Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Kyselisin näin noviisina lunari/korvaus asioissa kokeneemmilta. Eli miten herkästi vakuutusyhtiöt lunastaa pyöriä ?
    Naapuri pakitti autollaan tänään cebarin päälle ja jo (toivottavasti) ensiviikolla mahdollisesti joku iffiltä käy kattomassa. Toiselta puolelta katteet naarmulla ja peili paskana. 1996vm vehje. Vaihdattaavatkohan katteen ja peilin vai laittaavatko suoraan lunariin ? Näin äkkiseltään kuulostaisi aika kalliilta korjaamolla vaihdattaa katetta ja hommata jostain vastaava uusi ? Mietin vain kun välillä näkyy ruttiksella pyöriä jotka on lunastettu pienten pinta naarmujen takia.
    Onko miten todennäköistä että parkkipaikka kolarissa joutuisi rungon mittauttamaan ehdottomasti ennen kuin saa taas ajaa ?
    Lähetä IF:iin kuvat mopottimesta vaurioineen niin voi olla että ei sieltä kukaan tule sitä ihmettelemään edes ja homma nopeutuu.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Ok. No naapuri joka aiheutti hässäkän sanoi hoitavansa asian niin täytyy odotella iffin yhteyden otto ens alkuun.
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Ok. No naapuri joka aiheutti hässäkän sanoi hoitavansa asian niin täytyy odotella iffin yhteyden otto ens alkuun.
    Ei kannata odotella yhtään, oma aktiivisuus nopeuttaa touhua huomattavasti.
    Jepjep... hyvä keino naapurilta viivyttää juttua! Mä en IKINÄ luottais naapuriin vaikka olis kuinka hyvä tuttu/ kaveri. Noin tossa hommassa saa menemään viikkoja/ kuukausia!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jepjep... hyvä keino naapurilta viivyttää juttua! Mä en IKINÄ luottais naapuriin vaikka olis kuinka hyvä tuttu/ kaveri. Noin tossa hommassa saa menemään viikkoja/ kuukausia!
    Ja kaikkein tärkein, muista tehdä myös itse vahinkoilmoitus naapurisi vakuutusyhtiöön.
    Naapurisihan voi runoilla yksipuolisesti ihan mitä vaan kun sinä et esitä omaa näkemystäsi.
    Jos sillä naapurilla on vakuutukset ifissä niin yhteydenoton ois pitäny tulla 2h sisällä ilmosta!!! jaa illasta jos sattunu niin voip mennä maanantaille

( touhuilen duunissa paljon ton yhtiön kaa...velvoite on 2h 07.00-17.00 välillä, arkisin tehdyt ilmot )
    Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen

Yamaha YZF R6R Vaimoke
    Suzuki GSX600F Exä
    Yamaha RD 125LC Nuoruuden ihastus
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Nykyään noissa tuntuu menevän tasan yksi kuukausi, vaikka hoitaisi asian kuntoon tunnin sisällä onnettomuudesta: vakuutusyhtiö saa pantata rahoja tuon yhden kuukauden, ennen kuin alkaa tulla lisäkuluja. Ja sen he myös yleensä tekevät.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa rikkov kirjoitti Katso viesti
    Jos sillä naapurilla on vakuutukset ifissä niin yhteydenoton ois pitäny tulla 2h sisällä ilmosta!!! jaa illasta jos sattunu niin voip mennä maanantaille

( touhuilun duunissa paljon ton yhtiön kaa...velvoite on 2h 07.00-17.00 välillä, arkisin tehdyt ilmot )
    Kaikilla vakuutusyhtiöillä jostain syystä viikon ajan on prosessit ollut vähän jumissa, eli se parin tunnin lupaus ei ole täyttynyt tällä viikolla.
    Muista nyt ihmeessä itse olla aktiivinen.
    Meillä on molemmilla sama vakuutusyhtiö. Ois pitäny heti tajuta soittaa iltapäivästä iffiin.PRKL!! pitääpä olla tyhmä.Vielä kun ei todistajiakaan oo tapahtumasta, tosin itse aktiivisesti ilmoitti hommasta. No maanantaina hän menee sen ilmotuksen tekemään kirjallisesti. Soitan tietty vielä ite maanantaina iffiin ja kerron tilanteen.
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kaikilla vakuutusyhtiöillä jostain syystä viikon ajan on prosessit ollut vähän jumissa, eli se parin tunnin lupaus ei ole täyttynyt tällä viikolla.
    Muista nyt ihmeessä itse olla aktiivinen.
    Pohjanmaalla / Oulun alueella hässäkkää tulvimisten seurauksena

Yamaha YZF R6R Vaimoke
    Suzuki GSX600F Exä
    Meillä on molemmilla sama vakuutusyhtiö. Ois pitäny heti tajuta soittaa iltapäivästä iffiin.PRKL!! pitääpä olla tyhmä.Vielä kun ei todistajiakaan oo tapahtumasta, tosin itse aktiivisesti ilmoitti hommasta. No maanantaina hän menee sen ilmotuksen tekemään kirjallisesti. Soitan tietty vielä ite maanantaina iffiin ja kerron tilanteen.
    Miks? sen ois voinu jo hoitaa netissä!!!! nopein tapa ton yhtiön kans...kyllä luurilla on tiukassa saada väkee ko talosta kiinni, jollei

Yamaha YZF R6R Vaimoke
    Suzuki GSX600F Exä
    Puhelut on ihan turhia, tee se vahinkoilmoitus.
    Lainaa rikkov kirjoitti Katso viesti
    Miks? sen ois voinu jo hoitaa netissä!!!! nopein tapa ton yhtiön kans...kyllä luurilla on tiukassa saada väkee ko talosta kiinni, jollei
    Hyvin pitkälle juuri noin.
    Kyselisin näin noviisina lunari/korvaus asioissa kokeneemmilta. Eli miten herkästi vakuutusyhtiöt lunastaa pyöriä ?
    Naapuri pakitti autollaan tänään cebarin päälle ja jo (toivottavasti) ensiviikolla mahdollisesti joku iffiltä käy kattomassa. Toiselta puolelta katteet naarmulla ja peili paskana. 1996vm vehje. Vaihdattaavatkohan katteen ja peilin vai laittaavatko suoraan lunariin ? Näin äkkiseltään kuulostaisi aika kalliilta korjaamolla vaihdattaa katetta ja hommata jostain vastaava uusi ? Mietin vain kun välillä näkyy ruttiksella pyöriä jotka on lunastettu pienten pinta naarmujen takia.
    Onko miten todennäköistä että parkkipaikka kolarissa joutuisi rungon mittauttamaan ehdottomasti ennen kuin saa taas ajaa ?
    Mene heti naapuriin ja jos sulla on vahinkoilmoituslomake(saa netistä).täytttäkää yhdessä siinä olevat kohdat ajoneuvojen osalta +toisella puolella on ruudukko piirtäkää siihen ja täyttäkää myös kaikki muut kohdat ja mikä on tärkeintä siellä toisella sivulla on pieni lokerikko kuka on syyllinen nimi vastapuolelta siihen +myöntääkö ja sitten päiväykset ja allekirjoitukset.On muuten toimiva juttu tahtoo olla että yön yli nukuttua se syyllisyysjuttu voi muuttua ja jostain löytyy todistajia

9

8
    TuplaX
    No pistin just iffille viestiä, vastanneevat arkena. Onpa sitä tullu oltuu tyhmä, kun en ottanut tarkkoja tietoja millä autolla ajettu ja naapurin vaimon tietoja jne joka oli siis tämän aiheuttanut. Naapuri oli kyllä erittäin myönteinen asian hoidon suhteen, että en sitä epäile ,mutta oman ilmoituksen laitoin nyt iffiin onneksi !! Todistajia on sen verta että veli jonka luona budjaan oli ollu kämpillä, kun naapuri oli oma-alotteisesti tullut kertomaan tapahtumasta.
    Jos pyörästä tykkäät, niin ota korvaus käteen ja laita itse kuntoon. Halvemmaksi se tulee ja ajelet koko ajan, kn pyörä ilmeisesti ajokunnossa on. Rahakorvauksen voi käyttää myös niin että joka kerran kun katteen naarmu harmittaa, ottaa vakuutusrahoista oluen. Riittää pitkälle.
    Tuli liikkeestä korjausarvioks 2400e eli eiköhän tuo lunariin mene. Tietty pitää oottaa tarkastajan näkemystä.
    Kellään heittää arvioo kokemusten perusteella paljonko iffille merkkaa 1996vm kusiainen cebari ? Täytys nyt ainakin pari tonnia saada, kovin voi olla vaikeaa
    Kaverilla meni muinoin vm.-91 kawa zxr vähän samantyylisellä tapahtumalla nurin. Pyörän ostoarvo oli muistaakseni 2000e. Pyörä oli kaatunut oikealle sivulle ja ainoat vauriot oli naarmuja katteissa. Pyörää ei laitettu lunariin vaan kaveri otti 1700e (jos en väärin muista) korjausrahaa. No ei sitä pyörää korjattu, rikki mennyttä peiliä lukuunottamatta ja pyörä myytiin halvalla pois, (1200e?) mutta ei tuossa miinukselle silti päästy

Itse ottaisin varmaan rahat, jos naarmujen kanssa voisi elää, ja laittaisin vaikka korjausrahat seuraavan pyörän ostoa varten talteen.

Tsemppiä

PS: JA siitä korjausrahasta voi sitten keskustella ja sitä voi yrittää tingata ylemmäksi. Vakuutustarkastajan antama summa on ehdotus, ei ehdoton. (välttämättä).
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Se ensimmäinen summa on minimi, sitä pystyy lähes poikkeuksetta nostamaan järkevälle tasolle. Joskus
    puristin auton lunastussumman kohdilleen, mulla kun oli vastapuolen vakuutusyhtiän piikkiin vuokra-auto, oli hyvä odotella muutama viikkoa että korvaus oli oikea. Ekaa tarjousta ei kannata koskaan hyväksyä.
    Lainaus toisaalta

Paljonko korjaus maksaa (Ota ehdottomasti merkkiliikkeen arvio), kertakorvaus tuosta korjaushinnasta (70% saat korjauskustannuksista) tai sitten paljonko on lunastushinta. Äläkä tyydy ensimmäiseen tai toiseen vakuutustarkastajan tarjoukseen. Hae valmiiksi itselle pohjaa nettiautosta/nettimotosta paljonko hyvät yksilöt on maksaneet/maksavat, niin pystyt perustelemaan.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Jos pyörästä tykkäät, niin ota korvaus käteen ja laita itse kuntoon....
    Näin minäkin tekisin, ei joka naarmua ja nirhaumaa wanhassa pyörässä kannata surra. kovaa ajoa vaan.

-J-
    Kiitos kommenteista !

Odottelen vieläkin sitä tarjousta ja sen jälkeen on helpompi tehdä päätöksiä omalta kohdalta. Jos kertakorvaus summa miellyttää pidän pyörän itselläni, mutta varmaankin myyn edullisesti eteenpäin. Ei ole oikein paikkaa laitella, kun kerrostalossa asun ja motivaatiota. Eiköhän korvauksen ja vanhan jälleenmyynti hinnalla saa jonkinlaisen kamppeen pihaan toivon niin . Vfr vois olla mielenkiintonen pyörä tai joku kevyt nelari enska.
  24.  
    Mahtaa katteen/t saada 100-200€:lla jostakin fighteroidusta pyörästä, joten sen puolesta se olisi sama jopa laittaa kuntoon. Uusien osien hinnat ovat järjettömiä, mutta pc31 seppoja on purettu niin paljon, että hyväkuntoiset osat löytyvät aivan varmasti.

Vfr 800 vtec oli ainakin omalta kohdalta pettymys jos sellaista haaveilet. Tehoja saman verran mitä 600:ssa, moottorissa tehokuoppa 4000-5000rpm välillä (juuri niillä kierroksilla mitä maantiellä käytetään), alusta pehmeähkö ja jarrujen tehossa ei hurraamista.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!