Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tää on mun lempiaihe ja aika monta kertaa asiasta aiemminkin kommentoinut eri yhteyksissä, mutta oikeasti: Mikä noissa langattomissa / bluetooth-kypäräpuhelimissa/kommunikaatiojärjestelmissä on niin hienoa, että niitä kannattaa hankkia? Tätä(kin) foorumia seuratessa näkyy lähinnä kysymyksiä

    - miten saa parittumaan sen ja tään kanssa
    - saisiko siihen sittenkin johdon kiinni, että saisi ladattua ajaessa (paitsi, että yleensä lataus ei toimi samanaikaisesti laitteen toimiessa)

    Vanhan liiton vekottimet (AutoCom, Starcom, Baehr) toimivat kuin se kuuluisa junan vessa Buick'issa. Niihin saa liitettyä kaikki lisälaitteet, sähkö ja tarina korvissa ei lopu kesken pitkänkään päivän jälkeen... Kertokaa nyt vanhalle pierulle mikä ihme noista BT-seteistä tekee parempia (tai edes) ostamisen arvoisia? Ainakin itse opin parissa viikossa kiinnittämään/irrottamaan sen johdon kypärään (selkäytimellä) aina pyörän päälle kiivetessäni / siltä poistuessani. Eli pelkkä yhden johdon puuttuminen ei kyllä minua vakuuta...
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Sinun mielipidettä tuskin saan käännettyä koska tuolla asenteella olet. Noh ei se haittaa.

    Itsellä on pari kypärää joissa halpa kiinalainen BT setti. Onhan se kätevää kun takapenkin harakan kanssa kurvaa huoltoasemalle tankkaamaan ja juttelua ei tartte keskeyttää edes siksi aikaa. Sama juttu jos pysähtyy hetkeksi jalottelemaan eikä jaksa ottaa kypärää pois.

    Kahden kuskin välilläkin tuo toimii yllättävän hyvin. Kaverin kanssa ajeltiin ja ~300 metriä meni vielä ihan kohtalaisesti. Akkua luvataan 7 tuntia, mutta käytännössä kestää varmaan 10 tuntia puhetta. Tauoille kun laittaa stand by -tilaan niin saa kyllä pitkän päivän vetää että loppuu akku.

    Sitten kysymys: miksi tykkäät johdoista?
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  3. #3
    En mä tykkää johdoista mutta ne ei haittaakaan kuten yriin sanoa. Toi pyörien välinen keskustelu on oikeasti hyvä asia. Vanhan liiton miehet (minä?) hoidan tuon PMR:llä.

    Niin. Ja tuossa johtosysteemissä voi kuunnelle loputtomasti musiikkia, radiota, MP3 laitetta. Ja vielä päälle höpöttää mamman kanssa. En ihan oikeasti ymmärrä miksi BT-pohjainen järjestelmä olisi parempi????

    Nykysysteemi hoitaa (loputtomasti)

    - keskustelun muorin/repsikan kanssa
    - radion, MP3:n ja navigaattorin ohjeiden kuuntelun
    - puhelimeen vastaamisen/puhumisen

    Eli jos haluat ajaa "n" tuntia kuunnellen radiota ja/tai musiikkia MP3:sta tai muusta lähteestä ja keskustellen koko ajan mamman kanssa niin: Onnistuuko tuo Bluetoothillla kuinka helposti/hyvin/kuinka monen tunnin ajan?
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Noh jos nykyinen toimii niin miksi sitä vaihtamaan?
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  5. #5
    Vanhan liiton miähenä sanoisin jotta:

    PMR kantaa kauemmaksi mutta on se BT:n äänenlaatu selkeästi parempi eli häiriöttömämpi (Midland) eikä tule peukalo kipeäksi pidemmilläkään matkoilla (kun ne voksit on mitä on...)
  6. #6
    Tunteina Scaala toimii n. 8-10, riippuen puhuuko ihan kokoajan ja sammuttaako tauon ajaksi. Ja voihan sitä ladata ajon aikanakin tupakinsytyttimestä, jos langat tuntuu niin kivoilta, joten silloin se toimii "loputtomasti"
    Hajapusanisti
  7.  
  8. #7
    En kyllä itseäni laske vanhan liiton mieheksi, mutta langallisilla intercomeilla mennään. Lähinnä siitä syystä, että nuo vanhat Nolanin N-Com laitteet nyt edelleen pelittävät. Eli langalliset on käytössä lähinnä siksi, ettei silloin hankinta-aikaan vielä ollut kunnollisia BT-vehkeitä saatavilla.
    Näissä omissa laitteissa tuo langallisuus tarkoittaa sitä, että kuskin ja kyytiläisen kypärät on kytketty suoraan toisiinsa, eikä ole mitään keskusyksikköä kuten noissa Starcomeissa, Autocomeissa tms.Tai on tässäkin keskusyksikkö, se vain on kuskin kypärässä eikä esim. satulan alla. Eli tarkoittaa suomeksi, että näillä laitteilla on langattomien ja langallisten huonot puolet molemmat samassa paketissa, kun on piuha kiinni kypärässä, mutta silti mennään akun varassa.
    Onhan tähän latausjohtokin tupakinsytkäriplugilla, mutta sitten tulisi jo kaksi johtoa kypärään Eikä tuo akku ole vielä koskaan loppunut, ei edes pitkän ajopäivän aikana.
    Ja kolmas johto tulisi, jos haluaa musiikkia kuunnella
    Hyvin ollaan tosin pärjätty, mutta seuraavat vehkeet kun näistä aika jättää, tulee olemaan kyllä langattomat. Tauoilla helpompaa, kun ei tarvitse johtoja kytkeä, saa navin kätevästi kypärään ja ennen kaikkea musiikit kuulumaan. Nyt ei vaan jaksa noita johtoja viritellä, niin harvemmin tulee sitten mitään kuunneltua.
    Mutta näillä tosiaan mennään niin kauan kuin mennään, ei toi langattomuus ole mulle niin tärkeää, että maksaisin siitä muutamaa satasta kun wanhatkin laitteet vielä toimii.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie