Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kai se on tämäkin vaiva esiteltävä eli mikä mahtaa XJ:ssä pitää sellaista harvaa klap… klap… klap… ääntä kun kiihdyttää normaalin rauhallisesti 1-2-3 vaihteella, ääni katoaa nopeuden kasvaessa arviolta 40-50 vauhtiin tai jos veto loppuu. Klapsatuksen taajuus kasvaa nopeuden kanssa. Taajuus on muuten jotenkin aika hitaan kuuloinen, ikäänkuin tulisi vaikka joka toisella renkaan kierroksella... Mut eikai... Toi alkaa häritteen, tuntuu että se ääni vaan voimistuu ja kuuluu jo korvatulppienkin läpi....

Tulee kyllä takahaarukan kohdilta ja ketjun puolelta. Eli se on ketju? Eikö? 24 000 ajettu reginan halpisketju, päälisin puolin näyttäis olevan ihan kunnossa (kelasin lenkit sormissä läpi kun takarengas olis pois).

Paskempi juttu on että toi klapsatus on tainnut alkaa noin jotain abaut kakstuhatta km sen jälkeen kun vaihdoin takapyörän kaikki laakerit.

Se on siis laakeri tai ketju+ratas. Eihän laakeri voi "klapsattaa", renkassa ei tunnu välystä kun turjuuttaa keskiseisontatuella.
    Kuulostaa samalta mikä mulla oli XJ:ssä. Vaihdoin ketjut ja liitin ne jousilukolla. No jousilukko meni rikki n. 10 tuhatta kilometriä ajettuna. Jännä tunne kun veto häviää 100 km/h vauhdissa... Onko sulla ketjut niitattu vai jousilukolla liitetty?
    Laitteles kunnon kerros vaseliinia hammasharjalla ketjuihin ja sadan metrin ajon jälkeen ihmettelet onko kuulossa vikaan kun kalkatus loppu. Sama homma itellä eilen
    zzr 1400
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ketjut on päättymättömät, eli ei ole itse niitattu eikä ole jousilukkoa. Ketjut on ihan hyvässä rasvassa kun on tuo automaattivoitelija. Mulla on tallilla kyllä jo uus ketjurataspaketti, ehkä sen vois vaihtaa.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No niin, vaihdoin uuden ketjuratassetin ja kalkatus loppui.

Nyt vaan hajos sitten bensapumppu tai bensahana.
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    No niin, vaihdoin uuden ketjuratassetin ja kalkatus loppui.
    Missä kunnossa oli eturatas?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7.  
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No..... Ei se nyt mitenkään tolkuttoman huono ollut. Kyllä siinä jo näkyi miten hampaat oli kallistuneet, mutta kyllä mä nyt sanoisin että sillä vielä olis kuvitellut ajavansa... jonkun tuhannen nyt ehkä ainakin... Ketjut tuntui ihan hyväkuntoisilta. Mutta kyllä sen jalkatapeissakin huomas että setti on uus… Menee sileästi nyt...