Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, eli tekis mieli vaihtaa tohon vanhaan XJ diversioniin sähköinen bensapumppu siinä alkuperäisenä olevan alipaineella toimivan bensapumpun tilalle. Kuulemma paranis käynnistyminen muutamien päivien tai viikonkin ajamattomuuden kälkeen. Nyt saa sahata aika tosissaan joskus. Lisäks on hiukka sellanen olo, että kun tankin täyttää, niin piripinnassa kone olis jonkunverran virkeämpi verrattuna siihen kun bensamäärä laskee kaasareiden alapuolelle – tää tietty voi olla sitä kuuluisaa mutua parhaimmillaan * Mut kumminkin..

    Niin, mistä sopiva pumppu? Tohon Diversiooniin saa tietty orkkikseni sähköpumpun reilulla satasella, mikä on muutamaa vuotta nuorempaan XJ diversiooniin tarkoitettu. Biltemassa olisi pumppuja ainakin.. täällä Onko kellään noista kokemuksia tai ajatuksia? Kaasarikone kun on niin mitään korkeapaineista ei kai saa käyttää. Mikä mahtaa olla sopiva paine..? Tollanen 19,90 euron neliönmallinen pumppu kiehtoisi koska hinta ja fyysinen koko on pieni, mutta onko toi paine liikaa vai sopiva, 0,27–0,34 bar.

    Ja mitenkä, toimiiko noi kaikki pumput automaattisesti siten, että ne pysähtyy kun paine kasvaa tarpeeksi, eli ei eivät paina kaasareihin väkisin bensaa, vai tartteeko noihin itse rakentaa joku systeemi? Mun ymmärtääkseni noi sammuu itsestään, eli muuta ei tarvita kun akulta (releen ohjaamana) 12 voltin virtaa sisään ja kaikki pelaa sitten itsestään?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #2
    Luultavasti kalliimpi vaihtoehto, mutta oletko katsonut missä kunnossa pumpun kalvot ovat?

    Tuossa omassa mopossa kun (mikunin) pumpun kalvot oli venyneet niin ei enää lopulta jaksanut koneen käydessäkään pumpata bensaa kuin tyhjäkäynnin tarpeisiin.
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En oo kattonu. Lähinnä vaan mitä olen lukenu, niin tossa XJ:ssä on ihan tyyppivikana huono käynnistyminen useiden päivien käyttämättömyyden jälkeen, ja kai aika nopeesti Yamaha oli sitten vaihtanut sähköisen pumpun noihin uudempiin. En kyllä ihmettelis vaikka siinä olis "kalvo venyny" tms. ikää ja kilometrejä kun on 19-18 vuotta ja reilu 90 000 km.

    Tota bilteman metallista halvempaa pumppua kun netistä googlaa osanumerolla, niin jossain oli kokemusta että olis painanu bensat kaasareistä läpi... Ja että se ei pysäytä pumppaamista paineiden noustua. Sikäli varmaan sitte toi neljänkympin pumppu olis oikeempi, 0,1 baarin paineella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Itsekin olen kuvitellut vähän samantapaista tuon bensamäärän suhteen. *Sen tarkemmin en ole seurannut, millä määrällä mitäkin tuntemuksia tulee, mutta useamman kerran on tuntunut, että tankilla käynnin jälkeen olisi vähän enemmän potkua koneessa.

    Käynnistämisongelmia ei ole oikeastaan esiintynyt, mutta ei ole kyllä tullut pitempiä aikojakaan seistyä. *Ennen talvihuoltoa oma Diversion seisoi katoksen alla kylmässä ehkä kuukauden ja kylmäkäynnistys oli kyllä silloin tuskaa. *Lähti se lopulta kuitenkin. *Miten lie sitten olisi tuo pumppu vaikuttanut asiaan (en kyllä edes tiedä, millainen tuossa on).

    Kerro toki omia kokemuksia, jos tuon vaihdat.



    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  5. #5
    Tuollainen kumipumppu tankin ja varsinaisen pumpun väliin, pari rutistusta ja taas on kohokammioissa bensaa...

    Ainakin mikunissa kalvot muistutti lähinnä piirtoheitinkalvoa.
    Josta tehdyillä kalvoilla ajoin yhden turku-nakkila-turku reissun ilman ongelmia...
  6. #6
    Omaan divariin laitoin aikoinaan Oisko ollu mikunin alipainetoimisen bensapumpun, kun orkkis oli parhaansa tehnyt. Helsingin pyörästä ja moposta muistaakseni sen ostin ja hinta oli hyvinkin kohtuullinen ja tuotto riitti hyvin. Kannatta tarkistaa se tankissa oleva sihti, ettei ole kovin tukkoinen, sillä kun bensanpinta laskee, pienenee myös pintaala josta bensa hanaan kulkeutuu, jos sihti kovin tukkoinen, niin helposti rupee kakku loppumaan.
    Elä ja anna muiden roudata.
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hitto, toi kumipumppu kyllä hinnallaan aika lyömätön! Ja kon toi orkkispumpun tehottomuus on ihan tosijuttu. Mullakinkunkerran meni varatankille, ja ennenkun tajusin mikä on kun meno hyytyy, niin kone jo sammuikin. Kaasarit tyhjinä. No, hana varatankille ja starttia sahaamaan... Sitten alkoi akku jo osoittaa hyytymisen merkkejä niin helppasin startista ja annoin hetken starttimoottorin jäähtyä ja akun koota kennojansa... Sitten uutta starttia niin sitten alkoi vasta kone höräilemään. Kävi sillon mielessä pari juttua, mutta oishan se työntämällä varmaan lähteny.

    Joo sihti ja tankki on putsattu hyvin viime vuonna niin se on kunnossa. Tai ainakin pitäis olla...



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin, proggista tarttis nyt miettiä... Senverran tässä olen talven aikana hoksaillut, että ei olisi yhtään huono juttu jos tuo bensapumpun virransyöttö tulisi releen kautta.

    Eli relettä ohjattaisiin oikean kahvan tappokytkimestä ryöstetyllä virralla? Tällöin jos joutuu sammuttamaan koneen "hätänapista" peukalolla, niin myös bensapumppu sammuu saman tien. Näin! Muutenhan bensapumppu jäisi painamaan bensaa jos koneen sammuttaa tappokytkimestä ja virta jää avaimesta päälle.

    Ilmeisesti tuo tappokytkin toimii niin, että kun virta kulkee läpi, niin kone käy, muutenhan olis vaarana se että kun kontaktit hapettuu, niin tappokytkin ei toimisikaan. Ok. Kytkentäkaaviota kun kattelen, niin tappokatkaisija saa virtaa virtalukon kautta ja menee siitä sytytysboksiin (ignitor unit) sekä "Relay assemblyn" kautta mm. kytkinkahvan on/off-katkaisiaan jne... (?)

    Eli kysymys.. Jos mä ryöstän (juottamalla johdon) tuosta tappokatkaisijan ja sytytysboksin välistä ohjausvirtaa relelle, niin voiko mennä jotain vikaan? Sehän menee sitten relen kautta/jälkeen maahan... kun rele alkaa vetämään? Vai onko kyseessä niin mitätön asia/virta, ettei se vaikuta siihen sytytysboksiin... Ei kai voi vaikuttaa...

    Eikös tollanen yleisrele ole ok. Sulkeva toi kai on.
  9. #9
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Huhhuh.. Olipa se vääntö että sain pumpun sovitettua vanhan tilalle... Ei menny ihan niinku strömssössä, mutta on se nyt paikallaan. Kiinnikkeen teko orkkispumpun kiinnikkeen tilalle oli aika haastavanoloista , pahvimalli kannattaa tehdä varmaan ensiksi..

    Joo, juotin siis tappokatkaisijan piuhaan ylimääräisen liittimen mistä otin herätevirran satulan alle releelle. Sitten sulakkeen kautta relelle virtaa ja sieltä pumppuun. Toimii, pumppu sammuu kun tappokatkaisijan pistää stop-asentoon.

    Pikkasen vaan jää mietityttämäänb, että kun pyörä on sammuksissa virrat päällä, niin pumppu tuntuu putpahtavan hyvin harvakseltaan... Eli pikkuhiljaa nuelaventtiilit visiin antaa periksi. Pitäisköhän tosta huolestua. Pyörä läks kyllä käymään kuin palmun alta pumpun putputeltua hetken. Ei ole yleensä lähtenyt parin päivän seisonnan jälkeen. Täytyy nyt käydä ajamassa koelenkki kohta, mutta jos noi neulaventtiilit vuotaa kohokammioissa, niin liekö pelkoa bensapintojen noususta ja seoksen rikastumisesta.. No, käydään kokeilemassa... Neulaventtiilit kyllä näytti päälisinpuolin hyväkuntoisilta kun viimekesänä ne tsekkasin, onhan sen jälkeen tietty ajettu se 20tuhatta, mutta..

    Ja se musta muovinen bilteman pumppu siis kyseesä.
  10. #10
    Voiskos sinne laittaa sulkuhanan ennen kaasareita? Se vaan kiinni kun pistetään pyörä parkkiin.
  11. #11
    Oletko testannut miten pumppu reagoi jos lähdön tukkii ja virta on päällä?
    Eli pääseekö pumpussa itsessään syntymään sen verran ohivirtausta että pumppailee harvakseltaa?

    Neulaventtiilit kuntoon on liene pidemmän päälle järkevämpää kuin ylimääräinen hana linjassa...
  12. #12
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Oletko testannut miten pumppu reagoi jos lähdön tukkii ja virta on päällä?
    Eli pääseekö pumpussa itsessään syntymään sen verran ohivirtausta että pumppailee harvakseltaa?

    Neulaventtiilit kuntoon on liene pidemmän päälle järkevämpää kuin ylimääräinen hana linjassa...
    Joo, tein sähköt ensiks ja sitten pumppuun letkut ja letkut bensakanisteriin – söötti putputus alkoi ja pumppu oikein sykähteli innoissaan siinä ämpärin päällä istuessaan. No siinä tietty sitten kokeilin että pysähtyykö se ja palaako sulake jos se pysähtyy. Mulla oli semmosta kirkasta bilteman öljynkestävää letkua ja sen taittamalla ei saanut pumppua kokonaan pysähtymään, mutta kun laittoi sormen letkun päähän niin pyssäs.

    Joo, se tosiaan vaikutti tosi harvoin putpauttavan yhden tahdin kun oli kone sammuksissa ja virrat päällä. En mä kovin kauaa sitä viitsinyt kiusata.. Enkä nyt toistaiseksi tuosta ota stressiä. Seuraan tilannetta, täähän vaan oli hätäinen kokeilu. Pirunmoinen kiire meinaan Tampereelle. Mutta jos vaikuttaa että bensankulutus kasvaa, niin sitten sanoisin, että jotain tarttee tehdä..

    Joo, nyt o 150 kilsaa takana uudella pumpulla, se minkä nyt väittäisin huomanneeni, on 1. se, että pyörä lähti käymään kuin palmun alta kylmänä, saa nähdä toistuuko tuo ihme, jos toistuu, niin sanoisin toin pumpun vaikuttavan asiaan ja sitte 2. vaikuttaa että tyhjäkäynti on kertaluokkaa parempi. Aikaisemmin varsinkin kylmänä kierrokset helposti valui alas alas alas... Nyt jököttää viisari terhakkaasti justiin asianmukaiseen suuntaan osoittaen.
  13. #13
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tisha kirjoitti Katso viesti
    Voiskos sinne laittaa sulkuhanan ennen kaasareita? Se vaan kiinni kun pistetään pyörä parkkiin.
    Ei ole stressiä tuosta, bensahana löytyy tankista ja se pelaa kyllä, eli ei valuta mitään, vasta kun alipainetoiminen bensahana aukeaa, alkaa bensa kulkea (jos hana ei ole PRI-asennossa).
  14. #14
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti

    Joo, juotin siis tappokatkaisijan piuhaan ylimääräisen liittimen mistä otin herätevirran satulan alle releelle. Sitten sulakkeen kautta relelle virtaa ja sieltä pumppuun. Toimii, pumppu sammuu kun tappokatkaisijan pistää stop-asentoon.

    Pikkasen vaan jää mietityttämäänb, että kun pyörä on sammuksissa virrat päällä, niin pumppu tuntuu putpahtavan hyvin harvakseltaan... Eli pikkuhiljaa nuelaventtiilit visiin antaa periksi. Pitäisköhän tosta huolestua. Pyörä läks kyllä käymään kuin palmun alta pumpun putputeltua hetken. Ei ole yleensä lähtenyt parin päivän seisonnan jälkeen. Täytyy nyt käydä ajamassa koelenkki kohta, mutta jos noi neulaventtiilit vuotaa kohokammioissa, niin liekö pelkoa bensapintojen noususta ja seoksen rikastumisesta.. No, käydään kokeilemassa... Neulaventtiilit kyllä näytti päälisinpuolin hyväkuntoisilta kun viimekesänä ne tsekkasin, onhan sen jälkeen tietty ajettu se 20tuhatta, mutta..

    Ja se musta muovinen bilteman pumppu siis kyseesä.

    Ei putputa kun pidät parkissa tappokytkimen auki niin eipä tule pumpulle virtaa.

    Itselläni on tullut semmoinen tapa että sammutan mopon aina tappokytkimestä ja sitten vasta virrat virrat pois. Ja käynnistys päinvastaisessa järjestyksessä, virrat päälle tappokytkin kiinni ja painallus käynnistysnapista. En tiedä onko oikein vai väärin mutta näin teen.

    Tuossa uudemmassa missä sähköinen polttoainepumppu vakiona tappokatkaisija ja sytyytysyksikkö ohjaavat polttoainepumpun toimintaa. Kytkentäkaavion mukaan pumpun ohjausvirta kiertää tappokytkimen ja sytytysyksikön kautta.

    Piti oikein käydä tallissa kokeilemassa, kysessä on Driversion 600 -99, kuinka tuo toimii ja kun tappokatkaisija on auki ja virrat päällä ei pumppu lähde käyntiin. Vaikuttaa myös siltä että vaikka virran kääntää päälle ja tappokatkaisija on kiinni ei pumpulle tule vieläkään virtaa, tosin en avannut liitintä ja mitannut yleismittarilla onko näin, vasta kun painaa käynnistysnapista pumppu käynnistyy. Tai ei ainakaan minkäänlaista naksumista tapahdu kädellä kokeiltaessa. Vasta moottorin käynnistyttyä alkaa tasainen naputus. On tietysti mahdollista että järjestelmässä on sen verran esipainetta ettei pumppu käynnisty, pyörää oli viimeksi käytetty noin viikko sitten. Samoin naksutus loppuu välittömästi moottori sammuttua vaikka sammutus tapahtuu virta-avaimesta ja virran käänttä välittömästi takaisin päälle. Voin jossain vaiheessa tutkia tarkemmin kuinka nuo virrat kulkevat mutta tappokytkimen avaaminen on hyvä konsti.

    Tietysti jos uudemman ja vanhemman mallin sytytysyksiköt olisivat samanlaisia, en tiedä ovatko, ei kai mikään estäisi tekemästä kytkentää kytkentäkaavion mukaan.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 27.03.2012 klo 21:55.
  15. #15
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, siinä on sitten se suunniteltu niin, että pumppu ei pumppaa missään tilanteessa jos kone ei käy/pyöri. Toihan se optimi varmaan on turvallisuuden kannalta. Mullahan pumppu jää naputtamaan vielä vaikka onnettomuuden jälkeen... Ei se ihan ensteks kivoin oo tietty.. Mutta on tuo tappokatkaisija sentään jotain.. sinnepäin.. Jaa mutta onhan mullakin se, että kun kone sammuu, niin alipainetoiminen bensahana lyö kyllä bensalinjan kiinni, eli ei sieltä ihan tankillista tule kuitenkaan Sen huomasin kanssa, että kun hana on normaalissa asennossa, niin pumppu jää hakkaamaan tyhjää kunnes painaa starttia. Pri-asennossa kun hana antaa bensaa suoraan, alkaa pumppu hidastua kun kaasarit täyttyy. Pitää kokeilla tuota vielä kun lähtee ajelemaan.
  16. #16
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jep, eilen kun reilun viikon jälkeen starttailin, niin kyllä läksi huomattavasti helpommin käymään kun ennen. Aluks vaan bensahana PRI-asentoomn ja odottaa kunnes pumppu naputtaa ja lopettaa (kaasarit täyteen). Sitten starttia vasta. Ainut vaan että toi bilteman musta pumppu piti kyllä melko eksoottista naputusta kaffetauolla.. Selkeästi tuli mieleen ajatus että nyt ei ole kaikki kunnossa. Voi olla, voi olla....
  17. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kokemusta rikkaampana. Sunnuntaina jäin tien päälle pariin otteeseen Vammalan paikkeilla. Pyörä vaan alkoi käymään huonosti ja lopulta sammui kun kaasusta helppas. Kävi huonosti juuri ja juuri tyhjäkäyntiä kun starttas uudelleen, just niinkun ei saa bensaa, sillälailla "körrr'ääämällä..."..

