuntoon, pyörä pajalle parsittavaksi ja sen jälkhen sitten harjottelemhan turvallisemmille aluhheille.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  5. #5
    Toivottavasti jää kunnon kammo, eikä uskalla enää pyörään koskea!
  6. #6
    Lainaa GSXman1400 kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti jää kunnon kammo, eikä uskalla enää pyörään koskea!
    Samaa mieltä. Ei näitä yleisessä liikenteessä tarvita.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  7. #7
    Kukkahatut ja keinojeesukset sai oikein juhla-aterian kun kanssamotoristi otti ja konttasi, etupyörä ilmaan kytkettynä...

    Itse toivotan pikaista paranemista poitsulle. Erehdyksen kautta oppii ja seuraavalla kerralla sujuu jo paljon paremmin
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #8
    Aina sattuu kun tapahtuu. Toipumisia ja parempaa paikanvalintaa availulle next time.

    Niin ja toivon, etteivät nämä paikaltaan homosohviaan kaatavat besserwisserit saa yhteisestä vakuutuspotistamme senttiäkään.

    Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  9. #9
    Treenailemaan suojaisampaan paikkaan, kohtuudella se keuliminenkin tuo nätin näköistä säväystä harrastukseemme. Mutta kaikella on aikansa ja paikkansa, oiskoos oppirahat nyt maksettu. Ja jätetään se si asiansa osaaville ens kerralla.
    P.s ite en ees ossoo keulia enkä uskalla ajjaa lujjaa.
    1100 Gsx-R.
    Nainen kahvoissa.
  10. #10
    Onneks on alla supermoto niin ei tarvi hölmöillä eikä keulia
    KTM 690 SMC 2009
    Yamaha YZF-R1 2006 -ex
  11. #11
    Heti ollaan kivittämässä, kun vähän tössii Koitetaas olla tässäkin suvaitsevaisii... Paikka tyhmästi valittu, mut kuka sitä ny ei virhearviointeja tekis..... No tääl on kyl niitä täydellisiä yksilöitä kovastikkin liikenteessä...
    Elä ja anna muiden roudata.
  12. #12
    Etupyörän vika. Sen koskettaminen maahan aiheutti kaatumisen, niinhän tuossa lukee. Kielletään etupyörät ja sen tilalle prätkiin pakollisiksi varusteiksi apupyörät.
  13. #13
    Treeniä treeniä. Toivottavasti saat vakuutuksestakin jotain että ei hyvä harrastuksen alku tyssää siihen, sitä vartenhan ne on. Ei kai ne jotka ei virheitä tee kaskoakaan tarvitse joten mitä täällä oikein ?
  14. #14
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Toivoa sopii ettei tämä järjen jättiläinen tule saamaan yhteisestä vakuutuspotistamme senttiäkään.
    Henkilövahingot liikennevakuutuksesta ja esinevahingot varusteineen törmäyskaskosta, jos on. Jos ei ole, niin sitten omaan piikkiin. Niin turhaa, niin turhaa.
    Edit, Tässä ei kuitenkaan vakuutuspetosta lähdetä tekemään, niin kuin toisinaan ratalipoissa, kun lippojen jälkeen hipsutellaan tienvarteen ja ilmoitetaan lipat siinä tapahtuneeksi.
    Manit pois kaskosta ja kaikki maksaa yhteisesti, kenen syy?.
    Viimeksi muokannut: M58; 21.08.2012 klo 11:12.
    <p>.</p>
  15. #15
    Lainaa juaalton kirjoitti Katso viesti
    Treeniä treeniä. Toivottavasti saat vakuutuksestakin jotain että ei hyvä harrastuksen alku tyssää siihen, sitä vartenhan ne on. Ei kai ne jotka ei virheitä tee kaskoakaan tarvitse joten mitä täällä oikein ?
    Tämän vahingon sanoisin enempi olevan tuottamuksellisen. Todellakin eri asia, kuin vaikkapa ajaa kaarteessa ulos, kun ajotiellä oli yllättäen likaa - ja pito loppui.
    <p>.</p>
  16. #16
    Nää on vähän samanlaisia juttuja kuin yleisillä paikoilla kusemiset.
    Asiassa (kuseminen) ei sinällään ole mitään pahaa.

    Tarve on kova, mutta paikka ja aikakin usein vaan väärät
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Nää on vähän samanlaisia juttuja kuin yleisillä paikoilla kusemiset.
    Asiassa (kuseminen) ei sinällään ole mitään pahaa.

    Tarve on kova, mutta paikka ja aikakin usein vaan väärät
    Kaikilla on tarve kusemiseen ja muutamat, yleensä uroot, tosin naaraitakin on nähty, kuseksimassa väärä paikka / väärä aika.
    Hyvin, hyvin harvoilla on tarve keulimiseen, ja sellaisista, ääliöt tekevät sen yleisillä teillä, niin kuin nyt. Silloin kun on "ruoskan" aika, niin sitä käytetään - eikä silitellä päätä.

    Mitäs sitten, jos mopo olisi karannut jonkun, vaikkapa jalankulkijan päälle, ja pahimmoillaan henki pois.
    <p>.</p>
  18. #18
    Ensi kerralla ohjausiskari kiinni niin ei käy woblaamaan alastulossa


    636 -06
  19. #19
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti

    Mitäs sitten, jos mopo olisi karannut jonkun, vaikkapa jalankulkijan päälle, ja pahimmoillaan henki pois.
    Tästähän kaikessa hölmöilyssä ja muussa "turhassa" on yleensä kyse.
    Ihan hyvä asia, mutta väärä paikka ja aika.
    On se "hypyn paikka" jos joka jepen sisältä pitää tappaa se sisäinen pojanviikari ihan vaan
    varmuuden vuoksi..... ettei vaan mitään koskaan missään sattuis.

    Sääli jo ihan siitäkin syystä, että ei siinä tarvita kummoistakaan ÄO:ta eikä
    ydinfysiikan opintoja kyetäkseen hahmottamaan missä ja koska voi hieman hullutella
    niin että ainoat riskin liittyy omaan ahteriin... tai siihen paksumpaan päähän.

    Luulisi.... ja näinhän se tosiasiassa onkin.... että jokaisen kaupungin ja suuremman taajaman
    puitteissa/liepeillä on päällystettyjä paikkoja joissa voi ilman ulkopuolisille aiheutuvaa
    vaaraa hieman toteutella itseään vapaamuotoisesti..... mopollakin.

    Jossain kuitenkin puuttuu sen verran "kokonaisnäkemystä", että tällainen palvelee
    turvallisuustekijänä myös ns. yleistä liikennettä.
    Kaverit saa rauhassa ottaa "löysät pois" että jaksaa taas käyttäytyä asiallisesti liikenteessä.
    Yleisön puute....? Tahtoo vaan olla niin, että "vakipaikkoihin" tahtoo myös jonkun luonnonlain
    mukaan aina ilmaantua jostain sitä "yleisöä".
    Ihan samoin kuin Kosanderin "narautus" saa Lapissa pusikon pöhisemään joka
    ilmansuunnasta .

    "Viralliset" suorituspaikat eivät valitettavasti koskaan tule täyttämään pinnan alla
    kytevää "tarvetta hölmöillä" moottoriajoneuvoilla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #20
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Liian tehokas pyörä kunto tolleen etunen irtoo asfaltista... Paikan olisi kyllä voinut valita toisin...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  21. #21
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Heti ollaan kivittämässä, kun vähän tössii Koitetaas olla tässäkin suvaitsevaisii... Paikka tyhmästi valittu, mut kuka sitä ny ei virhearviointeja tekis..... No tääl on kyl niitä täydellisiä yksilöitä kovastikkin liikenteessä...
    Mut ihan oikeesti, tuo tapahtunut nyt ei ole mikään pikkumoka. Mitä jos toi pyörä olisi teilannut jonkun jalankulkijan? Riski siihen kaupungin keskustassa on kuitenkin aika suuri.
    Pikkuisen järkeä mukaan tohon paikan valintaan... muusta en halua "jeesustella" koska ei se etupyörä ittelläkään aina maassa pysy.
    Onneksi pahempaa ei sattunut, toivottavasti kaverin jalka tulee kuntoon ja saada sitä yksi edes vähän vahingosta viisastunut motoristi.
  22. #22
    Kyllä tuossa kohtaa täytyy laskea nopeusrajoitusta. Ei nämä muuten lopu.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  23. #23
    Fiksu kaveri, kun ennen keulimista katsoi tarkasti, ettei mahdollisessa kaatopaikassa ole lastenrattaita työnteleviä vanhuksia. Näin huolellisesti toimimalla eivät ulkopuoliset vahingoittuneet.
    Dixi et animam levavi
  24. #24
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Henkilövahingot liikennevakuutuksesta ja esinevahingot varusteineen törmäyskaskosta, jos on. Jos ei ole, niin sitten omaan piikkiin. Niin turhaa, niin turhaa.
    Edit, Tässä ei kuitenkaan vakuutuspetosta lähdetä tekemään, niin kuin toisinaan ratalipoissa, kun lippojen jälkeen hipsutellaan tienvarteen ja ilmoitetaan lipat siinä tapahtuneeksi.
    Manit pois kaskosta ja kaikki maksaa yhteisesti, kenen syy?.

    Toivotaan että tulee tuomio törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Silloin vakuutuskorvaus ainakin alenee ellei, toivottavasti, poistu kokonaan. Meidän muiden liikenne- ja kaskovakuutuksia maksavien ei todellakaan, kohonneiden vakuutusmaksujen muodossa, tarvitse, eikä pidä, maksaa tälläisiä hölmöilyjä.
  25. #25
    Pikasta paranemista!

    Mutta nyt sanon pahasti että nämä reikäpäät jotka keskustassa ja taajama alueilla riehuvat kuin idiootit, niin autoilla kuin motoilla pitäs saaha pois liikenteestä... Tässäkin täysin idioottimainen paikka, jossa vois henkilövahinkojakin sattua.

    Eihän itse keulimisessa ja kovaa ajamisessa pahaa ole, mutta tehdään se hallitusti ja aiheuttamatta vaaraa muille! Jo tuommoinen ylinopeus mikä tuolla on ollut päätellen pyörän lentoreissusta on jo pahasta. Kortti hyllylle pitkäks aikaa ja saa jäbä rauhassa harjotella keulimista kolmipyörällä...
    Pyörätön
  26. #26
    Tässä kuva moposta... Saipahan ansionsa mukaan, onneksi kukaan ei kuollut.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  27. #27
    " Poliisin mukaan kuljettaja oli ajanut huomattavaa ylinopeutta ja keulinut kiihdyttäessään vauhtia Tulliportinkadun risteyksessä.

    Kun moottoripyörän eturengas koski taas katuun, menetti kuski ajokin hallinnan"
    Yleiseen poliisin katsomukseen vedoten, niin kuski menetti hallinnan jo keuliessa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  28. #28
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Mut ihan oikeesti, tuo tapahtunut nyt ei ole mikään pikkumoka. Mitä jos toi pyörä olisi teilannut jonkun jalankulkijan? Riski siihen kaupungin keskustassa on kuitenkin aika suuri.
    Pikkuisen järkeä mukaan tohon paikan valintaan... muusta en halua "jeesustella" koska ei se etupyörä ittelläkään aina maassa pysy.
    Onneksi pahempaa ei sattunut, toivottavasti kaverin jalka tulee kuntoon ja saada sitä yksi edes vähän vahingosta viisastunut motoristi.
    No eipä se teilannut yhtään jalankulkijaa.

    Miksi tätä tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, mutta esim. tätä vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena?
  29. #29
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Toivotaan että tulee tuomio törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Silloin vakuutuskorvaus ainakin alenee ellei, toivottavasti, poistu kokonaan. Meidän muiden liikenne- ja kaskovakuutuksia maksavien ei todellakaan, kohonneiden vakuutusmaksujen muodossa, tarvitse, eikä pidä, maksaa tälläisiä hölmöilyjä.
    No voi tsiisus mitä... Et voi olla tosissasi tän kommentin kanssa?!
    Sinun, eikä kenenkään muunkaan (kuin tässä tapauksessa "vahingon" kärsineen) vakuutusmaksuissa ei yksittäistapaus tunnu tai vaikuta. Kyllä ne v-maksujen korotusperusteet tulevat muualta kuin katteiden ja peilien uusimiskuluista... Vakuuttaminen on "yhteisvastuullista" liiketoimintaa, kaikkine asiaan kuuluvine tai kuulumattomine sivukuluineen. Sieltä sitä korotuspainetta tulee "automaattisesti" vuosittain, osakkaiden riskinoton palkitsemisen lisäksi... Vaikka sä olisit ainoa joka nostaisi korvausta vakuutuksesta ensi vuonna, ne maksut nousevat siitä huolimatta... Keskittyisit omien bonustesi maksimoimiseen, sen sijaan että toivot kanssamotoristille kovempaa tuomiota "säästääksesi" (?) pari euroa, vaikka kaveri selkeän virhearvion tekikin...

    En nyt puolustele topikin "kohteen" tekemisiä (paikka & aika), mutta jotain rajaa "sentinvenytykseenkin"...
    MAD (mean absolute deviation)
  30.  
  31. #30
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    No eipä se teilannut yhtään jalankulkijaa.

    Miksi tätä tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, mutta esim. tätä vain liikenneturvallisuuden vaarantamisena?
    Näinpä, kumpikin aivan yhtä törkeitä tavalla tai toisella... Liekköhän paikallisen poliisin linjauksilla jotain tekemistä ton kanssa?
    Viimeksi muokannut: Vislami; 21.08.2012 klo 19:29.
    Pyörätön
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen