Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Lainaus sanomalehti kalevasta:Suomessa on vaadittu katsastusten ulottamista moottoripyöriin, eteenkin meluongelmien vuoksi. Saaren mukaan moottoripyörän pakoputki on kuitenkin varsin helppo vaihtaa katsastuksen ajaksi. Tämän estämiseksi on keskusteltu katsastettavien moottoripyörien valokuvaamisesta ja kuvien tallentamisesta tietokantaan. Sen jälkeen valvontaa suorittava poliisi voisi tien päällä verrata pyörän ulkonäköä katsastuksen aikaiseen.
    ......Ei helvetti mitä hommaa!
  2. #2
    Miksi jättää laittomien tietokantojen pitäminen vain moottoripyöräilijöiden kiusaksi?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  3. #3
    Kansallisen lihavuustietokannan perustaminen olisi kansanterveyden kustannusvaikutuksiltaan keskeisempää.

    Haluaisin tietää esittäjän nimen ja työpaikan!? Joss kyseessä on virkamies, tulisi hänet siirtää toisiin tehtäviin.

    Jos kyseessä on virkamies, tulisi kyseisen viraston linjat tukkia vihaisilla puhelinsoitoilla ja pistää muut palvelimet kyykkyyn kunnon sähköpostipommituksella.

    En ymmärrä, että miksi olemme kuin teuraaksi vietäviä (kooma)lampaita? Ensin maaksetaan elämäähaittaaja virkamiehen palkka ja sen jälkeen otetetaan vastaan haittaamistoimenpiteet.

    Myymälävaras ei syö pöydästäsi! Virkamies vie aterioistasi puolet ja sen lisäksi vielä lusikatkin pöydästä.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  4. #4
    Olisi todellakin korkea aika alkaa miettimään, ovatko virkamiehet kansalaisia varten vai kansalaiset virkamiehiä varten.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #5
    Ja esim. autoon osien vaihtaminen katsastuksen ajaksi on muka jotenkin hankalampaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Samaista tietokantaa varmaan vois sitte käyttää kameratolppien kuvaamien motoristien tunnistamiseen
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  7. #7
    Keskustella saa vaikka mistä, mutta ihan äkkiä ei sellaisia kuvatietokantoja suomeen tule, vaikka pyörien katsastukset tulisikin.
    GSF1200S
  8. #8
    Tuossa Kalevan juttu:

    http://www.kaleva.fi/teemat/moottori...spakko/601534/

    Kannattaa lukea. Seassa on todellisia helmiä ja paljon uutta tietoa.

    Esimerkiksi: Liikenneasioista vastaava komisaari Siim Kallas korostaa, että teknisesti viallisella ajoneuvolla ajava vaarantaa itsensä lisäksi myös mahdollisten matkustajien ja muiden tielläliikkujien hengen.
    ”Ongelmaan on kuitenkin helppo ratkaisu. Tällaiset ajoneuvot on saatava pois maanteiltämme.


    Minulle oli ainakin täysi yllätys, että tekniset viat aiheuttavat motoristien kuolonkolareista noin suuren osan ja tappavat vielä sivullisiakin kuin rutto konsanaan. Aina sitä oppii uutta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    Miten niin ei tule, kun sellainen on jo olemassa. ATJ järjestelmässä on täysin mahdollista liittää kuvat digitaaliseen muotoon muiden dokumenttien mukana ja yksittäishyväksynnässä pakollista ottaa kuva edestä ja toinen takaa.
    Honda ST1300A -02
    Honda VFR 750 F -96
    Suzuki GT125-x4 -84
  10. #10
    Lainaa sliksit kirjoitti Katso viesti
    Lainaus sanomalehti kalevasta:Suomessa on vaadittu katsastusten ulottamista moottoripyöriin, eteenkin meluongelmien vuoksi. Saaren mukaan moottoripyörän pakoputki on kuitenkin varsin helppo vaihtaa katsastuksen ajaksi. Tämän estämiseksi on keskusteltu katsastettavien moottoripyörien valokuvaamisesta ja kuvien tallentamisesta tietokantaan. Sen jälkeen valvontaa suorittava poliisi voisi tien päällä verrata pyörän ulkonäköä katsastuksen aikaiseen.
    ......Ei helvetti mitä hommaa!
    Täällähän tuota vaihtohommaa on mainostettu satoja kertoja. Virkamiehetkin liikkuvat .orgissa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  11. #11
    Liikenneasioista vastaava komisaari Siim Kallas tätä kuvaamista ehdottelee, että ei muutakun tämän "hemmokakkiaisen" puhelin ja sähköposti kuumaksi vain. Voe helv.. mitä aivopieruja taas tulee virkamiesosastolta.

    Lainaus: "Saaren mukaan moottoripyörän pakoputki on kuitenkin varsin helppo vaihtaa katsastuksen ajaksi. Tämän estämiseksi on keskusteltu katsastettavien moottoripyörien valokuvaamisesta ja kuvien tallentamisesta tietokantaan."
  12. #12
    Moottoripyörätkään eivät ole teknisistä vioista vapaita. Selvitysten mukaan ne ovat syynä kahdeksaan prosenttiin kaikista moottoripyöräonnettomuuksista.
    Tietääks joku mistä selvityksestä tää on? Kun muistaakseni joku on tännekki kirjotellu että maidsin mukaan 3% johtuu teknisistä vioista.

    E: Vai oliskohan ollu 0,3%. Ja kuinka moni noista teknisistä vioista sitten on tyyliin kulunut rengas, jota ei voi edes valvoa vuosikatsastuksella.
  13. #13
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    E: Vai oliskohan ollu 0,3%. Ja kuinka moni noista teknisistä vioista sitten on tyyliin kulunut rengas, jota ei voi edes valvoa vuosikatsastuksella.
    Jostain kumman syystä täällä vaan kaivetaan se "Tekninen vika" -kortti esille joka kerta, kun joku on luupäisyyttään vetänyt listoille, eikä autoilijaa voida suoraan sormella osoittaa.

    Ja joo, ei noita renkaita tosiaan voi katsastuksessa vahtia kuin sen kerran vuodessa, mutta onpahan ainakin muutaman tuhat kilometriä lailliset renkaat alla. Renkaat pitää valvoa itse, vain potentiaalinen Darwin-palkittu kyselee, montako tuhatta voi ajella pelkillä kankailla.
  14. #14
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Tietääks joku mistä selvityksestä tää on? Kun muistaakseni joku on tännekki kirjotellu että maidsin mukaan 3% johtuu teknisistä vioista.

    E: Vai oliskohan ollu 0,3%. Ja kuinka moni noista teknisistä vioista sitten on tyyliin kulunut rengas, jota ei voi edes valvoa vuosikatsastuksella.
    Tästä on tarinoitu aika paljon aiemminkin, mutta kerrataan:

    Hysteerinen virkamies toteaa onnettomuuden johtuneen teknisestä viasta silloin, jos onnettomuuteen joutuneesta pyörästä löytyy joku tekninen vika (vrt "virityskeskustelu"). Samalla logiikalla kuolema voisi yhtä hyvin johtua siitä, että kuljettajalla on ollut sininen kypärä tai siitä, että ajotakkina on ollut goretakki.

    Jos tutkitaan vikoja, jotka todellisuudessa aiheuttivat onnettomuuden, päästään noihin nollalla alkaviin prosenttilukuihin. Niissäkin tapauksissa vika on lähes poikkeuksetta kuluneissa renkaissa ja joissain tapauksissa jarruissa. Kumpaankaan ei ole katsastuksella yli viikon päähän tuntuvaa vaikutusta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #15
    Lainaa abarth kirjoitti Katso viesti
    Miten niin ei tule, kun sellainen on jo olemassa. ATJ järjestelmässä on täysin mahdollista liittää kuvat digitaaliseen muotoon muiden dokumenttien mukana ja yksittäishyväksynnässä pakollista ottaa kuva edestä ja toinen takaa.
    Faktat on tylsiä
    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  16. #16
    Eikös tää kuuluisi tuonne paskanjauhantaan sillä sitähän tämä on.
  17. #17
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Tietääks joku mistä selvityksestä tää on? Kun muistaakseni joku on tännekki kirjotellu että maidsin mukaan 3% johtuu teknisistä vioista.
    Komissio tilasi selvityksen saksalaiselta Dekralta. Joka on - yllätys - katsastusalan yritys, ja aika iso sellainen.

    Todelliset lukemat on siinä 3 prossan huitteilla, esimerkiksi Suomessa ja Norjassa. Ja siitä 3 prossasta lähes kaikki rengas- tai jarruvikoja. Joita siis voidaan valvoa katsastuksella edellyttäen, että pyörät katsastetaan joka viikko.

    MAIDS:n luku on 5,1 prosenttia, 4,9 prosenttia rengas- ja jarruongelmia.
    High Stuck Are Wit To
  18. #18
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Komissio tilasi selvityksen saksalaiselta Dekralta. Joka on - yllätys - katsastusalan yritys, ja aika iso .......
    Tätähän sä haluut, tätähän sä haluut.. Luiks-luiks ja slurp!

    Br.
    EU lobbyist Felcher
    Käsissä känsiä, tupen väännöstä - mistäs muusta?
  19. #19
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Komissio tilasi selvityksen saksalaiselta Dekralta. Joka on - yllätys - katsastusalan yritys, ja aika iso sellainen.

    Todelliset lukemat on siinä 3 prossan huitteilla, esimerkiksi Suomessa ja Norjassa. Ja siitä 3 prossasta lähes kaikki rengas- tai jarruvikoja. Joita siis voidaan valvoa katsastuksella edellyttäen, että pyörät katsastetaan joka viikko.

    MAIDS:n luku on 5,1 prosenttia, 4,9 prosenttia rengas- ja jarruongelmia.
    Onko vastaavia lukuja olemassa autoista ja rekoista, jotka siis nyt ovat tiukan katsastusvelvollisuuden piirissä? Kukaan ei liene ole väittämässä, että mp-katsastus purisi paremmin, kuin nelipyöräisten?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  20. #20
    Se varsinainen syy lienee kuitenkin tuolla artikkelin lopussa:

    "Katsastustoimipaikoille esitys on luonnollisesti hyvä asia, toisihan se niille isää töitä ja liikevaihtoa.
    Myös valtio hyötyisi, sillä uuden katsastuslakiesityksen mukaan valtion perimä maksu jokaisesta määräaikaiskatsastuksesta on nousemassa nykyisestä 2,10 eurosta 2,90 euroon. Tätä perustellaan lisääntyvien valvontakulujen ja katsastuspalvelurekisteristä aiheutuvien kulujen kattamisella."


    EUssa tuntuu mikä tahaansa uusi rajoitus, vaatimus tai sääntö menevän lopulta läpi kun joku vaan jaksaa jankuttaa, faktoista riippumatta. Ongelma siitä tulee erityisesti silloin kun byrokraattien tarve osoittaa olevansa tarpeellisia luomalla uusia sääntöja ja jonkin alan rahallinen etu yhdistyvät samantapaisiin toimiin - mikä onkaan sen parempaa kuin lain pakottamat asiakkaat ja hyvin rajallinen jakeluverkosto.
    Tämän lisäksi tällälailla voimaan tulleen jutun uudellen suunnittelu tai jopa poistaminen käytöstä jos huomataan että se ei ollukaan hyvä, lienee liki mahdotonta.

    Tämä on sellainen yhtälö että vaikkaan ettei ainakaan alkuu tule olemaan alle 100e katsastuksia, ellei ne ole hyvin pintapuolisia tarkistuksia.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  21. #21
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Onko vastaavia lukuja olemassa autoista ja rekoista, jotka siis nyt ovat tiukan katsastusvelvollisuuden piirissä? Kukaan ei liene ole väittämässä, että mp-katsastus purisi paremmin, kuin nelipyöräisten?
    Eiköpähän noita ole, tosin en jaksa kaivaa mistään. Mitäpä noilla, kun asian laita on kuten tuossa speckan viestissä sanotaan.

    FEMA:lla on aika hyvä draivi päällä tän katsastuskouhkaamisen suhteen. Tossa mielenkiintoista tilastotietoa Ruåtsista, jossa karsastetaan:

    http://www.fema-online.eu/index.php?...t01returnid=15

    Pointti, jota oon itsekin hokenu, kuuluu siten, että liikenneturvallisuustilastot eivät ole yhtään sen kauniimpia maissa, joissa prätkät vuosikatsastetaan. Kiinnostavaa tossa on sekin, että hylkyprosentit ovat huomattavasti muita ajoneuvoryhmiä pienempiä.
    High Stuck Are Wit To
  22. #22
    mitä posse mussuttaa. otetaan ne kuvat slipareiden yms. sellasten kanssa. tokihan ne kaikilla on laillisia ja voi polliisitkin sitten kuvasta kattoo että mee ny sitten
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  23. #23
    Eka muna pystyssä huudellaan että siinähän katsastatte! Mä vaihdan sliparin 5min toiseen rispektiputkeen.

    Ei tämä desipelihomma nyt kumminkaan niin monimutkainen ole että hermoja täytyy riekaleiksi vetää kun E hyväksytyistäkin lähtee aika reippaasti meteliä jos kierrättää yli sen 3000rpm joskus

    Ps. Mun mielestä mun akäyttisauto on aina pitäny pahempaa meteliä kun mun ex- pyörä (110db@5500rpm).
    Silti vuosikatsatuksessa tokastu parina viime vuonna et hyvät äänet DDD
    1300cc Suzuki
  24. #24
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Se varsinainen syy lienee kuitenkin tuolla artikkelin lopussa:

    "Katsastustoimipaikoille esitys on luonnollisesti hyvä asia, toisihan se niille isää töitä ja liikevaihtoa.
    Myös valtio hyötyisi, sillä uuden katsastuslakiesityksen mukaan valtion perimä maksu jokaisesta määräaikaiskatsastuksesta on nousemassa nykyisestä 2,10 eurosta 2,90 euroon. Tätä perustellaan lisääntyvien valvontakulujen ja katsastuspalvelurekisteristä aiheutuvien kulujen kattamisella."


    EUssa tuntuu mikä tahaansa uusi rajoitus, vaatimus tai sääntö menevän lopulta läpi kun joku vaan jaksaa jankuttaa, faktoista riippumatta. Ongelma siitä tulee erityisesti silloin kun byrokraattien tarve osoittaa olevansa tarpeellisia luomalla uusia sääntöja ja jonkin alan rahallinen etu yhdistyvät samantapaisiin toimiin - mikä onkaan sen parempaa kuin lain pakottamat asiakkaat ja hyvin rajallinen jakeluverkosto.
    Tämän lisäksi tällälailla voimaan tulleen jutun uudellen suunnittelu tai jopa poistaminen käytöstä jos huomataan että se ei ollukaan hyvä, lienee liki mahdotonta.

    Tämä on sellainen yhtälö että vaikkaan ettei ainakaan alkuu tule olemaan alle 100e katsastuksia, ellei ne ole hyvin pintapuolisia tarkistuksia.
    Näinhän se valitettavasti on - täydellisessä demokratiassa juntit johtaa ja "älymystö" kärsii.
    Olis ihan ..tun mielenkiintoista kuulla livenä noita virallisia selityksiä esim. tämänkin löysähkön aivopierun esittelijältä. Joutuis varmaan käyttää titaanisia rannesuojia pakottavan viiltelyn estämiseksi
    Käsissä känsiä, tupen väännöstä - mistäs muusta?
  25. #25
    Lainaa Oddo kirjoitti Katso viesti
    Faktat on tylsiä
    Niinhän se on, että yksikin fakta voi pilata hyvän väittelyn.
  26. #26
    Nyt pitää muistaa, että moottoripyörä ei ole mikä tahansa esine. Moottoripyörässä saa ilmiasunsa sen omistajan henki, sielu ja ajatus. Moottoripyörän kuvaaminen on sama asia kuin kuvaisi uskonnollisen natiivin. Sielu pakenee.

    Moottoripyörän erottaa muista esineistä juuri se, että niillä, toisin kuin muilla mutterikasoilla, ON sielu, joka vuosien varreella alkaa muistuttaa yhä enemmän omistajaansa. Vrt. koira ja päinvastoin.

    Tässä tapauksessa sielu pakenee kuvatessa sekä moottoripyörästä että sen omistajasta. Kyseeseen tulee ainakin henkilörekisterilain ja yksityisyyden suojasta annettujen perustuslain säännösten sekä uskonnonvapauslain säännösten kvalifioitu loukkaaminen. Törkeä rötös. Vastustan.
  27. #27
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Miksi jättää laittomien tietokantojen pitäminen vain moottoripyöräilijöiden kiusaksi?
    Tarkoitin edellä nimenomaan tätä.
  28. #28
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Nyt pitää muistaa, että moottoripyörä ei ole mikä tahansa esine. Moottoripyörässä saa ilmiasunsa sen omistajan henki, sielu ja ajatus. Moottoripyörän kuvaaminen on sama asia kuin kuvaisi uskonnollisen natiivin. Sielu pakenee.

    Moottoripyörän erottaa muista esineistä juuri se, että niillä, toisin kuin muilla mutterikasoilla, ON sielu, joka vuosien varreella alkaa muistuttaa yhä enemmän omistajaansa. Vrt. koira ja päinvastoin.

    Tässä tapauksessa sielu pakenee kuvatessa sekä moottoripyörästä että sen omistajasta. Kyseeseen tulee ainakin henkilörekisterilain ja yksityisyyden suojasta annettujen perustuslain säännösten sekä uskonnonvapauslain säännösten kvalifioitu loukkaaminen. Törkeä rötös. Vastustan.
    1300cc Suzuki
  29. #29
    Kyllä tässä kohta kannattaisi lopettaa tuo moottoripyöräily, tää toihu menee niin lapselliseksi.
    Kyllä sitten pitäisi olla autojen katsastuksessa myös tälläinen käytäntö, siis jos on autossa killeri katsatuksen aikana kiinni, niin kuvat siitäkin, lisäpitkät jne.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #30
    Myöskään mitään rikkinäistä osaa ei saa vaihtaa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!