Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Terve! minulla on alkanut virrat hukkumaan akusta.
    miten mittaan lataus virran?
    Miten saa mitattua, josko jostain katoaa maihin?
    Pumpun sulaketta poltaa varsinkin radalla ja sielläkin mutkissa!?
    Laitoin 20 tilalle 25 ja nyt piti, mutta ei se vikaa korjaa.
    Kaikki tämä alkoi, kun sain kehutta omani ongelmattomuutta yhdelle 996 sps kaverille, jolla oli ollut kaiken laisia sähkövikoja omassaan. Ja kuinka kehuikaan italiaanoja.


    t.pepe
  2. #2
    No olisko se vika sitten siellä pumpussa?Vetää sieltä maihin..?Kuormittaa pumppua vielä enemmän,jos radalla se pääsee vähän höräsemään tyhjää?Nämä siis ihan mutu-tuntumalta,mutta noin maalaisjärjellä ajatellen..harvemmin kun noita vikoja saa korjattua isommalla sulakkeella
    Kannattaa kuitenkin laittaa tarkistuslistalle.Tien päällä jos pumppu hajoaa,niin tekemätön paikka..

    Se on sitten ammattisähkömiehen homma kertoa,miten sen mittaat..Helppohan se on kyllä sieltä ulos ottaa ja tutkia..ja äärimmäisen vittumainen laittaa takasin..arvaas mistä tiiän

    edittiä..

    voithan sä mitata sen,että hukkuuko mihinkään virtaa..

    -eli akku pyörään
    -plus napa kiinni
    -miinus napa irti
    -sitten laitat yleismittarin asetukselle DC amp ja sen kytket akun miinus-navan ja sen pyörän miinus-piuhan väliin.Lukema pitäisi ollain jotain 0-50mA,siis virrat pois pyörästä..
    -kokeile vielä vaikka nykästä jarrukahvasta niin että jarruvalot syttyy,tiedät että kaikki on oikein kytketty..lukema jarruvalo päällä voisi olla luokkaa 1A..

    perkele lisäeditti kun aina unohtuu jotain..

    Eli mittaa nyt ihan ekana se latausvirta.Pyörä käyntiin ja mittarilla katot akun navoista että jännite on jotain 14-14,7 volttia..vähän voit joutua antaan kierroksia että jännite nousee..

    Vinkkedivink..mä muuten vaihdoin ton Ducatin kivikautisen latausjännitteen-muuntimen/tasaimen(mikä nyt onkaan..) nykyaikasempaan..hyvin on pelannut..vaikka niin pelas kyllä vanhakin
    Se vanhahan vaan lämpiää ihan tolkuttomasti ja ei ole mitenkään pitkäikäisen maineessa..
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  3. #3
    Jaa se olit sinä.. :-) vähän aavistelinkin, samanlaisella värityksellä olevia ducateja kuin sinulla ei kovin usein tule vastaan.

    Sähköviat on kivoja.. :-(

    Kannattaa ihan perusjutuista aloittaa - toimiiko laturi, toimiiko regulaattori, onko akun kaapelit kunnossa ja kunnolla kiinni. Myös miinusjohdot!
    Sitten siitä eteenpäin pienin palasin kaikki läpi.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  4. #4
    No niin!
    nyt mittasin latauksen ja se oli vain 12.7V
    kulutus taas oli 0.5 -0.7 luokkaa jarruvalojen kanssa.
    Eli laturista pitäisi tulla enemmän?
    Siis onko laaturi,,,muunnin tai joku muu vialla?

    pepe
  5. #5
    huono lataus ei kyllä selitä sitä, miksi bensapumpun sulake palaa. Milloin bensansuodatin on vaihdettu? Jos se menee tukkoon, niin pumppu alkaa viemään enemmän virtaa ja voi polttaa sulakkeen. Vaihtaisin suodattimen varmuuden vuoksi ja samallahan ne tankin sisäletkut tulee tarkistettua...

    En mää näistä sähköistä mitään ymmärrä, omastakin 748:sta hävis Virossa käydessä kaikki muu paitsi sytytysvirta ... onneks pääsin kotiin. Ei oo ehtinyt vielä ihmettelemään.
    Latausvika (matala, alle 13,5V jännite) voi kai olla regulaattorissa, tai sitten laturi ei vain jaksa työntää tarpeeksi virtaa. Silloin jännite jää alas regun jälkeen. Tämänkin saa jotenkin mitattua, en nyt muista ulkoa mitä ne eri vaiheiden jännitteet tulisi olla.
    Viimeksi muokannut: zpete; 06.08.2012 klo 12:31.
  6. #6
    +1 tolle suodattimelle.Pumppu vie virtaa puhtaalla suodattimella n.2A ja likaisen kanssa kuorma voi nousta tasolle 10A..eli vaihtoon jos et tiedä koska viimeksi vaihdettu.Bemarin(Mahle KL 145) suodatin käy,hinnaltaan..yllätys..noin puolet Ducatin omasta

    Oliko latausvirta tuon 12,7 tyhjäkäynnillä vai kierroksilla?Lataus pitäisi olla tyhjäkäynnillä n.12,5 ja ns. hyppiä,eli ei tasainen.Sitten kierroksilla jännitteen pitäisi nousta sinne 14v tasolle ja tasaantua.

    Tsekkaapa ekana se iso liitin akkukotelon takaa.Se mihin tulee ne kolme keltasta johtoa laturilta.Otat irti ja putsaat liitinpinnat yms..Se on varmaan yleisin vika näissä malleissa.Se yleensä sulaa,kun ei ole mitoitettu näille virroille mitä sen läpi menee.Ja kun ei ole kosteussuojattu,niin kerää kosteutta ja muuta paskaa..

    SItten tsekkaat sen "pääsulakkeen"siinä akkukotelon oikealla puolella.Muistaakseni 40A iso lattasulake.

    Jos nuokin on kunnossa,niin seurailet niitä kolmea keltasta johtoa siitä liittimeltä sinne laturille.Nekin on(yllätys..)aivan liian alimitoitetut,ja tuppaavat sulamaan..

    Tämänhän sinä olet tietty ekana tarkistanut..mutta akku?Onko varmaan kunnossa,uusittu..?Jos akku on huono,osittain oikkarissa,niin se ei ota virtaa ja nuo mittauksetkin näyttää mitä sattuu..

    Jos nuo kaikki on kunnossa,niin keskitytään sitten sen regun mittailuun..
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  7. #7
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    +1 tolle suodattimelle.Pumppu vie virtaa puhtaalla suodattimella n.2A ja likaisen kanssa kuorma voi nousta tasolle 10A..eli vaihtoon jos et tiedä koska viimeksi vaihdettu.Bemarin(Mahle KL 145) suodatin käy,hinnaltaan..yllätys..noin puolet Ducatin omasta
    Liekö tuolta vielä edullisempi tuo Mahle KL145?

    http://www.louis.de/_20edeb69538b899...nr_gr=10050004
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  8. #8
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Liekö tuolta vielä edullisempi tuo Mahle KL145?

    http://www.louis.de/_20edeb69538b899...nr_gr=10050004
    En ny mee varmaksi sanoon,mutta tais paikallisessa Tammer-Dieselissä olla jotain 14 ekee..Että tiiä sitten kannattaako lähteä nahkahousuilta tilaileen..
    Saatto siinä tieten olla jotain kanta-asiakkaan alennuksiakin
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  9. #9
    Ja sama suodatin löytyy myös motonetistä.

    Hyviä vinkkejä tsekkailuun yllä.
    Multa löytyy workshop guide, saat sen sähköpostiin kunhan palailen täältä Itävallasta härmään.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  10. #10
    Löytyykö KL145 Motonetistä vielä nykyään? Nettisivun haku ei löydä ja viimeksi kun kyselin Jyväskylässä niin eivät tunnistaneet tyyppiä.
  11. #11
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö KL145 Motonetistä vielä nykyään? Nettisivun haku ei löydä ja viimeksi kun kyselin Jyväskylässä niin eivät tunnistaneet tyyppiä.
    Tämän http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/199500/12 hain Motonetistä omaan 999:iin.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  12. #12
    Niin moron!

    Eipä ollut syynä suodatin vaan lienee lataus vikaa,,regulaattori rikki, kun ei tule kuin 12.1,,,12,5 V Laturilta lähtee kyllä 18,6- 85 V.
    Johdot kuumenevat hirveesti, siis ne kolme keltaista.????
    Sitten mistä saa nopeasti uusia? Taitaa olla maahantuoja ainut. Vai passaako ajella vielä,jos lataa akun täyteen, kun olisi tiistaina taas alastaro?

    T pepe
  13. #13
    Hyvin mahdollisesti se... en osaa sanoa mistä saa nopeasti, mutta mikä tahansa 3-vaiheinen tasasuuntaaja pitäisi käydä. Voi myös mitata ennen sen vaihtoa että tuottaako laturi tarpeeksi virtaa.

    Joku voinee korjata jos menee väärin, mutta ulkomuistista pohdiskellen:
    Ducatin laturi on 3-vaiheinen, eli siis ne kolme keltaista johtoa tuottaa vaihtovirtaa -> yleismittari AC-asentoon ja mittaa jännitteet jokaisen kolmen piuhan välistä. Joka välistä pitäisi tulla kymmeniä voltteja jo tyhjäkäynnillä, kun koneelle antaa kierroksia niin lähemmäs 100V. Jos jossain johtovälissä voltit jää selvästi muita alemmas sitten laturissa voi olla vikaa.
  14. #14
    Vaihdoin öljyt ja puolet sähköistä pimeni, toimimaan jäi lyhyet, pitkät, pitkien merkkivalo, töötti, jarruvalo ja startti, eli pimeenä on lämpömittari, kierrosmittari, takavalo, vilkut ja mittaristo sitä pitkien valoa lukuunottamatta. Sulakkeet oli ehjiä, ainut sähköosa mihin koskin tuon öljynvaihdon aikana oli se täyttöreiän yläpuolella oleva paketti jonka otin pois edestä, mitään johtoja en kylläkään irrotellu.

    Mikähän sieltä mahto hajota? Pyörä siis 748.
  15.  
  16. #15
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti

    Mikähän sieltä mahto hajota? Pyörä siis 748.
    Olisko sieltä nyt mitään hajonnu..Ota ne releet irti mitkä on siinä "paketissa",putsailet niitten navat ja laitat kunnolla paikalleen.Ne kannattaa muutenkin paikalleen laittaessa varmistaa nippusiteillä,että pysyvät tiukasti kiinni relekannoissa..
    Jospa se vika noilla korjaantuisi.Tosin en muista mikä rele vaikuttaa mihinkin,mutta loogisesti ajatellen vois noista aloittaa..
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina