Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
  1. #1
    Keksiikö joku miten saan järkevästi ja langattomasti liitettyä navigaattorin puhelimen (Samsung Galaxy xCover) ja Scala Rider G4:n kaveriksi? Puhelin ja Scala pelaavat yhteen ongelmitta.
    Navina toimii Beckerin Z100 Crocodile joka muuten ominaisuuksiltaan kelpaisi, mutta opastukset pitäisi saada kuulumaan kypärän sisälle ilman ylimääräisiä piuhoja.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  2. #2
    Ehdottomasti vaihtoon. tarjoan vanhasta 10e plus postikulut.

    Ota yhteyttä yyveellä niin pääset ostamaan uutta kunnollista tilalle!
    1300cc Suzuki
  3. #3
    Pistä toi Samsung navigoimaan, eiks tohon androintiin löydy ilmaisia ja tai maksullisia softia.
    Onks toi Becker Win Ce pohjainen laite.
    Huutokauppa pystyyn. Täältä 20€+posti.
  4. #4
    Tuossa Beckerissä ei taida olla bluetoothia lainkaan? Eli jos ylimääräisiä johtoja haluat välttää, eipä taida suoraan onnistua. Toki voit vetää tuon laitteen kuulokeliitännästä piuhan johonkin bluetooth-dongleen/keskusyksikköön, joka lähettäisi opasteet langattomasti Scala Riderille. Eipä taida kannattaa. Laite vaihtoon vaan, jos opasteet on välttämättömät.

    Tai sitten teet jälkiasennuksen linkin ohjeiden mukaisesti. Onnea matkaan!
    http://www.sprinter-forum.net/showth...tung-Bluetooth

    Kun tuo Galaxy Xcover on vesitiivis, ei tosiaan tunnu huonolta ajatukselta hommata siihen jokin navigointisofta, Sygic ainakin vaikuttaa varsin monipuoliselta. Tietenkään näkyvyys ruudulta ei varmaan vastaa kunnollisia mp-naveja, ainakaan auringonpaisteessa. Eikä käyttö kai onnistu ajohanskat kädessä

    Täytyy muuten sanoa, että itsekin pitkään kaipailin oman Riderini ääniopasteita kypärään. Nyt kun viikolla hommasin Midlandin langattomat kypäräpuhelimet, huomasin, että en kyllä jaksa tuollaisia opasteita kuunnella. Mulle riittää se, että ruudulta näen, koska seuraava käännös on. Voihan toi jossain suurkaupungissa tietenkin helpottaa ajamista, mutta tyypillisessä reissuajossa, kun käännöksiä on kuitenkin aika harvakseltaan pidän tuota vähän tarpeettomana. Riippuu tietenkin siitä, miten navi on näkökenttään sijoitettu. Mutta pelkästään noiden ääniopasteiden takia en kyllä vaihtaisi muuten hyvin toimivaa navia.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  5. #5
    Samsungia ei tosiaan saa käytettyä hanskat kädessä, ja BT-donglea ja puhelinta tuskin saa paritettua keskenään siten että saisin kaikki kolme laitetta toimimaan pyhässä kolminaisuudessa joten tuo ohjekaan ei auta siihen.

    On muuten tuon Sygicin syytä olla hyvä, on sen verran kokoa ohjelmalla kaikkine lisukkeineen.

    Eikä Beckeriä myydä huutokaupalla

    Sekin etu navissa kännykkään verrattuna on että voin musiikkia selailla ja valita vapaasti ajon aikana toisin kuin kännykästäö
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  6. #6
    Mulla HTC oneX ja Scala rider Q2 ja ostin naviksi Garmin Zumo 660 ja oon kyllä ollut tyytyväinen. Voin suositella
    Hajapusanisti
  7. #7
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Mulla HTC oneX ja Scala rider Q2 ja ostin naviksi Garmin Zumo 660 ja oon kyllä ollut tyytyväinen. Voin suositella
    Zumon hinnan huomioon ottaen on syytäkin olla aihetta tyytyväisyyteen. Minä en periaatteestakaan moista summaa maksa jostain opastimesta.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  8. #8
    Onhan se toki kallis, mutta köyhyyksissäni tein periaatepäätöksen että enää en osta mitään paskaa vain sen takia että pitää olla jokin laite. Itse päätin että jos ei oo varaa ostaa kunnollista niin en sitten osta ollenkaan.
    Hajapusanisti
  9. #9
    No mullakin Zumo 660, mutta osaa sekin sekoilla, esim joskus iskee kummallinen hidastelu, puheet takkuaa ja kameravaroitukset tulee vasta kohdalla. Kypäräpuhelimen ja kännyn liittäminenkin takkuaa, jos vaikka käy puhelin taskussa vähän etäämmällä, niin ei aina osaa liittää suoraan ja navinkin puhe saattaa kadota samalla, vaikka navi näyttää luurin kuvaa. Musiikin kuuntelu kännystä tai navista onkin oma lukunsa, mutta en siitä edes kovin perusta sillä laadulla, alle 500Hz bassot pois, säröä yms verrattuna laatunappeihin.
  10. #10
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Musiikin kuuntelu kännystä tai navista onkin oma lukunsa, mutta en siitä edes kovin perusta sillä laadulla, alle 500Hz bassot pois, säröä yms verrattuna laatunappeihin.
    Vaihda sinne kypärään kunnon elementit. Itse vaihdoin Scalaan Koss Porta Pro:n elementit, ja vielä 80km/h vauhdissa erottaa matalat äänet Alpine MotoSafen läpi vaikka tuplakupla heittääkin pyörteilevän ilman suoraan kypärään.

    Mutta takaisin asiaan. Mitä hyvää/huonoa noissa Garminin ja Tompan eri versioissa käytännössä tiivistetysti on? Tompan Urban Rideriä 1:stä saa käytettynä 150€:een, mutta onko laite hintansa väärti?
    .
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  11. #11
    Itse arvostin sitä Zumo 660 että se soveltuu myös hyin auto käyttään. Molemmat telineet tulee mukana, ja navissa on kaiutinkin itsessään.
    Hajapusanisti
  12. #12
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Vaihda sinne kypärään kunnon elementit. Itse vaihdoin Scalaan Koss Porta Pro:n elementit, ja vielä 80km/h vauhdissa erottaa matalat äänet Alpine MotoSafen läpi vaikka tuplakupla heittääkin pyörteilevän ilman suoraan kypärään.

    Mutta takaisin asiaan. Mitä hyvää/huonoa noissa Garminin ja Tompan eri versioissa käytännössä tiivistetysti on? Tompan Urban Rideriä 1:stä saa käytettynä 150€:een, mutta onko laite hintansa väärti?
    .
    Garmin Zumo 660 ei ainakaan ole mikään ylivoimainen laite.
    Tietokoneella tehdyt reitit eivät siirry laiteelle selaisenaan, vaan pelkät reittipisteet ja laite reitittää sitten mistä reitittää.
    Ääniohjaus katkeilee silloin tällöin ja laite pitää samuttaa ja resetoida saadakseen taasen äänet toimimaan.
    Prosessorin teho ei riitä isomissa risteyksissä vaan viiveet on kovin pitkät, kuva katkeilee.
    Laiteen kiintomuisti on järkyttävän pieni (käyttötilaa noin 3G)
    Liikenneympyröissä kuva melkein aina oikein mutta ääniopastus väärä.
    Vuoristossa laite sekoilee liian usein. Ilmeisesti ei ymmärrä ajoneuvon korkeusasemaa, tai sitten vai koodausvika.
    Reitille meno ilman, että ajat reitin alkupisteeseen on arpapeliä. (näyttää silloin reitin suorina viivoina, ei ajata seuraavaan mahdoliseen risteyseen).
    Luvattoman paljon on myös noita koodausvirheitä.
    Tietokoneelta tietoja laiteelle siirettäessä joutuu käyttämään milloin mitäkin ohjelmaa saadakseen tiedot ladattua. Ohlelmia on muistaakseni noin 4-5.
    Kartat pitää ladat monimutkaisesti kun muisti on liian pieni (ensiksi pohjoismaat ja sitten ilmeisesti loput euroopan kartat muistikortille.
    Jos lataat kartat suoraan tietokoneelta tekee se siitä kokonaan uuden tiedoston ja muisti on heti täynnä. Kartat on siis ladattava suoraan netistä laiteelle jos käyttää laiteen aneemista kiintomuistia.
    Näytön kirkkaus ei riitä auringonpaisteessa (näyttöäkin joutuu katsomaan kun ääniopastus on väärä).
    Base Camp ei toimi niin kuin pitäisi. Estot moottoriteille aiheuttaa sen, että silloin se reitittää pelkästään moottoriteitä jos niitä on käytettävissä. Tieluokkin käyttö täysin sekaisin.
    Map source on parempi siinä voi jopa ruksittaa tieosuuksia kokonaan ajokieltoon. Samoin voi kesken reitityksen vaihtaa tieluokkia. (aiheuttaa sitten sen, että reititys laiteelle ei toimi oikein kun tehty useamilla asetuksilla).
    Aurinkolipan saa kyllä lisävarusteena muttei ilmeisesti Garminilta.
    Suomen Garminin asenne ongelmiin on kovin arveluttava ja vähätelevä (kokeilkaa jotain itse ja koittakaa resetoida).
    Lukolinen teline olisi kans tuonhintaisessa laiteessa jo pitänyt olla, olihan se jo Striit pilot 2820:kin noin kymmenen vuotta siten.
    Laiteella pystyy kuitenkin suunistamaan mutta ruudinkeksijän tekemä se ei ole, ei todellakaan.
    Yllä mainitut puutteet olisi korjattavissa valmistajan taholta kovinkin helposti ja halvastikkin.
    Yllämainitut on omia käyttökokemuksia ja aina on kuitenkin reisulta kotiin päässyt mutta noissa laiteissa on kyllä kehittämisen varaa eikä aivan vähääkään.
    Tom Tomin ominaiusuuksista ei ole kokemuksia.
    Aikaa ei ole paljon tai käyttäjät valitsevat "yhdistelmälaiteen" naviksi. Äänet saa nykyään kypärälle langalla tai langattomasti se ei ole ongelma.
  13. #13
    Nimenomaan alkeellisesti koodattu on Zumo 660 lisäohjelmineen. Ja tosiaan mekaniikkaan pitäisi kuulua kunnon lukitus. Ei joka pysähdyksellä jaksa räplätä irti. Itse tein lukituksen kun ei kunnollista tunnu olevan tarjolla.

    Kaikkein ärsyttävintä on toiminnan hidastelu ajoittain, joskin harvoin. Navin tehtävä olisi ohjata juurikin myös hankalista paikoista läpi ja niissä tuo takkuaa.

    En tiedä miten Tompan mp-navit pelaa mutta autoversiot ovat helppokäyttöisiä ja ohjelmat samoin.

    Onko muuten Zumon kartoissa mahdollista suunnistaa kaupungin keskustaan ilman katu-osoitetta?
  14. #14
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lp1234 kirjoitti Katso viesti
    Garmin Zumo 660 ei ainakaan ole mikään ylivoimainen laite.
    Tietokoneella tehdyt reitit eivät siirry laiteelle selaisenaan, vaan pelkät reittipisteet ja laite reitittää sitten mistä reitittää.
    Ääniohjaus katkeilee silloin tällöin ja laite pitää samuttaa ja resetoida saadakseen taasen äänet toimimaan.
    Prosessorin teho ei riitä isomissa risteyksissä vaan viiveet on kovin pitkät, kuva katkeilee.
    Laiteen kiintomuisti on järkyttävän pieni (käyttötilaa noin 3G)
    Liikenneympyröissä kuva melkein aina oikein mutta ääniopastus väärä.
    Vuoristossa laite sekoilee liian usein. Ilmeisesti ei ymmärrä ajoneuvon korkeusasemaa, tai sitten vai koodausvika.
    Reitille meno ilman, että ajat reitin alkupisteeseen on arpapeliä. (näyttää silloin reitin suorina viivoina, ei ajata seuraavaan mahdoliseen risteyseen).
    Luvattoman paljon on myös noita koodausvirheitä.
    Tietokoneelta tietoja laiteelle siirettäessä joutuu käyttämään milloin mitäkin ohjelmaa saadakseen tiedot ladattua. Ohlelmia on muistaakseni noin 4-5.
    Kartat pitää ladat monimutkaisesti kun muisti on liian pieni (ensiksi pohjoismaat ja sitten ilmeisesti loput euroopan kartat muistikortille.
    Jos lataat kartat suoraan tietokoneelta tekee se siitä kokonaan uuden tiedoston ja muisti on heti täynnä. Kartat on siis ladattava suoraan netistä laiteelle jos käyttää laiteen aneemista kiintomuistia.
    Näytön kirkkaus ei riitä auringonpaisteessa (näyttöäkin joutuu katsomaan kun ääniopastus on väärä).
    Base Camp ei toimi niin kuin pitäisi. Estot moottoriteille aiheuttaa sen, että silloin se reitittää pelkästään moottoriteitä jos niitä on käytettävissä. Tieluokkin käyttö täysin sekaisin.
    Map source on parempi siinä voi jopa ruksittaa tieosuuksia kokonaan ajokieltoon. Samoin voi kesken reitityksen vaihtaa tieluokkia. (aiheuttaa sitten sen, että reititys laiteelle ei toimi oikein kun tehty useamilla asetuksilla).
    Aurinkolipan saa kyllä lisävarusteena muttei ilmeisesti Garminilta.
    Suomen Garminin asenne ongelmiin on kovin arveluttava ja vähätelevä (kokeilkaa jotain itse ja koittakaa resetoida).
    Lukolinen teline olisi kans tuonhintaisessa laiteessa jo pitänyt olla, olihan se jo Striit pilot 2820:kin noin kymmenen vuotta siten.
    Laiteella pystyy kuitenkin suunistamaan mutta ruudinkeksijän tekemä se ei ole, ei todellakaan.
    Yllä mainitut puutteet olisi korjattavissa valmistajan taholta kovinkin helposti ja halvastikkin.
    Yllämainitut on omia käyttökokemuksia ja aina on kuitenkin reisulta kotiin päässyt mutta noissa laiteissa on kyllä kehittämisen varaa eikä aivan vähääkään.
    Tom Tomin ominaiusuuksista ei ole kokemuksia.
    Aikaa ei ole paljon tai käyttäjät valitsevat "yhdistelmälaiteen" naviksi. Äänet saa nykyään kypärälle langalla tai langattomasti se ei ole ongelma.
    Juuri näin!!

    Mun Garmin lensi romukoppaan ja siirryin yksinomaan käyttämään noksun navigointia. Reitit pc:llä ja reitit pilvipalveluna suoraan luuriin. Reitit 100% eikä tarvitse luurillakaan reititettäessä kirjoitella osotteita vaan reittipisteet suoraan kartalta, avot!

    Laitteena nokia 701 belle ja markkinoiden kirkkain näyttö. Ei tarvitse lippaa. Näytön suhteen auringossa kaikki omenat ja sämpylät voi unohtaa.
  15. #15
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Nimenomaan alkeellisesti koodattu on Zumo 660 lisäohjelmineen. Ja tosiaan mekaniikkaan pitäisi kuulua kunnon lukitus. Ei joka pysähdyksellä jaksa räplätä irti. Itse tein lukituksen kun ei kunnollista tunnu olevan tarjolla.

    Kaikkein ärsyttävintä on toiminnan hidastelu ajoittain, joskin harvoin. Navin tehtävä olisi ohjata juurikin myös hankalista paikoista läpi ja niissä tuo takkuaa.

    En tiedä miten Tompan mp-navit pelaa mutta autoversiot ovat helppokäyttöisiä ja ohjelmat samoin.

    Onko muuten Zumon kartoissa mahdollista suunnistaa kaupungin keskustaan ilman katu-osoitetta?
    Paina: Minne -> nuoli alas -> kaupungit -> näpyttelet kaupungin nimen.

    Samaa mieltä noine vikoineen kun vertaa tomtomin autonaviin. Tosin tomtomissa ärsytti se että jos ajoit reittipisteen ohi niin ei osannut kuitata käydyksi. En tie onko zumossa sama.

    Paras zumon kanssa kävi kun lähdin turusta kohti hämeenlinnaa. Ajettiin turun ohitustietä E18/40 ja sieltä olis pitäny kääntyä 10 tielle. No zumo opasti 40 tieltä 9 tielle ja koukkas sieltä teollisuusalueelle ja takaisin 40 tielle ja sit vasta 10 tielle. Harmi että noita mp naveja ei kehitellä samanlailla ku auto naveja.

    Zumon etu tomiin ja varmaan muihinkin naveihin, poislukien nokia maps, on karttojen halpuus. Omaan zumoon lifetime paketti makso joku 80€. Tomtomiin saa tällä hinnalla yhen kartan.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  16. #16
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Noksu navigointialustana ylivoimainen.

    http://www.youtube.com/watch?v=Xg_e6WcrzCo

    Hieman haastetta garminille ja tompalle....

    http://www.youtube.com/watch?v=7E5Pg...ture=endscreen
    Viimeksi muokannut: finn; 06.08.2012 klo 02:57.
  17. #17
    Yhden kesän yritin ajaa Nokia C7:n avulla.

    Puhelin hukkasi gps-singnaalin siitä mitään kertomatta, aika monta kertaa tuli ajettua vikaan sen johdosta.

    Taustajärjestelmä ja kartat on rakennettu fiksusti, puhelin ei vaan soveltunut navigointiin surkean gps-sirun johdosta. Toki näyttökään ei ollut riittävän kirkas, sateen suojauksesta puhumatta.

    Nyt käytössä on Garmin 220, joka sekään täysin ongelmaton. Laite on kuitenkin suunniteltu moottoripyöräilyä varten.

    Kun joku laitevalmistaja yhdistäisi Nokian ja Garminin parhaat puolet, alkaisi olla valmis laite mp-käyttöön.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  18. #18
    Navigaattorin tärkeimpiä ominaisuuksia mielestäni ovat

    - kyky "pysyä kartalla"
    - rakentaa järkevä, parametrien mukainen reitti paikasta "a" paikkaan "b"
    - antaa selkeät ajo-ohjeet ajoissa risteyksiin
    - kyky noudattaa vekottimeen tallennettua reittisuunitelmaa

    Mikään navi ei tunnu täydelliseltä. Jokainen tuntuu mokailevan vähintään jossain noista enemmän tai vähemmän. Siitä huolimatta sen rajallisen kokemuksen perusteella, joka itselle on kertynyt niin TomTom pesee Garminin kyllä mennen tullen niillä muutamalla Tompalla ja parilla käyttämälläni Garminilla. Välillä kyllä hämmästyttää Garminin kyky rakentaa mitä kummallisimpia reittejä ja sekoilla .
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Navigaattorin tärkeimpiä ominaisuuksia mielestäni ovat

    - kyky "pysyä kartalla"
    - rakentaa järkevä, parametrien mukainen reitti paikasta "a" paikkaan "b"
    - antaa selkeät ajo-ohjeet ajoissa risteyksiin
    - kyky noudattaa vekottimeen tallennettua reittisuunitelmaa

    Mikään navi ei tunnu täydelliseltä. Jokainen tuntuu mokailevan vähintään jossain noista enemmän tai vähemmän. Siitä huolimatta sen rajallisen kokemuksen perusteella, joka itselle on kertynyt niin TomTom pesee Garminin kyllä mennen tullen niillä muutamalla Tompalla ja parilla käyttämälläni Garminilla. Välillä kyllä hämmästyttää Garminin kyky rakentaa mitä kummallisimpia reittejä ja sekoilla .
    Jos vain googlen navigointi osais puhua ymmärrettävää suomea niin se ois aika pop. Reitin teko pc:llä on kuin tanssia ja sitä ei erikseen tarvi tallentaa puhelimeen.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  20. #20
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Navigaattorin tärkeimpiä ominaisuuksia mielestäni ovat

    - kyky "pysyä kartalla"
    - rakentaa järkevä, parametrien mukainen reitti paikasta "a" paikkaan "b"
    - antaa selkeät ajo-ohjeet ajoissa risteyksiin
    - kyky noudattaa vekottimeen tallennettua reittisuunitelmaa

    Mikään navi ei tunnu täydelliseltä. Jokainen tuntuu mokailevan vähintään jossain noista enemmän tai vähemmän. Siitä huolimatta sen rajallisen kokemuksen perusteella, joka itselle on kertynyt niin TomTom pesee Garminin kyllä mennen tullen niillä muutamalla Tompalla ja parilla käyttämälläni Garminilla. Välillä kyllä hämmästyttää Garminin kyky rakentaa mitä kummallisimpia reittejä ja sekoilla .
    Halpanavi:
    Lomareissu tehty Lumianavilla ladatuilla kartoilla ja offline-tilassa. Ohjeet korviin paketin mukana tulleilla napeilla ja hienosti mahtuivat olemaan umpikypärän alla.

    Maat ajettu: Saksa, Italia, Itävalta, Liechtenstain, Ranska, Sveitsi.
    Muutamia kaupunkisuunnistuspaikkoja: Ulm, Munch, Zurich.

    Pysyy kartalla loistavasti.
    Reittiä ei pysty tekemään a, b, c , d, jne..., taklasin asian tallentamalla reitin paikkoja etukäteen ja välikohteeseen perille tultua kohti seuraavaa paikkaa jne, kunnes reitti oli ajettu.

    Ajo-ohjeet todella tarkasti kerrottuna ja suurkaupunkien kehäliikenteissä monikaistaisten ja moniliittymisien isojen teiden ohjeet helposti ja yksiselitteisesti suunnistettavissa.
    Esim. kaverin suht uus Tomppa, jossa vain näytöllä suunnistus kierrätti aina liikenneympyrässä pari kiekkaa ennen kuin paikansi näyttämään oikean ulosliittymän. Ja muutakin sekoilua oli- Lumianavissa ei yhtäkään.
    Lumiassa tuli ohje heti ja tarkalleen oikeassa kohdassa.
    Hotellit jne löytyy tarkasti katuosoitteella, ja jos ajaa ohi, uudet hyvät ohjeet tulee nopeasti.
    Esim. Zurich, ohjatun reitin varrella keskustassa oli urheilukilpailu ja katu kiinni, jonka kautta piti mennä.
    Kierros hieman isommalla ympyrällä, pari km, ja ohjeet tuli nopeasti pääväylille, josta ulos haluttuun suuntaan.
    Riittävä näyttöinfo, tienumero, GPS-nopeus, tienopeus mm. Näyttö hyvin luettavissa päivälläkin, kun hanskalla
    varjostin.
    Ja virtaa virran ulosotosta.

    Ja sitten, koko hoidosta maksat vain pari satkua, kun känny muutenkin oltava, ei kiinteitä telineitä jne...
    Nokia hoitaa ilmaiset karttapäivitykset.
    Ja Sport Trackerillä saa halutessaan ajetut reitit monine infoineen. Itse en niitä kaipaa.
    Mitä kaikkea siitä saisikaan, jos tosissaan rupeaisi suunnittelemaan.

    Tämä homma on helppoa kuin heinänteko..., ei itse huolehdittuja maksullisia lataamisia ja homma toimii luotettavasti kuin sveitsiläinen kello.
    <p>.</p>
  21. #21
    Johan on sitten mainio kampe. Oliskohan ihan pikkasen edes moitittavaa, jotain? Paljon on homma Elopin komennossa ehtinyt parantua. Ohjeet täsmälleen oikealla kohdalla, tai ainakin hutiajon jälkeen hyvät ohjeet, tai...

    Joo, en minäkään juuri reittejä tallentele etu- eikä takakäteen. Usein seuraava etappi riittää.
  22. #22
    Päivitin juuri puhelimen toisen merkkiseen Android-vehkeeseen, Mokiaa mulle ei enää tule.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  23. #23
    Tuo nokian navigointi on kyllä yks parhaimmista mitä olen tavannut. Siis jopa uskomattoman hyvä ollakseen täysin ilmainen. Mulla on yks N8 periaatteessa romukoppaan heitettynä, mutta jos navigointia tarvin niin se lähtee aina mukaan.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  24. #24
    Siis mitä, eikö Nokian navilla (Lumia) voi noita välietappeja laittaa reitille? Kuulostaa hankalalle, että pitäisi jatkuvasti olla uuttaa päämäärää laittamassa.
    Entä sitten toi netissä oleva Nokia Maps, voiko siellä tehdä reitin välietappeineen ja ladata sen omaan luuriin?
    Tekisi mieli toi vanha Galaxy S päivittää uudempaan ja olisihan toimiva navi ilmaisilla karttapäivityksillä iso plussa. Tuskin se tuota wanhaa Rideria syrjäyttäisi, mutta olisipa vaihtoehtoinen navi aina mukana. Mutta kyllä tuollainen pelkkä A -> B -navigointi on hieman liian vaillinainen ratkaisu. Kun varsinkin moottoripyörällä ei ole pelkästään kyse siitä löytääkö perille vaan mitä kautta perille mennään
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  25. #25
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Johan on sitten mainio kampe. Oliskohan ihan pikkasen edes moitittavaa, jotain? Paljon on homma Elopin komennossa ehtinyt parantua. Ohjeet täsmälleen oikealla kohdalla, tai ainakin hutiajon jälkeen hyvät ohjeet, tai...

    Joo, en minäkään juuri reittejä tallentele etu- eikä takakäteen. Usein seuraava etappi riittää.
    Asia on täsmälleen näin, tarkkaan ohjaa. Hutiajo tarkoittaa Ulmissa hotelliin hakua. En uskonut ohjausta, että tästä oikealle, kun ei oikein mitään ollut. Siis ohi, jolloin ohjaus 200m päässä tee U-käännös, joka olikin mahdollista, keskellä Ulmin ruuhkaa. Sitten uudelleen vastaavaan kohtaan ja olihan se aukko siinä, josta voi poistua ajoväylältä - ja suoraan hotellin pihaan pääoven eteen, keskellä Ulmia.
    Tämä siis täsmälleen näin.
    Ennen kuin tätä ohjausta arvostelee, kannattaa itse kokeilla, ja siinä missä se pelaa vaikka stadissa, toimii luotettavasti vaikka Lontoossa, tai missä tahansa.
    Ja luotettava navigointi on kyllä monin paikoin ulukomailla a ja o.
    Eniten ihmettelen, että helkutillako ne näitä ohjausohjelmia rakentelee.

    Tässä asiassa, ei yksinkertaisesta asiasta kannata tehdä monimutkaista.

    Neste Oil Rallissa hain Koukkumaan ja Mynnilän pätkien pikkuteiden varteen tien nimellä värkistä katsoen. Ja taas ohjasi jokaisen nimetyn pikkutien risteyksen justiinsa oikein. Toki ihmettelen, että millä systeemillä, mutta tyytyväisenä, että homma toimii ja perille löytää - justiinsa niin kuin pitää...

    Koettuja esimerkkejä voisin luetella Keski-Euroopasta vaika kuinka, mutta jaksa tässä selvästä hommasta enään rautalankaa vääntää...
    <p>.</p>
  26. #26
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Siis mitä, eikö Nokian navilla (Lumia) voi noita välietappeja laittaa reitille? Kuulostaa hankalalle, että pitäisi jatkuvasti olla uuttaa päämäärää laittamassa.
    Entä sitten toi netissä oleva Nokia Maps, voiko siellä tehdä reitin välietappeineen ja ladata sen omaan luuriin?
    Tekisi mieli toi vanha Galaxy S päivittää uudempaan ja olisihan toimiva navi ilmaisilla karttapäivityksillä iso plussa. Tuskin se tuota wanhaa Rideria syrjäyttäisi, mutta olisipa vaihtoehtoinen navi aina mukana. Mutta kyllä tuollainen pelkkä A -> B -navigointi on hieman liian vaillinainen ratkaisu.
    Nokialta kysyttynä Lumialla ei monipisteistä reittietappiajoa tehdä. On mentävä periaatteella a:sta b:hen jne...

    Minua se ei haittaa, jotakuta ehkä. Eniten arvostan luotettavaa suunnistusta ja ohjausta, sitten kun se on todella tärkeää.
    <p>.</p>
  27. #27
    Harmi. Enpä taida sitten ainakaan vielä vaihtaa puhelinta. Onhan tuo Nokia Maps/Drive tietysti jatkuvasti päivittyvä ohjelma, että odotellaan josko lisää ominaisuuksia olisi tulossa...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  28. #28
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Jos vain googlen navigointi osais puhua ymmärrettävää suomea niin se ois aika pop. Reitin teko pc:llä on kuin tanssia ja sitä ei erikseen tarvi tallentaa puhelimeen.
    Onko googlen navigointi sama kuin google maps? Jos on, niin kyllä reitin teko on helppoa, mutta sen osumatarkkuuden kanssa on vähän niin ja näin. Useasti googlella reitin tehnyt ja todennut paikanpäällä, että talon numero jota etsii onkin ihan toisessa päässä sitä katua. Oikea navi (TomTom) paljon parempi.
  29. #29
    Lainaa elokuu kirjoitti Katso viesti
    Onko googlen navigointi sama kuin google maps? Jos on, niin kyllä reitin teko on helppoa, mutta sen osumatarkkuuden kanssa on vähän niin ja näin. Useasti googlella reitin tehnyt ja todennut paikanpäällä, että talon numero jota etsii onkin ihan toisessa päässä sitä katua. Oikea navi (TomTom) paljon parempi.
    Eivät ole samat. Navigointi ei virallisesti ole suomessa käytössä, vaan saa kikkailemalla toimimaan roottaamalla puhelimen ja asentamalla muutellun version.

    Samat karttapohjathan noissa on molemmissa jotta tarkkuus on varmaankin sama. En muuten olekkaan varma saako pc:n google mapsissa tehtyä karttaa avattua suoraan navigoinnissa. Mutta mobile mapsissa tietty saa.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  30.  
  31. #30
    Tekniikka kehittyy ja lienee epäreilua verrata ikivanhoja ensimmäisiä kokeiluita mihin tahansa nykyaikaiseen härveliin. Totta vitussa joku nokian navigaattori oli hidas vuosia sitten, kun muut vielä ihmetteli asiaa. Mikä tahansa nykyaikainen tehokkaampi kännykkä ihan varmasti navigoi paremmin. Eniten haittaa latausliittimen asettelu. Miksi vitussa ei voi olla mikro-USB-liitintä, joka tekisi jyrkän kulman nuollen kännykän reunaa. Tuommoinen kun olisi, niin voisi kännykkä olla vesitiiviissä kotelossa ja latausjohtoa varten vain olisi joku ulostulo. Nykyisillä kännyköillä pitää olla kuusinkertainen kotelon koko itse kännykkään verrattuna, että mahtuu kaikki latausta varten vaadittavat jumboelinympäristöt.
    Dixi et animam levavi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen