Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Vaihdoin tuossa viikko takaperin gsx750f -03 gsx650f -08 malliin ja alusta lähtien ihmetellyt tuon gsx650f ajokäyttäytymistä.
    Pyörän rengaspaineet tarkistettu moneen kertaan, käytin jopa pyörän Rm Heinolla tarkistuksessa jossa todettiin että kaikki kunnossa (Koiranluut, laakerit yms), mutta silti pyörä käyttäytyy mielestäni oudosti.
    Pyörässä alla metzelerin renkaat ja edellisessä oli bridgestonen, voiko tuo tehdä niin paljon?
    Ja vertaan tuota -08 mallia aikaisemmin omistamaani -07 malliin ajokäyttäytymisen osalta.

    Ja mitenkö se sitten käyttäytyy? Kurveissa levoton, ajourissa perä vetelee reunalta reunalle (Enemmän kuin mitä esim. -03 gsxf). Tällä hetkellä ei vielä täydellistä luottoa pyörään ja mietin että pitäisikö kokeilla toisen merkkistä takarengasta?
    Tietysti jos osuu kohdalle samanlaisen pyörän omaava kuski niin sellainenhan heti sanoisi että onko normaali käytöksinen.
    Vai voiko -07 ja -08 välillä olla jotain oleellista muutosta joka tekee erilaisuuden? Erilainen etuhaarukan kulma esim?
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  2. #2
    Itse ajelin viimekauden kyseisenlaisella pyörällä. Mukava ja helppo ajettavahan tuo on. Uraherkkyyttä tuntuu hieman olevan. Itsellä käytös parani kun jousien esijännityksiä hieman veti kireämmälle. Ostitko pyörän muuten mistä? Oma Suiza jäi alkukesästä sille suunnalle vaihtoon.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  3. #3
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin tuossa viikko takaperin gsx750f -03 gsx650f -08 malliin ja alusta lähtien ihmetellyt tuon gsx650f ajokäyttäytymistä.
    Pyörän rengaspaineet tarkistettu moneen kertaan, käytin jopa pyörän Rm Heinolla tarkistuksessa jossa todettiin että kaikki kunnossa (Koiranluut, laakerit yms), mutta silti pyörä käyttäytyy mielestäni oudosti.
    Pyörässä alla metzelerin renkaat ja edellisessä oli bridgestonen, voiko tuo tehdä niin paljon?
    Ja vertaan tuota -08 mallia aikaisemmin omistamaani -07 malliin ajokäyttäytymisen osalta.

    Ja mitenkö se sitten käyttäytyy? Kurveissa levoton, ajourissa perä vetelee reunalta reunalle (Enemmän kuin mitä esim. -03 gsxf). Tällä hetkellä ei vielä täydellistä luottoa pyörään ja mietin että pitäisikö kokeilla toisen merkkistä takarengasta?
    Tietysti jos osuu kohdalle samanlaisen pyörän omaava kuski niin sellainenhan heti sanoisi että onko normaali käytöksinen.
    Vai voiko -07 ja -08 välillä olla jotain oleellista muutosta joka tekee erilaisuuden? Erilainen etuhaarukan kulma esim?
    Mulla oli edellisenä mopona toi 650F ja reilut 20tkm sillä ajelin eikä ainakaan omasta mielestä ajettavuudessa ollut mitään varsinaista isompaa moittimista... Onko sulla renkaat missä kunnossa? Itse huomasin monesti että kun takarengas alkoi kulumaan keskeltä kantikkaaksi se vaikutti ton mopon ajettavuuteen yllättävän paljon lähinnä mutka-ajossa ja koko ajan tuntui että mopo kallistuu joko liikaa tai liian vähän.
    k1300s
  4. #4
    Lainaa Tuomas_82 kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli edellisenä mopona toi 650F ja reilut 20tkm sillä ajelin eikä ainakaan omasta mielestä ajettavuudessa ollut mitään varsinaista isompaa moittimista... Onko sulla renkaat missä kunnossa? Itse huomasin monesti että kun takarengas alkoi kulumaan keskeltä kantikkaaksi se vaikutti ton mopon ajettavuuteen yllättävän paljon lähinnä mutka-ajossa ja koko ajan tuntui että mopo kallistuu joko liikaa tai liian vähän.
    Renkaat päällisin puolin hyvässä kunnossa mutta en tuota kantikkuutta ole tarkastanut, ja mutkissa juuri tuota kuvaamaasi ja joskus tuntuu että pyrkii kesken mutkan nousemaan pystympään. Ja ei pitäs kokemuksen puutteesta olla kyse kun edellisillä pyörillä pysty mutkat vetämään ihan tasasesti.

    Pyörän ostin sarankulmasta autoliikkeestä.

    Pitää tuota jousien jännitystä katsella kun sateet loppuu
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  5. #5
    F on identtinen mekaniikaltaa Bandiitin kanssa, erona on kate ja mittaristo.Alustan säädössä kannattaa lähteä takaiskarista, jos yksin ajat niin yhdellä kovemmaksi ja keulaa paripykälää, niin näet onko tasapainossa. Paineet on eteen 2,5 ja taakse 2,9. Ainakin alkuperäisillä bridgeillä oli huono ajaa kun renkaat oli kulunu 5 tonnia.Nyt itsellä alla misukan pilot rod 3 ja toimii, menee vekkiin kuin ihmisen mieli.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #6
    en tiedä vaikuttaako tähän ongelmaan mut onko etupumput huollettu milloin?vai taisi olla sen verran uus pyörä että ei tarvi vielä huoltaa...?

    itse huollatin etupumput gsx 600 f pyörästä ja on aivan eri pyörä nyt. parani sen 100% ajettavuus....(ainakin melkein...)
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  7. #7
    itsellä 750 f -03 renkaat mezeler z 6,kääntyy minne uskaltaa kallistaa mutta kun takanen tulee kantikkaaksi niin eipä käänny enää(renkaan vaihto auttoi)
  8. #8
    Lainaa poku kirjoitti Katso viesti
    F on identtinen mekaniikaltaa Bandiitin kanssa, erona on kate ja mittaristo.Alustan säädössä kannattaa lähteä takaiskarista, jos yksin ajat niin yhdellä kovemmaksi ja keulaa paripykälää, niin näet onko tasapainossa. Paineet on eteen 2,5 ja taakse 2,9. Ainakin alkuperäisillä bridgeillä oli huono ajaa kun renkaat oli kulunu 5 tonnia.Nyt itsellä alla misukan pilot rod 3 ja toimii, menee vekkiin kuin ihmisen mieli.
    Sain edelliseltä omistajalta tietoa että nykyisillä kumeilla ajettu yli 8000km. Paineet on viestisi mukaiset. Kyselen loppuviikosta uutta takanakkia.
    Pyörällä ajettu 20 000km. Itsekin olen kallistunut vika-analyysissäni noihin renkaisiin, katsotaan kuinka paljon auttaa.
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  9. #9
    Tänään kävin extempore vaihdattamassa porissa käydessäni uuden takakumin vanhan tilalle ja pyörä on nyt kuin ihan eri pyörä, myyjäkin vaan totesi että kyllähän tässä vielä pintaa on, joo niin oli mutta kun tarkemmin katsottiin rengasta niin aika monta kanttia löyty renkaasta kun se oli irti vanteelta.
    No oli kyllä ilo päästellä tänään pari tankillista menemään kun uskalsi kurveihinkin kantata kunnolla.

    Enpä olisi uskonut että rengas missä on kulutuspintaa vaikka kuinka on muuten loppu, mikä renkaaseen syö tuollaiset kantit? Eipä ole aikaisemmissa pyörissä tullut vastaan moista.

    Eturenkaassa on samalaiset kantit mutta nyt just ei kesälomapörssi kestänyt koko kierroksen uusimista, pitää odottaa ylitöiden maksua seuraavaan tiliin saakka
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  10.  
  11. #10
    Matka-ajo maantiellä sen renkaan kantille syö. Kun ei pahemmin kanttailla, ei rengas kulu kuin keskeltä
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78