Sivu: 7 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 690:sta
  1. #181
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Asiaa hipoen ulostulo koskien autojen katsastusta. Minusta ihan järkevää kysyä, että onko nykyinen käytäntö osin ylimitoitettu.

    http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...opua#kommentit
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #182
    http://www.fema-online.eu/index.php?...t01returnid=15

    Tässä pitää varmaan kohta alkaa harrastaa kansalaistottelemattomuutta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  3. #183
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    http://www.fema-online.eu/index.php?...t01returnid=15

    Tässä pitää varmaan kohta alkaa harrastaa kansalaistottelemattomuutta.
    Jos narahdat niin muista heti kertoa, että tämä oli sellainen fasisminvastainen performanssi - vaikuttaa aika merkittävästi rangastuksiin ja korvaussummiin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #184
    Tässä katsastuspakossa tulee aika riesa valkokilpienskoille:
    - katurekisteröintiin esim KTM 250 EXC-F teho on rajoitettu kahdeksaan kilowattiin (järki hoi) - johtuu kuulemma mm. siitä että päästöraja (moottorin vireysaateen takia) ja desibeliraja ylittyy pelkillä imupuolen äänillä pakoputkesta riippumattomasti ellei tehoa ja kierroksia rajoiteta mopediluokkaan
    - 8 kW kuristetulla mopolla ei tee mitään spoorissa/metsässä/krossiradalla - krossipyörä on tähän mennessä ainoa moottoripyörä josta olen tarvinnut sekä ottanut kaikki tehot mitä siitä lähtee, ulos, kaasuvipu rajoitetimessa.
    - vilkut ja peilit hajoilee yhtämittaa enskassa, ja sitten tulee valivalivali kun on vilkku enään ilmastointiteipillä kiinni, pakko ostaa satasen varaosa joka sitten hajoaa seuraavana päivänä tai peilit hintaan 80 euroa kappale, jotka menee seuraavassa kaatumisessa, eli usein seuraavana päivänä
    - mennäkseen katsastukseen peilit ja vilkut menee sitten joka kerta uusiksi ja sen lisäksi joutuu kuristamaan mopon metsäkelvottomaksi
    - vai pitäisikö katuenskalla oppia ajamaan koskaan kaatumatta sitten jotta sertifioidut orkkisvilkut ja peilit ei vaan hajoa vai onko enskojen ja krossipyörien tulevaisuus pelkissä punakilpisissä ja minun kaltaiset kummajaiset joilla ei ole varaa pakettiautoon karsiutuvat liikenteestä?

    Eli sitten kun tulee katsastuspakko, lienee pakko hankkia pakettiauto krossipyörän kuljetuksiin ja ryhtyä kuljettamaan sitä pakulla kuten muutkin, joka tietty tuo lisäkustannuksia harrastukseen vähintään uuden hienon moottoripyörän hinnan (jotta sekin menee sitten katsastuksista läpi).

    Ai niin jos maalataan piruja seinille, kas kun ei virkamiehet keksi vaikka että jos pyörällä on kaaduttu, rungonmittaus ja uusintakatsastus olisi pakollinen, aina. Eli joka enskalenkin jälkeen mittauksen ja konttorin kautta... Joku byrokraatti voisi vaikka moisen idean keksiä out of the scope - eihän siitä kellekään mitään haittaa olisi....
    Viimeksi muokannut: karoliinasalmin; 06.03.2013 klo 14:26.
    ZX6R & KTM Enduro


  5. #185
    Lainaa karoliinasalmin kirjoitti Katso viesti
    - vilkut ja peilit hajoilee yhtämittaa enskassa, ja sitten tulee valivalivali kun on vilkku enään ilmastointiteipillä kiinni, pakko ostaa satasen varaosa joka sitten hajoaa seuraavana päivänä tai peilit hintaan 80 euroa kappale, jotka menee seuraavassa kaatumisessa, eli usein seuraavana päivänä
    - mennäkseen katsastukseen peilit ja vilkut menee sitten joka kerta uusiksi ja sen lisäksi joutuu kuristamaan mopon metsäkelvottomaksi
    - vai pitäisikö katuenskalla oppia ajamaan koskaan kaatumatta sitten jotta sertifioidut orkkisvilkut ja peilit ei vaan hajoa vai onko enskojen ja krossipyörien tulevaisuus pelkissä punakilpisissä ja minun kaltaiset kummajaiset joilla ei ole varaa pakettiautoon karsiutuvat liikenteestä?
    Toinen vaihtoehtohan on vaihtaa pyörää muutaman vuoden välein ettei tartte mennä katsastukseen - tai sit vähän halvempi ja työläämpi vaihtoehto - hommata katsastusvarustus--- vakio vilkut ja peilit jotka ruuvataan paikalleen katsastusta varten ja sit edullisemmat /korjatut käyttövilkut ja peilit leiman jälkeen paikalleen ja vuosi taas ajoa.

    Mä vielä oon varovaisen toiveikas ettei katsastusta ainakaan tällä kertaa tuu. (inhorealistille jo melkoinen 'out of the confort zone'-kokemus, en melkein meinaa uskoa noin uskovani... )
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #186
    Lainaa karoliinasalmin kirjoitti
    - vilkut ja peilit hajoilee yhtämittaa enskassa, ja sitten tulee valivalivali kun on vilkku enään ilmastointiteipillä kiinni, pakko ostaa satasen varaosa joka sitten hajoaa seuraavana päivänä tai peilit hintaan 80 euroa kappale, jotka menee seuraavassa kaatumisessa, eli usein seuraavana päivänä
    Noita hajoilee matkailu-enduronkin kanssa, onneksi oem vilkut vain ~13e kappaleelta ja peiliparinkin taitaa saada marmoritiskiltä satkuun, selkeesti ei ole racing osia noi...
  7. #187
    tai sitten vaan ottaa ne peilit ja vilkut pois ja jos pitää katsastaa,laittaa ne sitten siks aikaa takas...

    ei ainakaan multa oo ( vielä) poliisit ihmetelly niitten puuttumista, eikä piikkirenkaitakaan, viimeks ajovat ohi ja menivät kahville sinne minne minäkin olin menossa, tulivat pihalla vaan sanomaan että kylmän näköstä hommaa...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  8. #188
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Noita hajoilee matkailu-enduronkin kanssa, onneksi oem vilkut vain ~13e kappaleelta ja peiliparinkin taitaa saada marmoritiskiltä satkuun, selkeesti ei ole racing osia noi...
    Just maksettiin kotarin peilistä 60 eur / kpl. Ei sillä hintaa viitsi useasti rikkoa vaikka ei olekaan racing-osa hinnoissa. ZX6Rään vaihdoin peilin ja verrokkina se maksoi 36.90, eli aika reippaasti halvempi kuin KTM-varaosat.
    ZX6R & KTM Enduro


  9. #189
    ... jos tuleekin niin eikö tuosta selviä. Päivässä askartelen mopon siihen kuntoon että läpi menee ja toinen päivä takaisin laittoon. Koskaan en ole moista jumpaa itse tehnyt, mutta oppiipa lisää. Toki turha maksu tuokin on, mutta vaan pari-kolme tankillista 98E:tä vastaava jutska. Ehkä ne tienvarsimiina-desibeli-intoilut vähenevät tuon ansiosta.

    Älkääkä ampuko heti, emmä tuota kannata vaan vastustan ja allekirjoitan jokaisen adressin ja äänestän vaikka ketä joka lupaa estää tuon.
  10. #190
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...88944_uu.shtml
    Kuka se halusikaan sitä mopokatsastusta?
    Kyllä minäkin haluaisin sisään tuollaiseen bisnekseen.
    Siinäkin mielessä, että ainakin verot maksettaisiin niin kuin kuuluu...
    <p>.</p>
  11. #191
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...88944_uu.shtml
    Kuka se halusikaan sitä mopokatsastusta?
    Kyllä minäkin haluaisin sisään tuollaiseen bisnekseen.
    Siinäkin mielessä, että ainakin verot maksettaisiin niin kuin kuuluu...
    Eikun konttori auki ja rupee lobbaa
    Viimeksi muokannut: Husky510; 08.03.2013 klo 15:41.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #192
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Eikun konttori auki ja ruipee lobbaa
    Ei olisikaan 1. kerta kun uutta katsuriketjua yritettäisiin pystyttää Härmään lahtelaisvoimin juurikin perusteena älytön rahastus. Yritys oli vakava sen kuitenkin kariutuessa, siis se siitä.
    Mutta tuommoista sitä sitten ruvettaisiin tukemaan, tällä mopokatsuritoiminnalla.
    <p>.</p>
  13. #193
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  14. #194
    Ei aukea tuo linkki ainakaan itselleni, mutta oletan että tästä on kyse.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  15. #195
    Lainaa mr.mallorca kirjoitti Katso viesti
    Päivässä askartelen mopon siihen kuntoon että läpi menee ja toinen päivä takaisin laittoon.
    Eli niinkun ajelet mopolla joka ei ole lain mukainen??
    -juha-
  16. #196
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Eli niinkun ajelet mopolla joka ei ole lain mukainen??
    Hyvä trolli. Lämmittelen jatkoa. Eli jos lakiin on jotain kirjattu, sitä ei tule kyseenalaistaa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #197
  18. #198
    Kyllä, kyseessä sama uutinen. Harmi, ettei tuo verkkouutisten linkki pelitä, mistä itse linkin sain, oli sama ongelma, kun lafka itse vaihtelee uutisen linkkiä kymmenen minuutin välein...
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  19. #199
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Euroopan parlamentin liikennevaliokunta on torpannut katsastuspakon äänestykesn jälkeen äänin 21-19.
    Laitan lisäinfot hieman myöhemmin, tai käykää tsekkaamassa josko jo löytyis SMOTO:n sivuilta.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  20. #200
    Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Euroopan parlamentin liikennevaliokunta on torpannut katsastuspakon äänestykesn jälkeen äänin 21-19.
    Laitan lisäinfot hieman myöhemmin, tai käykää tsekkaamassa josko jo löytyis SMOTO:n sivuilta.
    Oot vähän myöhässä.... kato pari viestiä ylöspäin.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  21. #201
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Oot vähän myöhässä.... kato pari viestiä ylöspäin.
    No en jaksanu lukee koko ketjuu läpi. Ite sain ton SMOTON tiedottajalta vasta tänään.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  22. #202
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hyvä trolli. Lämmittelen jatkoa. Eli jos lakiin on jotain kirjattu, sitä ei tule kyseenalaistaa?
    No ei ollut trolliksi tarkoitettu. Ihmettelen vaan, että mikä remontti se on, että saadaan katsastuksesta läpi ja mikä se sitten on kun pitää tehdä juttu vielä toisinpäin. Katsastuksessa (luulen niin ja oletan) tarkastuksen kohteena on varmaan prätkän lainmukaisuus ja liikenneturvallisuus. Jos jotain pitää värkätä ja poisvärkätä, niin tulee mieleen että ajossa ei nuo em. kohdat täyty. Ja mikä määräys niin huono on, että se pitää tällaisella rumballa korjata? Ihan vaan kysyn. En itsekään halua lisämaksuja, mutta erityisesti haluan ajaa kunnossa olevalla pyörällä. Vaikka sitten jonkun muun toteamana.
    -juha-
  23. #203
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    No ei ollut trolliksi tarkoitettu. Ihmettelen vaan, että mikä remontti se on, että saadaan katsastuksesta läpi ja mikä se sitten on kun pitää tehdä juttu vielä toisinpäin. Katsastuksessa (luulen niin ja oletan) tarkastuksen kohteena on varmaan prätkän lainmukaisuus ja liikenneturvallisuus. Jos jotain pitää värkätä ja poisvärkätä, niin tulee mieleen että ajossa ei nuo em. kohdat täyty. Ja mikä määräys niin huono on, että se pitää tällaisella rumballa korjata? Ihan vaan kysyn. En itsekään halua lisämaksuja, mutta erityisesti haluan ajaa kunnossa olevalla pyörällä. Vaikka sitten jonkun muun toteamana.
    Ovatko lihavoidut sama asia aina ja iänkaikkisesti? Sitäpaitsi oletus on kaikkien munausten äiti.

    Jos sulla on muuten epäilyksiä moposi kunnosta voit katsastaa sen vaikka huomenna. Sitten on taas turvallista ajaa.

    Ja hyvinhän tää lähti liikkeelle.

    Jos on vaikea hahmotella tilannetta, niin mietipä esimerkiksi, että mun 190/55 profiilin rengas ei ilmeisesti menis katsastuksesta läpi, kun on tyypitetty vain 180/55 & 190/50. Vaan paremmin toi nykyinen toimii kuin 190/50.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #204
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jos on vaikea hahmotella tilannetta, niin mietipä esimerkiksi, että mun 190/55 profiilin rengas ei ilmeisesti menis katsastuksesta läpi, kun on tyypitetty vain 180/55 & 190/50. Vaan paremmin toi nykyinen toimii kuin 190/50.
    Renkaan koossa taisi laki sallia tyypitykseen verrattuna kohtuu isoja poikkeamia.

    Vaan desibelirajoihin ei.

    Protestoiko noi pyörävarkaat tempuillaan lakia vastaan? Kun omaisuudensuoja ei miellytä.
  25. #205
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Renkaan koossa taisi laki sallia tyypitykseen verrattuna kohtuu isoja poikkeamia.

    Vaan desibelirajoihin ei.

    Protestoiko noi pyörävarkaat tempuillaan lakia vastaan? Kun omaisuudensuoja ei miellytä.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  26. #206
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Renkaan koossa taisi laki sallia tyypitykseen verrattuna kohtuu isoja poikkeamia.

    Vaan desibelirajoihin ei.

    Protestoiko noi pyörävarkaat tempuillaan lakia vastaan? Kun omaisuudensuoja ei miellytä.
    Katos puhuin paskaa.

    Ei ne lakia vastaan protestoi, sori. Paska analogia. Ne tahtoo yleensä tehdä penniä, tai sitten ajella, muttei ole omaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #207
    Maksakaa vain suojelurahoja älkääkä valittako. Minulla riittää paperilla pätevyys konttorin superinsinööriksi joten taidan kohta perustaa oman perintäyrityksen ja revin mopoista kilvet naulanvetokoneella. Turvallisuus ennen kaikkea!
    Pajalla seisova mopo ei tapa ketään ainakaan, jos nosturit ovat kunnossa. Voin niitäkin tarkistaa nimellistä, 1000 euron vuosikorvausta vastaan. Leimat tulee koneeseen ja on ajettu laite ylös ja alas ihan ammattimiehen napsauttamana. Samalla reissulla voin vetäistä sorkkaraudalla pari ulkovuorilautaa irti ja tarkistaa, että niistä löytyy CE-merkintä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #208
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ei ne lakia vastaan protestoi, sori. Paska analogia. Ne tahtoo yleensä tehdä penniä, tai sitten ajella, muttei ole omaa.
    Voi olla analogiana huono, mutta rikoksena yhtä vähäinen. Tekijä saa penniä, naapurit 30 päivän melurauhan, ja itse kärvistelyn jälkeen rahat. Big deal?
  29. #209
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Voi olla analogiana huono, mutta rikoksena yhtä vähäinen. Tekijä saa penniä, naapurit 30 päivän melurauhan, ja itse kärvistelyn jälkeen rahat. Big deal?
    Toimii tietyin reunaehdoin. Pöllin itse itseltäni ja omistan naapuritontit.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #210
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    En itsekään halua lisämaksuja, mutta erityisesti haluan ajaa kunnossa olevalla pyörällä. Vaikka sitten jonkun muun toteamana.
    Siis jos todella tarkoitat tai minä ymmärrän tuosta tekstistä, niin sinua ei haittaisi jos katsastaisit kerran vuodessa moposi???Jos sinä niin minäkin vai???
    Sä voit käyttää sitä korjaamolla kerran vuodessa tarkistuksessa tai vaikka katsastuksessa jos halajat. En ymmärrä tätä ajattelu tapaa että jos minä niin sinä myös.
    Tätä topic kun on lukenut, niin myös on sellaisia ihmisiä täällä jotka on valmiita tähän katsastus ruljanssiin, voin melkein jotenkin arvata sen, että niillä se muuttuisi siihen ajatusmailmaan. Ei sillä väliä, kun se katsastetaan kerran vuodessa.
    Sä voit edelleen käydä siellä katsastusasemalla kerran vuodessa, ei se tarkoita sitä että sinä käyt, niin munkin pitäisi käydä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 7 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen