Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Taas kerran otan asian puheeksi vaikka tästä on jauhettu jo aiemminkin.

    Oma pärrä nykii kiihdyttäessä. Nykiminen ilmenee 4000 kierrokseen asti, jonka jälkeen kiihtyy normaalisti. en myös huomannu että mitä lämpimämpi keli on sitä vähemmän pyörä nykii. Kaasarit on synkattu, putsattu. Käytin kaasareita huollossa josta totesivat että kunnossa ovat... Venttiilikin on säädetty. Ilmavuotoja etin starttipilotilla vaan ei tuntunulöytyvän... Jos siis jollakulla on vastaavia kokemuksia, vinkkjä tai jotain niin pliis heittäkää niitä ilmoille.

    Mietin tossa jo et mitenkähän sais soviteltua isompaa alkukäyrästöä, suutinsarjaa yms. Näin niinku viimesenä vaihtohtona... Jos niistä olis sitten jotain apuja... Onko tietoa,käykö ärräläisen pakosarja suoraan?
  2. #2
    Oiskos se vaan hiukan laihalla? Ootko kokeillu nostaa neuloja tai säätää tyhjäkäyntiseoksia?
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  3. #3
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Oiskos se vaan hiukan laihalla? Ootko kokeillu nostaa neuloja tai säätää tyhjäkäyntiseoksia?
    Juu seos ruuvit on ihan reilusti auki. Neulat puolivälissä. Pitää kokeilla niiden nostoa vielä. Onko kokemuksia kumitulpista tyhjäkäyntisuuttimien päällä? Tai lähinnä miten niiden pois ottaminen vaikuttaa??
  4.  
  5. #4
    Oma vastaava, mut 1100F. Nyki ja kävi miten sattuu. Pimentääkö tulppaa? Itellä teki moista. Nyppäsin ilmansuodattimen vittuun ni alko pelaamaan. Tuntuu nää vanhat mopot säädetty jo aika paksulle tehtaalla. Ei tartte suuttimien kanssa pelata jos pelkän putken vaihtaa.
    Omassa vakiot 112,5-110-110-112,5. Nyt omassa 117,5x4, ilman putsaria omalla ilmansuodatinkopalla, keulii 1. vaihteella pelkällä kaasulla ja vetää muutenkin ihan tappiin asti. Turhan isot siis vakio suodatimelle.
    Jos vastaavalla mopolla ajelee niin laittaa vaan kaikki sylinterit samoilla suuttimilla, esim 112,5-115 niin ei tartte muita muutoksia ja pelaa kyllä.
    Noilla 90-luvun alun peleillä suuttimien kanssa kikkailu aivan turhaa.
    Vanha -91 1100R pelas hyvin kisaputkella ilman suutin muutoksia ja veti tappiin asti vakiovälityksillä.
    Sai happee ihan urakkalla ja pelas kuin unelma. Siis 1100.
    Sulla 750, laita samaa kokoa kuin niissä ulommissa kaikkiin niin pelaa hyvin.

    edit. Deletoitu kertomus 63km/17minx2 pimeessä. VITUN HULLU!!!


    Yhteenveto:
    Vanhoissa, -80-90 luvun mopoissa ei tarvetta suuttimien vaihdolle putken yhteydessä. Harva näillä minuutti tolkulla vetää naru katossa.
    Omassa kyllä suli alakatteet, mutta saikin happea enemmän kuin laki sallii ja ajettu parkkiin täydestä laulusta.

    Vastaava mopo joskus oli ja sen säädin priimaksi Dynojetin setillä ja suoralla hormilla, suuttimet koko se välimalli, mutta neulojen asennosta ei tarkkaaa muistikuvaa. Mopo oli muutenkin sellanen kolarikokoelma.
    .Nämä nykymopot/aautot muutenkin jo niin laihalla, että vaatii säätöä jos jotain rassaa.
    Mitään en tiedä, luulen...tai jotain...
    Viimeksi muokannut: S4Driver; 22.08.2012 klo 04:03.