Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 151:sta
  1. #91
    [QUOTE=Motoristi1958;6092267]

    Suojatieasiat. Jos jalankulkija on astumassa suojatielle, on väistettävä ja pysäytettävä.

    QUOTE]

    Pelonsekaisin tuntein olen tässä viimeisen viikon ajan seurannut tuota suojatieasiaa. Siellä kun on liikenteessä taas aika paljon noita pikku palleroita(lapsia ) ja jumalauta, aikuiset ihmiset eivät tunnu seuraavan lainkaan sitä liikettä sieltä ratin takaa.

    Pelkästään tällä viikolla on 3-4 kertaa ollut ns. läheltä piti tilanne, kun lapsukaiset on hiukan arvaamatta lähteneet ylittämään tietä, eikä autoilija ole ensin edes meinannut pysähtyä. Ja kyseessä on hyvin pienet kaupungit ja molemmista löytyy näitä ekaluokkalais-kylttejä.

    Mikä perkele siinä on niin vaikeaa, ettei voi tarkkailla sitä ympäristöä ja keskittyä pelkästään siihen ajamiseen?

    Toinen havainto vastaavaan liittyen on, että jos tien laidassa jolkottelee koira, niin autoilijat hiljentää reilusti vauhtia ja kiertää kaukaa, koska koira on arvaamaton.

    Eikö ne pienet lapset ole arvaamattomia, HÄ?!

    Joka kerta kun näkee tuollaisen läheltä-piti tilanteen, pitäisi tuupata autolla kylkeen ja mennä hiukan ojentamaan.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  2. #92
    Ja tässä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...492192496.html taas yksi esimerkki siitä mitä nämä väärille tavoille opetetut motarille tunkijat saavat aikaiseksi.
  3. #93
    Ja tässä lisää. Niin ne vaan yllättäen ihmiset/lapset tulevat suojatielle....


    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...492169346.html
    T7
  4. #94
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    - Ja kaikista eniten ketuttaa se, kun tuntuu että osa suomalaisista vaan ei osaa tuota moottoriteille liittymistä. Siinä on kiihdytyskaista sitä varten, että siinä kiidhtysykaistalla kiihdytetään sallittuun nopeuteen (alkaa ramppien alusta) ja liitytään sillä 100:n tai 120:n vauhdilla muun liikennevirran sekaan. EI niin, että ajetaan sitä ramppia 60-80 kmh, survotaan se sinne motarille joka aiheuttaa turhia jarrutuksia ja/tai vasemman kaistan ohituksia, ja sitten aletaan siinä moottoritiellä vasta nostamaan nopeutta 60-80:stä sinne 100/120.
    Pisteet tälle.
    Tai niin, että kiihdytyskaistaa olis vielä kakssataa metriä jäljellä, nopeutta on yhä 20kmh vähemmän kuin vieressä menevällä liikenteellä, mutta silti pitää tunkea jo väliin. Kiihdytyskaistojen suoma tila kannattaa käyttää hyödyksi, ja etsiä se hyvä väli ja hyvä nopeus liittyä sekaan, aiheuttamatta kenellekään vaivaa. Liikenteen pitäs sujua kuin tanssi - sujuvasti. Mutta Suomessa tuskin ikinä tulee onnistumaan... *huokaus* Puolet on näitä "minäminäminäminä!!!!!1"-kuskeja ja kolmasosa on näitä "iiiiiiiiikapuaapuaapuaiiiiiiik"-kuskeja. Ja loput ehkä melkeen järkeviä.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  5. #95
    Tästä lämpimäisiä tältä päivältä:
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  6. #96
    Lainaa vedenhenki kirjoitti Katso viesti
    Liikenteen pitäs sujua kuin tanssi - sujuvasti.
    Pitää siis lisätä laadukasta tanssinopetusta yläasteelle ja lukioon. Liikenneturvallisuuden nimissä.

    Nykyisellään näyttää olevan samanlaista varpaille astumista sekä jumppasalissa että tien päällä...
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  7. #97
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Tästä lämpimäisiä tältä päivältä:
    Vilkunkäyttö on hieman harhaanjohtavaa ajolinjan kanssa. Tuossa piilee väärinkäsityksen mahdollisuus.
  8. #98
    Lainaa tk100 kirjoitti Katso viesti
    Vilkunkäyttö on hieman harhaanjohtavaa ajolinjan kanssa. Tuossa piilee väärinkäsityksen mahdollisuus.
    Toki ja sen tiedostinkin (sormet jarrulle ja tööttönapille ja valmistauduin tekemään peliliikkeitä), kuten myös sen, että minulla oli pari solmua liikaa nopeutta. Sekin on mainittavaa, että Turunväylältä Kehä III:lle liittyvillä ei ole kärkikolmiota, jolloin kaistaa vaihtava on väistämisvelvollinen. Kumpi meistä sitten teki väärin - minä näyttäessäni etukäteen, mitä aion tehdä vai Nissani laittaessaan vilkun päälle ja lähtiessään kaistanvaihtoon saman tien...

    Nissan-kuskin ilme ohi mennessäni oli kyllä sellainen, ettei hänellä ollut olemassaolostani mitään tietoa, kun hän lähti kaistaa vaihtamaan. Pää pyörähti vasta sitten, kun kuuli ilmatorvesta lähtevät reilut 100 dB.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  9. #99
    Lainaa tk100 kirjoitti Katso viesti
    Vilkunkäyttö on hieman harhaanjohtavaa ajolinjan kanssa. Tuossa piilee väärinkäsityksen mahdollisuus.
    Jäbällä on kunnon kotipoliisi viiiiideoita ja torvi soi...

    Omista oikeuksista tinkiminen tuntuu olevan ihan tuntematon käsite joten
    oletettavasti kohta napsahtaa. Faija antoi mulle yhden opetuksen, kun
    aloitin kaksipyöräisten kanssa. "Muista, että aina, kun osuu sinä häviät".

    Lycka till
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  10. #100
    Mitä lässytät. Autoilijahan tuossa on puusilmä persereikä ja vaihtaa kaistaa päälle. On se nyt saatana, jos ei voi torvea soittaa ääliölle.
    Dixi et animam levavi
  11. #101
    Lainaa dYNY kirjoitti Katso viesti
    Jäbällä on kunnon kotipoliisi viiiiideoita ja torvi soi...

    Omista oikeuksista tinkiminen tuntuu olevan ihan tuntematon käsite joten
    oletettavasti kohta napsahtaa. Faija antoi mulle yhden opetuksen, kun
    aloitin kaksipyöräisten kanssa. "Muista, että aina, kun osuu sinä häviät".

    Lycka till
    Varo kuule vaan, ettet joudu videoilleni, sillä toki lähetän ne heti editointien jälkeen ylikonstaapeli Fobballe, jotta saadaan rikolliset käpälälautaan.

    Jos videoistani jäi kuva, etten ota muita huomioon, niin pahoittelut puolestasi: olet väärässä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  12. #102
    Tuossa videossa näkyy vielä paistavan aurinkokin siinä kulmassa että ihan hyvin oot voinut
    jäädä valopalloon.
    Siitä huolimatta tietysti pitää varmistaa näillä liikkuvilla nivelillä ettei tule ketään...
    Tuo lievä ylinopeus on yksi raskauttava nykyisellään.

    Ja jostain syystä oletetaan että motarilla ajavat kyllä antaa tilaa eikä sitä poljinta paineta
    siinä kiihdytyskaistalla. Jos pakulla väistät vasemmalle että pääsee joku auto tulemaan
    niin oikealta painaa sen verran lujaa autoja ohi ettei pääse takas ja yht`äkkiä olenkin vasemman kaistan tukkeena.
    Siinä syy miksen väistä vasemmalle muita kuin rekkoja.
    Honda XL1000VA 2006
  13. #103
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Ja tässä lisää. Niin ne vaan yllättäen ihmiset/lapset tulevat suojatielle....


    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...492169346.html

    "Tätä on nyt vielä vaikea arvioida. Tutkimme onko tilanteessa noudatettu riittävää varovaisuutta. Lapsi kun ryntää kadulle, niin siinähän on vähän kuin koiranpentu"

    Jos tämä on viranomaisen suusta, ja vaikka ei olisikaan, alas on vajottu liikennekulttuurissamme, kun ihmisiä verrataan eläimiin.

    Vaaditaanko seuraavassa vaiheessa pikkulapsille valjaita, kun koiratkin on lain mukaan pidettävä kytkettyinä yleisillä paikoilla.

    Vaadin koirat verolle - ja heti!

    Toivottavasti joku viranomainen lukee tätä.
    <p>.</p>
  14. #104
    Lainaa tube68 kirjoitti Katso viesti
    ^Niin ja pakollinen ajokokemus kaikista liikunta muodoista: Kävely - Polkupyörä - Mopo - Auto - Moottoripyörä jne... mitä niitä nyt on.

    Ja tosiaan niin että ajetaan vaikka se pari vuotta fillarilla esim. Helsingissä niin siinä yleensä oppii ottamaan huomioon muut tiellä liikkujat (pari kertaa kun on meinannut jäädä auton alle) kun sitten ajaa autolla tai MP:llä.

    Ainakin omasta mielestä kun olen alkanut kulkemaan fillarilla tai MP:llä niin tulee seurattua liikennettä huomattavasti ennemmän eikä vain räplää navia, kännyä, meikkaa jne....
    Niinpä niistä monista tämän päivän mopopärtsäripojista ja skootteritytöistä tulee oivia liikenteentulkitsijoita, kun
    oikeudet kotiloiden kuljettamiseen saadaan. Kunhan selviävät pärtsäri-iästään ja siinäkin on meillä tämän päivän autoilijoilla huomioimista.

    Fillaristit ovat lähes lainsuojattoman asemassa. Totesin, kun muutama päivä sitten Lahdessa ajelin pyörätieltä suojatien jatkeelle, ja lähestyvä auto joutui himmaamaan, nyrkkiä puiden minulle, kännykkä kädessään.
    Hyvä etten heittänyt U-käännöstä pysähtyäkseni auton eteen suojatielle - ja puhuttaakseni autoilijaa liikennesäännöistä. Mutta kun en ole kotipolliisi.
    <p>.</p>
  15. #105
    Tämä "opettaminen, että miten pitäisi käyttäytyä" on jalankulkijoiden osalta saanut liikenteessämme käänteisesti nurinkurisen käyttäytymisen.

    Usein tapahtuu, että pysäyttäessäni suojatien eteen päästääkseni jalankulkijan yli, niin kuin pitää, jalankulkija heilauttaa kättään kiittääkseen. Eihän hänen tarvitse kiittää suorittaessaan oikeuttaan - noh, onhan se toisaalta ihan kiva saada tunnustusta, vaikka missään nimessä ei pitäisi, kun vain noudattaa oikeita liikennesääntöjä.
    Ja kuinka usein tapahtuukaan tätä väärää opettamista, jalankulkija heilauttaa kättään väistääkseen autoilijaa - ja niin ne autoilijat sitten oppivat väärille tavoilla - täysin päin mäntyä.

    Pari päivää siten palasin Apparalta mp:llä ja jäähallin kohdalla kuntoilija oli jo suojatien päällä ja silti heilautti, että ann mennä vaan kaistasi on vapaa, voin odottaa. En mennyt van pysäytin, kuten muutkin taakseni ja annoin kuntoilijan mennä.

    Kanarian saariryhmillä jne, eivät jalankulkijat heilauttele. Siellä jalankulkija on suojatiellä kunniassaan ja autoilijat yms. väistävät jo kaukaa, ja tekevät tiettäväksi, että ann mennä vaan, kävele yli.
    Emämaista, Espanja, Portugali ja Kyproksen tapauksessa Kreikka, en tiedä.
    Meillä on piiiitkä matka moiseen, mutta pikkuhiljaa.
    <p>.</p>
  16. #106
    Villhon video on hyvä ja mielestäni "tööttiä" käytetään Suomessa liian vähän. Honussa on onneton rääkkä ja juuri tuommoisia tapauksia varten harkitsen kunnon töötin laittamista, prätkissä pitäisi jo vakiona olla vaikka 120 dB:n töötit, ei ne niin paljon hintaa nostaisi. On parikin kertaa, että päälleni on meinattu peruuttaa, kun ei ole ollut kunnon tööttiä, ja toisaalta minua ei ole mp:llä havaittu.

    Hyvä, että mies tööttäsi ja noin pitääkin toimia, saattaa säästää jonkun terveyden jatkossa...

    Kotilolla tööttään aina, kun siihen on aihetta, se kyllä kuuluu. Aiheettomuuksiin ei pidä sortua.

    Nokittelu on turhaa molemmin puolin. Suomessa yksityisen kuvaamia rikkomuksia ei oteta huomioon, elleivät ne ole jonkun onnettomuuden selvittämiseen tarvittavaa autenttista todistusaineistoa, on minun käsitykseni.

    Eikö motoristien pitäisi keskenään morjenstella ja luoda hyvien fiiliksien - hyviä ajosuorituksia.
    <p>.</p>
  17. #107
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    ... vakiona olla vaikka 120 dB:n töötit, ei ne niin paljon hintaa nostaisi.
    Ja seuraavaksi saataisii lukea, että liikkuva poliisi hankkii käyttöönsä uudenlaisia melumittareita koska moottoripyorien rakenteellinen turvallisuutta on rikottu asentamalla niihin liian äännekäitä äänimerkin antovälineitä. Nämä vaarantavat törkeällä tavalla kanssatiellä liikkujien turvallisuutta aiheuttamalla suurempaa melua kuin olisi tarve.
  18. #108
    Lainaa Dec kirjoitti Katso viesti
    Ja seuraavaksi saataisii lukea, että liikkuva poliisi hankkii käyttöönsä uudenlaisia melumittareita koska moottoripyorien rakenteellinen turvallisuutta on rikottu asentamalla niihin liian äännekäitä äänimerkin antovälineitä. Nämä vaarantavat törkeällä tavalla kanssatiellä liikkujien turvallisuutta aiheuttamalla suurempaa melua kuin olisi tarve.
    Höpö höpö. Veistellä voidaan mistä vaan. Tälle linjalle jos mennään, niin johan tulee pitkät threadit.

    Kunhan olisi edes 1-kotiloni tasoinen "töötti", kunhan asian tarkoitus on selvä.
    <p>.</p>
  19. #109
    Jos olisi ollut mp - kuski takana, niin olisikohan tullut syyte kuolemantuottamuksesta tai muusta vastaavasta.
    http://www.ess.fi/?article=381463
    Sitä paitsi, mun mielestä on liikenneturvallisuuden törkeää vaarantamista vähintään. Vai? jos ajat ylinopeutta >40 kmh yli sallitun napsahtaa törkeä vaarantaminen ja kortti pois etc, vaikka olisi tyhjä tie.

    Anyway, kaikkea helvettiä ne ihmiset ajon aikana keksivät.
    <p>.</p>
  20. #110
    Lainaa Ropaaja kirjoitti Katso viesti
    Lahdentie myös työmatkapätkää.

    Nuo vasemmankaistan valloittajat kans ottaa päähän, mut talvea ja räntäkelejä odotellessa
    (siis autonajoaikaan siirtymistä odotellessa) ottaa päähän myös eräs toinen ikävä ajotapa.
    Siis ketuttaa se jo näilläkin keleillä.

    Eli ajat itse oikeaa kaistaa. Edessä tyhjää, takana tyhjää (aamulla ennen varsinaista ryysisaikaa) ja peilistä näkyy jo kaukaa kun joku tulee lujempaa. Kuski vaihtaa kaistaa ja ohittaa ja PERKELE tempasee metrin päästä takasin oikealle kaistalle siihen nenän eteen.

    En jaksa ymmärtää mikä kiire siihen ohitettavan nenän eteen on, kun tilaa olisi mennä reilusti ohi ennenkuin palaa siihen oikealle kaistalle.

    Tämän toimintamallin idioottimaisuus tosiaan korostuu talvella loskakelien aikaan.

    KERPELE.
    Hyvin sanottu. Lisätään vielä se, ettei kaikilta onnistu edes se toisen kaistan käyttö ohituksissa vaan ajetaan keskiviivan päällä melkein ohitettavaan osuen. SAATANA!
    Kronoby Racing Team
  21. #111
    Suomalaista liikennekulttuuria.

    Lainaa Pohjalainen kirjoitti
    Autokoulun oppilas kaatui moottoripyörällä Vaasan moottoritiellä tiistaina iltapäivällä.

    Onnettomuus tapahtui, kun moottoripyörä ja sitä seurannut autokoulun auto ajoivat moottoritietä kohti Laihiaa. Yhdystien rampin kohdalla tunki valkoinen Honda Civic väistämisvelvollisuudestaan huolimatta moottoritielle ja pelästytti moottoripyöräilijän.

    Moottoripyörän kuljettaja väisti vasemmalle ja kaatui. Valkoinen Honda jatkoi matkaansa pysähtymättä onnettomuuspaikalle.

    Moottoripyöräilijä ei loukkaantunut, ja moottoripyörään tuli ainoastaan pieniä vaurioita.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  22. #112
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Vaasalaista liikennekulttuuria. 8kk siellä asuneena en usko löytäväni Suomesta yhtään paikkakuntaa, jossa ajettaisiin enemmän päin persettä kuin tuolla.
    Superbike #7
  23. #113
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vaasalaista liikennekulttuuria. 8kk siellä asuneena en usko löytäväni Suomesta yhtään paikkakuntaa, jossa ajettaisiin enemmän päin persettä kuin tuolla.
    Seinäjoki
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  24. #114
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Tästä lämpimäisiä tältä päivältä:
    Eli siis moottoripyöräilijä ajaa juuri siihen kuolleen kulman kohdalle sillä hetkellä kun nissan-kuski todennäköisimmin alkaa vilkuilemaan peiliin kaistaa vaihtaakseen? Ja varmuudeksi vielä kaistan vasempaan reunaan jottei vahingossakaan näkyisi peilissä? Melkoista liikennekulttuuria kun tahallaan hakeutuu tilanteisiin joissa saa toiset tekemään virheitä.

    Pieni hidastus ja veto kaistan oikeaan laitaan jossa 1) näkyy peilissä ja 2) valmistautuu vaihtamaan kaistaa oikealle kun sinne kuitenkin oli menossa olisi johtanut ihan eri lopputulokseen. Ja aikaa olisi kulutettu ehkä puoli sekuntia.
  25. #115
    Onhan se selvä että saa varmasti materiaalia kun tuolla liikenteessä mopolla tarkoituksella kukkahattuilee ja vaalii oikeuksiaan... Järkevyydestä voi tietysti olla montaa mieltä.

    Jos kuitenkin jättää kotipoliisin hommat vähemmälle ja keskittyy enempi itse ajamiseen, niin eipä tuollaiset nissan kuskit pääse tuollaisella menolla vielä paljoa häiritsemään ja rekatkaan eivät roiku takarenkaassa riesana.
    Supermoto
  26. #116
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Eli siis moottoripyöräilijä ajaa juuri siihen kuolleen kulman kohdalle sillä hetkellä kun nissan-kuski todennäköisimmin alkaa vilkuilemaan peiliin kaistaa vaihtaakseen? Ja varmuudeksi vielä kaistan vasempaan reunaan jottei vahingossakaan näkyisi peilissä? Melkoista liikennekulttuuria kun tahallaan hakeutuu tilanteisiin joissa saa toiset tekemään virheitä.

    Pieni hidastus ja veto kaistan oikeaan laitaan jossa 1) näkyy peilissä ja 2) valmistautuu vaihtamaan kaistaa oikealle kun sinne kuitenkin oli menossa olisi johtanut ihan eri lopputulokseen. Ja aikaa olisi kulutettu ehkä puoli sekuntia.
    Kiitoksia kommentista. Toki olisin voinut toimia toisin ja myös esim. jäädä kotiin, niin en olisi ollut auttamassa Nissan-kuskia tekemään virheitä. Tokihan ilman minua Nissan-kuski nimittäin olisi laittanut suuntamerkin päälle hyvissä ajoin ja tarkistanut kuolleen kulman ja peilin ennen kaistanvaihtoaan. Not.

    Uskallan vain toivoa, että jatkossa kyseisen Nissan-kuskin niskat kääntyvät paremmin, kun on tarve vaihtaa kaistaa. Toivottavasti myös suuntamerkki menee aiemmin päälle, eikä vasta sitten, kun on aika kääntää rattia.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  27. #117
    Minut on vastaavasti "yritetty" teilata viime aikoina niin monta kertaa, ettei jaksa enää edes sen kummemmin muistella/kiinnittää huomiota......mutta siis asiani:

    yks homma, minkä tänään huomasin, kun mimmi meinas ajaa mut kumoon kaistaa vaihtamalla (tosin taas niin, että auto valui jo mun kaistalle ja sitten vasta vilkku päälle; erittäin yleinen tapa varsinkin naisilla/naisenmielisillä). NIIN.. Sillä mimmillä oli sellaaset todella leveäsankaiset aurinkolasit, joilla ääreisnäkökenttä peittyy totaalisesti.

    Edelleen peräänkuulutan...MISSÄ ON KUNNON PERINTEISET TIETOISKUT.....niitä olis varmaan vielä ihan hauska/ mielenkiintoista tuottaa/ohjata/keksiä aiheita..... ny joku alasta tietävä rahamies vois alkaa puuhastelemaan.....


    Vielä vähän ot:nä...mun mahdolliset pienet ylinopeudet ei ole mitään verrattuna niihin lukuisiin ja lukuisiin minuun kohdistuneisiin "tappoyrityksiin" liikenteessä
    T7
  28. #118
    Vaikka Villhosta pitäisikin kukkahattuilla rikollinen, ei Datsun-kuski kyllä kievota päätään. Ja se menosuunta pitää varmistaa katseella, siitä tulee valitettavasti tingittyä eritoten pärrällä, mutta tuurilla oon toistaiseksi selvinnyt - onnekseni.

    Tuollaisia suorituksia, kuin tuolla datsunistilla, näkee kehillä päivittäin enemmän kuin tarpeeksi, viime reissulla maltoin väistää pientareelle, siirtää vasemman peukun töötille ja oikean senarin siihen Audin sivuikkunan tuntumaan. Sen verran osasin tapahtumaa odottaa, että huomasin kuskilla olevan aikaa katsoa OIKEALLE vaihtaessaan kaistaa vasemmalle samalla kun höpistiin joko vänkärin tai handsfreen kanssa. Mutta oma vika, pitäis ajaa alinopeutta (eikä vahingossakaan rajoituksen mukaan), pelastusliivit päällä ja tankilla.
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  29. #119
    Tästä lämpimäisiä tältä päivältä:
    Tämä on vähän kiperä. Mutta kallistun sille kannalle, että autokuskin toiminta oli enemmän todennäköistä kuin epätodennäköistä näissä olosuhteissa.

    Itse olisin luultavasti vähentänyt vauhtia ja kaartanut Nissan kuskin perään jo etukäteen tai ainakin hidastanut, koska tämä tilanne oli ennakoitavissa. Nissankuskin voi silti hirttää koska ei seurannut liikenteen tapahtumia tarpeeksi. Mutta se ei paljon lohduta polilla. Nämä on näitä päivittäisiä tilanteita jotka vaatii motoristilta oikeaa asennetta. Jos haluaa pysyä pystyssä.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  30.  
  31. #120
    Lainaa enkero kirjoitti Katso viesti
    Ja se menosuunta pitää varmistaa katseella, siitä tulee valitettavasti tingittyä eritoten pärrällä, mutta tuurilla oon toistaiseksi selvinnyt - onnekseni.
    Mä taas olen huomannu, että nimenomaan pärrällä en liiku mihinkään sivusuunnassa ilman, että pää pyörii ensin ja kunnolla. Oma henki, luusto ja nahka kullan kallis.

    Autolla ajo melkein hirvittää nykyisin, kun siinä vanhojen tapojen mukaan ei tule läheskään samalla tavalla kierrettyä niskaa. (Katson kyllä, pää kääntyy hieman, mutta sivusilmällä vilkaisen kuolleen kulman.) Olen kuitenkin paremmaksi oppinut prätkäharrastuksen takia. Ensimmäinen ajatus oli aina, että no, vähän voi pelti rutista, jos huonosti käy, mutta rotia tuli lisää, kun tajusin, että se pelti voi olla prätkä. Samoin sivulla kulkevan kevyen liikenteen katson autollakin paremmin nykyisin, kun olen prätkällä oppinut varmistamaan.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen