Elikkäs pyörä vm -05, ajettu 42tkm.
Pyörä alkanut pitää sellasta rallatusta 3-5t kierroksen kohdalla. Nokkaketju varmaan kyseessä. Onko noihin tarvetta vaihtaa ketjua ollenkaan, vai riittääkö pelkkä ketjun kiristäjän vaihto. Ja mistä tietää onko kiristin hajalla? Paljon maksaa vaihto/minkäkainen homma tehdä itse?
Toinen erikoinen ääni mikä on tullut, on sellanen napsahdus hiljasessa vauhdissa. http://www.youtube.com/watch?v=k5xwgr8-Xbg suurinpiirtein tollanen, mutta ei noin jatkuva. Eli kun lähtee hiljaa liikkeelle/pysähtyy niin muutaman kerran kuuluu naksahduksia. En oo oikein saanu selville että mistä ne edes tulee, mutta kuulostaa siltä että toi eturatas vois hyvinkin olla äänien syy. Mistähän toi mahtaa johtua?
Vielä tuota 42tkm huoltoa ei oo tehty, niin jos jollain suositella hyvää liikettä Lahden alueella niin otan mielellään tiedon vastaan. Muut huollot onnistuu itsekin, mutta tuo venttiilien tarkistus/säätö ei.
Ketjunkin vaihto voi jossain vaiheessa tulla kyseeseen jos se pääsee venymään liikaa, mutta noilla kilometreillä vielä erittäin epätodennäköistä. Ei muuta kuin kiristin vaihtoon ja hiljaisesta koneesta nauttimaan.
Ketjun kiristin ei yleensä hajoa, sen jousi vain kuoleentuu jolloin se ei kiristä ketjua kunnolla. Merkkiliikkeestä kiristin maksaa siinä 50€ tienoilla ja kiinni kahdella ruuvilla. Suurin homma ahtaassa kolossa on tiivistepinnan puhdistus.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76