Itseltä irtosi kilpi reilu viikko sitten ja asiaa AKE:lta ja katsarilta selvitettiin. Pyörä muuttuu 2-kilpiseksi jos siihen tilaa uuden kilven (=uusi rekkari) mutta ei silloin jos tilaa korvaavan kilven vanhalla rekkarilla. Uuden kilven saa matkaan heti, korvaavaa kilpeä joutuu odottamaan 3 viikkoa. Eli jos on kiire saada oikeanlainen kilpi kiinni ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa rekkaria, jolloin pyörä muuttuu 2-kilpiseksi. Jos on tuttu katsari saattaa tämä pyynnöstä kirjata rekisteriotteeseen syyn 2-kilpisyydelle, mutta normiasiakkaalle tällaista palvelua ei ole tarjolla.
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
Siitä rekisteritunnuksen vaihdosta saa kuitin jossa lukee että tunnuksen vaihto.. sen kun säilyttää niin luulis riittävän
Ja lisäksi tietenkin jää poliisin papru samasta aiheesta koska ilman sitä ei tunnusta heru
Itse kuuluin kauan siihen ryhmään joka katsoi karsaasti kaksikilpisiä pyöriä ja autoja. On tietysti selvää että huonosti ja halvalla kolarikorjatusta ajokista voi saada todellisen ongelman itselleen. Onko se rungoltaan vääntynyt mutta oikaistu lopulta kuitenkaan enää yhtä hyvä kuin uusi vaikka se runkomitattu olisikin?! Pysyykö alumiinirunko kaksi kertaa väkisin väännettynä enää halutussa muodossaan. Tällaisia itse olen miettinyt. Nyt kun kerran varastetun ja uudelleen, tosin samoille kilville uudelleen rekisteröity pyöräni ei varmasti ole yhtään sen huonompi kuin samanlainen mutta varastamaton pyörä. Silti sitä vaan karsaasti katsotaan. Joo yleinen käytäntö on se että kaksikilpinen,oli kaksien kilpien syy mikä tahansa,on aina yksikilpistä halvempi. Väitän että kyseiselle käytännölle ei ole syynä kuin se että niin vaan on aina ollut ja että kolaroitu ja uudelleen kilvitettyjen kanssa on joillain,jossain joskus ollut ongelmia. Kaksikilpinen on periaatteessa aina yksikilpistä halvempi kun sen ostaa mutta halvemmalla sen myös joutuu myymään eli ei se hinta siinä kohtaa ole ongelma eikä sillä ole suurempaa merkitystä mutta huvittavalta se vähän tuntuu että pyörä joka ei uutta samanlaista pyörää kunnoltaan joudu häpeämään on vain siitä syystä että se on jonkun aikaa ollut Trafin reksiteristä poistettuna kadoksissaan olleena mutta kun se on taas löydetty virheettömänä siitä on tullut jotenkin huonompi ja halvempi yksilö.![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Itse ostin pyörän, josta oli kilpi viety konttorille, oli poistettu liikennekäytöstä, tarkoitus fixailla rauhassa, mutta ostinkin pois.
Hain uuden kilven ja rekisteröin omiin nimiin, pyörästä tuli siis kaksikilpinen?
Honda CBR 1000F -92
Suzuki Gsx 600F - 95
Hannu otteestahan tuon näät jos on merkintä aikaisempi tunnus merkitty.
exxtatic
edellinen yks kilpinen oli selvästi kaaduttu pahemmin kun toi nykyinen 2kilpinen josta on vaihdettu 1% osista
,parit naarmut ei itseä haittaa kun sain selvästi halvemmalla kun ykskilpisen ja tekniikassa ei ainakaan ole mitään vikaa menee kuin juna +300 nopeuksissa ,harvempihan noita katteita irroittelee pyörää ostaessa mutta sillain näkis kyllä heti että onko yks kilpinen kaaduttu![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
tl72 kirjottaa ihan asiaa. Niitä on aika paljon semmosia pyöriä liikenteessä joilla on kompuroitu, muta on otettu vakuutusyhtiöltä rahallinen korvaus ja korjattu pyörä "vähän sinnepäin" ja tämän jälkeen laitetaan pyörä kiertoon.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Jotenkin sitä miettii noista kakskilpisistä (edellinen oli ja sitä edellisen edellinen oli), että ostettu ruttutukusta tai ulkomailta, niin miksi maksaisi siitä markkinahintaa, koska voitto jää tuojalle/korjaajalle. Oli pyörä kuinka hieno tahansa, niin osto/työ/kunto on jonkun takataskussa kahisevaa. En halua maksaa ilmasta jollekkin tilintekijälle. Mistä juontaa sanonta juutalaisen munista. Nekun kiillotti omansa ja sai paremman rahan samoista munista...
Se on tyhmä kun maksaa, ei se kun pyytää...
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Omalla kohdallani menee ainakin jotenkin näin:
Suomessa olevat Kawan Mean Streak:it ovat miltei kaikki ulkomailta tuotuja. Tuo 2-kilpisyys ja Saksan tuonti taas selvisi siitä, kun tein pyörän edellisistä omistajista kyselyn AKE:lle ennen kun olin sen vaihtanut omiin nimiini. Sieltä sitten selvisi tuo aiempi omistaja ja hänen kanssaan puhelimitse rupattelin. Koska tuo kaveri jolta pyörän ostin osoittautui vähintäänkin hiukan epäluotettavaksi.Voihan tosin olla (tietenkin epätodennäköistä, koska ei ollut pyörää myymässä) että tuo edellinenkin omistaja puhui aivan puuta ja heinää. Pyörä kyllä purettiin viime talvena aivan osiin, eikä siinä ollut mitään merkkejä kaatumisesta tai kolarista.
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
joo muuttuu se... itel viime kesänä, huonon kiinnityksen vuoksi kuukauden sisällä "hukku" kaks kilpeä.![]()
Eikä niitänyt löytyny, kun ei oikein tieny mis päin irronnutkaan...
No ilmotusta poliisille ja uudet alle niin säästi hieman aikaa ja rahaa.........
älkääkä kysykö miten oli mahdollista hukata...ja kahdet viel..![]()
ärkuus