Ei tapahdu mitään kun painaa virtanapista. Edellisenä päivänä ei mitään ongelmaa. Sulakkeet on tsekattu olivat kaikki ok. Kokeilin myös auton akulla ja laitoin mittarin napoihin ei inahtanutkaan mutta katosi auton(kin) akusta virtaa jonnekin(?) meni alle 14A. Minneköhän se virtaa ohi? luulisi että joku paikka olisi kärähtänyt yön aikana jos oikosulku.
Kaikki muu sähkö; valot vilkut mittaristo jne. toimii.
Onkohan jollain ollu vastaavaa ongelmaa?
Vaihde päällä ja sivujalka alhaalla?
Tappokatkaisija oikeassa asennossa?
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
"Vaihde päällä ja sivujalka alhaalla?
Tappokatkaisija oikeassa asennossa?"
EI EI EI ole noista kiinni. (voi kun olisikin, olisi ollut halpa "korjaus" ;)
Olisko startin solenoidi pimahtanu?
Siis kela oikosessa -> ei vedä starttia päälle mut virta menee läpi?
Solenoidin kytkeytyminen pitäis kuullua jos ei muita ääniä oo.
voihan tietty starttikin olla valmis mut veikkaan ettei täysin ilman oireita mene kerralla (voin toki olla väärässäkin)
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Eikö netistä löydy korjausopasta ko. pyörään missä on sähkökaaviot? Jos yleismittari kerran kädessä pysyy ni lähtee mittailee mihin asti tulee virta. Itellä Zeta ei lähteny viime syksynä napista käyntiin ku talvisäilöön lähdin viemään. Tönäsin mäkistartin ja kuvittelin vaan akun tyhjenneen. Talvella sit kävin käyttää konetta mut ei startannu vaik oli auton akku perässä. Sit kuvien kanssa alettiin mittaamaan, sulakkeet ja releet ok starttinapille, mut sielt ei tullu enää relekotelolle sähköä. Purettiin starttinappi ja sinne kosketuspintojen väliin oli mönkiny joku vitun ötökkä mut koska siin on palautusjousi ympärillä ni ei ollu päässy pois sieltä. Putsaus kasaus ja startti, sen jälkeen ei mitään ongelmaa.
Sulla ei varmaan sama ongelma, mut järjestyksessä ku lähtee mittailee ni kyllä se kohta jossain vaiheessa löytyy mihin se sähkö stoppaa![]()
"Mihin niitä mopon työkaluja muka tarvii?"
Katso sähköjohtoja vasemman posken alla akusta taaksepäin on apurungossa taivutettu teräslevy. Onko sen alla oleva johto kuoriutunut. Oikarin pitäisi kyllä polttaa sulake mutta...
VIKA LÖYTYI:
Pari iltaa meni kun käytiin mittarin kanssa koko sähköistys läpi. Käynnistyksen estot sivujalka, vaihde jne. starttimoottori releet ym.ym.ym. kaikki oli ok.
Vaikka olin ensi töikseni avannut ja putsannut starttinappulan kotelon niin sinne se vika lopulta paikallistettiin. Samantyylinen vika siis kuin tuossa aikaisemmin "jukiboy" kirjoitti.
Avasin uudestaan kotelon ja mittailtiin että nappulan jousi ei johda virtaa. Irroitin jousen ja putsasin "sähkömiehen sprayllä" kannat ja jousen kun NÄKYVÄÄ LIKAA TAI HAPETTUMAA EI OLLUT(?).
Kotelo kasaan ja heti pärähti käyntiin.
Tässä hämäsi sekin että akusta katosi virtaa ohi alkuvaiheessa kun mittailtiin(?)