    Siinä sitten tutkiskelin ja tulin siihen fiiliksiin että bensapumpusta ei kuulu tuttua napsutusta. Jonkun aikaa odottelin ja vaihtelin sulakkeita ja kattelin bensaletkuja... Laitoin virrat päälle ja ihan kuin olisin yhden napsauksen pumpusta kuullu... Mutta siinä oli tietty liikennettä tiellä... Kuulinkovaikoenkökuullut... Kone kumminkin läks käymään ja lähdin ajamaan. Varmaan viis-kymmenen kilsaa pääsin ja laite taas sammuu.. Sama juttu. Lopulta vedin bensaletkun hanalta suoraan kaasariin (tankki oli melkein täynnä ja bensapinta kaasareiden yläpuolella) ja sitten se alkoi käydä nätisti ja pääsin Tampereelle normaalisti.

    Mä luulin että toi bilteman pumppu vaan oli sitten antautunut, mutta tänään se naputteli taas ihan normaalisti ja kaikki vaikuttaa parkkiksella olevan ok! Ei ole kivaa kun mitään ei ole korjattu... Piilevä vika on ikävä kaveri...

    Päivähän oli sunnuntaina tuskallisen kuuma ja helteinen; kone varmasti kävi kuumana. Voiko olla kyseessä bensapuolen höyrylukko??? Onko kellään tuollaisesta mitään kokemusta tai tietoa? Tuossa ei ole mitään paluukiertoa bensatankkiin. Pumppuhan on heti ilmajäähdytteisen rivinelikon sylinterien takana, joten taatusti on paikka kuuma.


    Ps. Kiitti sille Honda Revere(?) -kuskille joka tuli kattelemaan seuraksi Mukavampihans e on vaikka kännykät nykyään onkin keksitty jne.
  18. #18
    Tuota.. Mitä jos siirtäisit sen pumpun ihan reilusti kauemmaksi sylinterien ja kannen läheltä? Vaikka ihan reilusti alas ja taakse.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  19. #19
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei ole tilaa. Mulla on kyllä hiukan turhan pitkä bensaletku hanalta pumppuun. Siinäkin voi bensa lämmetä. Pumppu on siis poikittain sylintereiden takana.

    Ja siinä bensaletkussa vielä suodatin missä kyllä pääsee kaasuuntumista tapahtumaan! (sic)
  20. #20
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei se saatabanaani toimi. Tuuttasin letkut kiinni ja läksin hiukan asioille biltemaan… ja aika kauan se naputteli ihan normaalisti (kuulee ilman korvatulppia ja tuntee sormella), mutta sitten katos naputus ja pispalanharjulla alko örrrääämään ja kone sammui sitte sinne. Kädellä koitettuna se bensapumppu on kuuma, ei nyt tulikuuma että polttais, mutta kuumakuuma. Höyrylukko tulee mieleen, mutta kun se on ennenkin toiminut, niin taitaa olla oikeeta vikaa. Pääsin taas kotio letkuttamalla suoraan bensahanasta kaasariin (tankki täynnä) ja parkkiksella taas se naputtaa ihan tuttavallisesti niinkuin ei mitään! Jotenkin se nyt kuumasta ottaa vissiin jonkinlaista jumitusta. Osaako kukaan sanoa tuollaisen pumpun sisuskaluista, että mikä siinä sähkösessä pumpussa lämmön suhteen olisi se heikko kohta. Onko siellä joku mäntä vai kalvo vai mikä.

    Mistä uus pumppu??? Ja mikä? Biltemasta ehkä takuuna, mutten tiedä haluanko samanlaisen... Alipaineinen-kin-kai-kävis..
  21. #21
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Wikipedian kautta löysin tällasen LINKKI saitin missä kuvaillaan juuri tuon bilteman pumpun näköisen laitteen toimintaa. Toin bilteman pumpun peräosan suojamuovin (minne sähköjohdot menee) kun avaa (yks ruuvi), niin siinä näkyy just toi keskellä oleva pornahtavan miehekkäästi sisään-ulos liikkuvan akselin pää (jos pumppu sattuu toimimaan).

    Eli, miksi ei pumppu toimi kuumana? Ettei tulis mieleen tuo käämitys tuossa rungossa, se kun kuumenee niin joku käämin eriste pääsee falskaamaan ja se ei sitten tee enää sähkömagneettisuutta mikä vetäis tota akselia ulos.

    Tää natsais siihen että tuolla viikko sitten kun jäin tienvarteen eka kerran, niin polttoainesuodattimessa näkyi ikäänkuin pientä bensan heilahtelua kun virrat laittoi päälle, ei kuitenkaan alkanut pumpata. Toi ehkä selittäis senkin, että se ei sammu kuin seinään, vaan pikkuhiljaa alkaa naputus heiketä ja vasta parin minsan päästä kone sitten vasta örrää ja sammuu.

    Viimeksi muokannut: shyhander; 04.08.2012 klo 18:14.
  22. #22
    Itellä meni viime kesänä 600 FZR:stä pumppu ja orkkis kun oli niin sikahintanen niin laitoin tämmösen: http://www.ekgracing.com/e-shop/inde...roducts_id=862

    Himpun tyyriimpihän tuo on ja liittimet ei muuten tule mukana mutta kyllä se sen 2000 km pelas hienosti ennekun ajo volvo kylkeen liikenneympyrässä.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  23. #23
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi se sun FZR oli toi -89 mallinen, jos ei siinäkään bensaa lentänyt jokaisesta kaasarin raosta, niin kai toi sitten -93 XJ:ssäkin toimis. Millanen ajatus/fiilis sulla on, että onko tossa 40171 Facetissa joku rajotin tai elektroniikka, että se rajottais bensan pumppaamista vähän niinku kulutuksen mukaan? Ettei koko ajan tuuppais täysiä vaan... Ilmeisesti tota Facet 40171 ovat moottoripyörissä käyttäny. Hitto kun tollakin rahalla vois juopotella tai ostaa bensaa, tai vaihtoehtoisesti hihittää hullunilme naamarissa kotona, että taas tuli oltua kuluttamatta rahaa mihinkään... Entiä kai mä tarjoon tota vanhaa pumppua takuuvaihtoon. Nyt ekaks. Ainaski.

    Kieltämättä pikkuhiljaa alkaa miettiin, että olis voinu ostaa jonku tehokkaamman vanhan ensipyörän, ettei olis sellaenen **tttu turhaan tätäkin TAAS remppaan -fiilis...
  24. #24
    varmaks en osaa sanoa et onko tossa mitään rajotinta mut ei kyllä koskaan ruvennu tulvimaan tai tulemaan bensaa pihalle mistään välistä vaikka paikallaan sammutettuna ollessa ois useemmankin kerran antanu tuon pumpata sen 8 (?) sekuntia minkä tuo fzr pumppaa kun virrat laittaa päälle. käynnissä ollessa se tuntu ainakin tärisevän enempi kun anto kierrosta mut sehän saatto tietty täristä ihan koneen mukana. Tuota kyllä suosittelen vaikka himpun kalliimpi tosiaan on verratunu esim. tuohon sinun pumppuun. Itellä ainakin meni jo hermot tussaroidessa semmosen motonetin 25 euron hintasen Osca merkkisen pumpun kanssa kun se pelas vähän miten sattuu. yleensä sillä pumpulla meni niin että mitä lämpimämpi keli niin sen huonommin se toimi.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  25. #25
    Eihän tuo Xj:hin tarkoitettu tarvikepumppukaan ole aivan järjettömän hintainen: http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/x...ure/fuel_pump/. Ja saattaa jopa toimia pidempään kuin pari viikkoa.
  26. #26
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, kyllä mä totakin olen kattonut, mutta luulenpa että toi on samanlainen kalvopumppu missä katkojan kärjet palaa/kuluu jossain vaiheessa. Toi Facet olis halvempikin, vaika suomesta tilais. Wemoton tarvike abaut 160 € jos arvioi 25 euroks postituskulut. Yli kymmenen prosenttia mopon arvosta…
  27. #27
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Joo, kyllä mä totakin olen kattonut, mutta luulenpa että toi on samanlainen kalvopumppu missä katkojan kärjet palaa/kuluu jossain vaiheessa. Toi Facet olis halvempikin, vaika suomesta tilais. Wemoton tarvike abaut 160 € jos arvioi 25 euroks postituskulut. Yli kymmenen prosenttia mopon arvosta…
    Kärjethän näistä antautuu ensimmäisinä, alkuperäisiin saa korjauspakettia jolla ikää tulee kummasti lisää, mutta kyllä ainakin nuo alkuperäispumput vaikuttavat hyvin kestäviltä. Tuolla meidän divarilla on nyt ajettu suunnilleen 64 tkm ja alkuperäinen pumppu toimii moitteetomasti. Saattaa olla että talvella otan perän auki ja katson kärkien kunnon ja jos antaa aihetta niin vaihdetaan.
    Tarkoittaa sitä että jos siihen sinun pyörääsi laittaa alkuperäisen tai oem pumpun niin tuskin joudut siihen sen jälkeen kajoamaan. Tuolta englanninmaalta sattui silmiin myös tälläinen puoti: http://www.motorcycleproducts.co.uk/...-p-213642.html. Vaikka tuo olisi oem-tuote, voi olla alkuperäinenkin, alkaa hinta olla kohdallaan.

    Kaikkiaan on tullut sellainen olo ettei noiden bilteman tai motonetin "yleisosien" kanssa paljon kannata ryhtyä säätämään. Laatu on mitä on, pääasia että hinta on halpa. Tulos useimmiten on kaikkea muuta kuin odotettu.
  28. #28
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi on kyllä totta. Ja ainakin jos ei muuta niin se laadun tasaisuus on se mikä näkyy edullisena tai kalliina hintana. Toi mulla olevan bilteman pumppu on ilmeisesti Hüco-merkkisten pumppujen "kiinankopio" tai joku vastaava. Ulkoisesti ihan sama pumppu, mutta tulee "valkoisessa laatikossa" ilman mitään merkintöjä. Smataen bilteman pienet neliskanttiset on Facetin kopioita/versioita ilmeisesti myös "valkoisessa laatikossa".

    Mutta tuo aito Facet mikä tossa ylempänä on, niin sen pitäis kyllä olevan laatutuote mun uskoakseni, sitä myydään mm. pienlentokonekäyttöön jos oikein ymmärsin. Ei sisällä mitään kuluvia osia jne.
  29. #29
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Joo, kyllä mä totakin olen kattonut, mutta luulenpa että toi on samanlainen kalvopumppu missä katkojan kärjet palaa/kuluu jossain vaiheessa. Toi Facet olis halvempikin, vaika suomesta tilais. Wemoton tarvike abaut 160 € jos arvioi 25 euroks postituskulut. Yli kymmenen prosenttia mopon arvosta…
    Tolle linjalle ei kannata lähteä. Kyllä ois itkettänyt jammunkin kanssa monta kertaa kun sen rupia paranneltiin. Asenne oli ja on, että harrastukset maksaa. Pistä kunnolla kuntoon vain, niin tulee hyvä mieli ajellessa, sekä tuulen huuhtoman perseen lisäksi omaat muun muassa ajoviiman hyväilemät polvet.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #30
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti

    Mutta tuo aito Facet mikä tossa ylempänä on, niin sen pitäis kyllä olevan laatutuote mun uskoakseni, sitä myydään mm. pienlentokonekäyttöön jos oikein ymmärsin. Ei sisällä mitään kuluvia osia jne.
    Minulla oli rallisaabissa, joskus -80 luvun alussa, tuollainen facetin tapainen polttoainepumppu. Saattoi olla jopa facet, en enää muista merkkiä, toiminta ainakin siinä oli sellainen että pumppu antoi aina tavaraa täydellä tuotolla ja paluukierrolla säädettiin kaasuttimien neulaventtiileille tuleva paine. Tuottohan tuollaisessa oli toista sataa litraa tunnissa.
    Periaate on sama kuin lentokoneiden moottoreissa. Tälläinen pumppu ei sovellu suoraan kärkiohjatun pumpun, koska se käy jatkuvasti painetta vastaan eikä pysähdy kun rajapaine saavutetaan, tilalle vaan paluukierto on järjestettävä. Ennen kuin menet ostamaan sellaista tarkista tomintaperiaate ettei tule vikaostosta.

    http://www.facet-purolator.com/cube-fuel-pumps.php

    Tuottohan tuollaisessa 40171 pumpussa näyttäisi olevan noin 65 l/h ja nämä pumput ovat jatkuvakäyntisiä joten epäilen että paluukiertoa tarvitaan.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 05.08.2012 klo 12:49. Syy: Lisätty linkki
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen