Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ironman kirjoitti Katso viesti
    Eipä tuohon oikeaa vastausta taida olla. Tietysti kalliimpiin pyöriin > 7000 euroa varmaan täyskasko kannattaa yleensä ottaa. Halvempiin ehkä ei. Osakasko kannattaa aina mielestäni olla varkauden varalta.

    Itse ajelin kaksi ekaa kautta täyskaskolla, vaikka pyörät tuossa 5000-6000 euron hintaluokassa. Turhaa rahanmenoahan tuo oli näin jälkikäteen ajatellen koska mitään ei sattunut. Nyt ei ole Rykkösessä kuin osakasko, mutta kyllä sitten ketuttaa jos tulee kaato, nimittäin täyskaskon säästöllä ei paljon kuitenkaan katteita vaihdella.

    Eli jos pysyt pystyssä niin kaskoa ei kannata ottaa, muuten kannattaa
    Kiinan muovit, lasikuitukatteett ja romuttamolta uuden veroisiksi kunnostetut mahtunevat tuohon säästörakoon.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Lainaa maraxtreme kirjoitti Katso viesti
    Nyt on käyty vakuutusyhtiöissä:
    Lähivakuutus: Hinnoittelivat pyörien hinnat aivan yläkattoon (Jo 600cc CBR:n vakuutushinta nousi yli 1600€/vuosi. Ja naurettavinta on että kaikki vakuutukseni on keskitetty lähivakuutukseen)
    If: Sama pyörä ja n. 1000€ / vuosi (Liikennevakuutus/etukasko) (Lähtöbonarit 30/70) -> hinta tuli jos keskitän vakuutukseni ifille. If:ssä vielä sanoivat että katupyörien vakuutukset ovat nyt kalleimillaan ja customeiden hinnat aivan alhaalla.

    Nyt on vielä lähetetty tarjouspyyntöjä pohjolaan,turvaan,pohjantähteen jossa kerroin että olen valmis keskittämään kaikki vakuutukseni kyseiseen yhtiöön jos hinnoista pääsee yhteisymmärrykseen.

    Kellään mitään omakohtaisia kokemuksia vakuutusyhtiöiden hinnoitteluista?
    Itsellä ikää 24v ja piikkiajoilta tulee bonuksia vielä 20% alkajaisiksi.

    Jos palo/hirvi/varkaus riittää niin kokeileppa Aktiasta vakuutusta, jos taas haluat täyskaskoa niin Turva on ollu mulle ainakin kilpailukykyisin kilosille katupyörille.
    Aktiassa kilonen osakaskolla mulla on ollu n.600€, ja Turvassa täyskaskolla n.1000€/ajokausi.
    Makuja on monia, mutta ite ottaisin kilosen.
    -04 R1 ja 10Rriä saa jo tosi hyviin hintoihin, ja ovat _hieman_ eri maailmasta kuin vanhemmat kiloset.
    Emäntä ajoi keväällä kortin ja ihan yhtä hyvin hänellekkin toimii ekana isona pyöränä perheemme kilokyykky. Jos ei älliä/kunnioitusta pyörää kohtaan löydy niin ittensä pystyy tappamaan PV:lläkin.
    Ps.halvimmat pyörät voipi löytyä jo elo-syyskuun markkinoilta..
  3. #33
    Gixeri 1000 ja cbr 900 ajoasennot erovat ainakin huomattavasti toisistaan. Gixeri oli itselle parmepi ajaa (186cm ja reilu 100kg) ja cebari oli taas 15cm lyhyemälle kaverille parempi ajettava. Reissussa kokeilin myös kaverin vanhempaa kusiaista ja hyvin tuokin lähti 0-100km/h, tosin isommissa vauhdeissa suurempien pyörien tehon huomaa. Mutta eroa 150hp cbr 900:ssa ja 200hp gixerissä en hirveesti huomannut, ajonopeudet pysyi tosin alta 210km/h, eli sen jälkeen varmaan tuo tehon tuoma ero korostuu. R1:n ja R6:n ajoasennossa on kanssa hieman eroa. R6.ssa istutaan hieman enempi "pyörän päällä". Joten ei muuta kuin testaamaan pyöriä, mikä tuntuu parhaimmalta ajaa osta se!
  4. #34
    Lainaa enkero kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä laskisin kutoselta kolmoselle (kakkoselle) pudottamisen vaiheiden räpläämiseksi...

    En tiedä minkälainen tuo k6 on ajella, mutta Y-k1 750:lla(joka aikanaan oli sporttipyörien kärkeä) kadulla vaihteita joutui putkiviritteisenä + hitusen lyhennetyllä välityksellä (-1p edessä) räpläämään paljon vähemmän kuin vakiokuntoisella ja välitteisellä zx12r:llä. Tämä johtuen 12r:n paljon kapeammasta käyttökelpoisesta kierroalueesta, jonka takia välitykset täytyy olla mallia aavikko. Tuommosella pyörällä jonka käyttökelpoinen rpm-alue on 3t-14trpm & teho kasvaa lineaarisesti kierrosten mukana lähes loppuun saakka, on äärettömän hauska ajaa kun sopivilla välityksellä kutonen on käyttökelpoinen 70-+300 mittarinopeuksissa. Ja voin kertoa että vauhdistakin lähti kutosella kyllä riittävän railakkaasti.

    Ja samaten kun edellissivulla oli noista 0-100km/h kiihtyvyyksistä juttua, niin kusiaisia ei ainakaan sen takia voi laskea pois Kun tuppaavat vähän vanhemmat kusiaiset (vuosituhannen vaihde) olemaan nopeimmasta päästä 0-100 vedossa, kun alustageometria ja teho senverran maltillisia etteivät juurikaan keulineet kiihdytyksessä edes ykkösellä ja ykkönen riitti juuri ja juuri 100km/h todelliseen nopeuteen. 01 Bike mittasi 600 gsx-r:lle 0-100km/h 2,7s.

    Toinen asia onkin kertooko 0-100km/h kiihtyvyys pyörän suorituskyvystä yhtään mitään, niin ei mielestäni kerro. Mutta 0-200km/h kiihtyvyydetkin vielä ovat monilla 600cc sporteilla hyviä, sillä välillä tuleekin sitten jo muutamia sekuntteja takkiin huomattavasti tehokkaamilta sporteilta.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  5.  
  6. #35
    Lainaa maraxtreme kirjoitti Katso viesti
    Nyt olisi kysymys kokeneille
    Mitä vakuutuksia kannattaa maksella. Onko edes järkevää ottaa täyskaskoa jossa on kolarointiturva? Tämä tuntuu nostavan vakuutuksien hinnat pilviin
    Vai onko järkevämpää maksaa osakaskoa, ja jos mahdollisesti tapahtuu jotain niin pulittaa omasta pussista?
    Kertokaahan omakohtaisia kokemuksia ja mielipiteitä
    Itse en omaan kympin maksaneeseen pyörään raahtinut täyskaskoa laittaa. Osakasko nyt on puoli-ilmainen ja saapi turvan ulkopuolisten töhötyksiä vastaan, eli se oli ehdoton. Täyskasko taas olisi tuplannut vakuutusmaksut (700 -> 1400). Pieni riski toki silloin aina otetaan, mutta itse mietintöjeni päätteeksi totesin olevani valmis sen ottamaan. Tuntui lopulta liian "tyhjästä maksamiselta", ja voipa olla taas kauden jälkeen tyytyväinen ettei tullut rahoitettua vakuutusyhtiötä kesän bensarahaa vastaavalla summalla (karkeasti). Olettaen tietenkin ettei törttöile.

    Toki jos vahinko käy, niin sitten ketuttaa niin että tähtiä näkyy. Tosin kolaritilanteessa itselleni pyörän kunto olisi melko triviaalinen seikka, oma henkikulta siinä vaiheessa enemmän kiinnostaa. Pitää vain pysyä tien päällä valppaana ja etenkin kävelyvauhdissa pärrää käsiteltäessä/työnneltäessä koko ajan varuillaan ettei mene paikaltaan nutulleen.

    Kuinkahan paljon muuten tehdään vakuutuspetoksia, joissa kasko soitetaan voimaan pyörän juuri käytyä kotipihassa kyljellään ja päivän parin päästä ilmoitetaan sattuneesta vahingosta?
    Honda CB1000R -09
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12