Johan vastustaa suitsan gsx750f -91 kanssa. Kone käy hienosti paikallaa ja ottaa kierrokset hyvin, ajamaan kun lähtee niin pienillä kierroksilläa nykii ja röpisee, korkeilla kierroksilla toimii. Ihmeellisintä tässä on se että kun konetta käyttää paikallaan ilman ilmanputsaria ja peittää vuorotellen kaasuttimia niin kolmos ja nelos sylinterit peittäen tukehtuu eli niinkuin kuuluukin tehdä mutta ykkönen ja kakkonen peitettäessä ei käynti muutu mitenkään, mihin tuo oikein viittais, rikkaalla käymiseen, johonkin muuhun?![]()
Honda CBR1000F 1996
Siis tyhjäkäynti ei muutu vaikka peität kurkut kädellä ? Se vetää ilmaa jostain muualta sitten, ei kone ilman happea käy. Käynnistyspray on ihan hyvä apuväline imuvuotojen selvittämiseen.
ismo
Juuri näin, 3 ja 4 kaasarit kun peittää niin sammuu, 1-2 käynti ei muutu nimeksikään. Ilma vuotoa ei ole, veikauksia että käy niin rikkaalla että tulvii koko ajan ja tilanne ei muutu kaasuttimia peittämällä, mielestäni kastaa myös 1-2 tulppia. Pytyt herää eloon kun avaa kaasua. Kaasarin korjaus sarjat neulaventtiileineen hankittu, toivottavasti tilanne muuttuu...
Honda CBR1000F 1996
Kaasarit on synkattu mittareilla ja on kohdillaan. Ajossa toimii, tyhjäkäynnillä käy kanssa mutta kastaa tulppia 1-2. Jos ei kävisi tyhjäkäynnillä kuin kahdella pytyllä niin varmaankin olisi käynti aika vaivalloista?
Honda CBR1000F 1996
luulempa että korjaantuu, kun laitat ne korjaussarjat kaasareihin
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Muistaisko joku kuinka tuo neulan vaihto käy helpoiten kun neula on kiinni siinä koho hässäkän rungossa, saako kohon irti siitä muovikehikosta?
Honda CBR1000F 1996
sehän lähtee koko kehikko irti ja saa sen kohon siitä kehikostakin irti jos oikein muistan. pari vuotta sitten vaihdoin kaikki O-renkaat ja tiivisteet ja neulaventtiilit äffän kaasareihin
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kaasarien hilut on vaihdettu ja paikallaan käy hienosti ajamista en vielä kokeillut. Sen verran muutosta tuli että vieläkään ei tukehdu 1-2 kaasutinta peittäessä mutta alkaa savuttamaan eli menee rikkaamalle, 3-4 peitettäessä sammuu. Ainoat paikat mistä ilmaa voisi vetää kun ei tukehdu nuo pytyt on kaasarin kurkut (ehjät) ja tiivisteet (uusittu), alkaa menemään ymmärrykset yli jos ajossa ei vieläkään toimi...
Honda CBR1000F 1996
1-2 pytyt saavat erilailla soppaa, miten bensan pinnat noissa on ? Pysyykö synkronointi kohdallaa isommalla kaasulla ? Tarkista nyt vielä ettei akselien läpiviennistä vuoda. Käynnistyspraytä suihkuttamalla löytyy pienetkin vuodot. Kaasarin kalvot on helppo tarkistaa, sen jälkeen puristuspaineet, venttiilinvälykset yms. Jossain ero on ja sen ei välttämättä tarvitse olla kaasuttimissa, miten puolat on kytketty, vosiko niitä vaihtaa ristiin ( 2 vai 4 puolaa ?)
ismo
Ilmavuodot testasin ja ei vuotoja. Puolia kaksi toinen 1-4 pytylle ja toinen 2-3. Kiekkat nappaa nopeasti tappiin saakka ja laskee nopeasti tasaisesti tonniin ja jää siihen, nyt huomasin että kierrosta antaessa tuprauttaa aika mustaa, neulojen sokat on alimmassa urassaan joten taitaa vetää vähän rikkaalle, luistit nousee tasaisesti ja eivät värise kierroksilla. Tyhjäkäynti todella hyvä.
Honda CBR1000F 1996
Paljonkos tolla oli ajettu ? olisiko neula ja neulaputket kulahtaneet niin että soppaa tulee liikaa. Ristiin vaihtamalla selväisi.
ismo
Noin 60tkm, neulat on kuluneet mutta kärjet niistä ehjät, dynojetin neulat olisi mutta neulojen kärki paljon tylpempi kuin alkup, voisikohan nuo toimia kuitenkin alkup suuttimien kanssa? Mieleen tuli synkka mittarit jotka 1-2 aluksi eivät toimineet vaan jumittivat ja loppujen lopuksi kaikki näyttivät samaa, voisikohan olla mittari virhe/vika, miten käyttäytyy jos synkat toisessa parissa totaalisen pielessä?
Honda CBR1000F 1996
..... mulla 750F:ssä tyhjäkäynnillä 3-pytty meni tosi rikkaalle, tulppa mustana jne, syy löytyi jumittavasta "imumännästä" elikkä imu ei palautunut ihan pohjaa asti kaasuttimessa, väänsin sitä kiskohaarukkaa joka liikuttaa "imumäntää", siten että imu palautui kokonaa pohjaan eikä jäänyt kanittelemaan ja vika poistui sillä![]()
2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
En tiedä tuosta 750 cm kaasareista , mutta kokemusta 1100 cm sen verran että jos luistinkalvot vuotaa niin ne sekoittaa seokset täysin. Käynti ja veto on taatusti hukassa. Seokset ja synkat on vuotaessa aivan päin p..tä.
Em. vian saa korjattua sopivilla n. 1mm paksuisilla kumisilla o-renkailla luistin/kalvon juurelle ja kaasareiden synkkauksella. Tai uusilla kalvoilla.
Murjaanien kuningas!
Imu männät liikkuu. Kävin tuossa päräyttämässä pyörän tulille ( en tehnyt siitä vielä juhannus kokoa ) käy niin pirun hienosti ja kaasu pelittää vielä paremmin. Ajoa ei pirskatti pääse koittamaan kun vettä tulee... Kiekkoja kun antaa niin komeasti pölläyttää putkista savua mutta polttoaine / öljy ei haise, saattaa putkistossa olla vielä, edellisen käytön polttoaine / noki pölyjä kun puskee ulos... Sytkä vikaakin koitin eliminoida pois ruiskuttelemalla sumuna vettä puolien ja tulppien suuntaan, ei häiriöitä.
Honda CBR1000F 1996
Jussin kunniaksi vielä aamulla remppaa, eka ajolla toimi hyvin mutta kun löysäsi kaasun kone sammui, no kaasuttimet irti sen verran että seos ruuveja vartti kierros lisää auki eli nyt 2 kierrosta ja vartti auki jokainen. Ei kun kokeilemaan ja johan alkoi pelittämään ja tyhjäkäynnille laskee tasaisesti, vedot parani reippaasti ennen remonttia verraten. Kaasarit siis puhdistettu, tiivisteet uusittu, yksi alipainekalvo, tulpat, neulaventtiilit ja säätöä niin pirun monta kertaa.
Honda CBR1000F 1996
Mopo toimii ja pelittää, tuli mieleen että hiukan vois seoksia vielä jossain vaiheessa hienosäätää, minkäläisella kulma-avaimella tuo onnistuis että sais kaasarit paikoillaan säädettyä, avain joka mahtuisi kaasareiden alle sivusta ja katteen reiästä?
Honda CBR1000F 1996
Kaasarit taitaa olla säädöissä, kiihtyy ja kulkee tasakaasulla niin kuin pitää. Nyt tuli ajettua pitempään ja hiukan öhöm kovemin ei ongelmia mutta kovemman nopeuden jälkeen rampille, kytkin pohjaan ja sammui, heti kyllä käyntiin. Kaasuttimet vaiko vaihdetut tulpanjohdot ?? Itsellä mieleen tuli johdot jotka vois ehkä lämmetä liikaa mutta pätkisi varmaan ajossakin ??
Honda CBR1000F 1996
Epailisin tata eli bensan pinnat kohokammioissa jos ei ole viela katsottu.(ismo @ Kesä. 23 2011,08:27) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Pinnat tarkastettu ja kaikissa neljässä sama, voisko kuluneet neulat aiheuttaa tuota? Kaikki muu uusittu kaasareissa paitsi nuo neulat, neulaputket ei näyttäis kuluneilta.
Honda CBR1000F 1996
Kylla voi. Ei pysy seos kohdallaan vaan menee helposti jollain alueella rikkaalle. Vuotava kohokammion neula taas aiheuttaa bensanpinnan nousemisen liian ylos.(V071JAK @ Kesä. 29 2011,22:42) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ok. Nyt pähkäilen että jos heittäisin dynojetin neulat noiden vakiosuuttimien kaveriksi. Dynon neulat on hiukan lyhyemmät kuin vakiot. Vakioneulat menee pääsuuttimien sisälle mutta dynon neulat ei, korkeutta noille dynon neuloille mietin. Vakioneulojen sokat on alimmassa urassaan eli neulat ylimmässä asennossa, dynon neulojen sokat jos laitan toiseksi alimpaan uraan niin pituus sama kuin vakiolla luistin pohjasta mitattuna mutta pitäisi kait saada vielä ylemmäs koska dynon neulankärki ei mene pääsuuttimen sisään ?
Honda CBR1000F 1996
Et maininnut ilmaputsarista mitn? Oliskohan tukkosta siellä..?
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Mitään tietoa, miksi noita vakioneuloja on nostettu noin paljon? Lisätehon toivossa? Jos kaikki muu on about vakiota, kannattais noissakin lähteä siitä vakiosta (keskimmäinen ura, yleensä kolmas ylhäältä). Ja hakea sen jälkeen tyhjäkäyntiseokset uudestaan paikalleen, vaikka siitä vakioasetuksesta.(V071JAK @ Kesä. 30 2011,19:09) kirjoitti
Jos neulat/putket on väljistynyt, ei tilanne ainakaan parane neuloja nostamalla.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Joo tuota vakio neulojen korkeutta olen itsekkin ihmetellyt kun vakio suuttimet kylläkin on paikallaan eli 105:set. Vakio neulloillakin tietty vois kokeilla laittamalla ne kolmanteenuraan joka ilmeisesti se perusasetus? Silloinhan kierroksilta alas tultaessa menisi aikaisemmin tyhjäkäynti piirille. Vähän hakemiseksi menee..
Honda CBR1000F 1996
Hakemistahan toi vähän on, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen!
Oma kokemus parin vuoden takaa tuolla 1100F:llä: tulin mökiltä, tyhjäkäynti katosi alkumatkasta, pikkukierroksilla epämääräistä nykimistä, hanat auki olis kestänyt vääntää tappiin. Kotona kaasaripaketti irti ja putsaukseen, kuvittelin olevan tukossa. Olivat kuitenkin ihan siedettävän puhtaita. Mutta. Yhden kaasarin pääsuutin oli syystä tai toisesta kiertynyt irti, löytyi kohokammion pohjalta. Ei vaikuttanut täyskaasuvetoon, vaan tyhjäkäyntiin ja välikierroksiin.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Taitaa olla vähän henkimaailman laitteita nuo kaasaripaketit vanhuuttaan. Välillä saa toimimaan alakierroksilla ja välillä toisin päin, nyt vaivaa tuo alakierrosalue 1000-2500 välillä, muuten kulkee paremmin kuin oman omistuksen aikana koskaan ja sammuilukin ilmeni eilen ja on satunnaista.
Honda CBR1000F 1996