alkanut tulla ajankohtaiseksi potan vaihto. 8v palvellut xr 1000 on varmaan jo parhaat päivänsä nähnyt tosin toimii edelleen. Shoei istuu omaan kupoliin hyvin ja merkin vaihto hieman arveluttaa. Erilaisia avattavia olen kokeillut. Neotec vaikuttaa ihan laadukkaalta ja istuvalta mutta kiskuri hintaa siitä pyydetään. Nolan 104 on ihan okoo mutta hieman rimpulan tuntoinen ja scala riderin kanssa saattaa tulla ongelmia asennuksessa. Hjc sy max 3 istuu päähän ihan ok mutta laatu hieman arveluttaa. Paria olen kokeillut mp liikkeissä ja aina leuan alla oleva irtomuovi härpäke on irronnut paikaltaan. En ymmärrä sen merkitystä muutenkaan. schubertissa mielestäni ei ole hinta kohdallaan eikä oikein istu kuuppaan. Lazer Monaco pure carbon olisi kevyt ja hiilikuituvärityksellä aika makea. Onko kollegoilla omistajan kokemuksia. Testeissä pärjännyt kyös kivasti.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Kävi. kokeilemassa ja ajamassa potan. xl on mulle vähän tiukka ja leuka ottaa kiinni kypärään. xxl ei ollut tarjolla. Natisee nitisee vähän päässä. Visiiri ei napsahda kiinni niinkuin olen Shoeissa tottunut. Tuntuu kuin ei menisi kunnolla kiinni. Moottorotienopeuksissa visiiri ei pysy auki vaan viimassa napsahtaa kiinni.
Laatu ei siis viimeistelyn osalta vastaa Shoeita. Sama juttu ollut testatessa hjc sy max III ja Nolan n104 kanssa. Pitää vissiin sijoittaa neoteciin sittenkin. Sitäkin pääsi kokeilemaan ja tuntui heti omalle päälle tehdyltä. Pehmeä, napakka ja laadukas.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e