Vielä kerran rengasasiaa
Onkos porukalla mielipiteitä ko renkaista Pirelli Supercorsa SP:stä? Viimeisellä ratakeikalla vanhoilla renkailla ei ollut oikein luottoa menemiseen pidon ja takapyörän kantikkuuden vuoksi, kulunut katuajon vuoksi. Meikähän ihan oman ja muiden takia ajelee hitaassa ryhmässä ja olisi ihan mukava, jos edes olisi luottamusta edes renkaisiin. Viimeksi vanhoilla renkailla sai ajaa melko monta kierrosta Kemoralla ennen kuin uskalsi edes hieman yrittää saada vauhtia aikaan. Älkää kysykö mitkä on nyt alla, en edes muista. Ja käytössähän ei amatöörillä ole sitten lämppäreitä.
mp-renkaat-store.comista saisi setin Diablo Supercorsa SP 120 ZR17 TL 58W M/C ja 190/50 ZR17 TL75W yhteishintaan kuljetuksineen 329,85 euroa.
Kiitos
Urea jacta est
Aivan pätevä rengas,kestää nopeen ryhmänkin kyytiä. Kulutuskestävyyskin on aivan OK kadulla,jos käyttää riittävää painetta.Ota mielummin sitte taakse 55 profiilinen. Huomattavasti kääntyvämpi rengas.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Hyvät katu/ratapäivä renkaat nuo on. Toi SP versio on suunniteltu myöskin katuajoa ajatellen ja ei vaadi lämppäreitä.
Yamaha r1-09
Posti toi uudet SP V2:t. Renkaat oli kääritty parina tiukkaan muovikelmuun. Takarenkaan reuna oli oudosti rutussa muutamasta kohden, ja aloin tutkimaan lähemmin. Kulutuspinnan sivut ovat hämmästyttävän ohutta kumia.
Keskellä on paksumpi vyö, jonka raja reunalla erottuu selvästi. Kai nuo sitten tuollaiset kuuluu olla? Jotenkin tuntuu, että ei paljoa kestä sepelin kosketusta reunoista. Eturengas on normaalin oloinen ja tanakka. Takana 190/55. Ratakäyttöön hankin nuo.
Tutkin takarengasta uudelleen, kun se oli saanut palautua kelmusta vapauttamisen jälkeen. Ruttukohdat olivat tasoittuneet, mutta väittäisin takarenkaan olevan reunoiltaan hentoisemman tuntuinen kuin monet sport-renkaat, kuten M7RR, Sportsmart ja PP3. Eli kumiakin on vähemmän kulutettavaksi. Saas nähä, pidon takia nuo on hankittu. Jos ei kestä mitään, niin vaihtuu.
Mulla on noi Panissa vakiorenkaina. Panin mittarissa on nyt 7800km. Radallakin ajoin noilla pari-kolme päivää plus Euroopan reissun koko kovaa. Äärimmäisen hyvät renkaat, märkäpitokin erinomainen, vaikka välttelen sateessa ajo. Olisko ajettuna joku 5500km noilla kumeilla ja loput kilsat varsinaisilla ratarenkailla. Ja varmaan pari tonnia menee vielä. Joten ainakin tuollaiseen kevyeen semitehokkaaseen mopooon sopivat ja seuraavat katukumit tulee tasan samanlaiset. Wehnältä tilasin läjän Dunloppia ratailuun.
Mitä Hahaa? On mulla joku pari uutta Pirelliäkin tallissa, jotta pääsee katsomaan kumpi sopii paremmin itselle.
Tai no, mä nielen joukon aiempia kommentteja ja aion kulkea MP-Tuen sekä Orgin (nelijako) ratapäivilläkin. Perhana, se mun ykkösvaihtoehto on paljolti viikolla olevia ratapäiviä ja millä konttorirotta niihin pääsee? Ei millää. Niellään siis nelijako ja yritän olla marisematta asiasta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Supercorsan eduksi on sekakäytössä luettava symmetrinen kuvio.
Olen joskus ajellut radalta kotiin K3:sen pyöriessä takana kun reippaampi sadekuuro yllätti. Takunen oli luonnollisesti käännettynä. Silloin jänskätti.
Mulla oli tuo uusi Racetec vaihtoehtona, mutta Pirelliä piti nyt koittaa. Kadullakin ajan, joten sen mukaan rengas. Katotaan sitten myöhemmin millä jatkuu.
02 Mille R