Tuntematta tarkemmin Tigerin pinnavanteen toteutusta arvaan, että suurin käytännössä on se, että pinnavanteen kanssa joudut käyttämään sisärengasta. On kuitenkin pinnavanteita, joissa sisärenkaita ei tarvitse mutta en tiedä, onko tiikerissä sellaiset.
Muitakin eroja on, kuten paino ja iskunkestävyys mutta rohkenen edelleen arvella, että suurimmalle osalle matkaendurolla ajavista niillä seikoilla ei ole käytännön merkitystä.
Joissain matkaenduromalleissa on pinnavanteet isommat kuin valuvanteet, ainakin etupyörässä. Tiikeristä en edelleenkään osaa sanoa mutta tämä selvinnee teknisistä tiedoista.
Ajattelin, että olis ollu jotain merkittävämpää, kun ainakin Bemun GS ja Triumhin Explorerissa tulee pinnavanteet (tubeless) kuvaan, kun siirrytään enemmän adventure-henkeen.
Pinnavanne on joustavampi ja isommissa koossa alkaa olla myös keveämpi,eikä ole niin herkkä kolhuille.Kyllä se parempi on noissa vehkeissä kun liikutaan huonommilla pinnoilla.Pikkukolhut on helpompi korjata pinnavanteissa.Se joustavuus on kuitenkin sen paras puoli.