Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Lainaa kapootti kirjoitti Katso viesti
    En ole karttaa muuttanut, mutta jotain parametria vähän säädin - ei juuri vaikutusta. Vaihtelin pyörästä kaikenlaista ilman että se sitä rytyyttämistä / nykivää kaasua vähensi. Lopulta huomasin että yksi sytytyspuolan 12V puolen liitin ei lukittunut kunnolla, ja kun sen ympärille laittoi nippusiteen homma oli selvä. Kun ottaa vanhan kartan talteen niin ei kai siinä testaaisessa mitään häviä, foorumeilla ovat sitä mieltä että paranee merkittävästi. Mulla on kaapeli joka käy 2003-malliin jos haluat lainata (toinen pää läppärin USB:iin).
    Missäspäin sulla Kaapeli ois? Vois kokeilla omaan vaihella karttoja
  2. #32
    Vastaillaanpas tähän omaan ketjuun pitkästä aikaa. Taas meni lataus mykäksi, vian on pakko olla taas säätimessä. Kiinan Shindengen-kopiolla ja suorilla johdoilla akkuun toimi 10 minuuttia kunnes hajosi taas, säädin tulikuuma.

    Pistin varmasti aidon Shindengen FH020AA:n tilaukseen jenkkilästä, toivottavasti tulee nopeasti kun kesälomat painaa päälle.

    Ja karttojen ajamiseen ilman penkitystä; Ajoin tänä keväänä Catfishin kartan kylmiltään sisään ja OHHOH kun tuli vetoja lisää

    On kyllä hyvä pyörä enkä malttaisi luopua, mutta voi taivas että on saanut painia sähköjen kanssa. No, kohta on kaikki italian viritykset jo fiksattu pois niin eiköhän se siitä ala kestämään
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  3. #33
    Joo, ne sähköt on riesa. Mulla ollut pullaa sen jälkeen kun vaihdoin paksummat kaapelit dynamosta, MOSFET-säätimen (tiedä sitten onko aito vai ei, halpa oli ja Italiasta...), paksummat käynnistysvirtakaapelit, lisämaa ja säilytys ylläpitolaturissa. Kahvalämppärit asensin releen kanssa omalla virtapiuhalla.

    Jäädytysnestesäiliön korkki tosin oli hapertunut ja paisuntasäiliö alkoi täyttyä, mutta onneksi PHT-Speedin Kakella oli silmät auki ja saatiin sekin hoidettua ennen isoja ongelmia. On kyllä hyvä paja Aprilioiden huoltoon.

    Mitkäs komponentit sulla on muuten pyörässä? Normaali ilmansuodatin ja putket? Mullakin Catfishin kartta koneella, mutta olen jostain syystä arponut sen lataamista ECUun. Vaikuttiko siihen miten monta litraa menee satasella?
  4. #34
    En ole kulutusta ehtinyt seuraamaan uudella softalla. Vakiopalikat on kaikki. Tiedossa olisi Dominatorin putkisto, mutta taitaa olla vähän turhan äänekäs...

    Tyhjäkäynninsäätö mulla on ohitettu kun en jostain syystä ole saanut sitä pelaamaan kunnolla. Citroenin säädin olisi hyllyssä odottamassa, se sopii kun vaihtaa orkkiksesta karan. Pitäisi sitä varmaan taas kokeilla säädintä odotellessa. Nyt on tyhjäkäyntiletkujen päissä venttiilinhatut, joissa on sopivankokoiset reiät. Ei vaan oikein kylmällä kellillä ja -moottorilla pysy käynnissä.
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  5. #35
    kyllä mieli on heikko, eilen meni Dominatorit alle. Muutenkin on nyt tullut pyrittyä tekemään kaikkea mahdollista moottorin luonteen parantamiseksi alakierroksilla, ja täytyy sanoa, että on onnistunut. Pyör on jotain ihan muuta kuin se rytkyttäjä, jollainen se on aiemmin ollut.

    Tässä tehtyjä juttuja:

    -Catfishin moottorinohjauskartat, ei penkitetty erikseen
    -iridium-tulpat
    -Dominatorin soikeat putket ilman katalysaattoreita, eli "pre-faceliftin" putket. dB-killerit paikoillaan.
    -Ilmanputsarikotelon snorkkeli poistettu ilmanoton avartamiseksi
    -Purkki X-1R:ää koneeseen vaiensi koneen ääniä. Eipä sillä, että ne enää dominatorien kanssa läpi kuuluisikaan

    Vielä pitäisi koittaa vaihtaa suuttimet Boschin malliin 0280155968, joka on Volvo V70R suutin. Tämä yhteensopivuus on ihan tuore löytö AF1-forumilla, pienellä puukotuksella sopivat ja kuulemma parantavat käytöstä alakierroksilla.

    Näiden lisäksi sähköpuolella on ohitettu pyörän johtosarja kokonaan latauspuolella ja jännitteensäätimenä on aito Shindengen FH020AA paremmalla sijoittelulla ja jäähdytyksellä. Startti ja kaapelit käyty läpi, starttireleeksi vaihdettu 100A "kaksoisakkurele" (Motonet 38-6520).

    Starttaa hyvin, vääntää alhaalta eikä kuulostakaan enää ompelukoneelta Kulutukseen en uskalla mitään varmaa sanoa, mutta nyt on menty reilusti alle 6 litran pelkällä softan muutoksella. Muistelisin ennen syöneen yli kuutta litraa.
    https://www.youtube.com/watch?v=0htyiVT2_GY
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  6. #36
    Terve!

    Ostin viime sykynyä 2003 54tkm ajetun caponordin viallisena. Herrasmiehellä oli pyörä seissyt tallissa 2017 vuodesta asti ja lopulta halusi siitä eroon, minäpä ostin itselleni ison kasan päänvaivaa.

    Asiat joita tähän asti olen vaihtanut/tarkistanut:
    -starttimoottori vaihdettu
    -starttirele vaihdettu
    -akku vaihdettu
    -sytytyspuolat vaihdettu (yksi oli mykkä joten uusin kaikki)
    -tulpat vaihdettu
    -kaatumisanturi on modattu "pystyasentoon"
    -läpinäkyvät letkut uusittu tankin alla
    -tyhjäkäyntimoottori toimii (pitää ääntä kun laittaa virrat päälle ja pois)
    -EFI valo ei vilku ja ajotietokone ei näytä mitään vikakoodeja ollessa kytkettynä
    -hajonnut polttoaineletkuliitos korjattu tankista
    -polttainepumppu työntää irrallaan ollessa suhteellisen hyvin bensaa ja paluupuoleltakin sitä tulee
    -moottorikylki käytetty vasemmalta puolelta auki ja katsottu, että kaikki rattaat on ehjät (oli ennen startin uusimista huono pyörimään startilla).


    Hauskinta tässä on, että sain pyörän loppuvuodesta käyntiin, mutta nyt ei lähde enää. Moottori pyörii iloisesti ja molemmat pakoputken alkukäyrät lämpiää tasaisesti. Hieman lupailee käyntiin, mutta ei vaan lähde. Tuntuisi että ongelma on polttoainepuolella ja aloinkin epäilemään, että voisiko tankin sisällä olevat letkut olla rikki ja ei kehitä riittävästi painetta ruiskulle. Sen ajattelin seuraavaksi kokeilla. Moottorin pyöriessä polttoainepumppu mielestäni käy, joten onko syytä epäillä asentotunnistimia?

    Vinkkejä otetaan vastaan. Alkaa hieman turhauttaa koko pyörä. Olen sen maalannut, ostanut uudet dominator -pakoputket sekä uudet renkaat eikä lähde käyntiin. Onneksi tallissa on myös kawasakin z1000 jolla pääsee ajamaankin. Olisi edes selvä vika mitä korjata...
    Viimeksi muokannut: Henry.lindgren; 02.05.2025 klo 14:59.
    <p>Kawasaki Z1000 vm. 2010<br />Aprilia Caponord ETV 1000 vm. 2003</p>
  7. #37
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kato ihmeessä pumpun letkut tankin sisältä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #38
    Onko tuossa bensanpaineensäädin suutintukissa tms (eikä siis tankin sisällä pumpussa)? Mietin sitä, että jos säätimen paluupuolelle riittää tavaraa, niin silloin painetta pitäisi minusta olla riittävästi pyörän normaaliin käynnistymiseen.

    Jos alkukäyrät lämpenevät, niin jotainhan se kuitenkin siellä polttaa. Tyhjäkäyntimoottori tuskin on syyllinen, kun pitäisihän se silti kaasulla saada käyntiin houkuteltua? Miten tuossa on venttiilien ajoitus ja/tai sytytyksen ajoitus, eihän se voi olla muuttunut starttia vaihtaessa? Pitkään seisseessä pyörässä tietty ruiskusuuttimetkin voivat olla huonona.

    Ps. Jos käyntivikaista pyörää starttailee tallissa niin kannattaa varoa häkämyrkytystä jos ei ole kunnon ilmanvaihtoa.
  9. #39
    Saisikohan sieltä bensalionjasta mitattua bensapaineet? Suuttimet olisi myös hyvä tutkia. Kotikonstein voi testata tuleeko sieltä bensa läpi ja onko suihku edes suunnilleen sellainen mitä pitää.

    Oletus on, että tässäkin pyörässä on hyvinkin tavanomaiset suuttimet, jotka on itseasiassa sähköisesti ohjatut solenoidiventtiilit. Eli syöttää bensaa pyörän bensalinjan kautta suuttimelle ja antaa virtaa suuttimen napoihin, jolloin se aukeaa. Sitten vaan ruiskimaan bensaa läpinäkyvään pulloon/astiaa ja tutkimaan miltä suihkut näyttävät.

    Mutta ennen suurempaa koneen purkamista kannattaa varmistaa tulppien toiminta (tuleeko kipinä) ja kokeilla syöttää bensaa läppärunkoihin ja kokeilla hörähtääkö kone edes.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  10. #40
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kato ihmeessä pumpun letkut tankin sisältä.
    Täältä se vika sitten löytyi. Ihan hapras letku oli suodattimen jälkeen. Nyt käynnistyy mutta ei ota kierroksia. Tyhjäkäynnillä latausjänniten vain 13 volttia. Vaikuttaako jännitteenaäädin tai staattori kierrosten ottamiseen? Jännitteensäädin käy heti lämpöisenä.
    <p>Kawasaki Z1000 vm. 2010<br />Aprilia Caponord ETV 1000 vm. 2003</p>
  11. #41
    Lainaa Henry.lindgren kirjoitti Katso viesti
    Täältä se vika sitten löytyi. Ihan hapras letku oli suodattimen jälkeen. Nyt käynnistyy mutta ei ota kierroksia. Tyhjäkäynnillä latausjänniten vain 13 volttia. Vaikuttaako jännitteenaäädin tai staattori kierrosten ottamiseen? Jännitteensäädin käy heti lämpöisenä.
    Käyminen olikin hyvin lyhyt. Ei lähde enää käyntii. Nyt ei edes lupaile että joku ei anna lupaa kipinälle.

    Päivitys: bensapumppu lopetti bensan antamisen. Uusi pumppu ja suodatin siis tilaukseen.
    Viimeksi muokannut: Henry.lindgren; 03.05.2025 klo 21:35.
    <p>Kawasaki Z1000 vm. 2010<br />Aprilia Caponord ETV 1000 vm. 2003</p>
  12. #42
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Henry.lindgren kirjoitti Katso viesti
    Käyminen olikin hyvin lyhyt. Ei lähde enää käyntii. Nyt ei edes lupaile että joku ei anna lupaa kipinälle.

    Päivitys: bensapumppu lopetti bensan antamisen. Uusi pumppu ja suodatin siis tilaukseen.
    Tsekkaapa tankin läpi menevä johdotus pumpulle. Ei uusi pumppu auta, jos ei tule sähköä.

    Ei yllättänyt hapero pumpun letku tankin sisällä. Ei ole ollut bensanpaineita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #43
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tsekkaapa tankin läpi menevä johdotus pumpulle. Ei uusi pumppu auta, jos ei tule sähköä.

    Ei yllättänyt hapero pumpun letku tankin sisällä. Ei ole ollut bensanpaineita.
    Johdot näyttävät ehjiltä ja pumppu kyllä pyörii, ei vaan anna bensaa. Viikon päästä jos olisi taas viisaampi kun Virosta tulee osia. On melkoista painia tämä.
    <p>Kawasaki Z1000 vm. 2010<br />Aprilia Caponord ETV 1000 vm. 2003</p>
  14. #44
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Henry.lindgren kirjoitti Katso viesti
    Johdot näyttävät ehjiltä ja pumppu kyllä pyörii, ei vaan anna bensaa. Viikon päästä jos olisi taas viisaampi kun Virosta tulee osia. On melkoista painia tämä.
    No, eihän se ole ihan uusi
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #45
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No, eihän se ole ihan uusi
    Itsekin tulee pidettyä 2000-luvun pyöriä "uusina". Mutta oikeestihan tuo on jo 22-vuotias peli, 8 vuoden päästä museorekisteriin...
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  16. #46
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Itsekin tulee pidettyä 2000-luvun pyöriä "uusina". Mutta oikeestihan tuo on jo 22-vuotias peli, 8 vuoden päästä museorekisteriin...
    Niin, mikä oli fiilinki 2010 vuoden 1988 pyöristä…
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #47
    Heivaa jännitteensäädin heti ja hanki tilalle AITO Shindengen. Ohita pyörän oma johtosarja latauksen osalta.
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  18. #48
    Lainaa teuski kirjoitti Katso viesti
    Heivaa jännitteensäädin heti ja hanki tilalle AITO Shindengen. Ohita pyörän oma johtosarja latauksen osalta.
    Laitatko tarkemman tyypin. Samallahan tässä vaihtaa kaikki paskat osat kun siihen on jo ryhtynyt.
    <p>Kawasaki Z1000 vm. 2010<br />Aprilia Caponord ETV 1000 vm. 2003</p>
  19. #49
    Lainaa Henry.lindgren kirjoitti Katso viesti
    Laitatko tarkemman tyypin. Samallahan tässä vaihtaa kaikki paskat osat kun siihen on jo ryhtynyt.
    Shindengen FH020AA. Oli tosi epävarmaa 100% aidon löytäminen, joten päädyin tilaamaan jenkeistä Roadstercycleltä joka tuota hehkuttaa YouTubessakin. Euroopan saatavuus oli muutenkin heikkoa eikä toi sen kalliimmaksi juuri tullut...

    Shindengen on liittimineen liian iso vakiopaikalle, mutta niihin kiinnitysreikiin on helppo tehdä kiinnityspelti, jolla säädin menee pyörän alle paremmin jäähtyvään paikkaan.

    Pistin sulle YV:tä, yritän koota capokuskien Whatsapp-ryhmää. Muutkin voi heittää YV:llä puhelinnumeron.
    Viimeksi muokannut: teuski; 04.05.2025 klo 22:55.
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  20. #50
    Ei ihan kehno vaihtoehto myöskään tuo Ultimate recitifier https://ultimaterectifier.com/
    Tommosen tuuppasin itselle Ducatiin, kun alkuperäinen alkoi käydä huonoksi.
    Passas suoraan alkuperäisen paikalle, ja pukkaa tasaiseen 14,2 V.
    Shindengeniä ei tosiaan helpolla Euroopan puolelta löydy, aidon hinnalla myytäviä kopioita kyllä. Siksi tilasin tuon Ur:n, kun sen voi tilata valmistajalta.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  21. #51
    Lainaa Henry.lindgren kirjoitti Katso viesti
    Täältä se vika sitten löytyi. Ihan hapras letku oli suodattimen jälkeen. Nyt käynnistyy mutta ei ota kierroksia.
    Laitoithan muuten sellaista letkua, joka kestää bensaa myös ulkopuolelta?
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
  22. #52
    [QUOTE=teuski;6773544]Shindengen FH020AA. Oli tosi epävarmaa 100% aidon löytäminen, joten päädyin tilaamaan jenkeistä Roadstercycleltä joka tuota hehkuttaa YouTubessakin. Euroopan saatavuus oli muutenkin heikkoa eikä toi sen kalliimmaksi juuri tullut...

    Shindengen on liittimineen liian iso vakiopaikalle, mutta niihin kiinnitysreikiin on helppo tehdä kiinnityspelti, jolla säädin menee pyörän alle paremmin jäähtyvään paikkaan.

    Pistin sulle YV:tä, yritän koota capokuskien Whatsapp-ryhmää. Muutkin voi heittää YV:llä puhelinnumeron.[/QUOTE

    Täältä ostin hondaani Shindengenin : ]https://www.ebay.com/itm/253570985546?_skw=FH020AA&itmmeta=01JTFGHXHZM5B4RV 2193M27F0G&hash=item3b0a022e4a:g:hfEAAOSwikpg7Gah& itmprp=enc%3AAQAKAAAA4FkggFvd1GGDu0w3yXCmi1f%2FK8z Ii8QbwIWrhghjFiLOeCis6yNm%2FBVWqAwd5EFnII3IRfVKi0U QOobn91ai4UNYThkmFEVSl8UiVgwCitj4JsX2BUyn9%2F4gEiD jPxp0BZr1jV2%2FN%2FX0lZKwsO8JA2rzd4tFYOvn%2FgLL%2B bMQqBhTmdKCDW6csqRa%2BKJh7WgMODaGk3EOsk3nm4kgCtfo4 FAip6NKZ3IIQF%2Fty8fcRM%2FkcHCGsbX2sB0GIw2757QYA5t xbMhODwZHxAdds5TAexEK1Kttd4egAH871q7r9ATB%7Ctkp%3A BFBMktnH8NNl
  23.  
  24. #53
    Tosa näkyy yksi aidon säätimen tunnusmerkki, tasainen kiiltävä taustapuoli. Johtaa lämpöä alustaan.
    Kopioissa usein näkyy taustalla epoksivalu, joka on muuta pintaa syvemmällä.

    Tässä Roadstercyclen video aidon tunnistamisesta:
    https://www.youtube.com/watch?v=TYxtCC330Xg

    Omaan tein kiinnitykseksi suunnilleen säätimen kokoisen latikan, jossa n. 3 senttiä leveä 90 asteen taitos. Taitoksesta kiinni alkuperäisiin säätimen kiinnityspaikkoihin ja isompi pinta säätimineen menee rungon alle. Latikka oli paksua tavaraa ja säätimen väliin lämpöä johtavaa tahnaa. Säätimeltä syöttö sulakkeen kautta suoraan akulle.
    Viimeksi muokannut: teuski; 05.05.2025 klo 11:54.
    -=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12