Zumo660 ja Galaxy saman hintaiset.
Galaxy menisi tankkilaukkuun löytyy telineitäkin. On puhelinkin.
Toimiikohan hanskoilla---tarviiko toimia.
Sillä tekee paljon muutakin reissussa. Varaa mökkiä / huonetta....kaupat löytyy.
Ja sillä tekee kotonakin jotain
Zumosta (puhumattakaan Tompasta) löytyy palstoilta huonoa, ..
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Itellä on 7 tuumainen tab. Reissulla loistava peli, juurikin hotellien varaamiseen ja uutisten lukemiseen yms yms.
Tankkilaukkuun en huonon sijainnin vuoksi laittais. Eikä sitä uskaltais laittaa sateen armoillekaan.
Tankkilaukussa se voisi olla kyllä onlinekarttana. Pelkän navin kanssa itellä ainakin on hiukan pihalla, missä päin karttaa sitä milloinkin on.
Kotikäytössä se kyllä jää alkuinnostuksen jälkeen vähemmälle käytölle, ei kuitenkaan korvaa tietokonetta.
Eli hommaa molemmat, ite olen kattelemassa juurikin mopokäyttöön navia, Garminin 350, taikka tuota 660. Nykyäänhän niissä on elinikäiset kartat, toisinkuin useimmissa karttasovelluksissa joita tuohon tabiin saisit.
Ehdin jo päätyä 660 seen, mutta luin noita poikaan kommentteja ja totesin et eksyy sitä ilmankin
Nokia E7 toimii autossa hyvin, mut pyörällä ku tahtoo sivummalle haluais nähdä kokonaisuutta ympärillä.
Onhan noi kartat tuossa, mut aina pitää etsiä laseja.
Hyvää tai parasta vielä tehtykään.![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Pari reissua olen ehtinyt tekemään 10.1 Samsungin tabletilla (3G). Laite oli pyörässä tankkilaukun karttataskussa. Kosketusnäyttö toimi laukun kalvon läpi paljain sormin, muttei hanskat kädessä. Vaikka näytön sääti kirkkaimmilleen, joutui kädellä varjostamaan sopivassa auringonpaisteessa, jotta näytön näki. En käyttänyt kuulokkeita, ne varmasti helpottaisivat. Vaikkei tabletissa ole liikkuvia osia (kiintolevyjä), en sitä välttämättä uskaltaisi asentaa kiinteästi pyörään ilman asiallista vaimennusta. Akku Samsungissa kesti 4-5 tuntia ilman latausta.
Ohjelmana toimi Sygic, jota sai kokeilla 7 päivää. Tämän jälkeen tilasin ohjelman muutaman kympin hintaan. Ohjelma on reitinteko-ominaisuuksiltaan loistava. Ensin merkataan päätepiste, mihin ollaan menossa, ja tämän jälkeen matkan varrelle voi läisikiä kauttakulkupisteitä joko suoraan kartalta (näkee koko ajan alkuperäisen reitin) tai osoitteen perusteella. 10.1-kokoiselta näytöltä se on helppoa ja onnistuu vaikka matkan varrella. Navigointi toimi ajossa kuin junan vessa. Hunoja puolia Sygicissä on, että siitä ei löydy aivan kaikkia pienimpiä metsäautoteitä, joita enskamiehenä ajelisi enemmänkin. Toine huono puoli ainakin 10.1 tabletin kanssa on se, että näytölle mahtuisi huomattavasti enemmän tavaraa pienemmällä fontilla, mutta tätä ei ainakaan viimeisimmässä versiossa pysty säätämään. Androidiin löytyy navigointisoftia enemmänkin ja niitä aikanaan paljonkin surffasin ja päädyin Sygiciin. Mm. Locus on ilmainen, mutta ymmärtääkseni siinä onnistuu vain päätepisteeseen navigointi ilman reittipisteitä, ja käyttis on kökömpi.
Tabletti ja Sygic on kompromissiratkaisu, mutta näytön koon, Wlanin ja/tai 3G:n ansiosta hyvä kompromissi. Vertailen lähinnä Tomtomin Rider1:een, joka minulla oli monta vuotta. Vedenpitämättömyys perinteiseen navigaattoriin verrattuna miinus. Riippumatta navigaattorista, paperikartta kulkee minulla aina mukana, niin näkee kuitenkin paremmin ne isot linjat.
Itse heitin juuri Transformerin kanssa päivän lenkin. Padi oli tankkilaukun karttataskussa. Hiukan sai katsoa että missä sitä vilkuili, joutui kumartumaan laukun päälle jotta varjo lankeaa siihen päälle jotta näkee jotain. Muuten systeemi pelitti mainiosti.
Joutui säätämään näytön niin että pysyy päällä kokoajan kun ei päässyt nappeihin käsiksi että saisi näytön hereille. Ja sehän se akkua syö jos joku :/
Padin kanssa on aina jotain kikkailua, eikä sitä sitten katsella ollenkaan jos sade yllättää, en ainakaan itse nähnyt mitään sadesuojan läpi sinne karttataskuun.
Ilouutisena kerrottakoon että Googlen oma joka androidissa mukana tuleva navigointi on vihdoinkin tullut saataville suomeenkinSe jopa puhuukin suomea hyvin ja järkevästi
Kun ei tankkilaukku ole messissä tai kun ei jaksa kikkailla tabletin kanssa, niin mulla on puhelin sellaisessa käsivarteen liitettävässä urheilupussukassa, ja siellä navi päällä. Sitä voi sitten vilkuilla kuin rannekelloa![]()
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021