Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 66:sta
  1. #31
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Jollakin ilveellä saksalaiset saivat säilöttyä vedyn pusseihin Zeppeliineissään.

    Vedyssä on ongelmansa ja vety on toissijainen energialähde, mutta siitä huolimatta asiaa tutkitaan ja koeautoja rakennetaan myös Suomessa. Polttokennon hyötysuhde on ylivoimainen verrattuna ottomoottoriin ja akkuihin verrattuna tankkaus huomattavasti nopeampaa. Siinä tärkeimmät syyt.

    Polttokennoissa voidaan käyttää muutakin kuin vetyä, vaikka hiilivetyjä. Hyötysuhde on tällöin paljon korkeampi kuin ottomoottorissa.

    En usko, että tulevaisuudessa yksi ratkaisu on ylivoimainen ja vastaus kaikkiin tarpeisiin. Uskon, että näemme joukon ratkaisuja, joista kukin jollakin tavalla korvaa fossiiliset polttoaineet.
    No niinpä saivatkin (tuumaustauko…), hmm... Toisaalta Zeppelinissä se kaasun paineen on tarkoitus olla mahdollisimman pieni, polttoainevedyssä taas suuri, jotta tavara pysyy nestemäisenä. Maakaasu polttokennossa voisi varmaan olla yksi aika varteenotettava vaihtoehto.
  2. #32
    Offtopickia, vetyä käytetään jopa ilmapalloissakin vielä jossain päin maailmaa. Esim. Thaimaassa kaveri oli todistanut kun oli "vetypallo" poksahtanut baarin pöydässä. Oli porukka ollut pökkyrässä hetken aikaa.
    Hajapusanisti
  3. #33
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Onhan noita metanoli-kennojakin jo ihan kaupallisessakin käytössä, mm. EFOY-polttokennot ja onpahan Wärtsiläkin kerinnyt tuollaisen metanolikennon asentaa jo Undine-nimiseen autojenkuljetusalukseenkin
    Haluatko arvata kuinka paljon moottoria huonompi tehotiheys noilla nykyisillä kennoilla on?
    Superbike #7
  4. #34
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    No niinpä saivatkin (tuumaustauko…), hmm... Toisaalta Zeppelinissä se kaasun paineen on tarkoitus olla mahdollisimman pieni, polttoainevedyssä taas suuri, jotta tavara pysyy nestemäisenä. Maakaasu polttokennossa voisi varmaan olla yksi aika varteenotettava vaihtoehto.
    Raketeissa käytetään nestevetyä, pysyy nesteenä lämpötilan ollessa -180 astetta. Autoissa käytetään kaasua.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  5. #35
    Lainaa Petsku kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyörällä ajaminen on mahtavaa!
    Huikeata! Tämä vaatii lisää rakkautta.

    Mukava huomata että meillä moottoripyörräilijöillä on vielä toivoa paremmasta huomisesta.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  6. #36
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Missä on sanottu että henkilöautoon muka aina mahtuisi se 5hlö? Meilläkin pihassa makoilee noita 4-pyöräisiä kaksin kappalein, toiseen menee 7, mutta toiseen vain max. 4hlö. Ja muutenkin kun nykysuuntaus on vain pienentää autoja, niin eihän tuohon Smartiinkaan mene kuin 2 tai mihinkään muuhunkaan kirppu-luokan city-peliin kuiin juuri se max. 4hlö Ja sieltä toisesta kokoluokasta meillä oli tuossa viime viikolla vuokrassa matkailuauto ja vaikka aika suuri kottero se on jo tuokin, niin kyllä vain, max. 4hlö vain luki senkin papruissa :
    No joo tarkennetaan nyt vielä että epäilen että yleisimmän kokoluokan henkilöauto on useimmiten rekisteröity viidelle henkilölle ja neljän henkilön autoonkin saa muistaakseni tilapäisesti ottaa 20% ylimääräisiä matkustajia
    niin eikös se sitten jo tee nelipaikkaisestakin autosta viisihenkisen?

    Pointtini oli vielä sekin että monille,eteenkin viherpiipertäjille tuntuu olevan tärkeää että liikut millä tahansa pitää ajon olla jollain lailla järkevää(hyötynäkökohta) ja mukaan pitäisi saada mahdollisimman paljon porukkaa yhteen ajoneuvoon(julkinen kulkuneuvo). Kun näitä vasten katsoo moottoripyörää niin voisin ainakin itse kuvitella että jatkossa "turhat" ajot YKSIN ja MOOTTORIPYÖRÄLLÄ lisäksi vielä HARRASTEAJAMINEN tullaan katsomaan "synniksi" ja sitä tulee rahastaa koska turhaan kuluttavat rajallisia energiavaroja.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  7. #37
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Tais olla sarkasmia

    Monet korkeaviritteiset koneethan tykkäävät r85:sta sen korkean oktaanin takia, ja kun mopoissa on suht paljon puristuksia, en näe nytkään yhtään syytä miksei etanoli soveltuis mopoihin koska niitä käytetäänkin vain kesä lämpösellä. Ainut mikä tuossa etanolissa on huonoa, on toimintasäde, jos sitä menee n. 3+% enemmän niin tankkien kokoa olis syytä lisätä muutamalla litralla.
    Niin taisi olla...

    Meillä kulkee mamman kauppakassikin viinalla. Mitä järkeä millään ylihintaisella kuralla on ajaa.
    Supermoto
  8. #38
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Öö... Jos moottori on oikein suunniteltu, niin etanolilla siitä kyllä saadaan enempi niin tehoa kuin vääntöäkin vs. mitä bensalla saadaan samasta padasta Tälläisiä on ihan tuotannossakin ollut jo esim. Saabilla vuosikausia, joten mikään suuri kummastus tuon ei pitäisi kellekään olla. Kokonaan toinen asia onkin sitten nämä "toimii myös" moottorit, joissa kaikki viinan tuomat edut hukataan ihan tyystin => enempi kulutusta ja vähemmän tehoa kuin bensalla
    Ihan uteliaisuuttaan, millaisia on nuo "toimii myös" moottorit ja miten niissä hukataan ne viinan tuomat edut?
    Supermoto
  9. #39
    Samoilla linjoilla Anan ja Petskun kanssa. Taitaa perinteinen motorismi kadota tästä maasta, jopa melko nopeasti.

    Sen verran voisi (taas) huomauttaa, että itsellä vaan tuppaa tuota hyötyajoa ainakin tänä kesänä tulemaan sellaiset 80 prosenttia ajosta, joten pääosin hyötyajoneuvosta kyse tässä Ison Rosvon tapauksessa. Menee sitä paitsi pienemmällä kulutuksella kuin kottero, matkat voi siirtyä joustavammin ja nopeammin, on helppo pysäköidä, kuljettaa 2 henkilöä ja tavalliset matkatavarat, ei aiheuta juurikaan ruuhkia, ei tarvitse leveistä väyliä, ja on myöskin selvästi kustannustehokkaampi valmistaa luonnonvarojen kokonaiskuomrituksen kannalta.

    Täällä taigavyöhykkeellä, jossa eskimo-wannabeet asustavat, ei hyötysuhde tietenkään ole luonnollisempien asuinseutujen tasoa alkuunkaan. Maksimoida hyödyn ekologisesta 2-pyöräisestä Pohjolassa voisi vaihtamalla soranorsuun, jolla voisi sitten ajella vuodet läpeensä. Mut kun melkein aina viluttaa jo kesäisinkin

    -hh-
  10. #40
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    ...ja neljän henkilön autoonkin saa muistaakseni tilapäisesti ottaa 20% ylimääräisiä matkustajia
    niin eikös se sitten jo tee nelipaikkaisestakin autosta viisihenkisen?
    Ei saa ottaa yhtään enempää, mille auto on rekisteröity!
    Tuo +20% on jo aikoja sitten, vanhentunu sääntö!
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #41
    Minä uskon, että niin turvallisuus kuin ekologisuuskin paranevat, mutta vakuutus- ja muut maksut nousevat.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  12. #42
    Uskon, että tämän vuoden uutuuden, Honda NC700 -tyyppiset ratkaisut yleistyvät. Eli kustannussäästöajattelu valmistuksessa ja käyttämisessä. Tuossahan on kolmen eri mallin (joista yksi on skootteri!) yhteinen alustaratkaisu ja moottorina puolikas Honda Jazzin kone. Tuloksena vähäkulutuksinen matalakierroskone. Ehkä tylsä, mutta järkeen vetoava ratkaisu.

    Uskon, että superpyörien kehitys on tullut lakipisteeseensä. Käynyt sama kuin jenkkimuskeliautoille aikoinaan. Kukaan ei oikeasti enää tarvitse enempää tehoa ja epäkäytännöllisyyttä. Ratakäyttö sitten erikseen.

    Mutuani on, että Suomi on todella marginaalinen moottoripyöräilymaa ja täällä käyttötottumukset eroaa muusta maailmasta. Ennen lajia harrasti tosimotoristit, jotka ajoivat älyttömiä määriä vuositasolla ja nyt vasta ehkä viime vuosina on noussut uusi ilmiö Suomessa eli hyvän sään motoristit, jotka heittää sunnuntaina pikkulenkin naapurikaupungin kahvilaan. Vain minun arvailua, mutta oltaisko ehkä siirrytty muun läntisen maailman suuntaan. Kansa on vaurastunut ja pyörä voidaan ostaa leluksi.

    Suurten myyntivolyymien moottoripyöräilymaissa kuten Espanjassa mp tai skootteri on usein ympärivuotinen kulkupeli, joka on kätevämpi kuin auto, koska se vie vähemmän tilaa ja kuluttaa vähemmän. Uskonkin, että jo alussa viittaamani NC700 edustaa lähitulevaisuuden suuntausta. Ymmärtääkseni sen kehitystyökin lähti siitä, että superpyörien kysyntä on laskenut ja maailmanmarkkinoilla on enemmän kysyntää tuollaisille järkipyörille.

    Jos itse olisin rahamies, niin keräilisin nyt talliin kaikki tämän aikakauden superpyörät, jotka saattaa muutaman vuosikymmenen päästä olla tunteita herättäviä klassikoita muskeliautojen tapaan.

    Yleisiä trendejä tulee todennäköisesti jatkossakin olemaan polttoaineen ja muiden sivukulujen jatkuva kasvu sekä ilmapiirin edelleenkehittyminen kaiken kivan kieltämisen suuntaan. Eli ajellaan nyt kun vielä voidaan ja siihen on varaa!
  13. #43
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ihan uteliaisuuttaan, millaisia on nuo "toimii myös" moottorit ja miten niissä hukataan ne viinan tuomat edut?
    Lähinnä viittasin näihin suurimpaan osaan nykyisistä Flex-moottoreista, joissa E85:sta palaa kummasti ja ulosanti on silti bensaa heikompaa = suunniteltu varsinaisesti bensalle, mutta toimii myös E85:lla, vapareja kun ovatten. Tuo Saabin versiohan oli ahdettu ja kun anturi kertoi tankissa olevan viinaa, nostettiin ahtoja ja näin saatiin viinasta irti ne sen hyödytkin

    Moottoripyörissä on viimeaikoina ollut yhä enempi erilaisia automaattivaihteistoja, jopa kaksoiskytkimellä ja tosiaan NC700 tyyppinen tekniikkaratkaisu, jota käytetään useammassakin tuotantomallissa. Noista tulee väistämättä mieleen skootterit, joissa esim Piaggion erikokoisia moottoriyksiköitä on käytetty varsin laajasti eri merkkien tuotteissa. Ja noissa skoottereissakin moottorikoot ovat kasvaneet aika rajusti, suurin lienee jo 800cc. Eikä pidä unohtaa että esim. Piaggio on jo tuonut hybridinkin markkinoille. Myös erilaisia 3-pyöräisiä ja jopa täyskatettuja malleja on aika runsaasti. Onko tämä sitten sitä moottoripyöräilyn järkisuuntausta, ei enää mitään kadulle rekisteröityjä ratakyykkyjä, vaan käytännöllisiä ajoneuvoja

    Ja mitä tulee tehoihin, niin jos suuntaus olisi jatkuvasti vain ylöspäin, niin miksi 80-luvun turbot on hyllytetty? Eikös tuolloin ollut hyrrä jo muutamallakin valmistajalla tuotantofillarissaan, mutta jostain syystä ne vain katosivat. Nyttemmin jollain valmistajalla oli hyrrä muistaakseni 125cc skootterissaankin, mutta eipä tuokaan taru montaa vuotta kestänyt
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #44
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei saa ottaa yhtään enempää, mille auto on rekisteröity!
    Tuo +20% on jo aikoja sitten, vanhentunu sääntö!
    Näin on, 5 paikkainen auto on 5 paikkainen auto. Myös lapset ovat nykylain mukana kokonaisia ! !
  15. #45
    Petskussahan on kirjailijan ainesta. Tuohan käy novellista.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  16. #46
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Lisätään vielä aloittamaani ketjuun varmasti ärtymystä herättävä väite ja kysymys eli näetkö että jossain vaiheessa valtiovalta huomaa moottoripyörät ja niiden aiheuttamat epäkohdat ja alkaa erilaisin maksuin "sakottamaan" moottoripyöräilyä syystä että se on monien mielestä täysin turhaa energian haaskausta ja saastuttamista kun ottaa huomioon ettei pyörillä juuri mitään hyötyajoa voida suorittaa vaan kyseessä on pelkästään huviajelu ja harrastus.
    En usko, että valtiovaltaa varsinaisesti kiinnostaa moottoripyöräilyn "epäkohdat". Kyynisesti uskon, että moottoripyöräilyä verotetaan ja sakotetaan lisää, jos nähdään, että sieltä suunnalta on rahaa saatavissa irti ja jos yleinen mielipide sen tuntuu hyväksyvän ilman isompia poliittisia seurauksia. Tietty yleiseen mielipiteeseen voi koittaa vaikuttaa perustelemalla rahastusta turvallisuudella ja ympäristöystävällisyydellä, kuten nykyään on tapana. Mutta oikeasti parhaat edellytykset rahastukselle antaa se, että kyseessä on marginaalitoiminta, jonka kohtelu on ei-harrastajille yhdentekevää.

    Itse näkisin, että yhteiskunnan rahastuksen ja rajoitusten suhteen on kaikki vaihtoehdot auki. Tietty tilanne näyttää tällä hetkellä hiukan huonolta, kun ottaa huomioon valtion kroonisen rahapulan, ympäristö- ja turvallisuushössötyksen vahvan aseman ja yleisen mielipiteen, jonka mukaan kaiken mitä ei itse harrasta, voi ihan hyvin kieltää kokonaan. Mutta uskon, että aktiivisella edunvalvonnalla tilanne voidaan pitää nykyisellään tai jopa muuttaa parempaan suuntaan. Harrastuksen julkisuuskuvaan voidaan vaikuttaa, jolloin emme ole niin helppo rahastuskohde. Samaten pitämällä moottoripyöräilyn hyviä puolia julkisuudessa ja kumoamalla väitettyjä haittapuolia faktoilla, voidaan vaikuttaa myös. Ja henkilökohtaisesti toivon myös, että nykyiselle holhoamistrendille tulee jossain vaiheessa riittävästi vastareaktiota sen hillitsemiseksi. Joitain merkkejä tästä on mielestäni jo havaittavissa.

    Mutta hyvään tulokseen pääseminen tässä vaatii jatkuvaa työtä kaikilla tasoilla. Niin järjestäytyneessä edunvalvonnassa kuin ihan yksilötasollakin mielipiteiden muokkauksessa. Ei kannata jäädä paikalleen makaamaan ja uskomaan, että asiat hoituvat itsekseen. "Vastapuoli" ei ainakaan tee niin.

    Ja vaikka tässä mainitsen ympäristöhössötyksen, niin olen kuitenkin sitä mieltä, että ympäristöasioiden huomioiminen on oikeasti hyvä asia. Hössötystä siitä tulee silloin, kun sillä perustellaan toimnpiteitä, jotka vaikuttavat suuresti ihmisten perusoikeuksiin ja toimeentuloon, mutta ovat ympäristövaikutuksiltaan oikeasti mitättömiä. Ja tämä on nykyään valitettavan yleinen trendi.
    Arttu
  17. #47
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ei saa ottaa yhtään enempää, mille auto on rekisteröity!
    Tuo +20% on jo aikoja sitten, vanhentunu sääntö!
    Juu väärässä olin taas. Näköjään laki muuttunut vuonna 2008.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  18. #48
    Lainaa Rubbo kirjoitti Katso viesti
    Petskussahan on kirjailijan ainesta. Tuohan käy novellista.
    ei ole... tää oli lainaus jostain vanhasta jutusta jonka alkuperää en muista, löysin vain koneeltani ja jaoin teille ...

    Ja muistaaksi mopoilun piti olla kuvatunlaista kaukaisessa tulevaisuudessa vuonna 2015
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  19. #49


    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  20. #50
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    ^ Mikäs tommosessa olis työmatkoja kaupungissa pistellä menemään, varsinkin jos se olis mopo jolloin sen sais parkkeerata minne vaan. No suomessa ei ehkä toimis, mut jossain Helsingissä ja ulkomailla missä on paljon sitä kaupunkia ajettavana ruuhkissa yms.
  21. #51
    Lainaa Petsku kirjoitti Katso viesti
    ei ole... tää oli lainaus jostain vanhasta jutusta jonka alkuperää en muista, löysin vain koneeltani ja jaoin teille ...

    Ja muistaaksi mopoilun piti olla kuvatunlaista kaukaisessa tulevaisuudessa vuonna 2015
    http://www.smoto.fi/index.php/uutise...ulevaisuudessa

    Sitku menee liian vaikeeks ajella kilven kans ni ajellaan ilman.
  22. #52
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tommosessa olis työmatkoja kaupungissa pistellä menemään, varsinkin jos se olis mopo jolloin sen sais parkkeerata minne vaan.
    BMW C1:stä ei kovin montaa vuotta valmistettu, ensin 125cc ja myöhemmin 200cc versioina. Ja on muuten ainoita moottoripyöriä joille on myönnetty EU-laajuinen vapautus kypärän käytöstä Tosin eipä ole 4-pistevöitä tai keulan törmäysvyöhykkeitä kovin monessa muussa prätkässä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  23. #53
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Onhan noita metanoli-kennojakin jo ihan kaupallisessakin käytössä, mm. EFOY-polttokennot ja onpahan Wärtsiläkin kerinnyt tuollaisen metanolikennon asentaa jo Undine-nimiseen autojenkuljetusalukseenkin
    Wärtsilä lopettaa polttokennojen tutkimuksen. Käsittääkseni Wärtsilän kilpailijat ovat toimineet/toimimassa samoin. Muistaakseni merikonttiin pakatun laitteiston teho oli luokkaa 25 kW eli tehotiheys oli onneton.

    Itse ottaisin mieluummin esim. dieselmoottorin kuin polttokennon moottoripyörän voimanlähteeksi.
  24. #54
    Lainaa mustax8 kirjoitti Katso viesti
    Wärtsilä lopettaa polttokennojen tutkimuksen. Käsittääkseni Wärtsilän kilpailijat ovat toimineet/toimimassa samoin. Muistaakseni merikonttiin pakatun laitteiston teho oli luokkaa 25 kW eli tehotiheys oli onneton.

    Itse ottaisin mieluummin esim. dieselmoottorin kuin polttokennon moottoripyörän voimanlähteeksi.
    Honda ottaa autoon pakatusta laitteistoista 105 kW. Kaliforniassa ja Kanadassa Sunline bussiyhtiö on ajattanut reittiliikenteessä useamman vuoden erilaisia polttokennobusseja, joissa on tehoa 170 - 220 kW.

    Katsotaan nyt, itseäni viehättää mahdollisuus tankata eikä venailla akkujen lataamista. Tietysti mieluiten ajelisin fossiilisilla, kuten ennenkin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  25. #55
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Honda ottaa autoon pakatusta laitteistoista 105 kW. Kaliforniassa ja Kanadassa Sunline bussiyhtiö on ajattanut reittiliikenteessä useamman vuoden erilaisia polttokennobusseja, joissa on tehoa 170 - 220 kW.

    Katsotaan nyt, itseäni viehättää mahdollisuus tankata eikä venailla akkujen lataamista. Tietysti mieluiten ajelisin fossiilisilla, kuten ennenkin.
    Nämä molemmat käyttävät vetyä eivätkä metanolia (kuten Wärtsilän koelaitteet). Hondalla vetysäiliön paine on 5000 psi eli 345 bar.
  26. #56
    Eipä ole kovin vaikeaa edes nykyisellä tekniikalla pistää päihin supervihreälle joukkoliikenteelle:

    Helsingin kaupungin liikennelaitoksen (HKL) vuoden 2006 tilastojen mukaan raitioliikenne kuluttaa sähköä 0,21 kWh/matkustajakilometri ja metroliikenne 0,10 kWh/matkustajakilometri. Bussiliikenne kuluttaa dieselpolttoainetta 0,032 litraa/matkustajakilometri. Tulevien sähköautojen arvioidaan kuluttavan sähköä noin 0,2-0,3 kilowattituntia kilometriä kohden.

    Bussi siis kuluttaa löpöä 3.2 litraa/100 km matkustajaa kohti ja ratikka 21 kWh/100 km/matkustaja.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #57
    Ääh. Kehitys kehittyy, maailma muuttuu ja me sen mukana. Mitä on "perinnemoottoripyöräily" johon joku viittaa? 20- vai 40- luvun tekniikalla varustetuilla pyörillä ajamistako? Kävisikö HD perinnepyörästä? Ihan samat asiat, jotka muokkaavat autoja, ovat jo vuosikymmeniä hiipineet pyöriin. Ekologisuus ja aktiivisen turvallisuuden lisääminen tulevat ja monin osin ovat jo täällä. Niiden liepeillä tulee sitten lisääntyvä viranomaisvalvonta katsastuksien, alkolukkojen, keskinopeusmittauksien yms, yms. muodossa. Parinkymmenen vuoden päästä noissa ei ole kenenkään mielestä enää mitään ihmeellistä. Ainoa pysyvä asia on ihmisen vastustus kaikkea uutta kohtaan.
    <p>2002-2014</p>
  28. #58
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Ainoa pysyvä asia on ihmisen vastustus kaikkea uutta kohtaan.
    Joo, ja vttus vanhoja vehkeitä kohtaan jotka ei pelaa
  29. #59


    Taiwanissa ovat rakentamassa sähköskoottereille akunvaihto infraa. Ei näytä sen hassummalta kuin perinteinen tankkauskaan. En sitten tiedä miten hyvin vastaavat akut saisi moottoripyörän runkoon istutettua.

    Polttomoottoreita tuskin tullaan kovin isossa mittakaavassa korvaamaan muilla tekniikoilla vielä pitkään aikaan. Alkoholin käyttä voi kyllä lisääntyä nopeastikin, riippuen saatavuudesta, hinnasta ja kalustosta.

    Tekniikan kehittyessä uusia materiaaleja saadaan hyödynnettyä erilaisissa sovelluksissa, kuten akut ja ajovarusteet. Aloitusviestin kysymystä ajovarusteista voisi lähteä pohtimaan vaikka tämän videon pohjalta. Eli nanoteknologian ym. tuloksena varmaan kehitellään jatkossa tekstiiliasuja, jotka ovat kaikinpuolin nahkaa parempia.
    SV650S -03
    Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
  30.  
  31. #60
    Mites suut pannaan sitten jos ajoneuvokohtainen gps-pohjainen nopeudenrajoitin/valvonta tulee käyttöön? Mitä sitten tekee vaikka 1hv/kg-luokan moottoripyörillä? Tai ihan basic-suorituskyvyn laitteella? No itse en usko että kyseinen laitteisto tulee teillemme käyttöön koska jo pelkästään yksilön liikkumisvapaus/oikeus on kirjoitettu perustuslakiin eikä varmaan kukaan halua isoveli valvoo-tyylistä kansalaisen valvonta järjestelmää maahamme. Voisihan tietysti ajoneuvokohtaisia nopeudenrajoittimia asentaa ihan ilman gps:ääkin mutta eiköhän niitäkin pystyisi ohittamaan kuten nykyään tuo 299km/h-rajoitinkin.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen