Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    tossa eilen lahdentietä ajaessa satoi ajoittan kaatamalla ja olihan siellä myös motoristeja.
    Näkyvyys oli välillä tosi huono ja sitten huomasin motoristin jonka pyörän takavalo oli
    kaiken kukkuraksi pimeä (näkyvyys oli n. 30 m luokkaa) . muuta en keksinyt kuin että ajoin varovasti autolla jonkin matkaa pyörän eteen ja annoin parit lyhyet hazardit ennenkuin kiihdytin yariksen takaisin täyteen lentoon ;)
    Voisko tällainen signaali mennä jakeluun ? Onko parempia konsteja.
    Hienoa, että huomioit moottoripyöräilijän! Hätärit ovat ehkä selkein ratkaisu, kuten teitkin. Reilusti 20 sekkaa ja kiihdytys pois niin ainakin tajuaa ettei sun autossa ollut mitään vikaa. Aika vaikea tilanne kaikenkaikkiaan, kun auton ja moottoripyörän kommunikaatioon ei ole mitään hyviksi koettuja periaatteita.
    Street Triple 08
    Varmaan takaa välkyttelisin valoja pari kertaa tuollaisessa tilanteessa ja rinnalla jotain mystistä merkkikieltä, jos ohi menee, ettei tuota välkyttelyä oteta vittuiluna.

On muuten aika nopea operaatio tarkastaa valojen ja vilkkujen toiminta aina liikkeelle lähtiessä. Suoritan tarkistuksen itse aina, kun vähänkään pitemmälle lenkille lähdössä. Oli niitä harvoja hyviä asioita, mistä huomautettiin autokoulussa.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos on tupakkimiehiä, niin ajaa mp:n eteen ja kippaa tuhkakupin sivuikkunasta. Silloon motoristi takana just tajuaa, et kohta vehje leviää!
    Lainaa Hude61 kirjoitti Katso viesti
    tossa eilen lahdentietä ajaessa satoi ajoittan kaatamalla ja olihan siellä myös motoristeja.
    Näkyvyys oli välillä tosi huono ja sitten huomasin motoristin jonka pyörän takavalo oli
    kaiken kukkuraksi pimeä (näkyvyys oli n. 30 m luokkaa) . muuta en keksinyt kuin että ajoin varovasti autolla jonkin matkaa pyörän eteen ja annoin parit lyhyet hazardit ennenkuin kiihdytin yariksen takaisin täyteen lentoon ;)
    Voisko tällainen signaali mennä jakeluun ? Onko parempia konsteja.
    Tuo on paras idea tässä aiheessa mainituista. Toinen idea on toki ajaa vierelle ja yrittää huutaa asiasta, tosin toisaalta riskialtista jos yllättäen joku tuleekin vastaan.
    Itsekin tarkistan oman pyöräni aina ennen ajamaan lähtöä.
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos on tupakkimiehiä, niin ajaa mp:n eteen ja kippaa tuhkakupin sivuikkunasta. Silloon motoristi takana just tajuaa, et kohta vehje leviää!
    Aamukahvit näppikselle

Ajaa ohi painaa tööttiä ja vilkuttaa valoja. Näin mä ainakin tekisin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Vilkuttelet valoja niin kohta tämä tekee threadin orggiin mikä mulkku oli tien päällä kotilolla kun temppuili ja vilkutteli valoja mulle kun muutenkin oli hankaluuksia ajella sateessa ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8.  
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Vilkuttelet valoja niin kohta tämä tekee threadin orggiin mikä mulkku oli tien päällä kotilolla kun temppuili ja vilkutteli valoja mulle kun muutenkin oli hankaluuksia ajella sateessa ;)
    ...ja olin just saanu rikesakon ja merkinnän rekisteriotteeseen rikkinäisestä takavalosta.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...