Tuttu paikkahan tuo. Aika monella alkaneet varmaan duunit lomien päälle niin se hitastaa liikehdintää..
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Käydään Kymenlaaksossa välillä.
https://goo.gl/maps/Go3s0
Olipahan upea ilta ajella ja lämmintä edelleenkin .Vaan meni hämärähommiksi,eikä kuvat onnistuneet sieltä mistä alunperin ajattelin. Siispä hakekoon jahti vauhtia taas Uudeltamaalta:![]()
PerinnePalvi myymälä, Kärkölä
Viimeksi muokannut: Go-Za; 23.09.2015 klo 20:19.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Uusimaa
Luoman VPK (Bobäck FBK), Kirkkonummi
Viimeksi muokannut: Go-Za; 24.09.2015 klo 21:14.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tän varmaankin kaikki ei-Uusimaalaiset tuntee.
Tästä paloasemasta tekee normaalia "tunnetumman" se että se on Erittäin tunnetun historiallisen tien varrella ja
todella merkittävän museon tienhaarassa.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Mä lähetin 17:lle parhaalle kaverille tuon kuvan ja kaikki tunnisti heti![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Varsinkaan koko Suomen jahdissa ei kait tarvitse perustua lainkaan tuntemiseen, kunhan on jokin selkeästi ja helposti tunnistettavissa oleva kohde. Ja osa haastetta on keksiä se, tämä koskien kaikkiamuitakin kuvajahteja.(Vaikkei olisi aikomustakaan ajella paikanpäälle.) Nämä kaikki nyt mainitut kohteet löytyivät hetimiten googlen kuvahaulla, niin kivikirkoiksi tunnistetavat "kivikasat" kanta-hämeestä kuin etelä-savostakin ja myöskin paloasemaksi arvelemani rakennus uudeltamaalta löytyi jo toisella hakusanaparilla ennen vihjeitä.
Itse en pidä kohteista jotka voivat olla hyvinkin "tuttuja", mutta ne pitäisi ulkoa muistaa eivätkä ole siten "muiden" löydettävissä. Eli kuvassa ei ole mitään erikoista mihin tarttua ja millä hakea. Samanlaisia kohteita on hakutuloksissa sitten vaikka kuinka paljon esim. kuvassa punainen talo, kaunis ranta, hieno pelto tms. jonka tunnistaminen perustuu vain paikan tietämiseen ja muistamiseen. Tämä koskien siis muitakin kuvajahteja.
Ei kait tämä ole niin justiinsa,ja jos jää jumiin kovin pitkäksi aikaa, niin vihjeitä pyytämällä saa taas liikkelle, jos jokukin ajohaluinen valtakunnasta löytyy![]()
Itse yritän yleensä etsiä kohteen, vaikken olisi menossakaan. Tämä täysin tuntematon kohde (minulle) löytyi talon numeron ja talon aihelyhenteen perusteella Googlella. Ohikin oon ajanut, eipä oo silti jäänyt muistiin.
2018 Kawasaki Z 900
ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
En ole minäkään tunnistanut tässä aikaisemmin kovinkaan montaa kohdetta. En Tammelan Kirkkoa enkä Palvimyymälää. Mutta googlella ne on löytynyt.
Ja nyt kun joku kuvajahtaaja ei tunnista yhtä paikkaa niin taas nousee hirveä haloo??!!
Googlen kuvahakuun hakusanaksi "FBK" ja kas, melkeinpä ensimmäinen talo joka tulee vastaan tuloksissa on kyseinen kuvakohde...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Joo, kyllä se mulle sopii että mun syytä kaikki!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Uutta Kanta-Hämeestä
![]()
BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey