Kysympä viisaammilta eli onko huggerista muuta hyötyä, kuin ulkonäkö ja ehkä vähän puhtaampi ulkoasu? Parempi ilmanvastus kenties tai roiskuuko rapaa selkään vähemmän? Vastauksia ootellessa ennen ehkä tilausta... Mulla muuten XJR, eli jos jollain löytyy ylim. huggeri, voi tarjota
...
Vähempi se meikäläisellä r6 sotkeentuu isommalla aftermarket-huggerilla verraten aikaisenmaan rytköseen, jossa vaan se alkuperäinen lippa takaiskarin suojana.
Vähemmällä pesulla selviää ton isomman kanssa. Rengasmerkkiä vaihtaessa saattaa sit tullakin ongelmia kun aika likeellä rengasta mennään nykyisellään.
lc4 640 SM -> R1 2005 -> F4 2010 -> R6R 2007
Suojaa iskarin kivisuihkulta mutta paska lentää joka paikkaan ihan samalla lailla kuin ilman.
Kokemusta useista pyöristä.
Samaa vähä funtsinu kannattaako hommata ensi kesäksi huggeria vai sijoittaako vajaan 200€ johonkin muuhun.. Kokemuksia peliin!
Kawasaki versys 1000 -16
Bmw f800gs -15
Kawasaki vn900 classic -08
Suzuki gsx 1400 -07
Yamaha dragstar 1100 classic -00
Ulkonäkö paranee ei vaikutusta kuran roiskumiseen (kokemusta on)![]()
Se ei pelkästään tunnu hyvältä, vaan se myös on sitä.
Hyvinkin harva huggeri on harvassa pyörässä kaunis. Aiemmin ketjussa turhaksi mainittu rykkösen "lippa" on puolestaan nätti.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Huggeri, jonka itse hankin ja asensin parantaa ulkonäköä ja suojaa iskaria ilman muuta.
<p>.</p>
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Riippuu pyörästä. Versys kaipaa huggerin, muuten takarengas paiskoo vedet sähköille, tosin tuo taitaa olla aika lailla vain tuon pyörän tyyppivika. Onneksi huggerille on kivasti tilaa ja se vieläpä näyttää ihan hyvältä tuossa pyörässä. Toisaalta kun kyseessä on Versys, se on vähän kun laittaisi sialle huulipunaa.
Parantaa jossain määrin aerodynamiikkaa. Muutenhan sitä ei kilpavehkeisiin laitettaisikaan.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hayabusa on sellainen sukkula muuten mutta siinä ei ole vakiona huggeria.. Ehkä on ajateltu että muotoillaan muuten aerodynaaminen niin säästetään huggerin hinta ;)
Aftermarket huggeri oli joskus bussissa kiinni ja kun otin sen irti niin näytti sille että huggerin päällä oli enemmän kuraa kuin sen sisäpinnalla (joka on rengasta vasten).
Jos haluaa ettei kura roisku ympäriämpäri niin ehkä fiksuin veto ei ole kilpitelineen koon minimointi mikä on melko suosittua.
Voin kuvitella miten rapa lentää tälläisessä pampersvehkeessä: http://image.nettix.fi/extra/bikeimg...52a84d4fe3.jpg
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Vielä tuosta kiveniskuilta suojaamisesta sellainen juttu, että all-roundereissa/kuravehkeissä on swingin ja "undertrayn" välissä yleensä kumilirpake, joka estää täydellisesti kaikki suorat iskut takarenkaalta. Siinä se taittuu swingin joustaessa läjään. Tuohon tarkoitukseen löytyy siis melko edullinenkin ratkaisu jos ei kaunista edullista huggeria kiveniskemäkammoisille löydy.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kiitoksia kaikille vastauksista ja mielenkiinnosta aihetta kohtaan eli tulos oli enemmän näköä kuin hyötyä...tyyli ennen tarkotusta asenteella laitetaan huggeri, jos edullinen tulee vastaan...
Itsekin uuteen mopottimeeni huggerin tilasin ja postipoika kantoi sen ovelle viime perjantaina... Ohessa kuva keksinnöstä...
![]()
Honda Fireblade HRC 2012