Sivu: 21 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 111920212223 ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 690:sta
  1. #601
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Ei sitä vielä ole säädetty. Juuri nyt on oikea aika kiukutella tyhmää päätöstä vastaan, viimeinen mahdollisuus. Tyhmiä päätöksiä tehdään ellei niitä vastusteta. Tehdään vastustuksesta huolimattakin, mutta aivan varmasti tehdään jos kukaan ei nosta epäkohtia esiin. Kiukuttelen täällä, naamakirjassa ja kirjoitin muutamalla katsastusta puoltavalle eriävän mielipiteen perusteluineen.

    Yhteiskunta olemme me, ei joku muu. On ne muutkin toki, mutta melkoista alistumista on pistää pää piiloon ja todeta, että yhteiskunta päättää ja sillä siisti.
    Jaa. Olin ymmärtävinäni, että tuo olisi Euroopan parlamentissa jo päätetty? Vai eikö? On ehkä fatalistista odottaa, että kun se on tuolla päätetty, niin tulee Suomessakin voimaan, mutta jotenkin en jaksa kuvitella tämän olevan niin iso asia Suomelle että tuosta lähdettäisiin kaatamaan kakkakuormia Brysselin kaduille.
    <p>2002-2014</p>
  2. #602
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Jaa. Olin ymmärtävinäni, että tuo olisi Euroopan parlamentissa jo päätetty? Vai eikö? On ehkä fatalistista odottaa, että kun se on tuolla päätetty, niin tulee Suomessakin voimaan, mutta jotenkin en jaksa kuvitella tämän olevan niin iso asia Suomelle että tuosta lähdettäisiin kaatamaan kakkakuormia Brysselin kaduille.
    Euroopan parlamentti on hyväksynyt esityksen mutta se alistetaan vielä Euroopan Unionin Neuvostolle joka on ministerineuvosto ja liikenneasioissa siellä Suomea edustaa, ymmärtääkseni, liikenneministeri Merja Kyllönen.
    Päätöksenteko tapahtuu äänestysperiaatteella mutta eri maiden edustajien äänimäärä riippuu hänen edustamansa maan väkiluvusta. Mikä meidän tapauksessamme tarkoittaa 7 ääntä mikä taitaa olla noin 3% kokonaisäänimäärästä. Tämähän tarkoittaa, useimmissa tapauksissa, että äänivaltaa on mutta niin vähän että sillä asioihin vaikuttaminen ei ole kovin helppoa. Täällä enemmän äänimäärien jakautumisesta http://europa.eu/about-eu/institutio...u/index_fi.htm.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 12.08.2013 klo 09:26. Syy: Tekstiä lisätty
  3. #603
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Jaa. Olin ymmärtävinäni, että tuo olisi Euroopan parlamentissa jo päätetty? Vai eikö? On ehkä fatalistista odottaa, että kun se on tuolla päätetty, niin tulee Suomessakin voimaan, mutta jotenkin en jaksa kuvitella tämän olevan niin iso asia Suomelle että tuosta lähdettäisiin kaatamaan kakkakuormia Brysselin kaduille.
    Jos olisit asiaa seurannut, niin olisit huomannut saman minkä jotkin europarlamentaarikotkin huomasivat eli lobbareiden vedätyksen tilastoilla ja huonon valmistelun. Seuraavaksi komissioon ja toivottavasti uudelleen parlamenttiin. Ei suomalaiset tässä yksin ole vastustamassa, vastustajia on joka maassa. Muutenhan tämä olisikin ollut ihan läpihuutojuttu.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  4. #604
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Miksi minä sinulle maksaisin ??? En ymmärrä asiayhteyttä ????
    Eiköhän tuossa ole ihan kaiken takana tuo perinteinen .

    "Oikeen isot pojat" keksii tavan kerätä rahaa.
    Tälle "tavalle" aletaan sitten hankkimaan yhteiskunnallisin vaikutuskeinoin
    virallisuutta ja lainvoimaa..... yleistä käytäntöä.... yleisen edun vuoksi.
    Hauskan usein vielä argumentein, joiden pikainenkin tarkastelu saa ensin hymyn korviin... ennen vitutusta.

    Ei se kuule.... valitettavasti ole kovin kaukana todellisuudesta tuo....
    Miksi et maksaisi kaikille jotka ymmärtävät pyytää .

    Ei se, että joku on vähän "isompi" ja pyytää painokkaammin, muuta lähtökohtaa välttämättä mihinkään

    Kaikesta "opeista" fataalein on tuo "herran pelko".
    Se kun on käytännössä iänkaiken osoittautunut tyhmyyden aluksi.....
    toisaalta..... jos tykkää kuskata aina jonkun kankea takapaksissaan.... mikäs siinä -.

    Huonoja tapoja ei kuitenkaan pitäisi opettaa muille..... lapsista ja nuorista nyt puhumattakaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #605
    Toivottavasti turvaliiveillekin tulee katsastuspakko.
  6. #606
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti turvaliiveillekin tulee katsastuspakko.
    Hylkyyn heti, jos on viikattu väärällä tavalla pakettiin..... ja rahat pois uusinnasta
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #607
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti turvaliiveillekin tulee katsastuspakko.
    Liivien, siis huomio, katsastuspakkoherjaan lisäyksenä, että ainakin toivoisi huomioliivien väh. 1 kpl tulevan pakollisiksi auton varustukseen, siinä kuin varoituskolmiokin. Kohta kun taas koittaa syyspimeät ja ne renkaan vaihtajat, tai muusta syystä motarien varteen pysähtyneet.
    <p>.</p>
  8. #608
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Jos olisit asiaa seurannut, niin olisit huomannut saman minkä jotkin europarlamentaarikotkin huomasivat eli lobbareiden vedätyksen tilastoilla ja huonon valmistelun. Seuraavaksi komissioon ja toivottavasti uudelleen parlamenttiin. Ei suomalaiset tässä yksin ole vastustamassa, vastustajia on joka maassa. Muutenhan tämä olisikin ollut ihan läpihuutojuttu.
    Jos riittävän moni jäsenmaa neuvostossa vaatii tuota lakia muutettavaksi, niin se vielä muuttuu. Tämän vuoksi jäsenmaissa, meillä ja muualla, on tarpeellista pitää asia esillä epäkohtineen.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  9. #609
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Liivien, siis huomio, katsastuspakkoherjaan lisäyksenä, että ainakin toivoisi huomioliivien väh. 1 kpl tulevan pakollisiksi auton varustukseen, siinä kuin varoituskolmiokin. Kohta kun taas koittaa syyspimeät ja ne renkaan vaihtajat, tai muusta syystä motarien varteen pysähtyneet.
    Asia olisi ihan hyvä ja perustelutkin järkevät.

    Ei merkittävää kustannusvaikutusta tai toistuvaa vaivaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #610
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Jos riittävän moni jäsenmaa neuvostossa vaatii tuota lakia muutettavaksi, niin se vielä muuttuu. Tämän vuoksi jäsenmaissa, meillä ja muualla, on tarpeellista pitää asia esillä epäkohtineen.
    Myö ollaan niin pieni nappula suuren Saksan rinnalla, jota haratahan sitä voi vastaan - tuloksetta, katsotaanpa vain.
    Edelleen en pidä koko hommasta, kun sillä on korkeintaan marginaalinen vaikutus turvallisuuden paranemiseen, erilaisiin prätkien äänimaailmojen hallintaan saamiseen ja sen semmoisiin.
    <p>.</p>
  11. #611
    Autoista on löytynyt jo tovin pakollisena varoituskolmio, mutta silti tämä pakko ei sen käyttämistä autuaaksi tee. Liian usein näkyy ensin auton katto ja vasti sitten varoituskolmio. Ei oikein varoituskolmion funktio toteudu, kun sitä ei viitsitä viedä muutamaa metriä kauemmaksi.

    Sama koskee "huomioliivejä". Jokainen voi jo nyt halutessaan ostaa nipun huomioliivejä auton takakonttiin, mutta kyllä saa aika tavalla jarrua polkea jos tieto renkaanvaihtajasta tulee vasta kun sekä auto että autoilija näkyvät (ja tällöinkin näkynee ensin pikemminkin auton katto kuin kyykkivä renkaanvaihtaja). Voi ehkä tasaisella Pohojanmaalla toimia, mutta kyllä se tieto tulevasta ongelmakohdasta pitäisi sillä tarpeeksi kauaksi jätetyllä varoituskolmiolla välittyä jolloin jää oikeasti aikaa reagoida muutenkin kuin abseja huudattamalla.

    Toimiva liikenne kaipaa enemmän järjen käyttöä kuin pakkoa ja keppiä. Tosin, tämä varoituskolmio/huomioliividilemma ratkennee kuin itsestään muutamassa vuodessa, sillä taitaapa harvan nykyauton vakiovarustukseen enää vararengas kuulua. Varmaan kohta kielletään itse vaihtamasta renkaitakin, "koska turvallisuus".
  12. #612
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Jos olisit asiaa seurannut, niin olisit huomannut saman minkä jotkin europarlamentaarikotkin huomasivat eli lobbareiden vedätyksen tilastoilla ja huonon valmistelun. Seuraavaksi komissioon ja toivottavasti uudelleen parlamenttiin. Ei suomalaiset tässä yksin ole vastustamassa, vastustajia on joka maassa. Muutenhan tämä olisikin ollut ihan läpihuutojuttu.
    En ole seurannut. Asia ei ole isolla prioriteetilla minun agendallani, koska ei tuo katsastus minun harrastustani muuttaisi tai kaataisi. Ei edes se pari kymppiä ylimääräistä rahanmenoa. Enkä kyllä usko, että kovin monen muunkaan.

    Liikoja tuosta vastaankiukuttelusta en odota ehkä jo siksi, että kait aika isossa osassa Eurooppaa (niillä joilla niitä ääniä / vaikutusvaltaa on) tuo katsastus on jo käytössä.
    <p>2002-2014</p>
  13. #613
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    En ole seurannut. Asia ei ole isolla prioriteetilla minun agendallani, koska ei tuo katsastus minun harrastustani muuttaisi tai kaataisi. Ei edes se pari kymppiä ylimääräistä rahanmenoa. Enkä kyllä usko, että kovin monen muunkaan.

    Liikoja tuosta vastaankiukuttelusta en odota ehkä jo siksi, että kait aika isossa osassa Eurooppaa (niillä joilla niitä ääniä / vaikutusvaltaa on) tuo katsastus on jo käytössä.
    Aika moni niistäkin maista joissa katsastus on vastustaa sitä - paljolti sen tiheän katsastusvälin yms turhan raskaan toteutuksen takia. Esim Ruotsi vastustaa koska heillä oli about tuon ehdotuksen mukainen katsastus tiheys ja se puolitettiin -> ei mitään vaikutusta tilastoihin.

    Ja vaikka se ei rahanmenon takia iso asia olisikaan niin turhasta pakkomaksamien on periaatteellinen kysymys. (Ja hinta tuskin tulee olemaan pari kymppiä vaan oma veikkaukseni on 70-100e/kerta).

    Ja ihan vetoa melkein voisin lyödä että katsastusten alkaessa konttorit on tupella monta vuotta - eli ei oo niin kivutonta kuin äkkiä vois kuvitella.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  14. #614
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Aika moni niistäkin maista joissa katsastus on vastustaa sitä - paljolti sen tiheän katsastusvälin yms turhan raskaan toteutuksen takia. Esim Ruotsi vastustaa koska heillä oli about tuon ehdotuksen mukainen katsastus tiheys ja se puolitettiin -> ei mitään vaikutusta tilastoihin.

    Ja vaikka se ei rahanmenon takia iso asia olisikaan niin turhasta pakkomaksamien on periaatteellinen kysymys. (Ja hinta tuskin tulee olemaan pari kymppiä vaan oma veikkaukseni on 70-100e/kerta).

    Ja ihan vetoa melkein voisin lyödä että katsastusten alkaessa konttorit on tupella monta vuotta - eli ei oo niin kivutonta kuin äkkiä vois kuvitella.
    Jotensakin tässä tuntuisi olevan realismin makustelua - suunta joka sitten tulee olemaan.
    <p>.</p>
  15. #615
    Lainaa d0ggie kirjoitti Katso viesti
    Sama koskee "huomioliivejä". Jokainen voi jo nyt halutessaan ostaa nipun huomioliivejä auton takakonttiin, mutta kyllä saa aika tavalla jarrua polkea jos tieto renkaanvaihtajasta tulee vasta kun sekä auto että autoilija näkyvät (ja tällöinkin näkynee ensin pikemminkin auton katto kuin kyykkivä renkaanvaihtaja). Voi ehkä tasaisella Pohojanmaalla toimia, mutta kyllä se tieto tulevasta ongelmakohdasta pitäisi sillä tarpeeksi kauaksi jätetyllä varoituskolmiolla välittyä jolloin jää oikeasti aikaa reagoida muutenkin kuin abseja huudattamalla.
    Kyllä se liivi on siltikin ihan asiaa koska varoituskolmio ei kerro yhtään mitään siitä että siellä on mustapukuinen kaveri kyykkimässä auton ja ajoradan välissä. Liivistä sen saattaa jopa bongata. Liivin voisi siis hyvinkin asettaa pakolliseksi ja sen käytön onnettomuus- ja riskitilanteissa. Tämä siis ihan kaikkiin kulkineisiin joilla maanteillä kuljetaan.
    Honda Transalp XL700 ABS -08
  16. #616
    Lainaa Miihkaili kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se liivi on siltikin ihan asiaa koska varoituskolmio ei kerro yhtään mitään siitä että siellä on mustapukuinen kaveri kyykkimässä auton ja ajoradan välissä. Liivistä sen saattaa jopa bongata. Liivin voisi siis hyvinkin asettaa pakolliseksi ja sen käytön onnettomuus- ja riskitilanteissa. Tämä siis ihan kaikkiin kulkineisiin joilla maanteillä kuljetaan.
    Syytä huomioida, että on huomio- l. heijastinliivi ja pienikin heijastin hämärässä on kova sana, saati huomioliivien suuret heijastinnauhat. Johan se Taljakin ajalta sirppi ja vasara mainosti: heijastin heilumaan, eli kun vielä on pikkaisen liikkeessä. No en ole laskenut monetko meillä on, eihän nuo mitään maksa. Kaljakeissin hinnalla taitaa saada kolmet ihan hyvät.
    <p>.</p>
  17. #617
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Aika moni niistäkin maista joissa katsastus on vastustaa sitä - paljolti sen tiheän katsastusvälin yms turhan raskaan toteutuksen takia. Esim Ruotsi vastustaa koska heillä oli about tuon ehdotuksen mukainen katsastus tiheys ja se puolitettiin -> ei mitään vaikutusta tilastoihin.

    Ja vaikka se ei rahanmenon takia iso asia olisikaan niin turhasta pakkomaksamien on periaatteellinen kysymys. (Ja hinta tuskin tulee olemaan pari kymppiä vaan oma veikkaukseni on 70-100e/kerta).

    Ja ihan vetoa melkein voisin lyödä että katsastusten alkaessa konttorit on tupella monta vuotta - eli ei oo niin kivutonta kuin äkkiä vois kuvitella.
    Voit olla oikeassa, tai sitten olematta. Jokainen valitsee huolenaiheensa. Olen liian laiska murehtimaan moisia.
    <p>2002-2014</p>
  18. #618
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Voit olla oikeassa, tai sitten olematta. Jokainen valitsee huolenaiheensa. Olen liian laiska murehtimaan moisia.
    Sitten laiska hinaa mopon tai mopot kerta vuoteen konttorille. Saattaa olla keväällä pitkähkö jonotus konttorille, kun lumien lähdettyä n. 50 % motoristeista on siellä samassa jonossa. Sitä ennen on tietysti hankittu siirtolupa, että pääsee sinne konttorille. Toisaalta katsastamalla ajallaan, vaikka tammikuussa, säästyy siirtoluvan hankkmiselta.

    Nimenomaan laiskan kannattaisi nyt nähdä vähän vaivaa, voi sitten myöhemmin laiskotella jos asiat menevät suotuisasti.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  19. #619
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Sitten laiska hinaa mopon tai mopot kerta vuoteen konttorille. Saattaa olla keväällä pitkähkö jonotus konttorille, kun lumien lähdettyä n. 50 % motoristeista on siellä samassa jonossa. Sitä ennen on tietysti hankittu siirtolupa, että pääsee sinne konttorille. Toisaalta katsastamalla ajallaan, vaikka tammikuussa, säästyy siirtoluvan hankkmiselta.

    Nimenomaan laiskan kannattaisi nyt nähdä vähän vaivaa, voi sitten myöhemmin laiskotella jos asiat menevät suotuisasti.
    Ei sitä siirtolupaa keväälläkään tarvitse hankkia. Mikäli mopo on rekisterissä, niin sen saa ajaa katsastukseen, kunhan katsastusaika on varattu etukäteen.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  20. #620
    Tammikuussa ainakaan meidän tallissa ei oo yhtään ajokunnossa olevaa pyörää. Huhtikuussa saattaa jo jokunen olla, mutta viimeset säädöt alkaa olemaan toukokuulla jo tehty ja koeajot ajettu.

    Jos jonkun matkakirnun kuljettajan taloutta ei moinen katsastusjupakka haittaa, ja pyöräkin on keväisin liikkeen vakuumeissa, niin sillon on ihan ok olla välittämättä mistään mikä ei itseä koske. Varsinkin sellaset tyypit, joilla on useampikin harrastepyörä kokoelmissaan, juhlivat onnesta kun tulee turvallisuutta edistävä maksullinen katselmus EU:n toimesta pakolliseksi.

    Minä vastustan periaatteesta tuollaista mielivaltaa jonka intressit ovat puhtaasti taloudellisessa hyödyssä. Ja ties kuinkamonennen kerran, muutoskatsastakaa ne fillarit jos muutatte niitä jotenkin. Näin saadaan tuota tilastoa pidettyä edes jotenkin stabiilina, ettei tule niitä rosentteja tilastonikkareiden esitettäväksi kun joku koheltaa katsastamaton slipari pakosarjan jatkeena. Hyvä olla paperit kunnossa tietotaidon tukena, mikäli ratsupoliisi haluaa olla väkisin oikeassa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  21. #621
    Itseä taas ei todellakaan kiinnosta kun ajan kaudessa niin vähän, että osa voisi ajatella mitä järkeä pitää pyörää. Mutta sehän on se idea, pystyy tehdä jotain muuta
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  22. #622
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Joo jossain foortumilla oli kerrottu että Kreikkaan tulisi vasta 2025......Voi olla trolli mutta mistä näitä tietää
    Trolli se on. Nyt tulee varmaa tietoa

    Kesäkuun loppuun, armon vuonna 2013 on jokaisen kreikkalaisen yli 50 cm3 "mopon" oltava katsastettu !!!!! Näkyy ainakin tänä vuonna sinisenä tarrana rekkarikilvessä, missä on merkitty seuraava katsastus.

    Katsastuksen hinta 35 €, uusinta samaan hintaan kuukauden sisällä, jos venyttelee uutta näyttöä yli 2kk, niin katsastus uusiksi. Tuon 1kk- 2kk pääsee 2€ sakoilla.

    Niin..ja jos et katsasta ja poliisit tapaa sut liikeenteestä, niin sakko on 400 euroa, repikää siitä !
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  23. #623
    Mulla on tullut nyt kilometrejä siinä 2k, ja ehkä nippa nappa se kolmaskin tonttu sieltä tulee tälle kaudelle. Maksa siinä sitten vielä jostain helvetin katsastuksesta ylimääräinen turha maksu, noilla kilometreillä. Se pikkusen eri asia jossain missä ajokausi on läpi vuoden ja manjanamiehen mentaliteetilla pyörä pidetään "kunnossa", toisin kuin täällä kylmässä pohjolassa missä ajokausi on vain osan vuodesta ja pyörät kalliita joten ne myös pidetään kunnossa. Eli kun rahastus on turhaa, niin se on turhaa.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  24. #624
    Lainaa freerider70 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tullut nyt kilometrejä siinä 2k, ja ehkä nippa nappa se kolmaskin tonttu sieltä tulee tälle kaudelle. Maksa siinä sitten vielä jostain helvetin katsastuksesta ylimääräinen turha maksu, noilla kilometreillä. Se pikkusen eri asia jossain missä ajokausi on läpi vuoden ja manjanamiehen mentaliteetilla pyörä pidetään "kunnossa", toisin kuin täällä kylmässä pohjolassa missä ajokausi on vain osan vuodesta ja pyörät kalliita joten ne myös pidetään kunnossa. Eli kun rahastus on turhaa, niin se on turhaa.
    Ja kun sillä rahastuksella ei oikeasti edistetä edes moottoriväen työllisyyttä, vaan ne voitot menevät ulkomaanpellejen taskuihin. Näin se vain on.
    <p>.</p>
  25. #625
    Lainaa freerider70 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tullut nyt kilometrejä siinä 2k, ja ehkä nippa nappa se kolmaskin tonttu sieltä tulee tälle kaudelle. Maksa siinä sitten vielä jostain helvetin katsastuksesta ylimääräinen turha maksu, noilla kilometreillä. Se pikkusen eri asia jossain missä ajokausi on läpi vuoden ja manjanamiehen mentaliteetilla pyörä pidetään "kunnossa", toisin kuin täällä kylmässä pohjolassa missä ajokausi on vain osan vuodesta ja pyörät kalliita joten ne myös pidetään kunnossa. Eli kun rahastus on turhaa, niin se on turhaa.
    Jos minulle heittelit, niin hukkaan meni.
    Manjanamiehet ajaa niillä pyörillään työmatkansakin, kilometrejä ei välttämättä tule sen 3 tonttua enempää kuin sullakaan. Pyörät on yleisesti ottaen kunnossa, toki niitä romuilla ajaviakin löytyy. Enemmän kuitenkin romut on mopoja, siis alle 50 cm3. No katsastus ja sitä myötä valvonnan helpottuminen poliiseille poistaa niitä romuja siellä manjana-maissakin. Kunhan ei vaan meille Suomeenkin sama s........n katsastus tulisi!!!
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  26. #626
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Trolli se on. Nyt tulee varmaa tietoa
    Kesäkuun loppuun, armon vuonna 2013 on jokaisen kreikkalaisen yli 50 cm3 "mopon" oltava katsastettu !!!!! Näkyy ainakin tänä vuonna sinisenä tarrana rekkarikilvessä, missä on merkitty seuraava katsastus.
    Katsastuksen hinta 35 €, uusinta samaan hintaan kuukauden sisällä, jos venyttelee uutta näyttöä yli 2kk, niin katsastus uusiksi. Tuon 1kk- 2kk pääsee 2€ sakoilla.
    Niin..ja jos et katsasta ja poliisit tapaa sut liikeenteestä, niin sakko on 400 euroa, repikää siitä !
    No se on hyvä olla siellä noin kireä

    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Jos minulle heittelit, niin hukkaan meni.
    Manjanamiehet ajaa niillä pyörillään työmatkansakin, kilometrejä ei välttämättä tule sen 3 tonttua enempää kuin sullakaan. Pyörät on yleisesti ottaen kunnossa, toki niitä romuilla ajaviakin löytyy. Enemmän kuitenkin romut on mopoja, siis alle 50 cm3. No katsastus ja sitä myötä valvonnan helpottuminen poliiseille poistaa niitä romuja siellä manjana-maissakin. Kunhan ei vaan meille Suomeenkin sama s........n katsastus tulisi!!!
    Mutta jossain luki että mopoihin tulisi vasta vuoden myöhemmin
    Jos jokainen mopo ratsattaisiin, niin varmasti jokainen kova ääninen mopossa, on vaimennin rikki tai villat palanut, porattu poralla suoraksi ränniksi. Niistä se pahin ääni lähtee ja hyöty on varmaan nolla, sama osa 125cc pyöristä. Sairas meteli, mutta ei mitään hyötyä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  27. #627
    Lainaa cartman kirjoitti Katso viesti
    Ei sitä siirtolupaa keväälläkään tarvitse hankkia. Mikäli mopo on rekisterissä, niin sen saa ajaa katsastukseen, kunhan katsastusaika on varattu etukäteen.
    Totta, varsinaista siirtolupaa ei tarvita. Käyttökiellossa se kuitenkin on.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  28. #628
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Voi hyvää päivää. No sitten katsastellaan. Pientä lisäpuuhaahan tuosta tulee puhumattakaan rahan menosta, mutta mikäs ongelma tuo nyt noiden lisäksi on? Harmittaa - typerää ja turhaa, mutta niinhän se on moni muukin asia tässä maailmassa. Niillä säännöillä pelataan, jotka asetettu on.
    Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää tuommoista ajatusmaailmaa. Söpösti polvillaan odotellaan hymyssä suin kun toinen kairaa ahteriin. En mä tästä tykkää mut näin kehoitetaan tekemään niin näin tehdään ilman mitään vastarintaa.
  29. #629
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    No se on hyvä olla siellä noin kireä


    Mutta jossain luki että mopoihin tulisi vasta vuoden myöhemmin
    Jos jokainen mopo ratsattaisiin, niin varmasti jokainen kova ääninen mopossa, on vaimennin rikki tai villat palanut, porattu poralla suoraksi ränniksi. Niistä se pahin ääni lähtee ja hyöty on varmaan nolla, sama osa 125cc pyöristä. Sairas meteli, mutta ei mitään hyötyä
    Luuletko oikeasti että joku menisi kovaäänisellä pyörällä katsastukseen ? kyllä mopopojat ja piikkipojatkin vaihtavat kaverilta vaimentimen ennen katsastusta ja sen jälkeen takaisin. Sen verran olen noiden nuorien touhuja seurannut
    Mulla on kaksi pyörää tallissa, jos ne joutuisi katsastamaan kerran kesässä niin sitten menisi rahaa ihan turhaan 2x80€ ( arvio , samaa luokkaa kuin autossa), siihen päälle 2 käyntikertaa, a 2-3 tuntia matkoineen. ja kaikki vaiva ihan turhaan. Ja rahatkin valuvat Jerseyn saarille, ei ne kotimaahan jää. Taidanpa ruveta katsastuskontorin pitäjäksi, sen verran helppoa rahaa se on (turha kinata, tiedän sattumalta siitäkin jotain, ei se ihan helppoa ole mutta duunarithan sen työn tekee )
  30.  
  31. #630
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää tuommoista ajatusmaailmaa. Söpösti polvillaan odotellaan hymyssä suin kun toinen kairaa ahteriin. En mä tästä tykkää mut näin kehoitetaan tekemään niin näin tehdään ilman mitään vastarintaa.
    Onhan sekin argumentti, että "mulla on varaa ottaa kaira perseeseen"...
    High Stuck Are Wit To
Sivu: 21 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 111920212223 ViimeinenViimeinen