Nyt olis hyvät neuvot kalliit.., hermot menee...
Elikkäs zxr h2 vm -90 ajettu 75tkm jättää kierroksia päälle noin 4 tonniin ja sieltä hitaasti laskee alas tyhjäkäynnille.
Välillä nostaa tyhjäkäynnillä ittekseen kierroksia ja tyhjäkäynti leijailee.
Sama homma vanhoilla kaasareilla sekä näillä "uusilla", jotka ovat vähemmän ajetut ja selkeästi vähemmän kuluneet kuin vanhat.
Imuvuotoja ei pitäisi olla...(starttipilottia joka helevetin paikkaan)
Venttiilin välykset suhtkoht ok (parissa liian iso)
Venttilit ei vuoda (kokeiltu paineilmalla)
Kaasarit purettu ja puhdistettu brakcleanerilla ja puhallettu paineilmalla...
Kalvot ehjät.., suuttimet puhtaat, pääsuutin 128
Käännelty rikkaammalle ja laihemmalle.., eipä auta...
Palautusvaijeri uusittu...
Bensapumppu ja rele toimii... 98:a tankissa
Ainut mikä on silmiinpistävää niin puristupaineet, yhdessä mukissa kirjan ilmoittamalla alarajalla, muissa alle..? väljä paska, voiko oirella noin? Huohottaa reilusti...
Takarenkaan ilmanpaineet mitattu, ei auta...
Jos maailmasta löytys joku joka kertos mitä pitäs tehdä, olisin erittäin onnellinen.(ehkä...)
Oliko riittävästi painetta takarenkaassa?
Kokeile vielä vaihtaa tiivisteet kaasarien imukurkkuihin, mulla hörppi Jamahassa ilmaa sieltä välistä. En siis tarkoita niitä kumisia imukurkkuja vaan ne mitkä ovat moottorin kannessa kiinni. Mulla oli samantyyppiset oireet pyörässä.
huohotus ja huonot puristukset voi johtua jumiutuneista männärenkaista.
tyhjäkäynnin ongelmat voi johtua tukkiutuneista pilot suuttimista/tyhjäkäyntipiiristä. sama vika voi olla myös niissä "uusissa" kaasareissa. pääsuuttmet ei vaikuta tyhjäkäyntiin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
no mitä se tekee kun ruuvvaa tyhjäkäyntipiirin tehdasasetuksiin? oliko se ny jotain 2,5 kierrosta pilottia auki tms? CVK36:ko siinä on?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
en tiedä onko tuossa montaa muuta vaihtoehtoa jos kerran olet varma ettei imuvuotoja ole.
jos kaasareissa on vähänkin on hartsiintunutta bensaa jossain se voi aiheutaa esim tuollaista ja ne oikein ei lähde paineilmalla tai brake cleanilla. käytä kaasarit ultraäänipesussa?
mulla ei ole oikein muitakaan ideoita
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Vois kokeilla ohjata ne huohotukset johonkin muualle kuin takaisin imuilmaan.
Huohotus ulos ja tulppa siihen, mistä meni sisään ilmanputsarikoteloon.
Varmistetaan se, että kone saa ilmaa puhtaasti ilman mitään muuttujaa.
Onko kaasarin kalvojen kotelot varmasti tiiviit ja niille tulevat letkut ehjät?
Liikkuuko kaasareitten kalvon yhteydessä olevat luisti ja neula oikein? Onko neulat ja neulaputket ehjät?
Kuuluuko luistilla olla öljyä?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Synkronoinnilla voi kanssa olla asian kanssa jotain tekemistä, omien kokemuksien perusteella (J-mallin tosin) kyseinen pyörä on äärimmäisen tarkka kaasareiden synkkaamisesta ja jos on vähänkin pielessä niin mitä kummallisempia käyntihäirilöitä saattaa ilmetä
>Yamaha TZR 125 - 1990<
>Suzuki GS500E - 1999<
>Kawasaki ZXR 750 - 1992<
Tekee samaa toisella kaasarisetillä mullakin ja ihan silmällä näkee eron kaasuläpissä kun ovat liian kuluneet ja päästävät seosta läpi -> edellämainittuja ongelmia
>Yamaha TZR 125 - 1990<
>Suzuki GS500E - 1999<
>Kawasaki ZXR 750 - 1992<
Veikkaukseni:
- Kaasuläpät ja niiden liike (joo sorry siitä olikin jo puhetta näemmä)
- Neulaputket kuluneet soikeiksi
Kronoby Racing Team