Viikonloppuna tromssan kaduilla kurvasi gsxr:n näköinen, sinivalkoinen pyörä. Katteissa oli numeroina 500 ja oli 2-tahti tekniikalla. Onko katuversio motogp kilpurista
Jotenkin tuli tunne, että tuollainen olis kiva omistaa. Ovatko harvinaisia ja mitä mahtavat maksaa.
RG 500. Maksaa. Jos 250-kuutioinen kelpaa, suosittelen RGV 250:ä tai Aprilia RS 250:ä.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
kireä kilpuriaihio,kaverillani on sellainen,pytyt ovat neliön muodossa ja kaikki osat kalliita ja harvinaisia.Yamahalla oli vastaava 500,mutta v4
eipä niitä taida "löytyä" . kun aikanaan n 10 vuotta sitten(15?) Hikon pesän loppuja romuja myytiin niin kallein pyörä oli projektikuntoinen RG500 ja siellä nyt oli jotain ajokuntoisia tonnisiakin kaupan.
Kamppeet on (kaikki!) saaneet kovaa kättä aikanaan kilparadalla joten kato on käynyt niiden riveissä. katsoppa hintoja saksan motoscoutista
TRX850 -96
XT500 -80
CBR1000F -99
Motoristi, mutta muuten terve.
-90 luvun alussa noi oli melkein ongelmajätettä, muistan montakin yksilöä 10tmk hintaan keltaisessapörssissä myynnissä...
ois ollu kannattavampi sijoitus,kuin kännypajan osake...
sillon vaan ei ollu rahaa ,ja nyt ne on kalliita, tai ei oo vieläkään rahaa...
hieno peli ja viilalla siitä saa ihan älyttömän.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Hyvinkäällä oli silloin aikanaan tutulla tuollainen RG500. Olisin saanut kokeilla mutten uskaltanut, kun silloin tuntui toisen kaverin Yamaha RD350 rajulta tehopiikkeineen.
Muistan kyllä muutamat kommentit silloisesta pyörästä, jotka silloin hymyilytti:
- "Kaupungissa kun ajaa ykkösellä 50, niin kone ei vielä käy edes kunnolla"
- "Turbo-saabbi jää kolmosella, sitten on vielä kolme vaihdetta"
- "Jos vauhti tippuu alle 160, niin kutosella ei tee mitään"
Asko I. kävi kokeilemassa Ollin pyörää. Lainasi vielä multa kypärän kun Ollin oli hieman eri kokoinen. Piti sitten jäädä odottamaan kommentteja, kun ei voinut kypärättä lähteä.
- "Ihan hyvin se kulkee. Rauhannummen kohdalla 220..."
Paikalliset tietänee ettei ole turhan pitkää suoraa siinä.
Muisteli
jussi
Kuvia selaten vastaan tuli tällainenhttp://www.bikepics.com/suzuki/rgv500/07/
Tuo takapään numerointi passais kyllä, mutta saattoi olla myöskin http://www.sportbikerider.us/Index.c...b226f546d20427
Suzukin Rg500:nen ei ole minkään aloittelijan eikä edes hiukan kehittyneemmänkään kuskin pyörä (varsinkaan jos siitä on kutiteltu kaikki irti mitä lähtee), se vaatii munaa, uskallusta ja rajua otetta, sain -92 maistiaiset tuollaisella ja oma 1000Fzr tuntui jotenkin kesyltä tuon kokemuksen jälkeen.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein