Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 90:sta
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Saitte juuri sähköpostia, vaikka olishan se parittelukin kivaa!

On meillä pari kertaa skoottereitakin ollu... Ei kyllä mitään hajua miten tommonen 3-pyöräinen taipuu meiän vauhdissa??
    Tervetuloa koittamaan!
    Yritän ehtiä paikalle jos työt antaa perix....
    Sittenhän sen näkee, skuutteri kumminkin kulkee n.puoltoistasataa ja onhan meillä voimassa olevat nopeusrajoitukset....
    No jos hiekkatiepätkiin suhtautuu tuolla tavalla ei niitä varmaan ikinä tule ajaneeksi paljoakaan... touRinki-letkoissa saattaa aina sillon tällöin olla muutama kilsa soraa ihan sen takia että päästään fiksummin mukavalle asfalttipätkälle... Esim Fagervikintielle ajetaan yleensä Inkoon keskustasta se 3 kilsan hyväkuntoinen hiekkatie tai Trollshovdan syheröiden jälkeen 6 kilsaa soraa... Toinen vaihtoehtohan olisi ajaa esim. trollshovda edestakaisin. Mutta mukavaa vaihtelua se sora jokatapauksessa tuo.
    Se kuulkaas herra hieman eri juttu ajaa niitä hiekka/sorarännejä jonon keulilla, kun siellä
    jonossa.... peristä puhumattakaan.

Jos rata on kuiva, ei pölise, eikä ole irtokiviä, ihan OK.
    Rehellisesti sanoen hyvin harva pätkä on hyvin harvoin "täydellisessä kunnossa".

Eiköhän suurin osa soratien vihaajista pysy ihan hyvin pystyssä, eikä kyse ole todellakaan
    taito/uskalluskysymys.

Siellä letkassa nimittäin joko..... lentää rapaa..... pölyää aivan perkeleesti.... ja lentelee
    irtokiviä tuulilasiin..... Siis ihan perseestä på Finska!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    No inttäkää nyt vastaan kun kerran haluatte, joka tapauksessa huominen 4km sorapätkä mahdollistaa nimenomaan tämän "tuntemattoman asfalttipätkän" ajamisen... ja tämmöistä on luvassa:
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pxu kirjoitti Katso viesti
    Hyvin oivallettu! Kun en tykkää, niin en myöskään paljoakaan niitä aja!
    En ilmeisesti ole vielä ajanut niin paljon asfaltilla että olisin kyllästynyt siihen, joten vaihtelua en sikäli vielä kaipaa soralta. Jos en taas tykkäisi ajaa asfaltilla en siis varmaan harrastaisi moottoripyöräilyä ollenkaan. Sikäli loogista.

En siis kaipaa juuri sitä jännitystä, kiitos. "65 km soraa, et repikää siitä"? MOT. ("...kuinka hienosti hiekka lensi..." sanoin)

Ei mun onneksi pidä.

Olen ajanut soralla ja huonopäällysteisillä teillä ihan tarpeeksi tietääkseni, että en tykkää siitä. Yksinkertaisesti tykkään ajella hyvällä asfaltilla vaan. Enkä kaipaa sen enempiä haasteita, jännitystä tai kehumisen aiheita suorituksistani. Minkäs sille mahtaa.

Ymmärrän muutaman kilometrin siirtymät reitin vuoksi, mutta... vaihtelun ja haasteen haku ja 65km -
    onneks ei ole pakko. Sitten vasta on pakko jos joskus muutan soratien varrelle!
    nou haard fiilings.
    Eli tämä Tourinki sopii sitten sinullekkin mainiosti, sinähän on vain pari kilsaa siirtymää hiekkatiellä.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    No inttäkää nyt vastaan kun kerran haluatte, joka tapauksessa huominen 4km sorapätkä mahdollistaa nimenomaan tämän "tuntemattoman asfalttipätkän" ajamisen... ja tämmöistä on luvassa:
    Noh-noh... .

Go-Za..... Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä.... ja joillekin kelpaa kaikki mikä on lämmin ja liikkuu .

Ei kai tuolla kukaan ole inttänyt, todennut vaan, että "pidä soras"
    Onko tuo vaikea hyväksyä?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Se kuulkaas herra hieman eri juttu ajaa niitä hiekka/sorarännejä jonon keulilla, kun siellä
    jonossa.... peristä puhumattakaan.

Jos rata on kuiva, ei pölise, eikä ole irtokiviä, ihan OK.
    Rehellisesti sanoen hyvin harva pätkä on hyvin harvoin "täydellisessä kunnossa".

Eiköhän suurin osa soratien vihaajista pysy ihan hyvin pystyssä, eikä kyse ole todellakaan
    taito/uskalluskysymys.

Siellä letkassa nimittäin joko..... lentää rapaa..... pölyää aivan perkeleesti.... ja lentelee
    irtokiviä tuulilasiin..... Siis ihan perseestä på Finska!
    Noin niinkuin kokemuksella voin sanoa, että ei se nyt niin hirveetä oo. Pikkusen pölisee, ja siinä edellä ajavan perässä ei tartte ihan "puskurissa" kiinni ajaa, ei tuu niitä irtokiviä, ja välillä oon vetäny ns. pölypilveen, mut hyvinhän sieltä on aina selvitty. Ei noi munkaan lempitaipaileita tolla möhköllä oo, mut kyl sil selvii. Noilla tosikyykyillä on toki hieman hankalampaa jos on mutaa ja liukasta, mut kovalla pohjalla ei niilläkään oo onkelmaa (itse testattu Kawa 500 MAC III clip onit, oli muuten muutenkin ihan kauhee ajettava). Noi kovapohjaset "sora/muta"tiet on joskus jopa paremmassa kunnossa, kuin se vieressä menevä oljysora/piki/asfalttipaikkailtu pikitie. Viime kerralla taisin ajaa jopa kovempaa sillä yhellä Inkoon sorapikataipaleella, kuin R1ivattu ja Riisori siellä hyvällä asvalttipaanalla, oli meinaan PMR yhteys koko ajan, ja he ihemttelivätten, et missä hitsissä te tolleen meette. Et semmosta tällä kertaa.
    Viimeksi muokannut: sikiviki; 05.08.2012 klo 02:08.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    Kyllähän minä hyväksyn sen että joku ei tykkää sorasta!! Mutta pitääkö tänne TouRinki-letkan keskusteluketjuun tulla julistamaan sitä ettei tykkää...?? TouRinki välillä ajaa pieniä sorapätkiä... näin se vaan on. Jos jollekin se ei kelpaa niin sitten kannattaa mennä ajamaan jossain muussa letkassa eiks niin?
    Mullakin oli kansa- ja peruskoulussa aikanaan just semmonen asenne että mun ei tartte oppia mitään uutta eikä mitään sellasta mitä mä en halua oppia, niinpä sain ruottista kutosen ja enkusta seiskan.
    Myöhemmin tajusin että niitäkin olis kannattanu opiskella! Ei sen takia että numerot olisivat olleet parempia vaan sen takia että niistä taidoista olis ollu hyötyä myöhemmin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Kyllähän minä hyväksyn sen että joku ei tykkää sorasta!! Mutta pitääkö tänne TouRinki-letkan keskusteluketjuun tulla julistamaan sitä ettei tykkää...??
    Meinaat siis, että keskusteluketjussa ei saa "keskustella" aiheeseen ja asiaan liittyvästä.......
    puhumattakaan että olisi vielä jotain mieltäkin....

Eiköhän tämä nyt tullut tässä..... paitsi vielä... edelleen.....
    mistä se "harjoittelu-oppiminen-uskallus" aina vaan sitkeästi pomppaa siihen yhteyteen
    kun joku ei...... vaan tykkää sorapätkistä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Noh-noh... .

Go-Za..... Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä.... ja joillekin kelpaa kaikki mikä on lämmin ja liikkuu .

Ei kai tuolla kukaan ole inttänyt, todennut vaan, että "pidä soras"
    Noh, luulisi että tuo tuli jo selkeästi ilmi, toiset sietää, toiset ei.
    Muutaman sorataipaleen Touringeilla (vai onko se nyt Tourinkeilla) ajaneena voin todeta että varsin hyvin siinä mukana pysyy. Vauhdit kun yleensä tuppaa tuolla soraisella siirtymällä olemaan vähintäänkin maltillisia. Pikkasen kenties pöllyää mutta jos vähänkin malttaa pitää väliä edelläajavaan, tuskin noista irtokivistä mainittavaa haittaa on.

Toisaalta, ymmärrän hyvin että tuo sana sora karsii, ja tulee karsimaan potentiaalisia osanottajia Tourinkiin. Tiedän jopa muutamia jotka ovat sanoneet Tourinkille "kiitos ja näkemiin" kenties hieman kohonneen matkavauhdin myötä. Kenties löytyy myös niitä jotka eivät Tourinkille tule sen leppoisan vauhdin takia, ties vaikka tankoon nukahtaa

Mutta toisaalta, kaikkia ei voi koskaan miellyttää, ja vauhdin sekä reittisuunnittelun puolesta tällä hetkellä ainakin pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan valinnanvaraa itse kullekin. On vauhdikkaanpaa ja hitaanpaa ja muutamaakin sorttia siitä välistä. Jokaiselle siis luulisi löytyvän sopivaisen letkan.

Kukin siis tavallaan ja ei muuta kuin
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
    Wau, näyttääpä hyvältä! ASD vaan keskiasentoon, niin sora lentää ja kurvit voi vetää sladissa. Voisitsä järjestää Tourinki:n, joka on pääosin soralla? Välissä olisi vaan lyhyitä, korkeintaan muutaman kilometrin siirtymiä asfaltilla?
    "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks."
    - Dirty Harry
    Lainaa TMiettinen kirjoitti Katso viesti
    Wau, näyttääpä hyvältä! ASD vaan keskiasentoon, niin sora lentää ja kurvit voi vetää sladissa. Voisitsä järjestää Tourinki:n, joka on pääosin soralla? Välissä olisi vaan lyhyitä, korkeintaan muutaman kilometrin siirtymiä asfaltilla?
    Oisko nää sitten Sourinkeja?
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TMiettinen kirjoitti Katso viesti
    Muuten sopis ihan hyvin, mut pitäis vaihtaa pyörää. Ei tolla mun REXI:llä pysty tohon. Duke tai joku muu vastaava, niin sit (kunhan toi keskimmäinen hankkii sen 125 DUKEN, niin tuun lainapyörällä mukaan).
    Mä olin just juomassa kaljaa, joten hei eikö mei voitaisi ajaa tätä joku toinen päivä. Kun mä luulen, että en ole huomenna heti aamusta ajokunnossa. Ja hei onko siellä 100 m soraakin, hei eikö voisi ajaa kehä 3:sta edestakaisin, se on MUN mielestä jo niin pöndellä että!!! hymiöhyömiöjeejee

Ja onko matkan varrella horsmia vasemmalla puolella enemmän kuin oikealla. Ei h*tto, mä en tuohon kyllä pysty. Mä olen kyllä aina ajanut silleen tasapainoisesti fifty-sixty niittyleinikkien välissä, koska mun yksilöllinen GSsuperYZmopo nyt vaan on semmoinen hymiöhymiö.....superhymiö.

Ai niin: Go-Za:lle . Pitäkää hauskaa!
    Hyvää yötä

En ole hereillä noin aikaisin
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Kyllähän minä hyväksyn sen että joku ei tykkää sorasta!! Mutta pitääkö tänne TouRinki-letkan keskusteluketjuun tulla julistamaan sitä ettei tykkää...??
    .............
    Mullakin oli kansa- ja peruskoulussa aikanaan just semmonen asenne että mun ei tartte oppia mitään uutta eikä mitään sellasta mitä mä en halua oppia, niinpä sain ruottista kutosen ja enkusta seiskan.
    Myöhemmin tajusin että niitäkin olis kannattanu opiskella! Ei sen takia että numerot olisivat olleet parempia vaan sen takia että niistä taidoista olis ollu hyötyä myöhemmin!
    Kuten tässä alla olevassa lainauksessa hyvin tiivistetään, vain siitä oli kyse, että tulin harmitelleeksi sitä, että ei huvita lähteä mukaan sorapätkän takia kun muuten olisi niin mukava teidän kanssa ajella. Ei kai tuosta tarvitse suuresti sentään loukkaantua? Saattaa tosiaan olla minun lisäkseni muitakin, jotka ei tykkää hiekkateillä ajella, ja tässähän tämä asia aika hyvin tuli puiduksi.

Kieliopintovertausta en oikein tajua. Sen osaan kuvitella, että ulkomaanmatkailu on varmaan hankalampaa jos ei osaa kieliä mutta siis... olisiko mun pitänyt harjoitella jo nuorena soralla ajamista, vai pitäisikö mun nyt tahkota hiekkateitä jotta oppisin siitä pitämään ? Ei minusta. Ulkomaillakin voi valita asfalttipäällysteisiä reittejä aika kivasti.

Enkä mä jotenkin näe sulle tyydyttävänä ratkaisuna tätä; "en sitten mene ulkomaille, ainahan mä voin matkustaa kotimaassa!!!" Siksi ei minusta nää asiat jotenkin rinnastu, mutta lainatakseni aiemmin sanottua: "sou not"

Lainaa Bing kirjoitti Katso viesti
    Noh, luulisi että tuo tuli jo selkeästi ilmi, toiset sietää, toiset ei.

--------------------

Toisaalta, ymmärrän hyvin että tuo sana sora karsii, ja tulee karsimaan potentiaalisia osanottajia Tourinkiin.
    ................................

Kukin siis tavallaan ja ei muuta kuin
    ...
    Ilmestyy paikalle hän kera harakan, nam
    -MT-09 Tracer-
    -GSX750F-
    Se olis kohta GO!
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Jaa, onko Touringilla soraakin? Pitääpä miettiä kokonaan uudelleen osallistunko enää koskaan mihinkään.

..... soraa?,

.....kai se on pakko, kun vaimo käskee.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Se olis kohta GO!
    Tunti vielä NO hoppu.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
    Täytyy sit ens su järjestää ajelu joka pxu:n mieleen! Ajetaan pxu:n mielestä oikeaa nopeutta niin että pxu tykkää, ajetaan vain niitä pxu:lle tuttuja hyväkuntoisia teitä, ei saa olla hiekkaa mutkissa (veturi käy tietenkin harjaamassa mutkat puhtaiksi pari tuntia ennen lähtöä), vain pxun mielestä mukavimmat kuskit mukana letkassa ja just pxu:n mopon tankille sopivat kilometrit... Ehkä sitten pxu (Tai BttB) ei jaksa enää nillittää että vo kauhia on sitä ja tätä ja tota mistä ei tykkää!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Go-Za päässy tutustumaan veturoinnin herkkuhetkiin näemmä.
    Tää on hemmetin helppoa. Tourinki on veturinsa tuote ja veturi vetää niin kuin itse haluaa. Muut joko osallistuu tai ei. Kumma ajatus että veturi olisi joku tilauspalvelu josta saadaan veloituksetta itselle räätälöityjä reittiajoja.

Hiekkapätkistä on aina kerrottu asiallisesti etukäteen ja jokainen tietää mihin lähtee. Jos ei ymmärrä noin selkolukuista viestiä, ei tulisi olla ajokorttiakaan. Siinäkin kun vaaditaan lukutaito. LetkaReittien teko vie usein tunteja, gallonatolkulla bensaa, omaa aikaa ja vaivaa. Ihmetyttää että kuka prkl edes kehtaa alkaa nillittää lopputuloksesta ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Täytyy sit ens su järjestää ajelu joka pxu:n mieleen! Ajetaan pxu:n mielestä oikeaa nopeutta niin että pxu tykkää, ajetaan vain niitä pxu:lle tuttuja hyväkuntoisia teitä, ei saa olla hiekkaa mutkissa (veturi käy tietenkin harjaamassa mutkat puhtaiksi pari tuntia ennen lähtöä), vain pxun mielestä mukavimmat kuskit mukana letkassa ja just pxu:n mopon tankille sopivat kilometrit... Ehkä sitten pxu (Tai BttB) ei jaksa enää nillittää että vo kauhia on sitä ja tätä ja tota mistä ei tykkää!
    painoin tykkää painiketta
    Turbo Bandit
    Veturin vauhti, veturin reitti, jos ei tykkää voi siirtyä omille laduille. Ei siinä tarvii sen kummemmin tulla kertoilee ettei tykkää siitä sun tästä.

Kohta matkaan!
    Street Triple 08
    Mä en kyllä tykkää yhtään siitä että ajetaan mopoilla peräkanaa. Eiks voitais välillä ajaa autoilla sikinsakin. Noh, lähdenpä silti tästä siirtymään lähtöpaikalle. Lupaan murjottaa koko päivän.
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
    jahas omalta kylältä lähtee letka, pitää tulla pelipaikoille katsomaan minkäläistä meininkiä ja porukkaa siellä on

itse reissun joudun skippaamaan

tuleekos tälle kaudelle vielä jotain reissua joltain taholta johon uskaltaa liittyä? kun on vielä "neitsyys" tallella kunnon letkameiningistä
    Tulossa...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Täällähän on ollut hyvät väännöt, olis kerrankin kannattanut surffailla koko yö.

Mut jos vielä ehtii mukaan, niin MÄ olen sitä mieltä että TouRinkien lähtöpaikka pitää olla jatkossa Varsinais-Suomessa, vuoroviikoin soralla ja assulla ja taukopaikoilla pitää olla hulahula-tyttöjä heiluttelemassa palmunlehviä ja syöttämässä rypäleitä. Muuten en tuu mukaan (ainakaan ihan joka kerta).

-Kuten en tänäänkään, on kuulemma pinkit sateenvarjot drinksuissa ja mä haluun keltasen.
    - - - = = = GSF-1250S & KLE-500 = = = - - -
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jajuntun kirjoitti Katso viesti
    Täällähän on ollut hyvät väännöt, olis kerrankin kannattanut surffailla koko yö.

Mut jos vielä ehtii mukaan, niin MÄ olen sitä mieltä että TouRinkien lähtöpaikka pitää olla jatkossa Varsinais-Suomessa, vuoroviikoin soralla ja assulla ja taukopaikoilla pitää olla hulahula-tyttöjä heiluttelemassa palmunlehviä ja syöttämässä rypäleitä. Muuten en tuu mukaan (ainakaan ihan joka kerta).

-Kuten en tänäänkään, on kuulemma pinkit sateenvarjot drinksuissa ja mä haluun keltasen.
    hehiö.... (Copyright Relander)

Ongelmaksi väännöissä usien muodostuu, että porukka ottaa turhan henkilökohtaisesti nää jutut, vaikka oikeasti tämä vittuilu vain piristää olematonta elämää (samaa vittuilua saa muuten kuulla tuolla letkassa).

Asiahan ei ole kummempi kuin, että osa porukasta jää tulematta, kun siinä on soraa. Tätä kutsutaan palautteeksi. Letkan vetäjä sitten muuttaa tai ei muuta toimintaa palautteen perusteella (kaikissa tourinkeissa ei muuten ole ollut soraa). Letkan vetäjä kuitenkin tekee just niin kuin tykkää. Jos tekee päin vittua, niin saa ajella yksin, mutta tähän mennessä osallistujia on riittänyt. Sora-allergiset voivat sitten olla mukana ens kerralla tai sitä seuraavalla, tai ens keväänä. Mahkuja on.

Carry on...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Komea letkahan sinne muodostui parikymmentä pyörää taisi suunnilleen olla pelipaikoilla

seurasin paippistentien loppuun asti letkaa, vähän kattelin ja tunnustelin menoa, jos sitä seuraavaan letkaan uskaltautuu itsekkin mukaan

sitten ajelin tallille putsaamaan ja rasvaamaan ketjut, lähdin ajelemaan nikkilästä söderkullaan ja vettä rupesi tulemaan kun aisaa
  30.  
    Kiitokset veturille-upeita mutkia
    Soran jälkeen oli ihan AAA-luokan mutkapätkä, ja muutenkin Balttian jälkeen tuntui että eikö nämä mutkat lopu ollenkaan...
    Vaan sitten kuski väsähti, ja piti jättää kierros kesken.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen